Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=6922
Strona 1 z 20

Autor:  Witek [ Cz, 26 mar 2015, 15:21 ]
Tytuł:  GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Witam,
niedawno dopłynęła do mnie moja "maździoszka" z zza wielkiej wody, no i pasowało by ją dostosować do naszych przepisów.
Generalnie z tego co dowiedziałem się od diagnosty to mam do zrobienia/przerobienia:
1) obrysówki
(Aktualnie żarówka od migaczy ma dwie spiralki no i jedna jest od obrysówek a druga od migacza - żarówka pomarańczowa)
2)przeciwmgielne - tył (naturalnie, aktualnie - brak)

prosił bym o jakieś rady, ewentualnie o jakieś namiary do zakładów które się tym zajmują (okolice Warszawy)
Ktoś mi powiedział, że lepiej zmienić lampy ale nie wiem czy to opłacalne i czy będą pasowały kupione tutaj w europie. Aczkolwiek z tego co wiem, to auto jest w 98% japońskie.
Z góry dzięki !

Autor:  jgorsk [ Cz, 26 mar 2015, 15:41 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Witek, jakie masz reflektory, halogenowe czy xenony? Masz przednie swiatla przeciwgielne?
Rozne wersje (Grand Touring, Touring/Sport) maja rozne okablowanie.

Lampy halogenowe powinno dac sie przerobic tak, zeby dodac postojowki. Mozna wykorzystac
oprawki i zlacza do postojowek z Mazdy 3 BK (2004r...). nie wiem czy tak samo da sie przerobic
xenony. Niektorzy po prostu dokladaja biale ledy wewnatrz lampy jako postojowki.


Dodanie tylnego swiatla przeciwmgielnego jest latwiejsze, mozna wymienic jedna z zarowek od swiatel
cofania na czerwona, pozmieniac okablowanie i dodac przelacznik. Po dodaniu odrobiny
elektroniki da sie wykorzystac wlacznik przednich swiatel przeciwmgielnych.
Wymiana tylnej lampy na europejska jest droga, chyba taniej kosztuje przedni reflektor.
Nie wiem ile kosztuja uzywane.

Ja dodatkowo przerobilem dzialanie swiatel do jazdy dziennej tak, zeby wlaczaly
sie tez swiatla tylne.

Autor:  Witek [ Cz, 26 mar 2015, 17:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Mam wersje Touring, halogeny, brak przednich przeciwmgielnych.
czyli powinienem wyjąć obecną oprawkę i zamienić ją na tą z mazdy 3 ?
z tego co widze to tam idzie jedna żarówka

mam lampe podobną do tej
http://allegro.pl/mazda-6-2013-2014-zwykly-reflektor-lampa-lewa-i5041041512.html
z tym, że nie widzę żeby było tam miejsce na tą górną oprawkę

Autor:  jgorsk [ Cz, 26 mar 2015, 17:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Nie widze obrazka, ktory wkleiles.

Oprawki od zarowek swiatel postojowych z M3 BK maja odpowiednia dlugosc,
zeby nadawaly sie do przerobionego reflektora GJ (usa). W amerykanskich
reflektorach GJ trzeba wywiercic otwory (w obudowie i w odblysniku) w miejscu,
w ktorym sa montowane zarowki postojowek w wersji europejskiej.
Poza oprawkami trzeba tez kupic zlacza do nich. Nie wiem tylko co zrobic
z tymi pomaranczowymi odblaskami, ktore sa z boku. Juz nie pamietam,
ale chyba nie sa oswietlane przez dodatkowa postojowke zamontowana jak
w wersji EU.

Ja wymienilem reflektory na wersje EU, ale porownujac je z wersja USA,
wydawalo sie, ze przerobka jest mozliwa. Najtrudniejsze bedzie
wiercenie w odblysniku, to moze byc kruchy plastik.


Gdybys chcial wymienic reflektory na europejskie, to bedziesz musial
przerobic instalacje od swiatel dziennych. Swiatla dzienne sa calkowicie
inaczej zrobione w wersjach USA i EU. Poza tym reflektory EU maja silniczki
poziomowania, wiec trzeba dodac sterownik do nich. Najlepiej wymienic
panel przelacznikow po lewej stronie kierownicy na taki z wersji EU z halogenami.
Dodatkowo zarowka od dlugich/dziennych w wersji EU kosztuje prawie 100zl.
W wersji USA sa 'normalne' zarowki.

Autor:  raven [ Wt, 22 mar 2016, 07:08 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Witam serdecznie,

nabyłem Mazdę 6 (2014) z USA, jednym z problemów jaki mi zostały są światła postojowe z przodu.
Proszę o informację o możliwości przeróbki świateł/żarówki do wersji europejskiej.
Czy jest możliwa taka przeróbka aby świeciły na biało a kierunkowskazy działy normalnie – czyli pomarańcz :)

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

-- Dodano: Wt, 22 mar 2016, 07:08 --

A może lepiej wymienić reflektory ?
Czy robił ktoś już to ?
Jest duży problem z taką wymianą ? Instalacja i przełączniki będą pasowały ?

Autor:  Matarez [ Wt, 22 mar 2016, 20:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Nie masz "postojówek" LED ?

Nie jest czasem tak, że żarówka kierunkowskazu ma dwa włókna, jedno robi za kierunek, a drugie za postojówkę ? Czyli wymiana na jednowłóknową nic nie da ?

Autor:  piolsm [ Wt, 22 mar 2016, 23:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

to załóż http://allegro.pl/zarowka-dual-color-le ... 85833.html

ale w sumie i tak nie ma sensu/ potrzeby

jak jedziesz za światła dzienne robią HB3 ( drogowe) lekko podświetlone ( obrysówki wtedy nie palą )

a jak włączysz swiatła mijania równocześnie zapalają się obrysówki ( podobnie jak w Volvo, Bmw )

Niebiescy nic widzą problemów wiec zrobisz jak chcesz,

swoją drogą żarówki z linku dają dobry efekt.

Autor:  raven [ Pt, 25 mar 2016, 13:42 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Matarez napisał(a):
Nie masz "postojówek" LED ?

Nie jest czasem tak, że żarówka kierunkowskazu ma dwa włókna, jedno robi za kierunek, a drugie za postojówkę ? Czyli wymiana na jednowłóknową nic nie da ?


żarówkę posiadam taka jak w linku

http://www.fox.rzeszow.pl/ZAROWKA-12V-28-8W-USA-KOITO-7444NA-JAPAN-0172(4,248257,247007).aspx

Autor:  Menio [ Wt, 29 mar 2016, 21:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Cześć! Ja w swoim aucie miałem ten sam problem. Mam reflektory halogenowe, nie ksenonowe. W samym narożniku jest miejsce w którym można wywiercić otwór i zamontować oprawkę do żaróweczki postojowej. Wsadziłem tam teraz żarówkę ledową z kilkoma diodami i wygląda to bardzo dobrze. Drugi sposób to odcięcie kabla od postojówki. Wtedy nie świeci Ci na pomarańczowo. Nie jest to takie złe, bo system nie pokazuje spalonej żarówki, a światła dzienne załatwiają sprawę. Pierwsze rozwiązanie mam w mazdzie 6 i robił to serwis. W CX5 mam odcięty kabel i jak do tej pory nikt mi "uwagi" nie zwrócił. No jest i trzecia opcja wymiany reflektorów. Chciałem tak zrobić ale okazało się, że nie można zamontować reflektorów ksenonowych. Nie pasują kostki. Panowie z ASO powiedzieli, że jest to instalacja na szynie i nie poradzą sobie. Więc inwestowanie w drugie reflektory tyle, że z postojówką nie zachęciło mnie wystarczająco.

Autor:  raven [ Wt, 29 mar 2016, 21:52 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Dziękuję za info -
a jak poradziłeś sobie z systemem audio z USA - wymiana na EU - nie było problemu z kostkami, itp ?

Autor:  Menio [ Śr, 30 mar 2016, 17:58 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Z audio nic nie robiłem. Męczę się z częstotliwościami z USA :((( Ogólnie jestem zdegustowany tym czymś co zamontowała mazda. USB gubi pamięć przy każdym wyłączeniu zapłonu. W ubiegłym tygodniu żona kupiła nowego Civica i tam wszystko gra aż miło. Więc może spróbuje rozwiązać ten problem w swojej macudzie. Jak zrobisz przekładkę na europejskie radio to daj znać jak poszło. Patrząc ile kradną 6-tek to z zakupem nie powinno być problemu :)))

Autor:  modo [ Śr, 30 mar 2016, 19:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Pewnie, wspieraj złodziei. Brawo <slabo>

Autor:  Menio [ So, 2 kwi 2016, 08:52 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Udało mi się ustalić kilka rzeczy co do radia w wersji USA. Aby mieć wersje europejską zaczynamy od wymiany radia. Należy zwrócić uwagę jaki mamy system nagłośnienia, BOSE czy zwykły, bo tu występuje różnica w kostkach radia. Kolejną rzeczą jest wymiana modułu bluetooth, umieszczonego w okolicy Koszt przerobienia z montażem w wersji z navi to 1000zł, a bez 500zł.

Autor:  raven [ Wt, 26 kwi 2016, 08:25 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

jgorsk

Cześć,
czy mogę uzyskać więcej informacji na temat przeróbki - w pierwszej kolejności tylnej przeciwmgielnej.
Kupiłem Mazdę - ktoś już przerobił - przeciwmgielne świeci - wstawiony jest przełącznik zespolony z wersji europejskiej.
Zauważyłem po pierwszym deszczu że nie działają wycieraczki - tylko pozycja INT
bieg LO nie działa a na HI jak w pozycji INT.
Jak Ty to przerabiałeś czy mogę prosić i wskazówki.
Nie wiem czy te wycieraczki to sprawa innej instalacji i nie można przełożyć 1 do 1 przełącznika zespolonego czy poprostu jakaś usterka.

Proszę o rady i dziękuję z góry

Autor:  Witek [ Wt, 26 kwi 2016, 16:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

hej,
ja oddałem jednak do firmy która to przerobiła i dała gwarancje na to.
Sprowadziło się to do tego, że jedno światło wsteczne zamieniono na przeciwmgielne i wyprowadzono przełącznik wewnątrz pojazdu (nie wygląda to najładniej, ale nie przekazali mi swojej wizji), no i leniwi byli bo kabel zwyczajnie dokleili na taśmę do całego oplotu w wyniku czego połamali jedną spinkę oplotu.
Natomiast, u kolegi (w innym zakładzie) była możliwość przeprogramowania światła stop na przeciwmgielne - tylko komputerowa ingerencja ale cena nieco wyższa :roll: no i włącza się razem z przednimi przeciwmgielnymi, ponieważ miał w standardzie

Autor:  raven [ Wt, 26 kwi 2016, 16:25 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

A mógłbyś jakieś namiary podać ?

Autor:  Rysiek [ Śr, 27 kwi 2016, 10:45 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Za ile udało wam się kupić te mazdy w USA? Mocno były porozbijane? Jadę do stanów za dwa tygodnie na kilka tygodni mógłbym poszukać jakiś okazji :)

Autor:  mwxmwx [ Śr, 27 kwi 2016, 13:05 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Samodzielne przeróbki reflektorów są ryzykowne.
Nie będą miały odpowiedniej homologacji i w przypadku jakiegoś wypadku ubezpieczyciel może dość do tego, że auto nie powinno poruszać się po drogach.

Do tego auta w USA mają symetryczną wiązkę światła, więc w naszych warunkach gorzej widać pobocze.

Lepiej kupić europejskie reflektory.

Autor:  raven [ Śr, 27 kwi 2016, 19:33 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Ja kupiłem w Polsce Mazdę więc nie wiem ile tam kosztuje - zapewne od 5000 USD startują ceny w zależności od wersji i uszkodzenia.

Co do reflektorów to owszem zgadzam się - lepiej europejskie - ale proszę o podpowiedź, jak to zrobić ? :)

Na początku tematu pytałem o przeróbkę przeciwmgielnego tylnego i związanego z tym problemu przekładania przełącznika zespolonego przy kierownicy i dalej ponawiam prośbę o pomoc.

Autor:  Tomek16 [ Cz, 28 kwi 2016, 16:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Witam mam do was kilka pytań czy ktoś z was zmieniał język menu w 6 2014r.
jeśli macie jakieś info.o kimś kto by to zrobił byłbym wdzięczny
kolejne pytanie czy ktoś przerabiał kierunki z przodu z dwu włóknowej żarówki na pozycję i kierunkowskaz osobno
moja mazda posiada czujniki cofania oryginalne,lecz zwróciłem uwagę że wtyczka (pod zderzakiem)nie jest nigdzie podłączona i nie mogę zlokalizować gniazda czy ktoś wie jakie gniazdo jest do tego przeznaczone
będę wdzięczny za pomoc

Autor:  raven [ Pn, 9 maja 2016, 10:32 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Wymieniłem radio - działa wersja EU.
Wymiana modułu BT nie była potrzebna, działa bez zarzutu.

Autor:  Menio [ Pn, 9 maja 2016, 19:54 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

To super Kolego! Więc jest nadzieja, że u mnie też zadziała :))) W takim razie zaryzykuje i też wymienię same radio. Sam wymieniałeś? Jak działa w twoim aucie USB? W moim gubi kolejność i za każdym razem od pierwszego utworu zasuwa :((((

Autor:  raven [ Wt, 10 maja 2016, 11:09 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

To chyba jest przypadłość Mazdy i odtwarzania z USB - po wyłączeniu radia startuje od pierwszego utworu.

-- Dodano: Wt, 10 maja 2016, 12:09 --

Radio sam wymieniałem - ( you tube: mazda 6 radio replace) i pojawi się kilka filmów :)

Autor:  Menio [ Pn, 16 maja 2016, 18:19 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Wymieniłem radio. Cała procedura trwała ok 20 min. Niestety radio działa w języku niemieckim, a tutaj orłem nie jestem i wolałbym angielski. W menu mam do wyboru ponad dziesięć języków. Niestety żadnego radio nie chce wczytać. Wygląda jakby nie było ich w pamięci. Więc lipa i chyba udam się do serwisu, może oni mogą wgrać dany język.

Autor:  raven [ Wt, 17 maja 2016, 14:46 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Miałem ten sam problem - zakupione radio działało tylko w języku niemieckim i nie można było tego zmienić.
Moim zdaniem jakaś blokada lub taki soft albo "zepsute".
Nie bawiłem się w wizyty w serwisie Wymieniłem na inne i działa.
Jak jednak zdecydujesz się na pomoc serwisu - daj znać jak poszło i czy pomogli.

Autor:  Menio [ Cz, 19 maja 2016, 20:06 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Serwis stwierdził, że nic nie pomogą bo nie ma możliwości komunikacji z radiem. Tym samym wgrywania języków. W modelu po Lifcie takie rzeczy są możliwe ale nie u nas :(( Zdziwiła ich ta dolegliwość. Do tej pory przy wymianie radia problemy dotyczyły modułu. Więc grzecznie przeprosili, że nie pomogą i tyle na tym. Skoro ty miałeś radio z niemieckim językiem to może ja trafiłem na two egzemplarz :))). W drugim radiu które włożyłeś próbowałeś zmieniać języki? Zmieniają się?

-- Dodano: Cz, 19 maja 2016, 21:06 --

Udało się! Język zmieniony :))) Nie dawało mi to spokoju i wpadłem na pomysł żeby odłączyć moduł bluetooth. Włączyłem zapłon i poleciało bez problemu.

Autor:  raven [ Wt, 24 maja 2016, 07:37 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Sprawdzałem dziś właśnie i nie mogłem zmienić. Tylko jeden język.
Ale super, że wpadłeś na taki pomysł i zadziałało. Będę próbował u siebie.
Pozdrawiam

Autor:  zyrafal [ Pt, 1 lip 2016, 14:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Apropo Mazd z USA. Akurat mam biuro nad magazynem, gdzie ktoś ma kanał przerzutowy na sprowadzane fury. Wszystko co przyjeżdża jest w 100% walnięte, raz mniej, raz więcej, ale po wypadkach. Mazda na foto - wbite drzwi do środka i próg zgnieciony.

Obrazek

Autor:  jgorsk [ Cz, 7 lip 2016, 14:45 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

Radia sie nie da przerobić, nawet po wymianie softu nie będzie działać, bo jest inne sprzętowo. Trzeba wymienić całe radio.

Co do światła przeciwmgielnego, przeróbka zależy jaki jest przełącznik świateł. Najlepiej wymienić go na europejski,
przeciać kabelek łączący styk od tylnych przeciwmgielnych z kontrolerem, ktory jest zamontowany pod kierownicą
(chyba brązowo-zielony) i dorobić układ, ktory będzie włączał i wyłączał tylne przeciwmgielne.
Układ może być zrobiony z przekaźników, elektronik samochodowy powinien sobie z tym poradzić.
(przekaźniki muszą sie 'zatrzaskiwać' - potrzebne są 2 małej mocy do 'zapamiętania', że swiatlo
ma być włączone i jeden przekażnik mocy jako włączający światło).
Można tez zrobic mały układ elektroniczny, będzie trochę mniejszy niż przekaźniki.

Jeśli ma się przełącznik amerykański z obsługą tylko przedich przeciwmgielnych, to można dorobic elektronikę,
ktora go wykorzysta do włączania przednich i tylnych - ale to troche bardziej skomplikowane, wymiana
przełącznika pewnie będzie tańsza. Ja tak zrobiłem u siebie. Dwa szybie włączenia przednich przeciwmgielnych
na przemian włączają i wyłączają tylne. Nie musiałem montować topornych wyłączników.

Lampy z wersji USA nadaja się do jazdy w Polsce, snop światła jest prawidłowy, nie świecą 'na wprost'.

Do dodania postojówek mozna wykorzystać przednie światła przeciwmgielne, do czegoś sie przynajmniej
przydadzą. Jako przeciwmgielne są do niczego - to tylko dekoracja. Potrzebna jest elektronika, ktora obniży
jasność światła do odpowiedniego poziomu.


Jak ktoś wymienia lampy (nie xenonowe) na europejskie, to trzeba przerobić instalacje od świateł dziennych,
do tego trzeba wymienić wtyczki w instalacji albo na lampach, bo są inne. W wersji USA swiatła dzienne
są zrobione przez szeregowe połączenie żąrówek od długich - wtedy świecą słabiej, w wersji polskiej
żarówki od długich mają dodatkowe włókno do świateł dziennych. 2 lata temu jedna taka żarówka kosztowała
ok. 100zl. Nie wiem jak teraz. Dodatkowo trzeba dodać pokrętło i kable do poziomowania świateł. W wersji USA
nie ma poziomowania.

Autor:  edek1940 [ So, 5 lis 2016, 13:48 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL z USA problemy, dostosowywanie do EU

witam.zakupilem mazde gj w stanach koncowka roku 15 ale przód ma przed liftem.uderzona przodem wiec caly do wymiany ,wersja ze stanów jest bez led i bez xenonu.chciałbym zamontować lampy xenonowe wie ktoś może co dokładnie trzeba zrobić żeby wszystko śmigało elegancko?z góry dzięki za pomocne odpowiedzi.

Strona 1 z 20 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/