Witam! W tym miesiącu nabyłem Mazdę 6 GH, przy zakupie wiedziałem, że jest problem z klimatyzacją, natomiast nie widziałem jeszcze jaki
Klimatyzacja wówczas jeszcze działała, lecz dosyć słabo - ach łudziłem się, że to tylko czynnik. Podjechałem na kontrolę klimatyzacji - szczelna i napełniona. Wbili chyba 510 gramów czynnika, nie spojrzałem dokładnie. Przed ozonowaniem okazało się... że klimatyzacja nadal nie działa. Wg. gościa nie załączała się sprężarka, ale ciężko stwierdzić - nie widać za bardzo sprzęgiełka - natomiast wiatraki się włączają po kliknięciu A/C. No i tak myślałem, że czeka mnie 700 km do zrobienia bez klimatyzacji, a jednak sama jakimś cudem się załączyła i działała bez problemu przez całą trasę jak i powrót do Wrocławia - powrót do serwisu i zrobione ozonowanie póki działała. Później znów nie chciała się załączyć (słychać stuk załączania sprzęgła klimatyzacji, ale nie zawsze). Przede wszystkim z lewego nawiewu (kierowca) powietrze jest o wiele cieplejsze, pasażera natomiast jest dobre. Kiedy Klimatyzacja działa to różnicy temperatur nie ma. Ogólnie przy jeździe po mieście potrafi nie działać (wiać ciepłym powietrzem przy ustawieniu 15 st.) i nagle się załączyć bez zmiany czegokolwiek, a później tak samo przestać działać. Po podłączeniu ForScan'a okazuje się, że w
module IC jest błąd - U0164:00-08. Co do odczytu klimatyzacji przez komputer, poprawnie pokazywał kiedy załącza się sprężarka, a kiedy jest na off (błąd jak i wartości dla klimatyzacji sprawdzane przy działającej klimatyzacji) Jedyne co moim zdaniem nie było poprawne to czujnik nasłonecznienia, którego wartość wskazywała 0 (34 st na zewnątrz i słońce). Na początku strzelałem na sypiące się sprzęgło klimatyzacji, jednak ten błąd dał mi do myślenia, że być może panel sterowania klimatronikiem się zepsuł.. Póki co sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i przekaźnik, a także czy kable od klimatornika są poprawnie wpięte - wypiąłem wpiąłem brak poprawy. Klimatyzacja nadal czasami działa słabiej, czasami dokładnie tak jak ma działać, a czasami w ogóle zamiast nawet chłodnego powietrza to daje ok. 25 st przy ustawieniach 15. Kiedy działa to aluminiowy przewód pod maską jest aż mokry i lodowaty. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi coś więcej na temat tego kodu błędu? Ew. naprowadzić mnie co dalej sprawdzić, na co stawiać? Poniżej garść zdjęć.