Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 17:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 607 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 14:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
sprawdzałem i ilość w normie na mierniku,
ale może masz rację, że ropy w oleju jakoś więcej kosztem samego przepalonego oleju, bo wygląda olej nieciekawie i jakoś brudzi
16 tyś to trochę za mało, nie wyobrażam sobie aut co mają od serwisu do serwisu zrobić 30 tyś km
ale też wiem, że silnik dotarty jest ładnie i autko nawet DPF nie włączyło zauważalnie, więc wychodzi na to, że może olej nie wytrzymał trudów :-P eksploatacji :goraco:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 14:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
crow wymieniałeś olej po 3-5 tys?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 15:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
nie, nic mi nikt czegoś podobnego nie sugerował w ASO, czytałem o tym gdzieś na forum, ale nie wymieniałem,
a dlaczego powinienem to zrobić, z silnikiem jest coś nie tak?

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 15:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Tak pytam. W niektórych salonach zalecają wymienić olej i filtr na początku eksploatacji po takim początkowym dotarciu silnika. Inni koledzy mają informacje, że silniki są docierane na etapie składania samochodu i taka wymiana oleju nie ma sensu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 15:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
poczekam co powiedzą mi w ASO, ogólnie wkurza mnie takie przebieg sprawy z tym silnikiem, dobrze że nie wypadło to gdzież na wojażach wakacyjnych daleko poza PL i nagle czerwona kontrolka przed oczami... każą jeździć na tym jeszcze chwilę, ale ogólnie to dziwne posunięcie i drażni mnie to

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 16:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
crow napisał(a):
jeżdżę, ale nie jest tak, nie że ciągle zamulam, nawet DPF mi się od 3 tyś km nie włączył zauważalnie, chyba że się nie znam, bo to pierwszy mój diesel w użytkowaniu z DPFem, wychodzi na to, że komp wie lepiej...ach ten diesel
zobaczę w ASO jak będę na wymianie hamulców, opon i uszczelki pod maską... zapewne będzie do przeinstalowania system głośnomówiący bo też się zacina... trochę się tego nazbiera :zawrotglowy:

U mnie DPF wypala sie co +- 300km ... wiekszosc przebiegu mam na drogach poza miastem (predkosc 50-100km). Ustaw sobie komputer na spalanie chwilowe i obserwuj. U mnie wzrasta zauwazalnie spalanie. Nawet jadac z gorki gdy puszczam gaz spalanie nie spada do 0 tylko utrzymuje sie na 1,6l/km. Wiec jesli naprawde DPF nie wypalal sie od 3tys km to raczej cos jest nie tak tym bardziej ze jezdzisz po miescie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 cze 2014, 22:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
trochę co jakiś czas przepalam go na niemieckiej autostradzie i ma 160-180 na blacie przez kilkanaście minut więc myślałem, że co ma się wypalić to się wypaliło... nie wiem, ale może DPF kiedyś się wypala, bo nic nie wyskakuje poza tym, że olej ma dość, może ja nie łapię tego momentu, jedynie przy 3tyś km czuć było zamulenie i wyższe spalanie, ale jeździłem dużo spokojniej do 3 tyś km

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 cze 2014, 20:23 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 08.01.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
, przy 100-120 km/h czuje bicie na kierownicy a przy hamowaniu z większej prędkości bije w kierownicę i hamulec.

niestety , prawdopodobnie przyczyna sa tarcze hamulcowe , ale powinni to zrobic na gwarancji , choc slyszalem ,ze nie wszystkim wymieniaja


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 cze 2014, 22:31 
Offline
Zrobią na gwarancji - spokojnie :) przerabiałem już to.... :/ przetoczą i dadzą nowe, inne klocki albo stwierdzą, że tarcza sie nadaje do toczenia i wymienią cały komplet na nowy. Tylko się nie daj omamić i nic nie płać.... :>


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 7 cze 2014, 10:27 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.08.2013
Posty: 514
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
O mam to samo chyba? O ile dobrze rozumiem. Ja mam delikatne, ale jednak, drganie kierownicy przy naciśnięciu hamulca od prędkości powyżej 100 kmh. Sprawdziłem na POWie ostatnio. Przy przyśpieszaniu jest idealnie. Czyli mam jechać do ASO z tarczami?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 cze 2014, 19:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Sprawdz czy ktoras z felg sie nie wygiela.... przy 19 to calkiem latwe :)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 cze 2014, 10:05 
Amator
Offline
Od: 24.07.2013
Posty: 90
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Bicie w kierownice miedzy 100 - 120 oraz przy hamowaniu to wina wygiętych tarczy. Ja przy okazji akcji serwisowej związanej z i-eloop to zgłosiłem i mają mi wymienić tarcze i klocki dodatkowo zgłosiłem kilka innych rzeczy i:
- podniesiono mi światła mijania
- będę miał wymienione tarcze oraz klocki z przodu
- wymienią mi obydwa lusterka
- zmienią uszczelkę pod maską przednią

Czy przy okazji akcji z i-eloop Mazda daje jakąś rekompensatę? Przy poprzedniej akcji z wymianą bezpiecznika pod siedzeniem kierowcy słyszałem ze rozdawali iPady właścicielom który załapali się na tą akcję.

_________________
GJ 2013
2,5 JetBlack
Kombi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 cze 2014, 14:48 
Amator
Offline
Od: 15.10.2013
Posty: 62
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ci3chy napisał(a):
- wymienią mi obydwa lusterka
- zmienią uszczelkę pod maską przednią


Czekam na moją uszczelkę. A co z lusterkami było nie teges? U mnie wibrują wkłady powyżej 120 kmh - nic nie widać do tyłu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 cze 2014, 16:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 17.01.2014
Posty: 445
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Dawali iPady ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 cze 2014, 11:18 
Amator
Offline
Od: 24.07.2013
Posty: 90
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Lusterka się nie składają i nie rozkładają.
Wydawało mi się że koledzy pisali o telefonach z Mazdy i iPadach które otrzymali za akcję serwisową związaną z i-eloop.

_________________
GJ 2013
2,5 JetBlack
Kombi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 cze 2014, 06:50 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 17.01.2014
Posty: 445
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Ja wiem tylko o ipadach, aparatach foto, spa i walizkach do wyboru jeśli ktoś wybrał nową Mazdę jako swoje kolejne auto.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 11:56 
Amator
Offline
Od: 24.07.2013
Posty: 90
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Dzisiaj otrzymałem telefon z informacją że Mazda negatywnie rozpatrzyła moją reklamację. Muszę się zgłosić do salonu celem wykonania zdjęć. Ciekawe jak zrobią zdjęcia nierozkładających się lusterek oraz krzywych tarcz hamulcowych.

_________________
GJ 2013
2,5 JetBlack
Kombi


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 12:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Standard :mad:

-- Dodano: Wt, 24 cze 2014, 12:54 --

Jedyną akcją serwisową Mazdy jest negatywna odpowiedź na problem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 13:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 14.08.2013
Posty: 316
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
koliber1960 nie byłeś dzisiaj moze w ASO Bydgoszcz? :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 cze 2014, 14:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
<hahaha> Nie przypominaj mi o nich

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lip 2014, 18:22 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 17.07.2014
Posty: 30
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam,
Możecie mi powiedzieć gdzie w ASO w Wawie wymienialiscie te uszczelki przy przedniej szybie. Mi pan. ASO z puławskiej powiedział że pierwsze słyszy i nic takiego nie robią.
K.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lip 2014, 19:10 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
viewtopic.php?p=88484#p88484

wysłane tapatalkiem z gsm

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 00:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Cos takiego znalazlem na forum UK ... Nie ma jeszcze na to akcji serwisowej ale koles sugeruje ze niedlugo moze byc ... niezla lipa <boisie>
It is becoming apparent that there may be an issue with the metal used in the camshafts of some gen 3 engines. This isn't an official Mazda statement by any means and I don't know how common the issue is BUT....

There are now 3 gen 3 mazda 6s sat in a Mazda garage I know all of which have badly worn cam shafts, 2 of which the metals shards have caused the turbos to blow up. This is too much of a coincidence for me to not share this information with you. Also when accessing the mazda site via the mazda portal they apparently have a picture of a normal camshaft and one that's excessively worn and in need of replacement. Now that tells me that mazda are aware there's a problem and it wouldn't surprise me if a recall is sent out pretty soon. It's likely this was an early issue and has since been rectified also.

I don't want to worry anyone, more inform you to keep your ear listening.

If you are getting a rattle from the engine when changing gear then I suggest you take it to garage and ask them to check the camshafts condition.

All 3 examples are under 25000 and therefore still under warranty and mazda are paying for the repair (including 3k turbos!).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 14:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.08.2013
Posty: 514
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dotyczy to turbin czyli diesli tak?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 15:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 660
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Obecne mazdy benzyny nie maja turbin


Wysłane z mojego iPhone


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 19:44 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Tak ten tekst powyżej dotyczy diesli. Ogólnie chodzi o to ze jak ktoś słyszy dziwne dźwięki podczas zmiany biegow żeby zgłaszać sie do serwisów.

Druga sprawa -jest pierwszy przypadek problemu z DPF na angielskim forum. Czy w Polsce tez juz były jakieś problemy ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 22:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Mozesz podeslac link do tego problemu z DPF ??

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 23:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzisiaj rano czytałem o tym dpf. Jest on gdzieś na górze UK forum.

* Tylko trzeba być zalogowanym, aby to przeczytać.

http://www.mazda6oc.co.uk/forum/viewtop ... 018#p23018



m6tourer napisał(a):
We had a 2013 175 diesel Sport Tourer auto in Soul Red, ran it hard for 8,000 miles, averaged about 40mpg. Eight months into ownership a message about low oil pressure, engine damage possible, popped up on the multifunction display. Mazda advised to get the car recovered to a dealer where we discovered it had serious deterioration of the oil. In other words, despite not being used for many short trips, the unburnt fuel from failed regens was dumped into the sump necessitating an oil change (£150).

All parameters checked out and according to Mazda this is normal and expected behavior. Really didn't expect this as we'd been led to understand that the regen / dpf issues had been sorted out and that this would only manifest itself in mainly town driving.

I suppose that our driving style is to blame, but honestly, a car that you can't drive when the oil is contaminated is just a flawed design. We would have purchased a petrol auto if they had one, but as Mazda don't offer the tourer in this spec, we got hold of a 2013 CR-V instead. Slower, less fun to drive but doesn't matter if we use for short trips and certainly doesn't feel like it could let us down at any time.

Sad to see the Mazda6 go, as it was a brilliant drive, but with young children, could not cope with having to get it recovered if this happened again. Way too inconvenient. Not likely to ever consider a diesel car again- petrol or high performance hybrids seem to be much better suited to our needs.




Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 lip 2014, 23:33 
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 417
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Szczypik dokładnie ten.

W krótkim tłumaczeniu - koleś po 8 miesiącach użytkowania i 8000 mil , dostal wiadomość na liczniku "Low oil pressure engine damage possible". W serwisie sprawdzili i wyszło ze w silniku jest rozmieszany olej z ropa z powodu nie udanych regeneracji filtra DPF. Kolesia ogólnie to zdziwiło bo jak napisał nie używał auta do krótkich przejażdżek za często . Koszt oleju 150 funtow.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Była Mazda 6 GJ 2013 2.2 diesel 175bhp manual <suicide> a teraz jest coś innego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lip 2014, 07:21 
Wtajemniczony
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 152
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: kujawsko-pomorski
Oczywiście pominąłeś najważniejsze. Że gościu go pałował jak na torze, a potem był zdziwiony, że silnik nie wytrzymuje. Nawet w sportowych maszynach by nie wytrzymał. A podobno w UK jest wyższa kultura techniczna niż u nas...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 607 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.