Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
Obsługa fltra DPF https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=46&t=702 |
Strona 2 z 38 |
Autor: | chmooreck [ N, 28 wrz 2014, 08:46 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Nie, taki Ci nie zepsuje. |
Autor: | slawek [ N, 28 wrz 2014, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
a czy jest gorszy od Motula czy LM ? jakim testowaniem w prywatnym uzytkowaniu można to sprawdzic? |
Autor: | tomb745 [ So, 28 lut 2015, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Silnik 2,2 ma problemy z DPF - jeżdżę głównie po autostradzie 2/3 trasy i na trasach szybkiego ruchu (zgodnie z przepisami), przy ostatniej kontroli stwierdzono zbyt wysoki poziom oleju, co oznacza nieskuteczne czyszczenie filtra. |
Autor: | WORCIK [ So, 18 kwi 2015, 08:29 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
tomb745 napisał(a): Silnik 2,2 ma problemy z DPF - jeżdżę głównie po autostradzie 2/3 trasy i na trasach szybkiego ruchu (zgodnie z przepisami), przy ostatniej kontroli stwierdzono zbyt wysoki poziom oleju, co oznacza nieskuteczne czyszczenie filtra. Kolego przyrost oleju w MAZDACH w dieslu jest normalnym objawem. Oznacza to że proces wypalania nie został przeprowadzony do końca i pozostała część paliwa która miała podnieść temperaturę wypalania. W taki przypadku nadmiar ropy niestety miesza się z olejem silnikowym. Musimy olej silnikowy kontrolować. Jeździłem przed GJ mazda GH I BYŁA TAKA SAM SYTUACJA. Ja w moich mazdach olej wymieniam co 6 miesięcy (przebieg między 7000 km - 10000 km ) jeżdżę głównie po mieście (miasto 3/4 trasa 1/4). Koledzy a teraz ja mam następujące pytanie. Czy zaobserwowaliście, co ile km w waszych MAZDACH GJ rozpoczyna się proces wypalania filtra DPF ? W MOIM AUCIE MAZDA 6 GJ 2.2 150km filtr wypala się tak, co 200 - 250 km |
Autor: | crow [ So, 18 kwi 2015, 14:43 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
A jak to poczuć, bo ja przyznać, że nigdy nie czuję tej chwili |
Autor: | BoBi [ So, 18 kwi 2015, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Ja to dokladnie widze po spalaniu, na trasie na ktorej mam okolo 4,5-5 l/100km wzrasta mi spalanie do 8l |
Autor: | crow [ So, 18 kwi 2015, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Ja mam cały czas spalanie 8l/100km średnie spalanie i wolę nie patrzeć na to, przykrywając innymi informacjami |
Autor: | WORCIK [ So, 18 kwi 2015, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Jak masz wyczulone uch o nawet wyczujesz po pracy silnika pracuje trochę głośniej a najłatwiej zobaczyć jak masz włączone spalanie bieżące bo nagle strasznie wzrasta. Podziwiam kolegę BoBi , któremu GJ pali około 4,5-5 l/100km bo moja pliw więcej niż GH paliła ok. 1,5 litra więcej na 100 km. Moje średnie spalanie wynosi ok. 8,9 l/100km więc nie wiem jak to robi kolega BoBi , chyba że na trasie jeździ z szybkością 90 -100 km/h i stosuje eco driving? (: Ja tak jeździć nie potrafię, a to auto zachęca do szybkiej jazdy. |
Autor: | BoBi [ So, 18 kwi 2015, 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Auto zacheca ale trase mam taka ze nie poszalejesz, poza tym w UK kierowcy jezdza zgodnie z przepisami, emerycko. Wiec jade albo 53 km/h na tempo albo 80 - 85 km/h na tempo, zalezy od odcinka |
Autor: | WORCIK [ So, 18 kwi 2015, 19:03 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
BoBi napisał(a): Auto zacheca ale trase mam taka ze nie poszalejesz, poza tym w UK kierowcy jezdza zgodnie z przepisami, emerycko. Wiec jade albo 53 km/h na tempo albo 80 - 85 km/h na tempo, zalezy od odcinka To faktycznie przy takiej szybkości auto spali ok. 5 literków na 100 km (: |
Autor: | crow [ So, 18 kwi 2015, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
A 2.2. 150PS i 4.5l/100 |
Autor: | BoBi [ N, 19 kwi 2015, 14:48 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Wlasnie ze wzgledu na ta trase wzialem ropniaka |
Autor: | maro7711 [ Pt, 24 kwi 2015, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Ktoś coś wie na temat tego czegoś? Lać czy nie lać ? Problemów nie mam z DPF ale lepiej zapobiegać niż leczyć Wysłane z mojego SM-G900F |
Autor: | gogineo2 [ Cz, 28 maja 2015, 20:06 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Pytanie ciekawostka. Czy GJ po lifcie nie posiada już DPF? Gdzieś śmignęła mi taka informacja w materiałach promocyjnych..ale dokładnie nie pamiętam gdzie. PS. Moja GY 120KM pod koniec żywota (86k) miała przerost oleju co 2 mce(2k) Obecnie w GH mam już 105k i 0 problemów. Po ostatnim podłączeniu pod kompa filtr zapchany w 10% ostatnie wypalanie 200km 'temu' - musiała to być trasa do pracy 15km do pracy 3miejską obwodnicą (90km/h IVbieg). Nie ma więc możliwości aby GJ miała by mieć jeszcze jakieś problemy z DPF. Wyjątkiem może być chyba tylko usilne dążenie właściciela do uszkodzenia/zapchania tej części bądź natrafienie na felerny egzemplarz -- Dodano: Cz, 28 maja 2015, 21:06 -- PS 2 ..chodziło by chyba o temp i ciśnienie spalania paliwa umożliwiające wypalanie wszystkich nieczystości na bieżąco bez konieczności ich magazynowania w filtrze. |
Autor: | tombien [ Cz, 28 maja 2015, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
gogineo2 napisał(a): Czy GJ po lifcie nie posiada już DPF? A czytasz choć trochę dokładniej Forum? |
Autor: | Loyd [ Śr, 3 cze 2015, 04:19 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
A pokazuje spalanie na postoju ? W Insignii na postoju spalanie zaczynało wskazywać w L/h (zamiast w l/km) i normalne to było ok.0,7 l/h - przy wypalaniu dpf rosło do ok. 1,7 l/h. W mazdzie na postoju przy włączonym silniku w ogóle nie wskazuje spalania - też tak macie ? |
Autor: | crow [ Śr, 3 cze 2015, 05:19 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
chyba tak |
Autor: | marcin233 [ So, 25 lip 2015, 00:25 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Witam jestem szczesliwym posiadaczem Mazdy 6 GJ po lifcie od 2 tyg, obecny przebieg to 1080km - 80%trasa Moje spostrzezenia dotyczace wypalania sie dpf: srednio miedzy co 250 a 270 km. czas wypalania: 4 bieg predkosc okolo 120km/h najkrocej wypalal 7km, najdluzej 14km. wydaje mi sie ze roznica wynika z jazdy poprzedzonej przed wypalaniem. tzn 1-wsze wypalanie mialem po 250km z czego okolo 150km bylo przejechane po miescie wypalanie trwalo 14 km. nastepne 3 wypalania byly miedzy 250 a 270 km i trwaly krocej okolo 10 km(najkrocej 7km).ale wiekszosc km przejechanych bylo po trasie. Po czym poznac ze wypalanie sie zaczelo: 1: po osiagnieciu odpowiedniej temp, I-Eloop przechodzi ze stanu gotowy na nie gotowy. 2: chwilowe spalanie u mnie wzrasta o okolo 3 litry np. z 7 na 10L 3: po puszczeniu gazu na pare sekund chwilowe spalanie nie spada do zera, utrzymuje sie na poziomie okolo 1,5 L To sa moje spostzrezenia, jest to moj pierwszy samochod z dieslem wiec mam pewne obawy gdyz duzo czytalem o awaryjnosci wspolczesnych diesli. szczerze mowiac to nie kupilbym diesla ale w Irlandii jest tylko dostepna podstawowa wersja z silnikiem benzynowym. chociaz z drugiej strony moze nie ma co sie bac. czas pokaze |
Autor: | crow [ So, 25 lip 2015, 06:11 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Ja mam rocznik 2015 diesel. W 3 miechy 10 tyś miasto trasa i żyje na razie. Nawet nie wiem, że się wypala. A mam aut. i przyznam, że nie umiem tego wychwycić. Ten nowy poprawiony diesel wydaje się, że jest lepszy. Porównuję jego charakterystykę pracy na ten moment do poprzedniego. Ale to można powiedzieć z jakąś pewnością przynajmniej jak będę miał z 20- 30 tyś km. Ale pędzi, ma siłę, że aż miło.... |
Autor: | Loyd [ N, 26 lip 2015, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
U mnie ok. 2 miesiące i 8.000 km. Na razie bez problemów - olej też się nie podnosi. |
Autor: | kichu [ N, 26 lip 2015, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Crow po chwilowym spalaniu - nie spada do zera jak puścisz gaz i szybciej rośnie jak przyspieszasz. |
Autor: | crow [ N, 26 lip 2015, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Ok popatrzę dzięki |
Autor: | Loyd [ Wt, 28 lip 2015, 19:51 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Dzisiaj sprawdzałem i jednak się olej podniósł - o ok. 2mm. Był idealnie na połowie miarki (tam jak jest taka kropka) a teraz jest 2 mm bliżej maxa. Zakładam, że skoro przy 20 kkm muszę olej wymienić, a w połowie tego przebiegu podniósł się nieznacznie to jest ok. |
Autor: | Tomek [ Śr, 29 lip 2015, 17:39 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Loyd napisał(a): Zakładam, że skoro przy 20 kkm muszę olej wymienić Taki interwał to katastrofa dla silnika. Olej w tych silnikach powinno zmieniać się co 10 tys. km. Odsyłam do tabelki w temacie viewtopic.php?f=65&t=143 |
Autor: | tombien [ Śr, 29 lip 2015, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Dokładnie, posiadacze diesla sprawdźcie sobie bagnet pod kątem koloru oleju. Ja mam 13 tys zrobione w benzynie od wymiany i jest już ciemnobrązowy (zaraz mam wymianę uff). U Was podejrzewam, że po 10 tys to już czarny szlam... |
Autor: | slawek [ Śr, 29 lip 2015, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
w dieslach olej jest czarny po 100km |
Autor: | tombien [ Śr, 29 lip 2015, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Niebawem zrobię powien test z dieslem DPF (nie Mazdą) i Wam napiszę czy faktycznie musi być czarny zaraz po wymianie. |
Autor: | bespartyjny [ Śr, 29 lip 2015, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Po co test jak od wieków to wiadomo ? |
Autor: | tombien [ Śr, 29 lip 2015, 20:25 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
Słyszałem, że komuś się jednak udaje i chcę to sprawdzić. |
Autor: | Tomek [ Śr, 29 lip 2015, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: Obsługa fltra DPF |
To już koledzy nie chodzi tyle o kolor co o parametry oleju. Olej, który rekomendowany jest do silnika 2.2 ma ograniczoną ze względu na DPF zawartość popiołów. W związku z tym gorzej chroni silnik, gdyż chronić musi DPF - przed zapchaniem. Liczba zasadowa w takim oleju na dzień dobry jest niska i z biegiem neutralizowania kwaśnych produktów spalania spada. Interwał 20 tys. km to najszybsza droga do zajechania silnika. Zresztą przedstawiłem w temacie olejowym screen tabelki z oryginalnego japońskiego manuala, który mówi, że w normalnych warunkach powinno wymieniać się olej w tym silniku co 10 tys. km, a w ciężkich (holowanie przyczep itp.) co 5 tys. km. Wracając jeszcze do koloru oleju w dieslu to miałem klienta (nie mogę przypomnieć sobie tylko z jakim samochodem), który od nowości zmienia olej co 10 tys. km, stosuje płukanki i wspominał w prywatnej wiadomości na którymś z for, że smoły na bagnecie od razu nie ma. Ciekaw jestem testu tombiena, bo sam nie mam w domu żadnego diesla. |
Strona 2 z 38 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |