Witam wszystkich. W mojej maździe 6 gh 2011 155KM zapaliła się kontrolka check. po przejechaniu około 100km i ponownym uruchomieniu silnika lampka zgasła. Tak było kilka razy. Samochód pracuje normalnie spalanie nie wzrasta , nie szarpie. Oto co udało się odczytać: ============================================================= ===PCM DTC P0139:00-EC=== Kod: P0139 - Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
Status: - DTC zmienił się w usterkę stałą - usterka sporadyczna w czasie wydania polecenia - Kontrolka usterki włączona przy tym DTC - Test nie został ukończony
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Zamrożone ramki #1: -DTC: --- - DTC który spowodował zapisanie wymaganych danych chwilowych -FUELSYS: OL - Drive - Stan układu paliwowego (Pętla otwarta/zamknięta) -LOAD: 10.20 % - Wyliczona wartosc obciazenia -ECT: 82 °C - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej -SHRTFT1: 0.00 % - Krótkoterminowa regulacja paliwa 1 (Short term fueltrim 1) -LONGFT1: 1.56 % - Długoterminowa regulacja paliwa 1 (Long term fuel trim1) -MAP: 16.0 kPa - Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze (Manifold AbsolutePressure Sensor). -RPM: 1770 1/min - Obroty silnika na minute -VSS: 39.0 km/h - Prędkość pojazdu -SPARKADV: 10.00 ° - Wyprzedzenie zapłonu -IAT: 21 °C - Temperatura powietrza zasysanego (Intake Air Temperature). -MAF: 2.59 g/s - Przepływomierz masowy powietrza -TP: 12.16 % - Pozycja przepustnicy -RUNTM: 368 s - Czas od uruchomienia silnika -FRP: 2680.0 kPa - Ciśnienie szyny paliwowej -EGR_PCT: 0.00 % - Polecenie uruchomienia EGR -EVAP_PCT: 0.00 % - Polecenie spustu par paliwa -WARM_UPS: 9 - Liczba przypadków rozgrzania silnika od czasu wykasowania DTCs -CLR_DIST: 108.0 km - Odległość przejechana od wykasowania diagnostycznych kodów usterek -BARO: 96.0 kPa - Ciśnienie barometryczne. -CATEMP11: 594 °C - Temperatura katalizatora rząd 1, czujnik 1 -VPWR: 13.88 V - Napięcie modułu sterującego -LOAD_ABS: 7.45 % - Wartość bezwzględna obciążenia -EQRAT11_CMD: 14.742 :1 - Wymagany stopień równoważności (mieszanka powietrzno-paliwowa), rząd cylindrów 1 -TP_REL: 3.14 % - Względne położenie przepustnicy -TP_B: 12.94 % - Czujnik położenia przepustnicy 2 -APP_D: 15.29 % - Położenie pedału przyspiesznika D -APP_E: 7.45 % - Położenie pedału przyspiesznika E -TAC_PCT: 3.92 % - Sygnał polecenia sterowania siłownikiem przepustnicy ===END PCM DTC P0139:00-EC===
===OBDII DTC P0139-C=== Kod: P0139 - Wolna reakcja obwodu O2 (rząd cylindrów 1, czujnik 2)
Status: - Potwierdzony - usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
===END OBDII DTC P0139-C=== ====================================================== Czy chodzi o sondę lamda za katalizatorem? Może ktoś miał już takiprzypadek. Pozdrawiam.
|