Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:42

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 28 wrz 2014, 08:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Nie, taki Ci nie zepsuje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 wrz 2014, 19:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
a czy jest gorszy od Motula czy LM ? jakim testowaniem w prywatnym uzytkowaniu można to sprawdzic?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 lut 2015, 10:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.02.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Silnik 2,2 ma problemy z DPF - jeżdżę głównie po autostradzie 2/3 trasy i na trasach szybkiego ruchu (zgodnie z przepisami), przy ostatniej kontroli stwierdzono zbyt wysoki poziom oleju, co oznacza nieskuteczne czyszczenie filtra.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 08:29 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.12.2014
Posty: 70
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
tomb745 napisał(a):
Silnik 2,2 ma problemy z DPF - jeżdżę głównie po autostradzie 2/3 trasy i na trasach szybkiego ruchu (zgodnie z przepisami), przy ostatniej kontroli stwierdzono zbyt wysoki poziom oleju, co oznacza nieskuteczne czyszczenie filtra.


Kolego przyrost oleju w MAZDACH w dieslu jest normalnym objawem. Oznacza to że proces wypalania nie został przeprowadzony do końca i pozostała część paliwa która miała podnieść temperaturę wypalania. W taki przypadku nadmiar ropy niestety miesza się z olejem silnikowym.

Musimy olej silnikowy kontrolować. Jeździłem przed GJ mazda GH I BYŁA TAKA SAM SYTUACJA.
Ja w moich mazdach olej wymieniam co 6 miesięcy (przebieg między 7000 km - 10000 km ) jeżdżę głównie po mieście (miasto 3/4 trasa 1/4).


Koledzy a teraz ja mam następujące pytanie.

Czy zaobserwowaliście, co ile km w waszych MAZDACH GJ rozpoczyna się proces wypalania filtra DPF ?
W MOIM AUCIE MAZDA 6 GJ 2.2 150km filtr wypala się tak, co 200 - 250 km


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 14:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A jak to poczuć, bo ja przyznać, że nigdy nie czuję tej chwili :idea:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 14:48 
Amator
Offline
Od: 11.10.2014
Posty: 79
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Ja to dokladnie widze po spalaniu, na trasie na ktorej mam okolo 4,5-5 l/100km wzrasta mi spalanie do 8l


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 15:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja mam cały czas spalanie 8l/100km średnie spalanie i wolę nie patrzeć na to, przykrywając innymi informacjami :wink:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 16:53 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.12.2014
Posty: 70
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Jak masz wyczulone uch o nawet wyczujesz po pracy silnika pracuje trochę głośniej a najłatwiej zobaczyć jak masz włączone spalanie bieżące bo nagle strasznie wzrasta.

Podziwiam kolegę BoBi , któremu GJ pali około 4,5-5 l/100km bo moja pliw więcej niż GH paliła ok. 1,5 litra więcej na 100 km.

Moje średnie spalanie wynosi ok. 8,9 l/100km więc nie wiem jak to robi kolega BoBi , chyba że na trasie jeździ z szybkością 90 -100 km/h i stosuje eco driving? (:

Ja tak jeździć nie potrafię, a to auto zachęca do szybkiej jazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 16:56 
Amator
Offline
Od: 11.10.2014
Posty: 79
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Auto zacheca ale trase mam taka ze nie poszalejesz, poza tym w UK kierowcy jezdza zgodnie z przepisami, emerycko. Wiec jade albo 53 km/h na tempo albo 80 - 85 km/h na tempo, zalezy od odcinka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 19:03 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 23.12.2014
Posty: 70
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
BoBi napisał(a):
Auto zacheca ale trase mam taka ze nie poszalejesz, poza tym w UK kierowcy jezdza zgodnie z przepisami, emerycko. Wiec jade albo 53 km/h na tempo albo 80 - 85 km/h na tempo, zalezy od odcinka


To faktycznie przy takiej szybkości auto spali ok. 5 literków na 100 km (:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 kwi 2015, 22:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
A 2.2. 150PS i 4.5l/100 :-P

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 kwi 2015, 14:48 
Amator
Offline
Od: 11.10.2014
Posty: 79
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Wlasnie ze wzgledu na ta trase wzialem ropniaka :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 kwi 2015, 20:59 
Amator
Offline
Od: 23.06.2013
Posty: 97
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Ktoś coś wie na temat tego czegoś? Lać czy nie lać ? Problemów nie mam z DPF ale lepiej zapobiegać niż leczyć
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G900F


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 maja 2015, 20:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.05.2014
Posty: 147
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: pomorski
Pytanie ciekawostka.

Czy GJ po lifcie nie posiada już DPF? Gdzieś śmignęła mi taka informacja w materiałach promocyjnych..ale dokładnie nie pamiętam gdzie.

PS.
Moja GY 120KM pod koniec żywota (86k) miała przerost oleju co 2 mce(2k)

Obecnie w GH mam już 105k i 0 problemów. Po ostatnim podłączeniu pod kompa filtr zapchany w 10% ostatnie wypalanie 200km 'temu' - musiała to być trasa do pracy 15km do pracy 3miejską obwodnicą (90km/h IVbieg).

Nie ma więc możliwości aby GJ miała by mieć jeszcze jakieś problemy z DPF. Wyjątkiem może być chyba tylko usilne dążenie właściciela do uszkodzenia/zapchania tej części bądź natrafienie na felerny egzemplarz

-- Dodano: Cz, 28 maja 2015, 21:06 --

PS 2 ..chodziło by chyba o temp i ciśnienie spalania paliwa umożliwiające wypalanie wszystkich nieczystości na bieżąco bez konieczności ich magazynowania w filtrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 28 maja 2015, 21:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
gogineo2 napisał(a):
Czy GJ po lifcie nie posiada już DPF?

A czytasz choć trochę dokładniej Forum?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 04:19 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A pokazuje spalanie na postoju ? W Insignii na postoju spalanie zaczynało wskazywać w L/h (zamiast w l/km) i normalne to było ok.0,7 l/h - przy wypalaniu dpf rosło do ok. 1,7 l/h.

W mazdzie na postoju przy włączonym silniku w ogóle nie wskazuje spalania - też tak macie ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 05:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
chyba tak <spoko>

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lip 2015, 00:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.07.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Witam jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 6 GJ po lifcie od 2 tyg, obecny przebieg to 1080km - 80%trasa
Moje spostrzezenia dotyczace wypalania sie dpf:
srednio miedzy co 250 a 270 km.
czas wypalania: 4 bieg predkosc okolo 120km/h najkrocej wypalal 7km, najdluzej 14km. wydaje mi sie ze roznica wynika z jazdy poprzedzonej przed wypalaniem. tzn 1-wsze wypalanie mialem po 250km z czego okolo 150km bylo przejechane po miescie wypalanie trwalo 14 km. nastepne 3 wypalania byly miedzy 250 a 270 km i trwaly krocej okolo 10 km(najkrocej 7km).ale wiekszosc km przejechanych bylo po trasie.
Po czym poznac ze wypalanie sie zaczelo:
1: po osiagnieciu odpowiedniej temp, I-Eloop przechodzi ze stanu gotowy na nie gotowy.
2: chwilowe spalanie u mnie wzrasta o okolo 3 litry np. z 7 na 10L
3: po puszczeniu gazu na pare sekund chwilowe spalanie nie spada do zera, utrzymuje sie na poziomie okolo 1,5 L

To sa moje spostzrezenia, jest to moj pierwszy samochod z dieslem wiec mam pewne obawy gdyz duzo czytalem o awaryjnosci wspolczesnych diesli. szczerze mowiac to nie kupilbym diesla ale w Irlandii jest tylko dostepna podstawowa wersja z silnikiem benzynowym. chociaz z drugiej strony moze nie ma co sie bac. czas pokaze


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 25 lip 2015, 06:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja mam rocznik 2015 diesel. W 3 miechy 10 tyś miasto trasa i żyje na razie. Nawet nie wiem, że się wypala. A mam aut. i przyznam, że nie umiem tego wychwycić. Ten nowy poprawiony diesel wydaje się, że jest lepszy. Porównuję jego charakterystykę pracy na ten moment do poprzedniego.
Ale to można powiedzieć z jakąś pewnością przynajmniej jak będę miał z 20- 30 tyś km. Ale pędzi, ma siłę, że aż miło....

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lip 2015, 19:32 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
U mnie ok. 2 miesiące i 8.000 km. Na razie bez problemów - olej też się nie podnosi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lip 2015, 20:41 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Crow po chwilowym spalaniu - nie spada do zera jak puścisz gaz i szybciej rośnie jak przyspieszasz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 lip 2015, 21:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ok popatrzę dzięki :)

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 lip 2015, 19:51 
Adept
Offline
Od: 05.05.2015
Posty: 127
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Dzisiaj sprawdzałem i jednak się olej podniósł - o ok. 2mm.

Był idealnie na połowie miarki (tam jak jest taka kropka) a teraz jest 2 mm bliżej maxa.

Zakładam, że skoro przy 20 kkm muszę olej wymienić, a w połowie tego przebiegu podniósł się nieznacznie to jest ok.


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 29 lip 2015, 17:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Loyd napisał(a):
Zakładam, że skoro przy 20 kkm muszę olej wymienić


Taki interwał to katastrofa dla silnika. Olej w tych silnikach powinno zmieniać się co 10 tys. km. Odsyłam do tabelki w temacie viewtopic.php?f=65&t=143


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 29 lip 2015, 18:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dokładnie, posiadacze diesla sprawdźcie sobie bagnet pod kątem koloru oleju. Ja mam 13 tys zrobione w benzynie od wymiany i jest już ciemnobrązowy (zaraz mam wymianę uff). U Was podejrzewam, że po 10 tys to już czarny szlam...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lip 2015, 20:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
w dieslach olej jest czarny po 100km ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 29 lip 2015, 20:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Niebawem zrobię powien test z dieslem DPF (nie Mazdą) i Wam napiszę czy faktycznie musi być czarny zaraz po wymianie. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lip 2015, 20:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Po co test jak od wieków to wiadomo ? :D

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 29 lip 2015, 20:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Słyszałem, że komuś się jednak udaje i chcę to sprawdzić. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Śr, 29 lip 2015, 20:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
To już koledzy nie chodzi tyle o kolor co o parametry oleju. Olej, który rekomendowany jest do silnika 2.2 ma ograniczoną ze względu na DPF zawartość popiołów. W związku z tym gorzej chroni silnik, gdyż chronić musi DPF - przed zapchaniem. Liczba zasadowa w takim oleju na dzień dobry jest niska i z biegiem neutralizowania kwaśnych produktów spalania spada. Interwał 20 tys. km to najszybsza droga do zajechania silnika. Zresztą przedstawiłem w temacie olejowym screen tabelki z oryginalnego japońskiego manuala, który mówi, że w normalnych warunkach powinno wymieniać się olej w tym silniku co 10 tys. km, a w ciężkich (holowanie przyczep itp.) co 5 tys. km.

Wracając jeszcze do koloru oleju w dieslu to miałem klienta (nie mogę przypomnieć sobie tylko z jakim samochodem), który od nowości zmienia olej co 10 tys. km, stosuje płukanki i wspominał w prywatnej wiadomości na którymś z for, że smoły na bagnecie od razu nie ma. Ciekaw jestem testu tombiena, bo sam nie mam w domu żadnego diesla.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.