Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 12:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.05.2015
Posty: 11
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
a niby to forum M6 ;)

-- Dodano: Cz, 2 lip 2015, 12:01 --

uisats
uisats napisał(a):
Przesiadłem się z O2 FL RS DSG TSI ... mniejsza....


mniejsza?? 03 ma chyba większy o 100l bagażnik?

teraz jak patrze na Seata Leona ST ale 180 KM to cenowo po upuście wychodzi z 90 czyli 20K w stosunku do M6... zawsze za to można kupić kolejny motocykl :D


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 12:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.01.2015
Posty: 11
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Nie podróżuję w bagażniku :) Tam ma 100l mniej (a i tak jest spory), ale wnętrze jest bardziej przestronne, więcej miejsca na nogi, wygodniejsze fotele - choć to subiektywne odczucia moich pasażerów i mnie (por. do O2 a nie O3).

Leon ST to faktycznie niezła propozycja cenowa.

_________________
2014 2.0 (Pb) MT SkyPassion


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 13:08 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Rafal2015 napisał(a):
mniejsza?? 03 ma chyba większy o 100l bagażnik?


No i na tym koniec i to nawet w przypadku O3, ktora Skoda probuje marketingowo wpychac klase wyzej... (nawiasem mowiac, az takiej roznicy w wielkosci bagaznika nie odczulem... az bym zmierzyl miarka dokladnie...)

No moze jeszcze na kolana dla pasazerow tylnej kanapy jest podobnie (M6 kombi vs O3 kombi)... Reszta, tzn. miejsce kierowcy, pasazera z przodu, szerokosci z przodu i tylu, zwlaszcza na wysokosci barkow, no i co najwazniejsze wielkosc i wygoda siedzen... Nie do porownania... jestem dosc duzy (188cm 98kg) i znacznie bardziej komfortowo bylo dla mnie w M6 czy poprzednim Superb, niz w nowej Octavii...
Jednak O3 to poza baganizkiem duzy kompakt... Urosla w stosunku do O2, ale jednak nie dosc... Przynajmniej jak dla mnie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 13:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.05.2015
Posty: 11
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
i na placu boju została M6 165KM oraz Leon ST 180KM (może DSG?)

Design vs pragmatyzm (20k różnicy w cenie)

---


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 13:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Rafal2015
dla mnie
M6 wygląd i wygoda...
ST dynamika + praktyczny bagaznik... (aha dla mojej zony wyglad po stronie Leona :P dobrze ze juz moja M6 2.5 kombi zamowilem)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 13:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 10.01.2014
Posty: 104
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jeśli decydowałbyś się na LEONA to mimo, że DSG fajnie działa to ja bym tego nie brał....
raczej bierz manuala...niższe koszty eksploatacji (wymiany oleju + ew. naprawa DSG, która po gwarancji wystrzeli Cie w kosmos :) ) i dłuższa bezproplemowa eksloatacja....to są argumenty


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 17:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
jaceku napisał(a):
Minusy
wnętrze nie tak ładne jak M6
paliwożerne w stosunku do M6 silniki 2,0
renoma Seata (to po prostu Seat czyli żadne premium - normalne auto)
ilość serwisow (to może być problem dla niektórych/dojazd)



Po przeczytaniu tego wpisu jako właściciel Mazdy postanowiłem jednak się zarejestrować i zareagować na ten wpis, bo najwyraźniej osoba, która go popełniła nie widziała nowego Loena, ani nim nie jeździła.

Po pierwsze, SEAT to grupa VAG, czyli ta półka, co VW i Skoda, czyli podobnie, jak MAZDA - ŻADNE PREMIUM. Nie wiem skąd tutaj bierze się opinia, że Mazda to prawie premium, skoro tak nie jest (mi tego tekstu nawet w salonie nie próbowali wcisnąć).

Po drugie - na żywo wnętrze Leona wygląda bardzo ładnie (szczególnie wersji FR) i w przeciwieństwie do Mazdy niczego nie udaje. Stylistyka zdecydowanie na plus w porównaniu na przykład do Golfa.

Silniki nie są wcale paliwożerne nawet w porównaniu do silnika Mazdy 2.0 - biorąc pod uwagę to, co oferują (mowa tutaj o jednostce 1.8) . Przy normalnej jeździe tym silnikiem można spokojnie z kompletem pasażerów uzyskać spalanie poniżej 6L (widziałem to na żywo).

Ilość serwisów SEATa jest mała?! Przecież w tym wypadku części są współzamienne z Golfem, Octavią, A3 i kto wie z czym jeszcze...


Miałem przyjemność przejechać się Leonem ST 1.8 180KM kolegi z manualną skrzynią biegów i przy nim moja Maździna niestety leży i kwiczy, co stwierdzam z wielką przykrością. Cóż z tego, że mam silnik wolnossący o stosunkowo dużej pojemności, jak tamten ciągnie z równą mocą w całym zakresie obrotów. I wiecie co? W przeciwieństwie do Mazdy jest tam ciiiiiicho! Dodatkowo w wspomnianym samochodzie było kompletne wyposażenie - czyli dokładnie takie, które mam u siebie + pakiet DCC, czyli aktywne zawieszenie w komplecie z progresywnym układem kierowniczym (nie mylić ze zmienną siłą wspomagania), czego w Maździe nie ma i pewnie nigdy nie będzie. Dodatkowo można sobie dobrać albo skórę, albo Alcantarę (była w owym egzemplarzu - rewelacja) i opcjonalne felgi 18".

W takiej konfiguracji Leon ST miażdży moją Mazdę zarówno pod względem dynamiki silnika (według filmów z Youtube różnica przyspieszenia Leona 1.8 180KM i Mazdy 6 2.5 192KM do 200km/h to około 6 sekund na korzyść Leona), jak i (niestety) przyjemności prowadzenia.

Maksymalna konfiguracja (taka, jak w przypadku o którym piszę) to wydatek rzędu około 120 000 (chyba trochę nawet poniżej), co daje 20 000 oszczędności w stosunku do mojej Mazdy. Gadanie, że Mazda 6 to klasa średnia, a Leon to mimo, że kombi, to jednak nadal kompakt można sobie między bajki włożyć.

Jeszcze co do silnika, to te wszystkie nowe TSI to zupełnie nowe konstrukcje i póki co nikt nie zgłaszał z nimi żadnych problemów, natomiast wersja 1.8 to podobno konstrukcja Audi i jak twierdzi znajomy - nie spala oleju (przebieg w tej chwili to ponad 40 000km).
I jeszcze jedno - w przeciwieństwie do mojej Mazdy tamten Leon serwis widział tylko podczas wymiany oleju.


***Dla zainteresowanych - mój egzemplarz pod koniec września będzie do kupienia u dilera M. Wróbel, Opole (kolor Meteor Grey, przebieg pewnie około 45 000 km) w pakiecie z prawie nowym fotelem kierowcy, nowymi uszczelkami, przetoczonymi tarczami hamulcowymi i nowymi silnikami lusterek, ale może, jak tak dalej pójdzie - lista "extrasów" będzie większa.***


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 19:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Marlon -dobrze piszesz mam takie samo zdanie co Ty .Mam nowego Leona w wersji 1.4 FR , którym jeździ moja żona . Silnik jest bardzo oszczędny i lepsze ma osiągi niż miałem w M6 Sky Energy . Wykonanie w tej wersji FR jest na bardzo wysokim poziomie , z dobrych materiałów , audio też jest dużo lepsze i jest o wiele ciszej w samochodzie . Do tej pory samochód nie sprawia żadnych problemów .

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 20:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Marlon, jak z wiekszoscia postu musze sie zgodzic (choc dziwne, ze rejestrujesz sie po to zeby napisac post pochwalny Leona, a wczesniej mimo tematow zwiazanych z aktualnym autem nie czules takiej potrzeby...)
tak to zdanie:
Marlon napisał(a):
Gadanie, że Mazda 6 to klasa średnia, a Leon to mimo, że kombi, to jednak nadal kompakt można sobie między bajki włożyć.

Jest mocno naciagane...
Leon jest ciasniejszy od O3, a O3 jest nieco mniej obszerna we wnetrzu niz M6... wiec moze i to bajka, ale do mnie przemawia... i wg mnie takze stad sie bierze 20tys PLN roznicy w cenie...
Jak juz auto z tym silnikiem i z niezlym wykonczeniem to wg mnie nowy Superb jest znacznie lepszym wyborem niz Leon... a wlasnie maks te 20tys PLN drozszym przy takim samym wyposazeniu...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 21:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Jeśli interesuje cię kombi to niedługo ma być superb w kombiku właśnie. Na zdjęciach wygląda zacnie. Pierwsza Skoda która mi sie podoba.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 21:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Marlon - Twoje porównanie jest bardziej odpowiednie do Mazdy 3 niż Mazdy 6. Leon to nie segment Mazdy 6. Stąd też cena inna.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 23:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.05.2015
Posty: 11
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
tombien napisał(a):
Marlon - Twoje porównanie jest bardziej odpowiednie do Mazdy 3 niż Mazdy 6. Leon to nie segment Mazdy 6. Stąd też cena inna.

Dlaczego bardziej odpowiednie do Mazdy 3?
Porównał wyposażenie, pojemność bagażnika (80l dla Seata), osiągi których M6 nie ma i tak samo M3 nie ma... nawet jeśli to nie jest ten sam segment to jeszcze gorzej... i 20k różnicy.
Kwestia wyglądu wew. i zew. jest już kwestią osobistą.

Dla mnie M6 wygląd ma rewelacyjny.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 2 lip 2015, 23:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
gzesiolek napisał(a):
Marlon, jak z wiekszoscia postu musze sie zgodzic (choc dziwne, ze rejestrujesz sie po to zeby napisac post pochwalny Leona, a wczesniej mimo tematow zwiazanych z aktualnym autem nie czules takiej potrzeby...)


Tak wyszło, że dopiero od niedawna czytam to forum i od tego czasu sporo już tutaj naczytałem się pieśni pochwalnych o japońskiej technologi, że wreszcie nie wytrzymałem i postanowiłem zareagować, zwłaszcza, że czasem mam okazję jeździć wytworami niemieckiej (i nie tylko) motoryzacji, o której była mowa w tym wątku.

To nie miał być post pochwalny Leona, bo po pierwsze, nie mam go ani ja, ani nikt z członków mojej rodziny, ani nawet nie planuję go kupić, bo GJ zmieniam na inny samochód.

O ile się orientuję, to zarówno Leon, jak i Octavia, Golf i Audi A3 są zrobione na tej samej płycie podłogowej i nie jestem pewien, czy są pomiędzy nimi aż tak dramatyczne różnice, jak tutaj piszecie (dla przykładu - pojemność bagażnika Golfa Varianta jest co prawda większa od pojemności Leona ST, jednak głównie ze względu na inny kąt pochylenia tylnej szyby).


gzesiolek napisał(a):
tak to zdanie:
Marlon napisał(a):
Gadanie, że Mazda 6 to klasa średnia, a Leon to mimo, że kombi, to jednak nadal kompakt można sobie między bajki włożyć.

Jest mocno naciagane...
Leon jest ciasniejszy od O3, a O3 jest nieco mniej obszerna we wnetrzu niz M6... wiec moze i to bajka, ale do mnie przemawia... i wg mnie takze stad sie bierze 20tys PLN roznicy w cenie...


Odnośnie mojej uwagi na temat różnic w klasie kompakt i klasie średniej (tutaj Leon vs. GJ), to widzę, że nie do końca zostałem dobrze zrozumiany. Chodziło mi raczej o to, że za Mazdą nie przemawia tutaj jakość wykonania, a tego by się wymagało od samochodu z segmentu o jeden wyżej. Dobrym przykładem jest chociażby tutaj tunel środkowy, który o ile w mojej Maździe giba się na boki wydając przy tym ciekawe dźwięki, to w Leonie miałem okazję wesprzeć się na nim ręką całym ciężarem podczas poprawiania się na siedzeniu i był on jak przyspawany. To tylko jeden przykład, ale dość dokładnie oglądałem ten samochód, jak i Golfa VII i takich miejsc, w których Mazda w porównaniu wygląda po prostu słabo jest więcej.

Odniosłem się do SEATa Leona, ponieważ autor pytania właśnie nad nim się zastanawiał.

Gdyby miał to by być wybór pomiędzy Skodą Superb, bądź nowym Passtuchem, to też jest się nad czym zastanawiać, tyle, że sądząc po Waszej nerwowej reakcji, wątpię, bym kogoś tutaj przekonał do wyższości grupy VAG nad Mazdą (nie mam nawet zamiaru tego robić, bo i po co).

Aha, kupuję Mercedesa C - żeby nikt mi nie zarzucił, że pałam jakąś sympatią do VAGów. Staram się jednak być obiektywnym w przeciwieństwie do niektórych forumowiczów.

To tyle tytułem uzasadnienia mojego "ataku" na lokalny obiekt kultu. :wink:


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 07:08 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 10.01.2014
Posty: 104
Rok produkcji: 2008
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Marlon napisał(a):
jaceku napisał(a):
Minusy
wnętrze nie tak ładne jak M6
paliwożerne w stosunku do M6 silniki 2,0
renoma Seata (to po prostu Seat czyli żadne premium - normalne auto)
ilość serwisow (to może być problem dla niektórych/dojazd)



Po przeczytaniu tego wpisu jako właściciel Mazdy postanowiłem jednak się zarejestrować i zareagować na ten wpis, bo najwyraźniej osoba, która go popełniła nie widziała nowego Loena, ani nim nie jeździła.

Po pierwsze, SEAT to grupa VAG, czyli ta półka, co VW i Skoda, czyli podobnie, jak MAZDA - ŻADNE PREMIUM. Nie wiem skąd tutaj bierze się opinia, że Mazda to prawie premium, skoro tak nie jest (mi tego tekstu nawet w salonie nie próbowali wcisnąć).
.....


Kolego Marlon, z początku myślałem, że odezwał się do mnie poirytowany moją wypowiedzią użytkownik Mazdy 2.0, ale czytając dalej i kolejne Twoje posty potwierdziłeś niemal wszystko co napisałem, poza tym czego nie zrozumiałeś może do końca...

Minusy
- wnętrze nie tak ładne jak M6 - piękno to kwestia subiektywna, ale ani w mojej ani w powszechnej opinii wnętrze leona nie jest jakieś finezyjnie przepiekne i białe wykończenie mazdy ma nad nim przewagę (pomimo braku praktyczności)
- paliwożerne w stosunku do M6 silniki 2,0 - zauważ że wypowiedziałem się tutaj tylko porównując silniki 2,0 280KM seata i 2,0 165 KM mazdy - w stosunku do mazdy Leon żre paliwo, trzeba zdecydowanie uważać na styl jazdy, na co uważać już nie trzeba jeżdząc Mazdą - sprawdziłem to wielokrotnie w obu autach....jeśli chodzi o dynamike to mazda w taki zestawieniu po prostu nie istnieje (to zupelnie inny gatunek auta o zupełnie innej "dynamice" :) ) - wracając jeszcze do silnika 1,8 w LEonie - powszechnie chwali się go za dosyć niskie zużycie paliwa (tak ma też mój znajomy)
- renoma Seata (to po prostu Seat czyli żadne premium - normalne auto) - tutaj nie miałem na mysli, że Seat to niepremium a Mazda to premium...odnosiłem się do Seata, który nie jest premium i takim nie próbuje być (z resztą marka seat nie jest darzoną jakąś szczególną miłością w Polsce ani szczególnym pozycjonowaniem u VAGa) ...w maździe akurat producent ma takie aspiracje (a wiele ludzi tak ją postrzega)...niekoniecznie tak faktycznie jest...
- ilość serwisow (to może być problem dla niektórych/dojazd) - tutaj podtrzymuje to co powiedziałem, jakbyś przeanalizował mapkę serwisów to zauważyłbyś, jak po ostatniej "politycznej walce" w seacie ubyło salonów - teraz marka się odbudowuje...ale fakt jest faktem...na forum seata niektórzy koledzy narzekają, na duże odległosci do pokonania ... celem wymiany oleju....


Od dłuższego czasu, ale "na spokojnie", poszukuje następcy mojego Fiata Bravo, który w tej wersji (topowa wersja + chip :))okazał się bardzo dobrym autem za stosunkowo rozsądne pieniądze...szczególnie jeśli porównywać z obecną konkurencją i jej cenami z kosmosu za niekoniecznie rewelacyjne wykonanie...
Mazda 6 2.0 i Seat Leon w wersji Cupra (podobnie kosztują, i więc fajnie je porównywać)- M6 i Cupra to najbardziej objeżdzone przeze mnie auta na jazdach próbnych...
Mazdą 6 jeździłem w Katowicach, Bielsku, Zabrzu, Wrocławiu i Poznaniu - w niektórych salonach tych jazd odbyłem znacznie więcej (np 8-10 w Katowicach) -niektóre nawet wynająłem do dłuższej jazdy (Bielsko)... objeżdziłem niemal wszytskie kombinacje silnikowetego auta...
z Cuprą było podobnie... bardzo wiele jazd próbnych (kilka po 40 km)...przyglądałem się autu szczególnie pod względem spalania...raz miałem to auto na cały dzień...
to tak odnośnie "bo najwyraźniej osoba, która go popełniła nie widziała nowego Leona, ani nim nie jeździła" ;)

Faktem jest też, że wnętrze Leona w rzeczywistości wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach, pod warunkiem że ma duży ekran nawigacji :-) a nie to coś małego ze szparą na CD...
I to co zauważyłeś, że tunel w Leonie jest normalnie pancerny - nie drgnie... i robi wrażenie solidnością zmontowania...

Po dogłębnym przeanalizowaniu wszystkich wersji Mazdy 6 (przed i po liftingu) odstapiłem od decyzji o jej zakupie (diesla nie będę ryzykował)...
Na placu boju pozostał u mnie właśnie Leon Cupra ST (lub hatchback)...i czekam, żeby zobaczyć Alfę Romeo Giulię, która to wnętrzem może zdecydowanie przebić Mazdę (oczywiście to też kwestia gustu)
http://www.caradvice.com.au/362715/alfa ... ks-online/
Poza wnętrzem to zdecydowana przewaga Giuli nad M6 będzie w silnikach...no i niestety prawdopodobnie i w cenie końcowej... z zewnątrz cieżko się obecnie wypowiedzieć...auto z pewnością będzie dosyć unikalne na Polskich drogach a to też jego PLUS...

aaa wracając do SuperB -to w kombi jest to powiększony Leon ST (jeśli chodzi o sylwetkę) - więc jeśli dla kogoś rozmiar ma znaczenie, to w SuperB przestrzeni mu nie zabraknie - moim zdaniem superB jest w środku większy niż M6 (dotyczy szczególnie tyłu)...

Podsumowując jak widać, nie posiadam M6 i nie zachwalam jej pod niebiosa, aczkolwiek jest to piękny i dostojny samochód, na który zawsze zwracam uwagę, pomimo faktu że jest ich pełno na ulicy...trzeba jednak umieć obiektywnie ocenić samochód i jego wszystkie + i -


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 08:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Marlon życzę bezawaryjnej jazdy mercedesem C, a mazda 6 to nie obiekt kultu tylko piękne auto i banan na twarzy jak nim jadę i jak na niego patrzę :D

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 08:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.05.2015
Posty: 11
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Fakt piękne auto :)

a takie jeszcze pytanie do użytkowników:
Czy lakier jest taki cienki i podatny na ryski, odpryski etc?
Aktualnie mam Hondę VIII i podmuch wiatru może zerwać lakier. Zaznaczam, że nie jestem osobą która z tego powodu nie przesypia nocy.
To już chyba taki trend ekologiczny zaczął się robić...


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 10:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Marlon, uwazam, ze na tym forum M6 nie jest obiektem kultu... Oczywiscie sa tutaj uzytkownicy mniej lub bardziej zadowoleni... Sa tacy ktorzy przeszli razem z forum lub bez cala sciezke wyboru samochodu... Jezdzac i oceniajac rozne auta i tymi doswiadczeniami staramy sie podzielic...
Sa tacy co mieli wieloletnie doswiadczenia z roznymi markami...
No i na tym forum wymieniamy sie doswiadczeniami i wlasnymi ocenami...
Rozumiem, ze sie zawiodles na M6 i nie mozesz zrozumiec, ze ktos ma na temat tego auta inna opinie...
Ale na ten moment po ocenie naprawde wieku aut i na jazdach probnych i podczas pracy zawodowej i jezdzac autami znajomych, nie jestem w stanie sie zgodzic ze M6 to zupelne padlo a auta VW takie super... Oczywiscie jak bede mial tyle upierdliwych rzeczy jak Ty moze zmienie zdanie... Ale uwierz mi wsrod uzytkownikow Passatow takze zdarzaja sie "pechowe" egzemplarze... I znam kilku uzytkownikow, ktorzy po swoich przygodach powiedzieli nigdy wiecej VW...
Oczywiscie, nie jestem obiektywny... wybralem M6 FL i teraz bronie swojego wyboru...
Ale wyboru dokonywalem nie na zasadzie "kocham Mazde" (to bedzie moja pierwsza Mazda), ale przez prawie 2lata odbylem kilkadziesiat jazd probnych roznymi modelami i roznymi markami...
Wg moich kryteriow Mazda minimalnie wygrala z konkurentami... Chocby z nowym Passatem i Superb (choc w tym przypadku zdecydowalo to ze nie bylo jeszcze kombi i czas oczekiwania praktycznie do poczatku kolejnego roku...)
Tamte auta tez mialy drobne wady (akurat Superb nowa moglem tylko obejrzec, dopiero od paru tygodni maja demosy do jazd) i tam na forach takze maja opisane rozne przypadlosci...

Aha i zauwaz, ze wiekszosc ludzi jednak proponuje pytajacemu takze opcje poza Mazda... Troche dziwny ten fanatyzm i wielbienie obiektu kultu nie sadzisz?

Tak czy siak zycze bezproblemowego uzytkowania Merca C. Niech spelni wszelkie pokladane w nim nadzieje...

PS. Plyta podlogowa jest ta sama, ale jesli przejedziesz sie cala czworka to pod wzgledem obszernosci wnetrza jest:
A3<Leon<Golf<Octavia
Przy czym Golfem i O3 jezdzilem, Leona ogladalem... Audice klasyfikuje wg testow porownawczych z Golfem...

PS2.
Jesli chodzi o lakier w Mazdzie to wg opinii aktualnych uzytkownikow stwierdzilem jedno... jest cienki, slaby i podatny na porysowanie... ale i tak 2x lepszy niz ten w Hondzie czy Mitsubishi ;)

PS3.
Marlon, przeczytalem raz jeszcze posty i za nic nie moge znalezc "Nerwowej reakcji", no i sami polecamy mu Superb, wiec nie wiem czego mialbys sie obawiac...
Wyluzuj bo doszukujesz sie sporu ktorego nie ma...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 10:52 
Świeżak
Offline
Od: 17.09.2013
Posty: 35
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubelski
Posiadam M6 dwa lata. Lakier jest jak z salonu, żadnych rysek. Nawet tych od normalnego wycierania po myciu. Myję auto w myjniach bezdotykowych i wycieram miękkimi szmatkami. Co do odprysków lakieru od kamyków z przodu, tego nie da się uniknąć, kilka kropek mam na zderzaku, ale kupiłem lakier zaprawkowy (15 zł) i po kłopocie. Polecam też do pielęgnacji lakieru wosk Sonaxa carnauba.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 11:19 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 152
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Marlon napisał(a):
Aha, kupuję Mercedesa C - żeby nikt mi nie zarzucił, że pałam jakąś sympatią do VAGów. Staram się jednak być obiektywnym w przeciwieństwie do niektórych forumowiczów.


Chcesz być obiektywny, a jesteś subiektywny :) Ja już opisywałem w 15tu miejscach historię mojego kochanego TSI, co 50tys. km nadającego się na szrot (i z pierwszym remontem po 25tys. km). Więc mam swoją wyrobioną, całkiem subiektywną opinię opartą na dwóch silnikach VW, które po prostu nie wytrzymały 60tys.km bezawaryjnej jazdy. I nikomu nie staram się wmawiać, żeby nie kupował VW. Jego pieniądze, niech się bawi, może będzie miał więcej szczęścia, zwłaszcza z kołem dwumasowym.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 14:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Nie chciałem tutaj nikogo urazić, jednak, jeżeli tak się stało, to bardzo przepraszam... :oops:

Nie twierdzę, że Mazda 6 jest totalnie kiepskim samochodem, jednakże autentycznie krew mnie zalewa, kiedy siedząc w serwisie Mazdy czekam na naprawę i myślę o moich znajomych jeżdżących ponoć najbardziej awaryjnymi samochodami na globie (wspomniany Leon 1.8, Golf 1.4 i Octavia), którzy nie mają takich problemów. Mam wrażenie, że zamiast "zoom_zooma" dostałem "figo-fago", a zamiast gepardów od KODO - szympansy...

Przed zakupem Mazdy jeździłem Hondą Accord 8 2.0 156KM i muszę stwierdzić, że w serwisie nie byłem nigdy (oprócz wymian oleju). Tak się składa, że zawsze kupowałem nowe samochody, ale nie dla tak zwanego szpanu, tylko po to, żeby być pewnym bezawaryjnej eksploatacji, natomiast tutaj, mimo zapewnień i oczekiwań - Mazda rozczarowuje.

Wszystkim zadowolonym użytkownikom Mazd życzę przysłowiowej szerokości i bezawaryjnej jazdy. :)

Pozdrawiam :)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 15:21 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
O którym Leonie dokładnie mówicie ? Model Seat Leon Cupra ?

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 15:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Marlon, luzik... jak po Hondzie dopadl Cie egzemplarz M6, gdzie szankowaly rozne rzeczy to juz nie dziwie sie, ze mogles sie zirytowac...

W takiej sytuacji, kazde inne auto urasta do rangi lepszego... bo to co mamy jest klasyfikowane do jak najszybszego pozbycia sie...

Wspolczuje i licze na to, ze jednak dolacze do tych zadowolonych...

Aha i jeszcze apropo M6 vs Seat Leon FR ;)
Zeby nie bylo, ze jest miedzy Twoja a Leonem kolegi az tak drastyczna roznica:
https://www.youtube.com/watch?v=FJMGxuQKlqk
https://www.youtube.com/watch?v=D7YTZzl6TNM
Zacharowi udalo sie ta Mazda jakos w miare sprawnie rozpedzic... ale moze kombi jest bardziej przyciezkawa...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 16:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.07.2015
Posty: 4
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
gzesiolek napisał(a):
Zeby nie bylo, ze jest miedzy Twoja a Leonem kolegi az tak drastyczna roznica:
https://www.youtube.com/watch?v=FJMGxuQKlqk
https://www.youtube.com/watch?v=D7YTZzl6TNM
Zacharowi udalo sie ta Mazda jakos w miare sprawnie rozpedzic... ale moze kombi jest bardziej przyciezkawa...


A cóż daje przyspieszenie od 0 do 100? Niby mam palić gumę na światłach, czy jak?

Proponuję zobaczyć jaka różnica jest przy przyspieszaniu do 200km/h pomiędzy 1.8 TSI , a Skyactiv-G 2.5 192KM:

https://www.youtube.com/watch?v=3Da3jvDhwTs

kontra

https://www.youtube.com/watch?v=7tV37nVNVVU

Jak coś takiego wytłumaczycie? Rożnica w masie (zwracam uwagę na teoretyczną różnicę w mocy na korzyść Mazdy)?

No dobra - porównajmy sobie 1.8 TSI z Skyactiv-G 2.0 165KM pomiędzy Leonem, a Mazdą 3 - pewnie bardziej porównywalne masy (różnica w mocy to 15KM na korzyść TSI):

https://www.youtube.com/watch?v=4pNz-TncFi0

Ktoś mierzył? Ja tak - wygląda na to, że tak z grubsza jest to 23s dla 1.8 TSI, 29s dla Skyactiv-G 2.5, oraz 38s dla Skyactiv-G 2.0.

Czy taki wynik nie uważacie za masakrę? Ja tak - zwłaszcza, że jestem przekonany, że mój 2.5 pali więcej, niż 1.8 TSI.


Jest jeszcze jedna warta odnotowania rzecz - jeśli ktoś nie jeździł tymi samochodami, to proponuję zwrócić uwagę na dźwięk silników i szum otoczenia (na tych filmach słychać to wyraźnie). W jakiej klasie pod względem szumów znajduje się tutaj Mazda - czy to na pewno segment D?


gzesiolek napisał(a):
Marlon, luzik... jak po Hondzie dopadl Cie egzemplarz M6, gdzie szankowaly rozne rzeczy to juz nie dziwie sie, ze mogles sie zirytowac...


Ależ ja się nie denerwuję - jestem bardzo spokojnym człowiekiem :) Jeszcze te dwa miesiące wytrzymam, a potem może znowu będę się musiał użerać z nowym samochodem - nie twierdzę, że tak nie będzie. :wink:


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 3 lip 2015, 23:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Marlon to wideo Seata robi wrazenie... 6sek z niewielkim ogonkiem do setki... Po co Cupra skoro wg tego wideo 1.8 ma prawie takie same osiagi...
Choc tutaj to tez kwestia budy...u Zachara ten SC tez znacznie lepiej wypadl niz kombiak:
https://www.youtube.com/watch?v=vYvmeb_IxRM

Co do slow co daje przyspieszenie do 100km/h... to dla mnie akurat wazniejsze jest przyspieszenie do 140km/h... bo do 200km/h nawet nie zamierzam sie zblizac... ;)
Tutaj widac takie a nie inne zestopniowanie przelozen w Mazdzie... Pierwsze 3 dosc mocne i krotkie (do 120km/h)... i kolejne 3 coraz dluzsze... przed FL byl tryb SPORT? bo na tym wideo 0-200 biegi zmienia automat jakies 500rpm nizej niz w wideo Zachara... pytanie czy to kwestia trybu SPORT, docisniecia gazu, czy jeszcze czegos innego...

Co do wyciszenia... to masz racje M6 odstaje od konkurencji od VW... choc ja mialem szczescie ze nie mialem zadnych efektow uchylonej szyby podczas jazd probnych... a przy zwyklej jezdzie do 140km/h roznica nie byla drastyczna... a smiem twierdzic, ze w M6 dzwiek byl przyjemniejszy niz np. w O3... Poprzednia Superb i nowy Passat byly lepiej wyciszone, ale roznica byla odczuwalna przy predkosci pow 140km/h lub przy obrotach pow. 4k rpm... W innych warunkach, czyli w moim przypadku przy 95% czasu jazdy roznicy nie bylo... a specjalnie jezdzilem jednego dnia M6 2.5 FL i Passatem (niestety w ten dzien w dieslu)...
No i segment D to jednak wyznacza sie rozmiarem i nieco cena... ale widac po zakresie FL, ze Mazda musiala duzo poprawiac... i tutaj masz racje, ze takie wady jak Twojego egzemplarza nie powinny im sie zdarzac w tej klasie...

Aha wracajac do wspomnianego Accorda... wg mnie ten schodzacy nie byl lepiej wyciszony od M6... A troche nim kilometrow zrobilem (mam w rodzinie Hondo-maniakow i poza nowa CRV/HRV objezdzilem chyba kazdy model Hondy od polowy lat 90, sam mialem Civica VI i VIIgen)... moze rzeczywiscie to kwestia tych swistow od okien/slupkow niektorych egzemplarzy M6... zobaczymy jak bedzie u mnie... Do polowy miesiaca powinienem sie przekonac...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 4 lip 2015, 00:45 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A ja zwrócę uwagę na fakty.
Mazda nie jechała do czerwonego pola. Dopiero na czwórce się do niego dobrała.
Także porównanie niemiarodajne :)
Jeśli chodzi o osiągi - jeśli jest się rozsądnym człowiekiem (ja się chyba powoli takim staję), to dostosowuje się siebie i zachowanie do mocy silnika jaki się ma.
Jeśli jeszcze w człowieku jest ta żyłka "szaleństwa" - to nieważne jaką moc i osiągi będzie miał - i tak po czasie będzie mu mało.

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 23:04 
Adept
Offline
Od: 21.03.2014
Posty: 119
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Ciekawi mnie ile razy jeszcze ? :wink:


 Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: N, 20 sty 2019, 16:11 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Wątek został zamknięty, dalszą dyskusję proszę prowadzić ---> viewtopic.php?f=19&t=2982


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.