Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=269
Strona 174 z 174

Autor:  dargenn [ Pt, 8 mar 2024, 12:34 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Mam wersję SkyPassion z 2013 roku - czy jest jakaś opcja na wstawienie apple carplay?

Autor:  Pablos [ Pt, 8 mar 2024, 12:56 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Niestety, jeśli masz oryginalne radio NB1 to żadna. Pozostaje wymiana na chiński zamiennik na Androidzie, np. Sinosmart albo kombinacja z instalacją MZD Connect co jest możliwe, aczkolwiek lekka rzeźba.

Autor:  popielasty [ Pt, 8 mar 2024, 13:20 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

1 marca 2024, o 19:16 Ramzes13 napisał(a):
Witam . Znalazłem auto https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/m ... zAuMC4wLjA.

Ale mam dylemat czy w ogóle brać go pod uwagę , ponieważ osoba która sprzedaje jest handlarzem .
Firma nazywa się,, MB-Cars Michał Baśkiewicz,, pochodzi z puszkowa.
Czy ktoś możne zna tą firmę i możne coś o nie powiedzieć


+

2 marca 2024, o 20:18 Lucasbadboy napisał(a):
Do czego to doszło, 9 letnie auto za 80tys zł No nie mam słów :arrow:


Ja prXCNANFOA... Ja za tyle 2,5 letnią full opcję CX-5 SkyPassion AWD 2.2 175km kupowałem, w 2017r. Dramat jest teraz, niestety. Współczuję wszystkim, którzy muszą teraz zmieniać auta...

Autor:  maciejczar [ Pt, 8 mar 2024, 20:08 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Wartosc pieniadza w czasie sie klania :) 80kPLN w 2017 to byly zupelnie inne pieniadze niz teraz...
Wtedy to byla rownowartosc ok 20x srednich krajowych brutto, obecnie za 20 srednich (150kPLN) tez kupisz 2,5 letnia full opcje.

Autor:  Lucasbadboy [ Pt, 8 mar 2024, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Chcesz powiedzieć ze średnia krajowa w Polsce to 7.5 tys złotych ???? :lol: To chyba te 800plus jest zbędne ;)). Ponoć ceny będą się obniżać powooooooli, ja jakoś w to nie wieże. Prędzej czy później każdy będzie musiał zmienić auto ;).

Autor:  Luke [ Pt, 8 mar 2024, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

8 marca 2024, o 21:53 Lucasbadboy napisał(a):
Chcesz powiedzieć ze średnia krajowa w Polsce to 7.5 tys złotych ????

Nie, to jest błąd. Średnia krajowa w grudniu 2023 była wyższa:
"Średnie wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło w grudniu 2023 r. 8032,96 zł brutto." :)

Autor:  Gophfer [ Pt, 5 kwi 2024, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Poleci ktoś jakiś dobry i niedrogi serwis klimy. Kraków i okolice, potrzebuję tylko dobić. Ozonowanie i odgrzybianie robiłem sam

Autor:  Nervous [ So, 13 kwi 2024, 09:16 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Cześć, mam pytanie odnośnie pomiaru bicia piasty i tarczy, mianowicie ogólnie dostępna serwisówka wskazuje, że dopuszczalne bicie piasty przód to 0.05mm natomiast tarczy 0.04mm. I tutaj rodzi się moje pytanie, czy mając bicie piasty na poziomie 0.05 można mieć bicie tarczy na niższym poziomie tj. 0.04mm zakładając że tarcza jest prosta? Zawsze mi się wydawało że tarcza tylko potęguje bicie piasty.

Autor:  Krzysztof67 [ Cz, 18 kwi 2024, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Masz rację. Prosta logika...

-- Dodano: 13 kwietnia 2024, o 17:31 --

Przy okazji...

Od kiedy mamy wysokie temperatury (powyżej 20) moja Mazda ma oto takie przygody:
1. Wyjeżdżam z garażu, jadę np. 50-100 km i nic się nie dzieje
2. Parkuję auto na 15 minut, ruszam i przy dodawaniu gazu poszarpuje, traci moc i pojawiają się błędy P0101 i P0104.
4. Po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymuję się na 2 minuty, gaszę silnik i ruszam, i dalej nie pojawiają się błędy. Auto jedzie normalnie jak w punkcie 1.

Jest ktoś w okolicach Ostrołęki lub Olsztyna, kto by to zbadał porządnie i naprawił?

-- Dodano: 18 kwietnia 2024, o 12:21 --

Jakoś nie mogę uwierzyć, że nikt nie miał takiego przypadku.

Autor:  Absik [ Pt, 19 kwi 2024, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Hej czy wg was to jest lampa Xenon?

Autor:  basyl [ Pt, 19 kwi 2024, 20:20 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Według mnie to jest soczewka ale niema spryskiwaczy jak w mojej wersji wiec nie jest to xenon, jakaś wersja usa, model 3?

Autor:  Lucasbadboy [ So, 20 kwi 2024, 09:10 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

No to jest xenon a w USA chyba nie ma przymusu do spryskiwaczy jak i do przeciwmgielnych, dpf, gpf itd to normalny kraj :lol:

Autor:  Absik [ So, 20 kwi 2024, 16:26 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Pisałem do Mazdy w sprawie tego auta ( z USA ) i mi odpowiedzieli, że to nie Xenon tylko zwykła soczewka.

Autor:  Pablos [ Śr, 1 maja 2024, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Chciałbym się Was poradzić w dość ciekawej kwestii. Okazało się, że mam nieszczelność w układzie klimatyzacji, po diagnostyce w serwisie klimatyzacji wyszło, że to parownik, czyli najgorszy możliwy scenariusz. Nastraszyli mnie, że to 2-3 dni roboty, sama usługa od 1,5 tys. zł, do tego problem ze znalezieniem zamiennika. Ja na Allegro znalazłem dwa modele zamienników po kilkaset złotych, pytałem się też o oryginał, cena z kosmosu, prawie 4 tys. zł. Do naszego modelu jest typ GHP9-61-J10 ale co ciekawe wszyscy sprzedawcy zamienników podają, że są kompatybilne też z CX5. Udało mi się znaleźć na Allegro za kilkaset złotych nowy OEM Mazdy z CX5 o numerze KD45-61-J10, podejrzewam, że jest to ta sama część, więc zamówiłem. Ale do czego zmierzam. Ten nieszczęsny parownik to jest następna rzecz w tym aucie, która jest spartolona fabrycznie i poprawiona przez Mazdę. Jest na to specjalny biuletyn serwisowy na cały świat i oczywiście mój VIN się łapie. Czy w takim przypadku Mazda nie powinna tego dalej brać na siebie nawet po gwarancji? Ja rozumiem, że auto z 2014 roku ale no bez przesady. W serwisie klimatyzacji powiedzieli, że mam naprawdę pecha, w autach do 10 lat nie zdarza im się diagnozować uszkodzonego parownika, prędzej skraplacz, który jest przed chłodnicą, który jest narażony na uszkodzenia. Zastanawiam się, czy nie uderzyć z tym do Mazdy. Byłem w serwisie, mogą mi wstawić mój parownik, co ciekawe, roboty jest na 3 godziny, jak napisane w tym biuletynie serwisowym, więc koszt nie będzie jakiś wysoki. Ale według mnie, skoro to jest wada, to dlaczego w ogóle mam za cokolwiek płacić. Może warto zainteresować nasz UOKiK tym, oni lubią takie sprawy. W wątku o niesprawnej klimatyzacji widziałem, że ktoś już dawno temu miał uszkodzony parownik ale nie ma zakończenia tej historii, dlatego pytam tu, więcej osób tu zagląda.

Link do biuletynu:
https://www.cx3forum.com/attachments/ai ... pdf.15865/

Autor:  maciejczar [ Cz, 2 maja 2024, 06:15 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

To nie byla chyba oficjalna kampania przywolawcza, tylko wewnetrzny biuletyn serwisowy dla ASO...
Gdyby wyszlo w trakcie gwarancji, to by pokryli koszty.
W 10 letnim aucie wg mnie wszystko ma prawo sie zuzyc czy popsuc.
Napisanie do UOKiK nic nie kosztuje, ale na wiele bym nie liczyl.
Nie zagraza to bezpieczenstwu.

Autor:  chmooreck [ Cz, 2 maja 2024, 08:25 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Jakbyś u nich serwisował cały czas, to pewnie by Ci załatwili "gest handlowy"... Zapytać nie zaszkodzi.

Autor:  Pablos [ Cz, 2 maja 2024, 10:48 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Serwisowałem cały czas w ASO, ostatnio w sierpniu byłem. Gest handlowy niestety nie zależy od serwisu. Oni też muszą się Mazdy pytać. Napiszę chyba do Mazdy maila, zobaczę jakie jest ich stanowisko. Faktycznie nie jest to usterka zagrażająca bezpieczeństwu (choć można zejść w upale :wink:), więc nie było na to oficjalnej akcji serwisowej. Choć ostatnio nasz UOKiK zainteresował się sprawą padających pasków rozrządu w nieszczęsnym silniku 1.2 od Peugeot, gruba sprawa była w sumie na cały świat, producent się ugiął i daje teraz gwarancję 10 lat na ten silnik. W tym przypadku sprawa dotyczy wszystkich aut wyprodukowanych przed kwietniem 2016 roku, zarówno modelu 6, ale także 3, 2, CX-5, CX-3. Także każdemu z nas może się to teraz trafić kto ma auto z tego okresu. Jeśli zamówiony przeze mnie parownik będzie pasował, to naprawa może wyjdzie do 2 tys. zł, co jeszcze nie boli aż tak bardzo.

Autor:  chmooreck [ Cz, 2 maja 2024, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

To ja bym uderzał do ASO, niech piszą do centrali. Jak parownik zamawiałeś przez sieć, to zawsze do 2 tygodni możesz odesłać...

Autor:  Pablos [ Cz, 2 maja 2024, 13:33 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

W sumie racja, pogadam jeszcze z nimi w poniedziałek, choć w sumie z ostatniej rozmowy wynikało, że raczej marne szanse. Dlatego szukałem parownika na własną rękę i w razie czego mogę odesłać. Nie chcę też przeciągać tego w czasie, ciepło się zrobiło i jazda bez klimatyzacji jest męcząca. Ale dzięki za sugestie, dla mnie teraz w sumie najważniejsze jest to skutecznie i w miarę szybko naprawić.

Autor:  DM2009 [ Pt, 3 maja 2024, 08:37 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Witam
Czy ktos wynienial moze wahacze ostatnio w GJ
We Wroclawiu?

Autor:  ultracar [ Pt, 3 maja 2024, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

1 maja 2024, o 16:48 Pablos napisał(a):
Chciałbym się Was poradzić w dość ciekawej kwestii. Okazało się, że mam nieszczelność w układzie klimatyzacji, po diagnostyce w serwisie klimatyzacji wyszło, że to parownik, czyli najgorszy możliwy scenariusz. Nastraszyli mnie, że to 2-3 dni roboty, sama usługa od 1,5 tys. zł, do tego problem ze znalezieniem zamiennika. Ja na Allegro znalazłem dwa modele zamienników po kilkaset złotych, pytałem się też o oryginał, cena z kosmosu, prawie 4 tys. zł. Do naszego modelu jest typ GHP9-61-J10 ale co ciekawe wszyscy sprzedawcy zamienników podają, że są kompatybilne też z CX5. Udało mi się znaleźć na Allegro za kilkaset złotych nowy OEM Mazdy z CX5 o numerze KD45-61-J10, podejrzewam, że jest to ta sama część, więc zamówiłem. Ale do czego zmierzam. Ten nieszczęsny parownik to jest następna rzecz w tym aucie, która jest spartolona fabrycznie i poprawiona przez Mazdę. Jest na to specjalny biuletyn serwisowy na cały świat i oczywiście mój VIN się łapie. Czy w takim przypadku Mazda nie powinna tego dalej brać na siebie nawet po gwarancji? Ja rozumiem, że auto z 2014 roku ale no bez przesady. W serwisie klimatyzacji powiedzieli, że mam naprawdę pecha, w autach do 10 lat nie zdarza im się diagnozować uszkodzonego parownika, prędzej skraplacz, który jest przed chłodnicą, który jest narażony na uszkodzenia. Zastanawiam się, czy nie uderzyć z tym do Mazdy. Byłem w serwisie, mogą mi wstawić mój parownik, co ciekawe, roboty jest na 3 godziny, jak napisane w tym biuletynie serwisowym, więc koszt nie będzie jakiś wysoki. Ale według mnie, skoro to jest wada, to dlaczego w ogóle mam za cokolwiek płacić. Może warto zainteresować nasz UOKiK tym, oni lubią takie sprawy. W wątku o niesprawnej klimatyzacji widziałem, że ktoś już dawno temu miał uszkodzony parownik ale nie ma zakończenia tej historii, dlatego pytam tu, więcej osób tu zagląda.

Link do biuletynu:
https://www.cx3forum.com/attachments/ai ... pdf.15865/

temat z mojej branży więc dorzucę 3 grosze.
uszkodzenia (rozszczelnienie) parownika to we współczesnych samochodach (np BMW, Nissan), niestety dość powszechny problem który wynika z niskiej jakości a nie z jakiś błędów konstrukcyjnych więc nie widzę szansy na jakiś "gest handlowy" w 10 letnim samochodzie który podejrzewam nie jest na dodatek regularnie od nowości serwisowany w Mazdzie. Ad wymiany to jeszcze tego "nie przerabiałem" w Mazdzie 6, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że to "tylko" 3h roboty, niestety

Autor:  Pablos [ So, 4 maja 2024, 18:28 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

ultracar, to Cię zaskoczę, tak, auto kupione na początku 2015 roku i od początku do teraz regularnie serwisowane w ASO. Ale też nie sądzę, że da się załatwić jakikolwiek gest handlowy, na przykład lusterka już nie było szans teraz naprawić. Natomiast jeśli chodzi o ilość godzin to potwierdzałem w serwisie i tak też mówi biuletyn serwisowy do którego link wrzuciłem wcześniej. A jeśli chodzi o parownik montowany przez Mazdę, to rozszczelnienie następuje na spawie, zostało to poprawione w procesie. Jest to dokładnie opisane w tym biuletynie, wraz z obrazkami: https://www.cx3forum.com/attachments/ai ... pdf.15865/

Autor:  ultracar [ N, 5 maja 2024, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

jeżeli wada pojawia się po 10 latach to nie nazwał bym tego wadą fabryczną. jeżeli podany czas uwzględnia demontaż i montaż to dobry wynik ale ciekawe jak to jest liczone i dla ilu pracowników

Autor:  Lucasbadboy [ Pn, 6 maja 2024, 09:50 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Ja myśle ze czas tu nie gra roli. W gh pęczniały siłowniki klapy. Jednemu nawet wybuchnął. Była akcja serwisowa tez po paru latach. To samo z airbag pasażera. Akcje zrobili chyba właśnie po 9 czy 10 latach. Tylko ze te akurat rzeczy zagrażały zdrowiu w przypadku osuszacza nie sądzę ;).

Autor:  chmooreck [ Pn, 6 maja 2024, 10:06 ]
Tytuł:  Re: Szybkie pytania - konkretne odpowiedzi GJ/GL

Nie ma co dywagować - trzeba spróbować. Jak zrobią to dobrze, jak nie, to trudno...

Strona 174 z 174 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/