Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 2 lis 2013, 22:26 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.10.2013
Posty: 168
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Tak jak w temacie, czy ktoś z Was demontował już ten szary panel multifunkcyjny kierownicy? Chciałbym wymienić sobie go na nowy, ale nie wiem jak to się ściąga.

_________________
Ani smutku ani łez, moje życie jest the best =)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lis 2013, 22:55 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Nie pamiętam gdzie czytałem o tym... ale gdzieś ktoś pisał, że z tyłu są dwie śrubki i schodzi (nie wiem czy nie na MS)...
Zaraz poszukam w serwisówce i trzasnę Ci screen'a.

EDIT. Nie mogę znaleźć jak się plastyk zdejmuje, ale myślę, ze trzeba zacząć od poduszki, czyli jakoś tak:

Obrazek

Obrazek

@Strikerx - jakbyś grzebał to fajnie by było trzasnąć kilka fotek do fotorelacji... u mnie się też ten srebrny plastyk zaczął przecierać i myślę nad wymianą. A przy okazji można by obszyć skórą kierownicę, co by grubsza była i przyjemniejsza w dotyku :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 00:29 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.10.2013
Posty: 168
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Będę pamiętał o zdjęciach, poczekamy może ktoś to jeszcze robił to coś podpowie.

_________________
Ani smutku ani łez, moje życie jest the best =)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 00:31 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W międzyczasie powiedz skąd nowy chcesz wziąć? Całą kierownicę ze szrotu?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 08:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Kupis99 wymieniał kierownicę.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 08:53 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.10.2013
Posty: 168
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Kaczor napisał(a):
W międzyczasie powiedz skąd nowy chcesz wziąć? Całą kierownicę ze szrotu?


Tak, to jest najlepsze rozwiązanie bo samej multifunkcji nigdzie nie dostaniesz, a w serwisie jej koszt to 1007zł :)

_________________
Ani smutku ani łez, moje życie jest the best =)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 lis 2013, 09:03 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
1007zl. Niech skonam.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2013, 15:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A wiecie może jak zdemontować plastiki na kolumnie kierowniczej?

...z 4X HD i Tap4...


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 23 gru 2013, 12:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1926
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
odpowiedz jak zdjac plastiki jest tutaj:

_________________
Obrazek
Nie wiem, nie znam sie, nie orientuję się, zarobiony jestem!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 19:46 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Kaczor a Ty nie masz kiery w skórze, że chcesz obijać czy Ci się zużyła/przetarła?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 20:34 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przeciera mi się srebrny plastik niestety...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 20:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
No tak ale napisałeś, że przy okazji wymiany tego plastiku mógłbyś obszyć kierkę a z tego co wiem to wszystkie GH mają kierę i gałkę skórzane, nawet "golasy"? Stąd moje zdziwienie.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 21:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Najbiedniejsza wersja ma kierownicę z tworzywa, ale chyba nawet nie ma u nas takiej na forum a poza tym nie o wersjach wyposażenia tu mowa ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 sty 2014, 21:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 07.02.2013
Posty: 677
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Uuu dobrze wiedzieć...

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

_________________
Mazda 323 BJ 2.0 CiDT
Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 13:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.04.2015
Posty: 43
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
czy kierownica z GJ podejdzie do GH czy ktos wymienial?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 21 maja 2015, 14:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Ma zdjęciach widziałem, że wejście jest chyba takie same... Też o tym myslalem ogólnie to szukam jakiejś mniejszej kierownicy, bo dla mnie jest za duża. Na forum raczej nikt jeszcze nie zmieniał.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 12:50 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Witam. Niedawno zdejmowałem plastiki, musiałem wyczyścić przyciski ponieważ się zacinały. Były czymś pochlapane lub spryskane. Przy okazji zrobiłem kilka fotek.
Na początek odłączyć akumulator aby poducha nie wystrzeliła.

Zdejmujemy kapsle po obu stronach, odkręcamy śruby klucz 10, poducha jest odkręcona
Obrazek

Odpinamy żółtą wtyczkę strzałka biała, mamy poduchę odpiętą, odkręcamy kierownicę strzała niebieska klucz 21, kierownica niema frezów jest tylko sześciokąt. Odpinamy dwie wtyczki strzałki fiolet i możemy zdjąć kierownicę,strzałkami czarnymi zaznaczone są zatrzaski srebrnych paneli, następnie odkręcamy wkręty strzałki czerwone na obu zdjęciach, trzymają one obudowę tylną kierownicy a także srebrne panele zdjęcie drugie. Niebieska strzałka to uchwyt przewodów.
Obrazek
Obrazek

Te cztery wkręty czerwona strzałka są z tyłu kiery, też trzymają srebrne panele
Obrazek

Oto widok paneli bez kierownicy
Obrazek

Widok od spodu. Odpinamy wtyczki czerwona strzałka i wyjmujemy przewód z zatrzasków strzałki żółty kolor , następnie odkręcamy cztery wkręty niebieska strzałka, i zdejmujemy czarną pokrywkę, płytkę i przyciski. Paneliki mamy wolne i można je wymienić.
Obrazek

Montaż w odwrotnej kolejności
Mam nadzieję że pomogłem.


Ostatnio edytowano Cz, 4 cze 2015, 15:04 przez miras81, łącznie edytowano 7 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 12:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Dobra fotorelacja.

PS.
Szkoda, że obrazków nie widać, tylko trzeba klikać.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 13:46 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Sorki. Wiem że to niewygodne ale nie wiem jak wstawić zdjęcia. Pierwszy raz zrobiłem manualna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 14:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Może moderator poprawi :)
Dobra relacja, może nie długo zmienię kierownicę to się przyda.

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 15:06 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Już poprawione. Kolega mi pomógł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 08:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Poprawcie proszę zdjęcia na jakieś większe, 150x84 troszkę małe ;)

Gratki za fotorelacje ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 21:32 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
W końcu poprawiłem jak się należy :champion: przepraszam za pierwszą fotorelację , ale się dopiero uczę.
Na początek odłączyć akumulator aby poducha nie wystrzeliła.
Zdejmujemy kapsle po obu stronach, odkręcamy śruby klucz 10, poducha jest odkręcona
Obrazek

Odpinamy żółtą wtyczkę strzałka biała, mamy poduchę odpiętą, odkręcamy kierownicę strzała niebieska klucz 21, kierownica niema frezów jest tylko sześciokąt. Odpinamy dwie wtyczki strzałki fiolet i możemy zdjąć kierownicę,strzałkami czarnymi zaznaczone są zatrzaski srebrnych paneli, następnie odkręcamy wkręty strzałki czerwone na obu zdjęciach, trzymają one obudowę tylną kierownicy a także srebrne panele zdjęcie drugie. Niebieska strzałka na drugim zdjeciu to uchwyt przewodów.
Obrazek
Obrazek

Te cztery wkręty czerwona strzałka są z tyłu kiery, też trzymają srebrne panele
Obrazek

Oto widok paneli bez kierownicy
Obrazek]


Widok od spodu. Odpinamy wtyczki czerwona strzałka i wyjmujemy przewód z zatrzasków strzałki żółty kolor , następnie odkręcamy cztery wkręty niebieska strzałka, i zdejmujemy czarną pokrywkę, płytkę i przyciski. Paneliki mamy wolne i można je wymienić.
Obrazek]

Montaż w odwrotnej kolejności
Mam nadzieję że pomogłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lip 2016, 09:15 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 595
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Miras81 miales problem w przelacznikem od glosnosci/nawigacji gora/dol po lwewj stronie? U mnie ostatnio odwala numery i zamiast sciszac zglasnia radio (czyli ruch w dol odczytuje jak w gore). Ruch w gore dziala zawsze prawidlowo. Nie wiem czy to wina przelacznika czy "plytki sterujacej" pod nim.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 lip 2016, 11:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Cześć olek1305
U mnie elektronika była w porządku tylko przyciski były czymś zalane klejącym i powoli wracały, ale działało ok. Jedyna opcja jaka mi przychodzi to rozkręcić i sprawdzić. Przepraszam ze nie mogę pomóc.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2016, 14:20 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.09.2016
Posty: 15
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Podepnę się pod temat kierownicy, choć nie o demontaż chodzi.
Mam zamiar kupić Mazdunie 6 GH z rocznika 2009, choć ma bardzo niski przebieg, to srebrny plastik na krawędziach jest już przetarty.
Stąd moje pytanie, czy ktoś się orientuje, czy z niego tak szybko schodzi farba, że po 60tys km już to widać.
Czy jest to może powód do przypuszczeń, że mimo zapewnień zaufanego sprzedawcy, ktoś dłubał wcześniej przy liczniku?
Poniżej największe fotki tego fragmentu jakie mam:
Obrazek
Obrazek

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2016, 14:43 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 27.10.2014
Posty: 176
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS
Region: zagranica
Trochę słabo widać, ale według mnie najprędzej są to uszkodzenia mechaniczne. Moja ma ponad 120kkm i nie ma takich przetarć.
Czy ktos grzebał przy liczniku tego nie wiem, może ktoś inny z kolegów się wypowie.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 wrz 2016, 15:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ja mam poprzecierany mniej-więcej jak na zdjęciach, przebieg 135kkm.
Z tego co pamiętam przy 60 jeszcze nie miałem, ale pewnie jak się często jeździ rękami w tych miejscach to mogą takie przetarcia się zrobić...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 wrz 2016, 14:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 01.09.2016
Posty: 15
Rok produkcji: inny
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Dzięki za odpowiedź.
Poszukam za tem jeszcze innych elementów typowych dla zużycia auta, które okiem laika będę mógł rozpoznać przed zakupem, ale to już inny dział raczej.
Strasznie się już napaliłem (jak dziecko na plakat Bruce Lee na strzelnicy) na moja pierwszą wymarzoną Madzię, że i tak pewnie na nic nie będę patrzył, tylko brał i spał w niej przez pierwsze kilka nocy :) Na najnowsze piękności z Hiroshimy mnie jeszcze nie stać, więc GH będzie musiał na parę lat wystarczyć ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2017, 17:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.11.2016
Posty: 571
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Cześć,

Tak jak w temacie. Czy przełożenie takowej kierownicy będzie bezproblemowe tzn. zadziałają funkcje znajdujące się na kierownicy - w głównej mierze chodzi mi o radio oraz tempomat.
Może ktoś już ogarniał podobny temat i zechce się pochwalić. Osobiście przekopałem internet i nie natknąłem się na podobną przeróbkę. Będę wdzięczny za wszelkie informacje. :D

Pozdrawiam :D :D :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 81 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.