Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Obsługa fltra DPF
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=46&t=702
Strona 2 z 38

Autor:  chmooreck [ N, 28 wrz 2014, 08:46 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Nie, taki Ci nie zepsuje.

Autor:  slawek [ N, 28 wrz 2014, 19:48 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

a czy jest gorszy od Motula czy LM ? jakim testowaniem w prywatnym uzytkowaniu można to sprawdzic?

Autor:  tomb745 [ So, 28 lut 2015, 10:18 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Silnik 2,2 ma problemy z DPF - jeżdżę głównie po autostradzie 2/3 trasy i na trasach szybkiego ruchu (zgodnie z przepisami), przy ostatniej kontroli stwierdzono zbyt wysoki poziom oleju, co oznacza nieskuteczne czyszczenie filtra.

Autor:  WORCIK [ So, 18 kwi 2015, 08:29 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

tomb745 napisał(a):
Silnik 2,2 ma problemy z DPF - jeżdżę głównie po autostradzie 2/3 trasy i na trasach szybkiego ruchu (zgodnie z przepisami), przy ostatniej kontroli stwierdzono zbyt wysoki poziom oleju, co oznacza nieskuteczne czyszczenie filtra.


Kolego przyrost oleju w MAZDACH w dieslu jest normalnym objawem. Oznacza to że proces wypalania nie został przeprowadzony do końca i pozostała część paliwa która miała podnieść temperaturę wypalania. W taki przypadku nadmiar ropy niestety miesza się z olejem silnikowym.

Musimy olej silnikowy kontrolować. Jeździłem przed GJ mazda GH I BYŁA TAKA SAM SYTUACJA.
Ja w moich mazdach olej wymieniam co 6 miesięcy (przebieg między 7000 km - 10000 km ) jeżdżę głównie po mieście (miasto 3/4 trasa 1/4).


Koledzy a teraz ja mam następujące pytanie.

Czy zaobserwowaliście, co ile km w waszych MAZDACH GJ rozpoczyna się proces wypalania filtra DPF ?
W MOIM AUCIE MAZDA 6 GJ 2.2 150km filtr wypala się tak, co 200 - 250 km

Autor:  crow [ So, 18 kwi 2015, 14:43 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

A jak to poczuć, bo ja przyznać, że nigdy nie czuję tej chwili :idea:

Autor:  BoBi [ So, 18 kwi 2015, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Ja to dokladnie widze po spalaniu, na trasie na ktorej mam okolo 4,5-5 l/100km wzrasta mi spalanie do 8l

Autor:  crow [ So, 18 kwi 2015, 15:54 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Ja mam cały czas spalanie 8l/100km średnie spalanie i wolę nie patrzeć na to, przykrywając innymi informacjami :wink:

Autor:  WORCIK [ So, 18 kwi 2015, 16:53 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Jak masz wyczulone uch o nawet wyczujesz po pracy silnika pracuje trochę głośniej a najłatwiej zobaczyć jak masz włączone spalanie bieżące bo nagle strasznie wzrasta.

Podziwiam kolegę BoBi , któremu GJ pali około 4,5-5 l/100km bo moja pliw więcej niż GH paliła ok. 1,5 litra więcej na 100 km.

Moje średnie spalanie wynosi ok. 8,9 l/100km więc nie wiem jak to robi kolega BoBi , chyba że na trasie jeździ z szybkością 90 -100 km/h i stosuje eco driving? (:

Ja tak jeździć nie potrafię, a to auto zachęca do szybkiej jazdy.

Autor:  BoBi [ So, 18 kwi 2015, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Auto zacheca ale trase mam taka ze nie poszalejesz, poza tym w UK kierowcy jezdza zgodnie z przepisami, emerycko. Wiec jade albo 53 km/h na tempo albo 80 - 85 km/h na tempo, zalezy od odcinka

Autor:  WORCIK [ So, 18 kwi 2015, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

BoBi napisał(a):
Auto zacheca ale trase mam taka ze nie poszalejesz, poza tym w UK kierowcy jezdza zgodnie z przepisami, emerycko. Wiec jade albo 53 km/h na tempo albo 80 - 85 km/h na tempo, zalezy od odcinka


To faktycznie przy takiej szybkości auto spali ok. 5 literków na 100 km (:

Autor:  crow [ So, 18 kwi 2015, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

A 2.2. 150PS i 4.5l/100 :-P

Autor:  BoBi [ N, 19 kwi 2015, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Wlasnie ze wzgledu na ta trase wzialem ropniaka :D

Autor:  maro7711 [ Pt, 24 kwi 2015, 20:59 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Ktoś coś wie na temat tego czegoś? Lać czy nie lać ? Problemów nie mam z DPF ale lepiej zapobiegać niż leczyć
Obrazek

Wysłane z mojego SM-G900F

Autor:  gogineo2 [ Cz, 28 maja 2015, 20:06 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Pytanie ciekawostka.

Czy GJ po lifcie nie posiada już DPF? Gdzieś śmignęła mi taka informacja w materiałach promocyjnych..ale dokładnie nie pamiętam gdzie.

PS.
Moja GY 120KM pod koniec żywota (86k) miała przerost oleju co 2 mce(2k)

Obecnie w GH mam już 105k i 0 problemów. Po ostatnim podłączeniu pod kompa filtr zapchany w 10% ostatnie wypalanie 200km 'temu' - musiała to być trasa do pracy 15km do pracy 3miejską obwodnicą (90km/h IVbieg).

Nie ma więc możliwości aby GJ miała by mieć jeszcze jakieś problemy z DPF. Wyjątkiem może być chyba tylko usilne dążenie właściciela do uszkodzenia/zapchania tej części bądź natrafienie na felerny egzemplarz

-- Dodano: Cz, 28 maja 2015, 21:06 --

PS 2 ..chodziło by chyba o temp i ciśnienie spalania paliwa umożliwiające wypalanie wszystkich nieczystości na bieżąco bez konieczności ich magazynowania w filtrze.

Autor:  tombien [ Cz, 28 maja 2015, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

gogineo2 napisał(a):
Czy GJ po lifcie nie posiada już DPF?

A czytasz choć trochę dokładniej Forum?

Autor:  Loyd [ Śr, 3 cze 2015, 04:19 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

A pokazuje spalanie na postoju ? W Insignii na postoju spalanie zaczynało wskazywać w L/h (zamiast w l/km) i normalne to było ok.0,7 l/h - przy wypalaniu dpf rosło do ok. 1,7 l/h.

W mazdzie na postoju przy włączonym silniku w ogóle nie wskazuje spalania - też tak macie ?

Autor:  crow [ Śr, 3 cze 2015, 05:19 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

chyba tak <spoko>

Autor:  marcin233 [ So, 25 lip 2015, 00:25 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Witam jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 6 GJ po lifcie od 2 tyg, obecny przebieg to 1080km - 80%trasa
Moje spostrzezenia dotyczace wypalania sie dpf:
srednio miedzy co 250 a 270 km.
czas wypalania: 4 bieg predkosc okolo 120km/h najkrocej wypalal 7km, najdluzej 14km. wydaje mi sie ze roznica wynika z jazdy poprzedzonej przed wypalaniem. tzn 1-wsze wypalanie mialem po 250km z czego okolo 150km bylo przejechane po miescie wypalanie trwalo 14 km. nastepne 3 wypalania byly miedzy 250 a 270 km i trwaly krocej okolo 10 km(najkrocej 7km).ale wiekszosc km przejechanych bylo po trasie.
Po czym poznac ze wypalanie sie zaczelo:
1: po osiagnieciu odpowiedniej temp, I-Eloop przechodzi ze stanu gotowy na nie gotowy.
2: chwilowe spalanie u mnie wzrasta o okolo 3 litry np. z 7 na 10L
3: po puszczeniu gazu na pare sekund chwilowe spalanie nie spada do zera, utrzymuje sie na poziomie okolo 1,5 L

To sa moje spostzrezenia, jest to moj pierwszy samochod z dieslem wiec mam pewne obawy gdyz duzo czytalem o awaryjnosci wspolczesnych diesli. szczerze mowiac to nie kupilbym diesla ale w Irlandii jest tylko dostepna podstawowa wersja z silnikiem benzynowym. chociaz z drugiej strony moze nie ma co sie bac. czas pokaze

Autor:  crow [ So, 25 lip 2015, 06:11 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Ja mam rocznik 2015 diesel. W 3 miechy 10 tyś miasto trasa i żyje na razie. Nawet nie wiem, że się wypala. A mam aut. i przyznam, że nie umiem tego wychwycić. Ten nowy poprawiony diesel wydaje się, że jest lepszy. Porównuję jego charakterystykę pracy na ten moment do poprzedniego.
Ale to można powiedzieć z jakąś pewnością przynajmniej jak będę miał z 20- 30 tyś km. Ale pędzi, ma siłę, że aż miło....

Autor:  Loyd [ N, 26 lip 2015, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

U mnie ok. 2 miesiące i 8.000 km. Na razie bez problemów - olej też się nie podnosi.

Autor:  kichu [ N, 26 lip 2015, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Crow po chwilowym spalaniu - nie spada do zera jak puścisz gaz i szybciej rośnie jak przyspieszasz.

Autor:  crow [ N, 26 lip 2015, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Ok popatrzę dzięki :)

Autor:  Loyd [ Wt, 28 lip 2015, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Dzisiaj sprawdzałem i jednak się olej podniósł - o ok. 2mm.

Był idealnie na połowie miarki (tam jak jest taka kropka) a teraz jest 2 mm bliżej maxa.

Zakładam, że skoro przy 20 kkm muszę olej wymienić, a w połowie tego przebiegu podniósł się nieznacznie to jest ok.

Autor:  Tomek [ Śr, 29 lip 2015, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Loyd napisał(a):
Zakładam, że skoro przy 20 kkm muszę olej wymienić


Taki interwał to katastrofa dla silnika. Olej w tych silnikach powinno zmieniać się co 10 tys. km. Odsyłam do tabelki w temacie viewtopic.php?f=65&t=143

Autor:  tombien [ Śr, 29 lip 2015, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Dokładnie, posiadacze diesla sprawdźcie sobie bagnet pod kątem koloru oleju. Ja mam 13 tys zrobione w benzynie od wymiany i jest już ciemnobrązowy (zaraz mam wymianę uff). U Was podejrzewam, że po 10 tys to już czarny szlam...

Autor:  slawek [ Śr, 29 lip 2015, 20:16 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

w dieslach olej jest czarny po 100km ;)

Autor:  tombien [ Śr, 29 lip 2015, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Niebawem zrobię powien test z dieslem DPF (nie Mazdą) i Wam napiszę czy faktycznie musi być czarny zaraz po wymianie. :)

Autor:  bespartyjny [ Śr, 29 lip 2015, 20:23 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Po co test jak od wieków to wiadomo ? :D

Autor:  tombien [ Śr, 29 lip 2015, 20:25 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

Słyszałem, że komuś się jednak udaje i chcę to sprawdzić. :)

Autor:  Tomek [ Śr, 29 lip 2015, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Obsługa fltra DPF

To już koledzy nie chodzi tyle o kolor co o parametry oleju. Olej, który rekomendowany jest do silnika 2.2 ma ograniczoną ze względu na DPF zawartość popiołów. W związku z tym gorzej chroni silnik, gdyż chronić musi DPF - przed zapchaniem. Liczba zasadowa w takim oleju na dzień dobry jest niska i z biegiem neutralizowania kwaśnych produktów spalania spada. Interwał 20 tys. km to najszybsza droga do zajechania silnika. Zresztą przedstawiłem w temacie olejowym screen tabelki z oryginalnego japońskiego manuala, który mówi, że w normalnych warunkach powinno wymieniać się olej w tym silniku co 10 tys. km, a w ciężkich (holowanie przyczep itp.) co 5 tys. km.

Wracając jeszcze do koloru oleju w dieslu to miałem klienta (nie mogę przypomnieć sobie tylko z jakim samochodem), który od nowości zmienia olej co 10 tys. km, stosuje płukanki i wspominał w prywatnej wiadomości na którymś z for, że smoły na bagnecie od razu nie ma. Ciekaw jestem testu tombiena, bo sam nie mam w domu żadnego diesla.

Strona 2 z 38 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/