Teraz jest Pn, 29 kwi 2024, 00:43

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 8 mar 2023, 09:43 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Panowie,

Latem zbliża mi się 9 przegląd (ten mniejszy bez wymiany płynu hamulcowego) i do tej pory wszystkie przeglądy robiłem w ASO i zastanawiam się czy jak pojadę po raz kolejny to czy Panowie będą w stanie przy okazji sprawdzić czemu nie działają czujniki martwego pola?

Aso w którym byłem ostatnie 2 przeglądy : Matsuoka Motor Lublin - Mazda z 2015 aktualnie przebieg ok 145 K jak dobrze pamiętam...

Jak myślicie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 mar 2023, 15:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
A dlaczego mieliby nie sprawdzić? :D A że za naprawę trzeba będzie zapłacić to też chyba oczywiste.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 maja 2023, 16:37 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
PO-6 (wymiana: oleju, filtrów, świec zapł., płynu hamulcowego)
- ASO Gołębiewski wyceniło robociznę na 996,30 zł + materiały własne 955,80 zł. Łącznie: 1952,10 zł.
- Poza ASO, na Oliwskiej 2 wycenili robociznę na 570,00 zł + materiały własne 955,80 zł. Łącznie: 1525,80 zł.
Robocizna w ASO, jak widać droższa o 75%. Dylemat - gdzie zrobić przegląd?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 maja 2023, 19:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
W ASO masz drożej bo dochodzi jeszcze koszt wpisu do książki serwisowej. W niezależnym warsztacie Ci tego nie zrobią. Także jeśli zależy Ci na kontynuacji historii auta jedynie zostaje ASO. A jeśli tylko na wykonaniu tych czynności to warsztat, który w miarę ogarnia Mazdy. Weź jeszcze pod uwagę to, że w ASO, jeśli porządne, to sprawdzą Ci przy okazji trochę innych rzeczy. Warsztat niestety tylko zrobi swoje i zapewne nic więcej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 maja 2023, 19:47 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 67
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 maja 2023, o 16:37 dropt07 napisał(a):
Robocizna w ASO, jak widać droższa o 75%. Dylemat - gdzie zrobić przegląd?


Ja bym kupil materialy na wlasna reke i robil w ASO. Wyjdzie podobnie jak w niezaleznym warsztacie a masz ciaglosc serwisowa.
PS. Ile masz przejechane? Swiece sa dopiero przy 120kkm i raczej nie ma sensu wymieniac duzo wczesniej. Wiec jesli masz zapas do kolejnego przegladu to mozna sie wstrzymac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 maja 2023, 22:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No materiały zakupiłem jak pisałem (ze świecami za 344zł) - 955,80 zł. Więc ASO - łącznie z moimi materiałami - 1952 zł. Przebieg 102 tys. km.
Jeśli chodzi o świece to żadnych objawów (drgań, nierównej pracy silnika, spadku mocy) absolutnie nie wyczuwam. Bardziej robię to prewencyjnie. Silnik brzytwa, jak nowy, nie był obciążany. Choć zdaję sobie sprawę, że zużycie świec musi być. Zrezygnowanie z wymiany teraz, to przy następnym przeglądzie będę miał ok. 118 tys. km. Robocizna spadnie maks o 300 zł. Świece zawsze można przetrzymać. W poprzednim samochodzie sam je wymieniałem. Sprawa też do zastanowienia. Z resztą facet z ASO, jak wspomniałem o wym świec to podkreślił, że je wymieniają przy 120 tys. km. Ja traktuję to jako graniczną wartość.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 maja 2023, 08:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 maja 2023, o 22:52 dropt07 napisał(a):
No materiały zakupiłem jak pisałem (ze świecami za 344zł) - 955,80 zł.

Co tak drogo te materiały? Ja wymieniałem olej, płyn hamulcowy, filtr powietrza, to orientacyjnie: olej 250, filtr oleju 25, filtr powietrza 25, płyn hamulcowy 25...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 maja 2023, 10:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zakupy u czarne paliwo:
Amsoil Signature Series 0w20 ASM 1gal (3,78l) - 256,50 zł
Amsoil Signature Series 0w20 ASM 1qt (0,946l) - 68,40 zł
K&N HP-1008 (zastępuje EA15K12/EA15K13) - 66,50 zł
Mann C 27 019 - 53,20 zł
Mann FP 24 009 1 szt. - 71,25 zł
Archoil AR9200 V2 Nano Mo-WS2 Ester Complex 200ml - 93,10 zł
Elring pierścień uszczelniający 726.760 - 2,85 zł
Razem produkty 611,80 zł

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 maja 2023, 14:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Używałeś już wcześniej takiego filtra kabinowego węglowego z polifenolem? Jak to się sprawdza w praktyce? Właśnie się zastanawiam, czy takiego nie wziąć na zimę. Ostatnio w październiku wkładałem zwykły biały filtr Knechta i po 6 miesiącach wyciągnąłem czarny. Teraz pierdzielę, wymieniam ten filtr kabinowy co pół roku, szkoda zdrowia.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 maja 2023, 15:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A poza autem jednak więcej przebywamy i bez filtrów . Ta warstwa polifenolu alergikom może się przydać faktycznie. Węglowy od razu czarny więc szoku nie ma przy wymianie ;)
A poważnie to w 6tce jest tak banaly dostęp że można i co miesiąc zmieniać, fitry od kilkunastu zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 maja 2023, 17:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos,
Nie używałem. Dotychczas stosowałem Filtr kabinowy CORTECO 80004568 - tylko był z węglem aktywowanym. Zamówiłem ten bo miałem wszystko w jednym zamówieniu. Dzielenie zamówienie to trochę bez sensu - dodatkowe koszty. Filtr wymieniam raz/rok.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lis 2023, 12:43 
Świeżak
Offline
Od: 12.10.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Przegląd nr 6 w ASO Bednarscy Poznań : 1840 PLN przegląd + materiały ( wszystkie filtry, olej) + wymiana płynu hamulcowego , przy 6 tym przeglądzie wymiana świec zapłonowych choć auto ma 80 tys km przebiegu, za to wszystko w sumie usłyszałem kwotę 2630 PLN...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lis 2023, 15:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
kryniuu, filtra powietrza i kabinowego nie opłaca się brać w ASO. Ich wymiana jest banalna, zrobisz to sam w dwie minuty. Zwykły filtr kabinowy w ASO kosztuje około 120 zł, a za 70 zł kupiłem węglowy filtr Mann'a z polifenolem, według mnie faktycznie jest różnica na plus, zwłaszcza teraz, gdy jest więcej smogu w powietrzu. Jeśli chodzi o ceny przeglądu to też się mogą różnić pomiędzy danymi ASO, niekiedy można też dostać dobry rabat na części eksploatacyjne. Olej na przykład biorę oryginalny 0W30, cena podobna jak innych markowych na rynku, a mam subiektywne wrażenie, że lepiej współpracuje z tym dieslem. A takie rzeczy jak filtr oleju, płyn hamulcowy czy chłodniczy to nawet nie ma sensu kupować swoich. Ważne jest aby podczas takiego przeglądu oprócz wymiany płynów i filtrów został także dokonany solidny przegląd auta oraz zostały przesmarowane zaciski hamulcowe, zawiasy w drzwiach. Generalnie wszędzie ceny poszły w górę, nieautoryzowane warsztaty też nie są już tanie a nie każdy ma zacięcie, czas i umiejętności żeby auto serwisować samemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 lis 2023, 17:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Wystarczyłoby wziąć swój olej i miałbyś 500zł w kieszeni.

Tak samo np filtr kabinowy w ASO 250-300zł z wymianą. A sam filtr na allegro 52zł. Wymiana pół minuty bez żadnych narzędzi.

Z ciekawostek niemazdowych - ostatnio w Audi Q7 za wymianę oleju i filtrów krzyknęli mi 2500zł. Okazało się że kolega kolegi pracuje w Audi, wziąłem swój olej od czarnepaliwo za który dałem 500zł a za wymianę + filtr i podkładkę dałem 700zł czyli razem 1200zł :lol: Każde ASO leci w kulki, więc nawet bez znajomości nie ma się co wstydzić jechać ze swoim olejem czy innymi częściami...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 14:43 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 67
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 listopada 2023, o 12:43 kryniuu napisał(a):
Przegląd nr 6 w ASO Bednarscy Poznań : 1840 PLN przegląd + materiały ( wszystkie filtry, olej) + wymiana płynu hamulcowego , przy 6 tym przeglądzie wymiana świec zapłonowych choć auto ma 80 tys km przebiegu, za to wszystko w sumie usłyszałem kwotę 2630 PLN...


Same swiece to koszt ok 800-900PLN w ASO. Nie ma sensu ich wymieniac przy takim przebiegu, bo interwal to 120kkm. Ja wymeinilem przy 110kkm i nie bylo jeszcze zadnych negatywnych objawow.
Swiece i wszystkie inne materialy kupilem na wlasna reke, wiec robocizna w ASO po 7 latach i 110kkm wyniosla 920PLN (z wymiana swiec).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 17:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To i ja dodam swoje trzy grosze do dyskusji o kosztach. Będzie o moim egzemplarzu więc 2,5L PYZ8/PYZC.

Fabrycznie są świece PE5S-18-110 (Denso/NGK) lub PE5R-18-110 (NGK).

Aftermarketowe NGK Laser Iridium Premium ILKAR7L11 (94124) (Made in Thailand) to koszt obecnie 300 do 305 zł.

Tak więc i te 800 czy 900 zł to bardzo dużo.
Do tego wymiana jest prosta i trwa 5 minut.

Zwrócić uwagę na to skąd kupujemy te świece, najlepiej od firmy będącej na liście dystrybucyjnej oraz druga sprawa poprawny montaż, a więc na zimnym silniku i za pomocą klucza dynamometrycznego. Ja kręciłem na książkowe 20Nm.

Za 1000 zł to mamy świece, napinacz paska wielorowkowego, obydwa paski, olej w silniku wraz z filtrem. Podam taki przykład.

Zróbmy mała kalkulację na firmowych częściach:

300 zł - świece NGK ILKAR7L11
266 zł - napinacz INA 533 0129 10 (producentem fabrycznego napinacza jest właśnie INA).
Tu chodzi o luz na gumowych przegubach napinacza, ew. wytarcie rolki oraz wyciek z mechanizmu sprężynowego - seria wadliwych napinaczy).
44 zł - pasek wielorowkowy osprzętu Continetal 6PK970.
U mnie oryginalny już po 80 000 km był spękany i do wymiany.
28 zł - pasek pompy wody Continental 3PK817 ELAST. Ten się zwykle trzyma bo nie jest napinany przez napinacz i przenosi raczej mniejsze obciążenia.
56 zł - filtr oleju Mazda PE01-14-302B-9A
319 zł - olej Amsoil 5W30 (1 galon + 1 kwarta)

Robocizna w moim przypadku to 70 zł za wymianę oleju, resztę robię sam.
Wymiana napinacza jest dziecinnie prosta. Auto jest w ogóle bardzo przyjazne pod względem obsługi.

A jeśli ktoś chce dodatkowo filtr kabinowy to może się jeszcze szarpnąć na filtr węglowy za wspomniane 50 zł :> .
Nie skąmpmy też na świeży filtr powietrza silnika, taki markowy MANN C27019 to dodatkowe 45 zł.

Eksploatacja tego samochodu jest bardzo tania, musimy tylko wiedzieć co jak i gdzie. Całkiem serio to piszę. <spoko>

ASO musi z czegoś żyć, mnie to wcale nie dziwi, koszty prowadzenia punktu są bardzo wysokie. Poza tym dla wielu liczy się czas i wygoda.

-- Dodano: 10 listopada 2023, o 16:39 --

22 lutego 2023, o 10:43 Gophfer napisał(a):
No jakichś cudów tam nie ma, jak w każdym normalnym aucie. Filtr oleju, powietrza i kabinowy (paliwowego nie ma)


Jest to stale powtarzany mit. Jest filtr paliwa i jest on wymienny. Tak naprawdę to są dwa filtry. Owszem nie są to klasyczne filtry znajdujące się poza zbiornikiem paliwa, a umieszczone wewnątrz zespołu pompy. Numer filtra dla benzyny to PE01-13-ZE1 (mały filtr) i PE-11-13-ZE0 (duży). Kłopotliwa nieco jest ich wymiana.

https://www.drive2.ru/l/478895314208555734/

https://www.drive2.ru/l/654662968146940509/

Trochę dziwię się ASO, bo można by zalecać wymianę po dużych przebiegach i przytulać trochę grosza na roboczogodzinach. :cool:
Wprawę w wymianie silnika w zespole pompy paliwa mają bo była niemała akcja serwisowa na pompy w nowych rocznikach, więc i filtry ogarną bez problemu.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 18:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
OT-6 przegląd techniczny po 6-tym roku w maju br. w ASO u Gołębiewskich w W-wie:
- kontrola akumulatora (stan techn. akum. – 80%, stan naładowania – 68%)
- rotacja ogumienia - brak!!! (bieżnik wszystkie - 7,68/8 mm),
- kontrola tarcz i klocków (tarcze przód 26,61/28,00 - wym. przy 26,00 mm, klocki przód 3/10 mm - wy. przy 2 mm; tarcze tył 9,95/10 mm - wym. przy 8 mm, klocki tył 6/9 mm wym. przy 2 mm),
- ocena zawieszenia przedniego (sprężyny i amortyzatory odpowiednio bez wyszczerbień i wycieków, lekkie zużycie tulei tylnych wahaczy przednich),
- ocena zawieszenia tylnego (zawieszenie sztywne bez luzów, sprężyny i amortyzatory odpowiednio bez wyszczerbień i wycieków),
- wymiana kpl. świec zapłonowych - 73,80 PLN,
- serwis klimatyzacji odgrzybianie - 151,29 PLN,
- obsługa serwisowa, przegląd - 848,70 PLN.
RAZEM ROBOCIZNA - 1073,79 PLN
- olej silnikowy Amsoil Signature Series 0w20 ASM 1gal (3,78l) - 256,50 PLN,
-olej silnikowy Amsoil Signature Series 0w20 ASM 1qt (0,946l) - 68,40 PLN,
- Filtr powietrza Mann C 27 01 - 53,20 PLN,
- Filtr kabinowy Mann FP 24 009 - 71,25 PLN,
- Filtr oleju K&N HP-1008 (zastępuje EA15K12/EA15K13 - 66,50 PLN,
- uszczelka korka spustu oleju - 2,85 PLN,
- płyn hamulcowy DOT-4 HBF 1L - 80,45 PLN,
- świece zapłonowe NGK Kod produktu: 94124 Numer katalogowy: ILKAR7L11 - 344,00 PLN,
- preparat do dezynfekcji parownika - 30,00 PLN,
- zawór klimatyzacji - 6,77 PLN,
- czynnik R1234yf 0,05 - 50 PLN,
RAZEM MATERIAŁY - 1029,92 PLN.
ŁĄCZNIE OT-6 - 2103,71 PLN.
Moje materiały z wyłączeniem: pł. hamulcowego, czynnika R1234yf, zaworu klimatyzacji, preparatu do dezynfekcji parownika.
Wyszło troszkę drożej niż planowałem bo zdecydowałem się na dezynfekcję a nie robiłem sam.
Maciejczar - możesz porównać.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lis 2023, 18:43 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 67
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja tez u Golemebieskich w Warszawie, tylko kilka miesiecy pozniej ;)
Ceny w zasadzie identyczne, u mnie wyszlo razem z moimi materialami ok 1,7kPLN.
Dezynfekcje klimy robie co 2 lata, bo wg mnie wystarcza i na nieparzystych brak wymiany plynu hamulcowego.
Sprawdzilem fakture i 7 przeglad OT usluga 920 z wymiana swiec + 810 moje czesci (w tym 320 swiece NGK).
Robie ok 20kkm rocznie, wiec w moim przypadku koszty ASO sa w zupelnosci akceptowalne jak sie kupi swoje materialy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lis 2023, 13:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Robienie klimy w ASO to też przepłacanie niezależnie co ile się to robi. Raz że mniej się przykładają niż porządny serwis klimy, dwa że jest 2x drożej...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lis 2023, 13:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Każdorazowe podłączanie układu klimatyzacji do maszyny nie ma sensu. Przez pierwsze 5 lat lub nawet dłużej wystarczy czyścić parownik i wymieniać filtr kabinowy.

Źródłem smrodu jest właśnie parownik i w zasadzie tylko on. Najszybciej się zasmradza jeśli wyłączamy silnik na włączonej klimatyzacji.

Dojść do parownika można poprzez kanał odpływowy przy dywaniku pasażera. Ja stosuję od lat środki typu K2 Klima Doktor i to w zupełności wystarcza.

Oczywiście przy starszym aucie warto czasami zrobić pełny serwis tj. sprawdzenie ilości czynnika, ilości oleju. Nie chodzi nawet o spadek mocy chłodzenia ale przy nieprawidłowym stanie oleju możemy zabić sprężarkę.

Ozonowanie dodatkowo ale też niekoniecznie jeśli mamy czysty, niezawilgocony samochód.

Generalnie taki serwis klimatyzacji gdzie nie czyszczą parownika środkiem chemicznym nie ma zupełnie sensu. Smród powraca i to dosyć szybko.

Zaklęcia typu rozpylanie środka w kabinie na pracującej klimie to też tylko lekkie odświeżenie. Coś jak używanie dezodorantu zamiast brania prysznica. :lol:

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 lis 2023, 16:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W ASO klimę zrobiłem drugi raz, głównie na sprawdzenie tego czynnika. Do tej pory nie dobijano mi klimy. Teraz po sześciu latach 0,05 litra za 50 zł. Czy potrzeba było, tego do końca nie wiem. Ale chciałem, nie tak odgrzybiania, jak sprawdzenia czynnika i mieć to z głowy. Sam odgrzybiałem do tej pory tylko raz.
Nawiasem mówiąc nie słyszałem o usłudze sprawdzenia klimatyzacji bez odgrzybiania. Ale bez wym. czynnika tak.
Też przeglądu klimy dokonuję co drugi rok i staram się wyłączać klimę kilka minut przed zakończeniem jazdy, aby przesuszyć kanały nawiewu. Czasami zdarza się, że człowiek o tym zapomni. Jak w życiu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2023, 10:17 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dla mnie pisanie o niesprawdzaniu ilości czynnika przez pierwsze pięć lat brzmi jak czysta herezja. Kupować auto za prawie 200 tys. a potem żałować rocznie 200 zł, śmieszne.

Kierowca, rozumiem, patrząc po Twoim podpisie, że jeszcze ani razu nie podłączałeś maszyny do auta? To teraz coś Ci opiszę. Auto kupiłem używane jak miało 2,5 roku od wyjechania z salonu. Też pomyślałem sobie, nie będę robił serwisu bo chyba co rok przy tak młodym aucie to bez sensu. Rok później padła mi turbina, było to jakieś dwa lata od ostatniego serwisu klimatyzacji. Aby ją wymienić musieli spuścić czynnik. Okazało się, że została połowa. Raz, że układ w Maździe ma małą pojemność, czterysta kilkadziesiąt gram, dwa, ten czynnik naturalnie się ulatnia, cząstki tego gazu są tak małe, że przechodzą przez gumowe węże. Także naturalnym jest ubytek przez rok. Także może nastąpić ubytek oleju, miałem tak potem w którymś roku eksploatacji. Przed serwisem zauważyłem, że sprężarka dość głośno działa, po uzupełnieniu oleju zaczęła pracować normalnie. Gdybym nie zrobił tego serwisu pewnie sprężarka wkrótce by po prostu padła.

dropt07, też wcześniej serwisowałem klimatyzację podczas przeglądu auta. Ale teraz zrobiłem to podczas wymiany kół na wiosnę u wulkanizatora, który się też tym zajmuje. Dużo lepsza cena, wymiana czynnika z uzupełnieniem i ozonowanie na koniec. Filtr kabinowy sam kupuję i wymieniam co pół roku, zazwyczaj jest już wtedy w tragicznym stanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2023, 11:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W poprzednim samochodzie nie sprawdzałem ilości czynnika przez chyba 7 lat. Jak klima przestała chłodzić, pojechałem do serwisu i okazało się, że z chyba 1l zostało 100ml. Uzupełnili, nic się nie stało.
Mojej Mazdzie będzie zaraz szedł 7 rok i nigdy nie sprawdzałem ilości czynnika i nie mam zamiaru dotykać się do klimatyzacji aż zacznie gorzej chłodzić.
Co więcej, znam wiele osób, które postępują w ten sposób i nic złego się z ich samochodami nie dzieje.


Ostatnio edytowano N, 12 lis 2023, 11:54 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2023, 12:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Luke, tak wiem, że są takie osoby jak Ty i masa im podobnych. Widzę, jak latem jeżdżą z otwartymi szybami bo klima nie chłodzi :lol: Potem aż strach używane auto kupować od nich, bo jeszcze na koniec przed sprzedażą z oszczędności nabiją układ propanem-butanem a nie właściwym czynnikiem. Dla mnie to jest trochę taka hipokryzja, olej w silniku wymieniacie co 10 tys. km, choć producent zaleca co 20 tys. km, a klimatyzacji można w ogóle nie ruszać. Fakt, jeśli uszkodzi się spreżarka to koszt wymiany jest kilka razy niższy niż silnika, można przycebulować w tej kwestii :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2023, 12:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie, pytanie podstawowe, czy ktoś z was podczas usługi sprawdzenia klimatyzacji dostał wydruk z maszyny o stanie ilościowym czynnika. Maszyna to robi na wstępie przed badaniem szczelności układu. Bo ja nigdy, nawet ostatnio, kiedy mi sprawdzali na specjalne życzenie - bo się nie upomniałem. Dlatego napisałem, że do końca nie wiem czy taka potrzeba była. Może maszyna wykazała, że nie było potrzeby. A oni dopisali sobie te 0,05 litra. Nie chodzi wcale tu o koszty a o pewność, że ukł. jest szczelny. Daleki jestem od zakładania komukolwiek nieuczciwych intencji ale kwit to kwit. Nie mam powodów do twierdzenia, że coś z klimą nie tak, działa dobrze. Jeszcze pytanie czy ASO posiada taką profesjonalną maszynę. Ale gdy będzie coś z klimą nie tak to się tym tematem bardziej zainteresuję i wypytam o szczegóły na wstępie. W tedy podejmę decyzję gdzie tą usługę w sposób profesjonalny wykonać.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2023, 12:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos, a może jeżdżą z otwartymi szybami bo tak lubią? Sam znam parę takich osób. Nie słyszałem osobiście żeby komuś padła sprężarka od braku czynnika (właściwie to nie słyszałem w ogóle żeby komuś padła). Owszem, znam parę osób, którym nie działa klima z powodu rozszczelnienia, a nie sprężarki...
Ogólnie są 2 grupy użytkowników jedna mówi "nie dotykać jak działa" i do tej właśnie ja należę. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2023, 12:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
dropt07, tak, jeśli maszyna ma drukarkę to zazwyczaj na koniec pracy drukuje podsumowanie. Tak samo jak przyrząd do badania stanu akumulatora. I ilość czynnika podaje się w gramach a nie litrach, to może nie być tożsame, zależy od ciężaru właściwego. W mililitrach podaje się ilość oleju do sprężarki. Generalnie podczas odsysania czynnika i robienia próżni ciężko jest wykryć nieszczelność. Można się jeszcze posiłkować dodaniem barwnika i sprawdzaniem lampą UV. Najlepszym sprawdzeniem szczelności jest nabicie układu azotem, jeśli ciśnienie po jakimś czasie spadnie to znak, że układ jest nieszczelny. Nie jestem pracownikiem serwisu ale miałem z tematem wiele do czynienia podczas swojej pracy zawodowej, trochę żałuję, bo mogłem sobie w międzyczasie zrobić odpowiednie uprawnienia.

Luke, to, że Ty nie znasz nikogo komu padła sprężarka to nie znaczy, że nie padają. Ja po tej akcji z brakiem oleju wypytałem w serwisie, okazuje się, że było sporo problemów z tymi sprężarkami. Nie wiem, może w najnowszym lifcie jest już nowy komponent. Ja mam stare auto i zamierzam o nie dbać, gdyż nowego sobie szybko nie kupię, ceny teraz to jakaś abstrakcja. Ubezpieczyciel dalej wycenia moje auto prawie na kwotę, za które je kupiłem 6 lat temu <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 lis 2023, 16:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak jm. czynnika jest podana w kg. Czyli dobili 50 gram. Wniosek - 1 gram czynnika kosztuje w ASO 1 zł i to była cena promocyjna.
Apropos określenia stanu czynnika wiem, że niektóre takie maszyny mają opcję druku po sprawdzeniu ilości. Drukują, a następnie taki wydruk jest pokazywany klientowi i informują go o potencjalnym koście nabicia. Jeśli to będzie np. 300 g to koszt jest już zauważalny. Przyjmuje się, że rocznie w sposób naturalny ubywa do 10% czynnika. Czyli te 50 g, można powiedzieć, że wchodzi w te 10%.
Pokusiłem się i wszedłem na motostat i sprawdziłem, że w innym ASO w 2021 r. też dobili mi 50 g czynnika. Wcześniej przy OT-2 było tylko odgrzybianie, czynnika nie uzupełniano. Widocznie nie było takiej potrzeby.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2023, 19:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Wymienial ktos ostatnio w ASO
Pasek klinowy ( do alternatora)
Jaki to koszt samej robocizny
Mam GJ
silnik 2.5 ale to nie ma znaczenia


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 lis 2023, 20:29 
Świeżak
Offline
Od: 12.10.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Wymiana paska alternatora i paska klinowego (jedna pozycja na rachunku) w ASO Bednarscy Poznań to 147,60 PLN brutto ,stan na marzec br.


Ostatnio edytowano Pn, 27 lis 2023, 21:27 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 58, 59, 60, 61, 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.