Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Kasowanie inspekcji olejowej
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=39&t=453
Strona 2 z 2

Autor:  Ginterlen [ Wt, 27 sty 2015, 01:50 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

witam,

viewtopic.php?f=41&t=190&start=330 --- tutaj opis mojego przypadku

Dodam ze cala procedura przeszla za 1szym razem pomyslnie :)

dzieki za pomoc i pozdrawiam

Autor:  dejv [ N, 18 paź 2015, 11:35 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Wczoraj miałem akcje kasowanie, wchodzę na forum a tu fotka umarła, tak jak link do strony.
Na szczęście kiedyś zrobiłem screena i dla potrzebujących wrzucam :)

Obrazek

Autor:  shl73 [ Pn, 8 lut 2016, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Witam wszystkich!
Jestem zupełnie nowy tutaj.
Dzisiaj skorzystałem z powyższej porady i wykonałem procedure kasowania serwisu olejowe go przy użyciu kabelki i zworki do masy . Udało mi się to za pierwszym razem. 
Chciałbym jednak podzielić się moim spostrzeżeniami czy inaczej mówiąc sprecyzować tę instrukcję. 
Procedurę wykonałam pomyślnie w szustce GH 2009 rok z silnikiem 2.2 MZR CD 163KM. 
Niedawno robiłem w niej serwis olejowy bez kasowania serwisu. Po jakimś czasie w trakcie jazdy na autostradzie zaczęła mruga kontrolka DPF .
Jak z tego wynika w Madzia 6 z silnikiem 2.2 MZR CD serwis olejowy wyświetlany jest za pomocą mrugającej kontrolki DPF.

Autor:  rafalski [ Pn, 8 lut 2016, 22:32 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Coś mnie się wydaje, że nie masz racji, bo chłopaki by już o tym pisali, poza tym w pierwszym poście jest jak wół, że inspekcja w 2.2D to kontrolka od świec. Czemu u Ciebie wyjątkowo miałoby być inaczej?

Czemu piszesz dwa identyczne posty w dwóch różnych tematach?

Autor:  KOVAL [ Wt, 9 lut 2016, 01:23 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

U mnie tak samo wyświetla za pomoca kontrolki DPF. A jak kasujesz inspekcje to wtedy mrugnie kontrolka od świec.

Autor:  smok86 [ Wt, 9 lut 2016, 09:32 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Potwierdzam :) dpf jak masz serwis olejowy, jak wchodzisz w procedure to kontrolka swiec.

Autor:  shl73 [ Wt, 9 lut 2016, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Opisałem własny przypadek - tak było ;wczoraj to robiłem. Trudno się pomylić.
Napisałem to nie po to by coś negować tylko po to, żeby podzielić się wiedzą. Być może ktoś będzie miał taki sam przypadek i niepotrzebnie będzie grzebal przy DPF'ie.
Napisałem wczoraj, że jestem nowy ale to dotyczy tylko tego forum. W autach siedzę juz 25 lat i daję radę. Nie jeden dziwny, zaskakujący przypadek już przeszedłem.
Podsumowując :
Ja - mając spore doświadczenie - dopuszczam taką możliwość, że w zależności np. od wyposażenia, miejsca produkcji, miesiąca produkcji mogą być różnice i oba sposoby sygnalizacji serwisu olejowego występują.

Autor:  Rysiek [ Cz, 11 lut 2016, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Zrób kasowanie inspekcji oleju jeszcze raz i zobacz która kontrolka Ci się paliła bo wykonaniu instrukcji. Podejrzewam, że nie trzeba mieć migającego DPF by przeprowadzić resetowanie inspekcji

Autor:  vitekvitek [ So, 16 kwi 2016, 05:07 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

po zakupie '6,wymieniłem olej w silniku (2,0 diesel) nie paliła się żadna kontrolka ,ale wymieniem dla spokoju. Jak teraz postąpić, jeśli chodzi o system informujący o wymianie oleju ?

Autor:  maciek261081 [ So, 16 kwi 2016, 07:27 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Widziałeś pierwszy post?

Autor:  cheopsik [ N, 27 sie 2017, 22:10 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Hej
Jechałem dziś nad morze. Dodam że filtr wysłałem ok. 10 sierpnia ale nie wymieniłem oleju bo był wymieniany w marcu. W trakcie jazdy od razu zapaliła mi się kontrolka check engine i mrugajac kontrolka dpf. Oczywiście spadła moc. Czy może to być sytuacja z nieskasowana inspekcja olejów? Poziom oleju sprawdziłem i wszystko Oki. Teraz się zastanawiam czy podjechać gdzieś w okolicy Rewala może ktoś poleci jakiego mechanika pod komp czy spróbować skasować na własną rękę inspekcje i zobaczyć? Miał ktoś taki przypadek?

Autor:  Michał [ Pn, 28 sie 2017, 00:59 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Spróbuj sam skasować.

Autor:  cheopsik [ Wt, 29 sie 2017, 09:40 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Spoko dziś spróbuje tylko muszę jakiś kabelek skombinować i dam znać co się wydarzyło :)

-- Dodano: Wt, 29 sie 2017, 10:40 --

Nic nie dało kontrolka pomrugała 5 razy i dalej check i mrugający dpf. Zostawiłem u mechanika ma kompa podłączyć zobaczymy.

Autor:  fornet [ Pn, 2 paź 2017, 15:40 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Witam serdecznie,
mam problem z migającą kontrolką DPF ale chciałbym przy okazji wykluczyć źle skasowaną inspekcję. Na odczycie z forscan mam takie 2 wartości:

OILCHG_DIS 5668.0 km Odległość od ostatniej wymiany oleju
OILCHG_DIS2 20238.0 km Odległość od ostatniej wymiany oleju 2 (wartość prawidłowa)

No i mam zagadkę bo pierwsza wartość zgadzałaby się z ostatnią wymianą a drugą z przedostatnią. Tylko na którą zwracać uwagę?
Czy mimo wszystko skasować inspekcję w forscan?
pozdrawiam

Autor:  Millerek [ Pn, 2 paź 2017, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

A błędy jakieś są? Sprawdzałeś?

Autor:  fornet [ Wt, 3 paź 2017, 13:59 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Tak, jak w moim poście link

Autor:  blackgk [ So, 6 sty 2018, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Halo,

Kasowałem dziś inspekcję olejową metodą z forum (kabelek + 5x pedał gazu). Niestety za pierwszym razem podłączyłem kabel do masy nie do tego pinu co trzeba (czerwonym kolorem zaznaczone na zdjęciu) i resztę procedury wykonywałem jak z forum. Później się opamiętałem i przełożyłem kabel na właściwe miejsce i wykonałem procedurę poprawnie gdyż lampka ostrzegawcza DPF zniknęła.

fuse_corr.jpg

Niestety po tej całej procedurze zostały mi na pulpicie zapalone lampki ostrzegawcze:
- awarii wspomagania kierownicy,
- DSC OFF,
- układu hamulcowego,
- usterki silnika,
- ABS,
- TSC/DSC,
- poduszek powietrznych.

IMG_20180106_113936_HDR_20p.jpg

Silnik da się uruchomić i pracuje z podniesionymi obrotami jałowymi do około ~9krpm

Jestem raczej laikiem jeśli chodzi o znajomość samochodów ale raczej "ścisłowcem" :) i intuicja podpowiada mi że najprawdopodobniej jakiś bezpiecznik mógł zostać przepalony...

Proszę o jakieś wskazówki jak rozwiązać problem.

Autor:  Sniko [ So, 6 sty 2018, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Być może Twój trop jest dobry... więc sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki pod maską i w kabinie?

Autor:  udi1 [ N, 7 sty 2018, 13:01 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Spróbuj odłączyć akumulator (minus) odczekaj chwile. Oczywiście wcześniej sprawdź bezpieczniki.

Autor:  blackgk [ Wt, 16 sty 2018, 13:35 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Ok. Już wszystko git, 5 bezpiecznik w kabinie był spalony. <spoko>

Autor:  Millerek [ Wt, 16 sty 2018, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Standardowo... ;-)

Autor:  igor0691 [ Śr, 26 cze 2019, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Kasowanie inspekcji olejowej

Mógłbys konkretnie wskazac ktory bezpiecznik ci padł bo mam ten sam dylemat ?

6 stycznia 2018, o 14:09 blackgk napisał(a):
Halo,

Kasowałem dziś inspekcję olejową metodą z forum (kabelek + 5x pedał gazu). Niestety za pierwszym razem podłączyłem kabel do masy nie do tego pinu co trzeba (czerwonym kolorem zaznaczone na zdjęciu) i resztę procedury wykonywałem jak z forum. Później się opamiętałem i przełożyłem kabel na właściwe miejsce i wykonałem procedurę poprawnie gdyż lampka ostrzegawcza DPF zniknęła.

fuse_corr.jpg

Niestety po tej całej procedurze zostały mi na pulpicie zapalone lampki ostrzegawcze:
- awarii wspomagania kierownicy,
- DSC OFF,
- układu hamulcowego,
- usterki silnika,
- ABS,
- TSC/DSC,
- poduszek powietrznych.

IMG_20180106_113936_HDR_20p.jpg

Silnik da się uruchomić i pracuje z podniesionymi obrotami jałowymi do około ~9krpm

Jestem raczej laikiem jeśli chodzi o znajomość samochodów ale raczej "ścisłowcem" :) i intuicja podpowiada mi że najprawdopodobniej jakiś bezpiecznik mógł zostać przepalony...

Proszę o jakieś wskazówki jak rozwiązać problem.

Autor:  haker151 [ Pn, 26 lut 2024, 07:12 ]
Tytuł:  Mrugający DPF mimo wymienionego rozrządu [Mazda 2.2 185KM]

Cześć,
W swojej Maździe od jakiegoś czasu zaczęła mi mrugać kontrolka DPF.
Jak się okazało naciąg łańcucha (CC_DIFP_WOA) zaczął osiągać wartości poza skalą ponad 10.5 i rósł.
Przy wymianie osiągnął 10.9.
Rozrząd został wymieniony wraz z podkładkami wtryskiwaczy oraz olejem - wszystko ORYGINAŁ MAZDA.
Niestety mimo że kąt obecnie wynosi 7.77 jak przy nowym silniku to kontrolka DPF nie chce się usunąć.
W Forscan kasowałem standardowo błędy nadal mruga, inspekcję olejową nadal mruga, wyzerowałem wszystkie wartości adaptacyjne, wykonałem kalibrację wtrysków.
Mimo to nadal DPF mruga.
Mechanik powiedział że przez to że jeździłem chwilę na rozciągniętym łańcuchu silnik zmienił nastawy nominalne i teraz trzeba to jakoś ręcznie wprowadzać do wartości oryginalnych nominalnych.
Czy ktoś może mi coś poradzić/podpowiedzieć/pomóc??
Da się to zrobić w Forscan (pełna wersja)??

Autor:  fabek [ Pn, 26 lut 2024, 07:29 ]
Tytuł:  Re: Mrugający DPF mimo wymienionego rozrządu [Mazda 2.2 185K

A z dpf wszystko ok?

Autor:  haker151 [ Pn, 26 lut 2024, 07:36 ]
Tytuł:  Re: Mrugający DPF mimo wymienionego rozrządu [Mazda 2.2 185K

Błąd nie dotyczy DPF tylko naciągu łańcucha.
===PCM DTC P1336:00-2F===
Kod: P1336 - Zakres sygnału/działanie czujnika wału korbowego/wałka rozrządu

Status (-2F):
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki wyłączona przy tym DTC

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P1336:00-2F===

Autor:  Andrzej2010 [ Pn, 26 lut 2024, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Mrugający DPF mimo wymienionego rozrządu [Mazda 2.2 185K

26 lutego 2024, o 07:12 haker151 napisał(a):
Rozrząd został wymieniony wraz z podkładkami wtryskiwaczy oraz olejem
- wszystko ORYGINAŁ MAZDA.
Niestety mimo że kąt obecnie wynosi 7.77 jak przy nowym silniku;
- to kontrolka DPF nie chce się usunąć.
W Forscan kasowałem standardowo błędy nadal mruga, inspekcję olejową nadal mruga, wyzerowałem wszystkie wartości adaptacyjne, wykonałem kalibrację wtrysków. Mimo to nadal DPF mruga.

Jeżeli kontrolka DPF nie chce się usunąć;
- świadczy to, że istnieje inna usterka, która nie została usunięta,
Do sprawdzenia/przeczyszczenia;
- czoła czujników wału i wałka, oraz ich łączy elektrycznych,
- kontrola ich stanu technicznego,
- kontrola synchronizacji czujników,
26 lutego 2024, o 07:12 haker151 napisał(a):
Mechanik powiedział że przez to że jeździłem chwilę na rozciągniętym łańcuchu silnik zmienił nastawy nominalne i teraz trzeba to jakoś ręcznie wprowadzać do wartości oryginalnych nominalnych.

Możliwe, że konieczna jest adaptacja sterownika silnika;
- jeżeli powyższe zabiegi nie pomogą

Autor:  haker151 [ Pn, 26 lut 2024, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Mrugający DPF mimo wymienionego rozrządu [Mazda 2.2 185K

Znalazłem procedurę w odpowiedzi u tadziol viewtopic.php?t=7413&start=30.
"
Nad białym złączem masz 6-pinowy konektor.
Odpalasz silnik,zostawiasz na wolnych obrotach,zwierasz górny prawy pin tego konektora do masy i pięciokrotnie naciskasz jednocześnie sprzęgło i hamulec.
Powodzenie operacji potwierdzi lampka świec żarowych pięciokrotnym radosnym błyskiem.
Po Twojemu :
"Depress and release the clutch pedal and the brake pedal simultaneously 5 times within 5 s.


Note
• The glow indicator light illuminates during initialization.
• When the initialization is completed, the glow indicator light flashes 5 times."
"
Działa i DPF nie mruga.
Temat do zamknięcia.

Autor:  Lucasbadboy [ Wt, 27 lut 2024, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Mrugający DPF mimo wymienionego rozrządu [Mazda 2.2 185K

Migająca kontrolka to nie usunięta wymiana oleju. Procedurę która wkleiłeś jest właśnie do kasowania po wymianie oleju. Widocznie tam gdzie wymieniałeś rozrząd tego nie zrobili :wink:

Autor:  basyl [ Wt, 27 lut 2024, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Mrugający DPF mimo wymienionego rozrządu [Mazda 2.2 185K

Dokładania sposób kasowania inspekcji olejowej, kiedyś nie chwaląc :> się nawet filmik nakręciłem jak to zrobić jeszcze jak miałem GH

No faktycznie w GH i GG jak mruga DPF to znaczy że inspekcja olejowa jest do skasowania, nie powiązałem faktów z tym rozrządem zamieszałeś w nagłówku.
Super haker151 że ci się udało.
Przenoszę cały temat do Kasowanie inspekcji olejowej GH.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/