Teraz jest N, 12 maja 2024, 18:48

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 15 cze 2019, 18:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Witam,
od jakiegoś czasu słyszę głośne klekotanie silnika szczególnie słyszalne pod obciążeniem na niskich obrotach -ok 1000 ppm.
Przy ruszaniu ale też na biegu jałowym gdy włączę klimę, mazdzina chodzi jak stara koparka :-(
Zauważyłem też kopcenie jak wcisnę gaz nawet nie muszę za dużo wciskać i już leci dymek :-( Czasami podczas jazdy szarpie przy ok. 2tys. ppm)
Zauważyłem też że chyba trochę więcej pali. Czasami, bardzo rzadko zdarza się że to klekotanie jest mniejsze albo nie występuje.... ale trwa to może pare minut...
Byłem u 2 mechaników, jeden powiedział, że trzeba sprawdzić wtryski, 2 gi wykluczył wtryski bo "mazda kopci na czarno a jakby przelewały wtryski to kopciłaby na niebiesko"
no i stwierdził, że "przy tak dużym przebiegu (250tys) to już silnik jest w takim stanie że trzeba generalke robić... coś mi się trochę nie chce wierzyc 2 mechanikowi.. to raczej zadbane auto i silnik raczej też.... Co Wy na to ? Miał ktośpodobny przypadek? Od czego zacząć ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 cze 2019, 20:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.03.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: lubelski
leja wtryski


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 cze 2019, 12:58 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
flywin dobrze gada.

Czasami wystarczy wtryski dać do czyszczenia na stole (zapieczone końcówki) - bardzo pomaga.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lip 2019, 17:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dzięki za odpowiedź.
1. A możliwe jest, że jeśli lają wtryski to czasami leją czasami nie ?
Wydaje mi się, że silnik czasami chodzi normalnie pod obciążeniem a czasami (przez większość czasu) mocno klekocze pod takim samym obciążeniem.
2. Gdzie najlepiej sprawdzić wtryski w woj. dolnośląskim ? (okolice Jeleniej góry, Legnicy)
3. Czy te wtryski w ogóle da się regenerować ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lip 2019, 20:20 
Świeżak
Offline
Od: 25.10.2018
Posty: 25
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Problem rozwiązany?
Mam chyba to samo, tyle, że moja nie kopci. Wtryski sprawdzone, niby są ok. Przy ruszaniu i na biegu jałowym z włączoną klimą klepie strasznie. Po kalibracji na jakiś czas jest ok. Po ok 150 km problem wraca. Dziwne to trochę, bo ten klekot raz jest, a raz nie ma. Kupiłem używany czujnik ciśnienia paliwa na listwie. To właśnie jego obstawiam. Jak go wymienię odezwę się czy są jakieś efekty.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 29 lip 2019, 13:10 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
27 lipca 2019, o 21:20 elvispse napisał(a):
Problem rozwiązany?
Mam chyba to samo, tyle, że moja nie kopci. Wtryski sprawdzone, niby są ok. Przy ruszaniu i na biegu jałowym z włączoną klimą klepie strasznie. Po kalibracji na jakiś czas jest ok. Po ok 150 km problem wraca. Dziwne to trochę, bo ten klekot raz jest, a raz nie ma. Kupiłem używany czujnik ciśnienia paliwa na listwie. To właśnie jego obstawiam. Jak go wymienię odezwę się czy są jakieś efekty.


a patrzyles na diagnostyce jakie ciśnienie masz na listwie? moze byc zawor scv, tez daje efekt glosnego stuku.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 31 lip 2019, 16:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Aktualnie Mazda w warsztacie wg. mechanika leją 2 wtryski - są w regeneracji. Dam znać jak odbiorę auto.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 1 sie 2019, 00:04 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
lstomas najlepiej od razu 4szt robic, albo chociaz 2szt na czyszczenie ultradzwiekowe

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2019, 16:59 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Mam podobnie jak autor tematu, tyle ze auto nie kopci. Po kalibracji jest jakis czas ok ale po jakims czasie problem powraca. Aitem szarpie na obrotach ok 1600-2000. Obstawiam ze albo wtryski leja albo wystarczy wyregulowac luzy zaworowe.

Czy ktos wie co to za problem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 sie 2019, 19:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Mazda już po... okazało się, że 2 wtryski leją - założyłem 2 nowe (1150zł szt) :-( , 2 stare podobno przepłukane- parametry w normach.
I co...? Dalej to samo :-( - nawet jakby trochę gorzej - jakby częściej szarpie od 1600 do 2000 -jak u kolegi RaaZ...i jak tak szarpie to puszcza wtedy dymek....
Zapłaciłem łącznie za uszczelki wtryski itp 3 tys. i nie ma poprawy.... mechanik rozkłada ręce i tłumaczy że nic się nie dzieje że to norma - najwyraźniej skończyły mu się pomysły i argumenty.
Jak się robi kalibrację wtrysków ? Może to mi pomoże ?Koledzy dajcie znać jak coś wynajdziecie- bo teraz ani sprzedać mazduni ani nią jeździć.... :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 06:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Je dobrze pamiętam, to wymienione wtryski trzrba wpisać do ECU.
Możesz to sam sprawdzić w Forscanie.
Numery wtryskow są na wierzchu do odczytania, i porównaj je.
I..., nowe wtryski zrobiły się tak tanie? Nie wiem...., może


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 08:57 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
lstomas nowe wtryski trzeba zakodować, z czasem pewnie nastapi poprawa samoczynnie, tzn zaadoptuja się. ECU nie wie co tam włozyłeś, ale z wtryskiwaczy trzeba spisac kody i wprowadzic je do ECU. na koniec oczywiscie reset wtrysków, żeby skasować stare adaptacje.

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Fabek; mechanik mówi że zakodowal nowe wtryski.... Myślisz że pomimo kodowania dać im jeszcze jakiś czas na adaptacje?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 10:32 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.09.2017
Posty: 816
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
lstomas pokaż jakie masz korekcje na tych wtryskach. reset wtryskow zrobiony?

_________________
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
HISTORIA VIN ASO


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 16:12 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Co myslicie, bo byl juz gdzies podobny temat na forum i gosciu napisal ze pomogla wymiana zaworu scv ?

Dodam ze u mnie cisnienia paliwa waha sie na wolnych obrotach ol 350a na wlaczonej klimatyzacji ok 400.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 20:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Fabek czy korekcje da się odczytać po podłączeniu auta pod komputer ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 21:18 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Tak oczywiscie ze sie da no chyba ze jakis badziewiasty komputer. Niby kazdy wtryskiwacz powinien miec korekte +- 80.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 sie 2019, 22:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Kolego, miałem RF7J 143 kuce. korekty miałem dużo gorsze a wtryski były kupione od Rikiego.
Korekty zależą od wielu czynników, również od sprężania, zaworów i ich stanu.
To co piszesz, raz jest raz nie ma.
Przede wszystkim wszystkie wężyki podciśnienia do wymiany. Później ciśnienie w dolocie i przepływka.
Dolot można sprawdzić tak:
https://www.youtube.com/watch?v=IeIDvEE2Wnk
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sie 2019, 07:07 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Zbyk - w tym temacie wyraznie jest napisane ze kalibracja wtryskow powoduje poprawe pracy auta, wiec co ma do tego szczelnosc w ukladzie dolotowym ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 sie 2019, 20:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Miałem te same objawy, też kalibracja wtrysków poprawiała pracę, a później abarotno to samo.
Miałem uszkodzone dwa wężyki podciśnienia i nieszczelność w dolocie.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 sie 2019, 08:00 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Zbyk - rozumuem ze miales to przy mazdzie 6GH 2.0 mzr- cd ? Jezeli miales nieszczelnoac w dolocie to auto musialo znacznie stracic na mocy i nie rowno pracowac- falujace obroty. U nas sa inne objawy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 sie 2019, 09:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Witam.
Tak miałem silnik mzr-cd rf7j w maździe 2006 143km.
Po skasowaniu nieszczelności auto odzyskało moc i przestały falować obroty.
Ale z wtryskami nic się nie poprawiło. Dopiero wężyki od podciśnienia jak zmieniłem bo były ponadrywane przestało klekotać.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 sie 2019, 15:22 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
No to dziwne bo co ma piernik do wiatraka. Jaki jest zwiazek nieszczelnosci w obiegu powietrza a zle pracujacymi wtryskiwaczami. Moze ktos potrafi to wyjasnic ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 8 sie 2019, 18:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.07.2019
Posty: 4
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Witam , Ja mam podobny problem przy wcisnieciu sprzęgła słychać głośne klekotanie I jak dotkne lekko padał gazu jest to samo , co to może być?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 07:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
fabek napisał(a):
lstomas nowe wtryski trzeba zakodować, z czasem pewnie nastapi poprawa samoczynnie, tzn zaadoptuja się. ECU nie wie co tam włozyłeś, ale z wtryskiwaczy trzeba spisac kody i wprowadzic je do ECU. na koniec oczywiscie reset wtrysków, żeby skasować stare adaptacje.


Fabek, czy te wtryski w każdej madzi trzeba zakodować - wpisać numery do ECU ? Podjechałem do kolejnego mechanika.... podłączył się pomierzył ciśnienie (ciśnienie niestabilne wacha się jakoś od 320 do 390). Mówi że w swoim programie nie ma miejsca na wpisanie numerów wtrysków więc nie trzeba wpisywać.Zresetował wszystkie ustawienia. Teraz wtryski nie chcą się adaptować. Stukanie ustało ale strasznie kopci...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 07:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Masz tam jeszcze DPF?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 08:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Niestety nie....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 08:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dobra ok, piszesz ze takie dźwięki masz od czasu do czasu, że raz jest ok, raz nie.
Od kiedy takie masz z tym problemy?
Czy ty usunąłeś DPF czy już tak kupiłeś?
Lub kto usuwał DPF.

Możliwe, ale pisze tylko.. że jest to możliwe, że problem dotyczyć może źle wprowadzonych zmian do ECU po usunięciu DPF. Lub nawet masz fizycznie usunięty DPF bez wprowadzonych zmian. Bądź DPF jest częściowo widoczny dla ECU...
Objawia się to właśnie cyklicznym hałasem spod maski, kopceniem na siwo niebiesko czarno bez różnicy bo takie sytuacje już bywały.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 12:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.06.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
DPF był już usunięty jak kupiłem- przez prawie 3 lata auto jeździło beż żadnych problemów z usuniętym dpf-em.
A przy jakim cisnieniu sprawdza się wtryski ?
Bo na moim wydruku jest jakos okolo 160 a przeciez w aucie jest ponad 300....


Ostatnio edytowano N, 11 sie 2019, 19:16 przez Michał, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2019, 14:35 
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 23
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: wielkopolski
Ja mam dokladnie te same objawy co istomas. Na rozgrzanym silniku ,na niskich obrotach i przy wlaczanej klimie klekocza wtryskiwacze, jak wylacze klime to jest ok, jak wdusze sprzeglo to tez klekot jest. Klekot taki jak w starym dieslu. Dodatkowo cale auto niekiedy delikatnie trzesie na wolnych obrotach, a przy jezdzie w okolicy 1600- 2000 autem szarpie na jednostajnych obrotach ( np 1800). Szarpanie ustaje gdy dodam gazu.

Mam DPFa i nigdy nic nie bylo z nim grzebane, wiec to co napisal millerek raczej bym wykluczyl


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.