Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 09:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zawór EGR
PostNapisane: Cz, 25 sie 2016, 17:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.07.2016
Posty: 14
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Witam wszystkich. Moja Mazda GG ma silnik 2.0 141KM i byłbym wdzięczny gdyby ktoś napisał gdzie znajduje się zawór EGR. Sam rozglądałem się po silniku lecz nie znalazłem go :oops:

-- Dodano: Cz, 25 sie 2016, 17:26 --

Znalazłem ten zawór. Jest on przykręcony do głowicy z prawej strony stojąc przodem do samochodu. Dochodzi do niego mały gumowy wężyk, który z kolei wychodzi od węża co idzie od chłodnicy do nagrzewnicy czyli z płynem chłodniczym. To mnie zdziwiło, ponieważ byłem pewien, że ten cienki gumowy wężyk jest od podciśnienia a teraz wiem, że jest tam płyn chłodniczy. Do zaworu przychodzi wtyczka, więc jest to zawór elektryczny i nie jest on w żaden sposób połączony z kolektorem wydechowym ani nigdzie za nim aż do sondy lambda. Nic. Dowiedziałem się, że jest to zawór magnetyczny. Powszechnie wiadomo, że zawór EGR zasysa część spalin z powrotem do silnika.
Mógłby ktoś wyjaśnić na jakiej zasadzie działa ten zawór egr?


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: Zawór EGR
PostNapisane: Pt, 30 wrz 2016, 09:00 
Nowicjusz
Offline
Od: 26.01.2016
Posty: 42
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: dolnośląski
podłączam się do tego tematu.
Kupiłem właśnie zaślepkę z uszczelkami do zaślepienia EGR. Jestem w trakcie czyszczenia układu dolotowego i nie chcę, by nic więcej mi go zanieczyszczało tak mocno.
Mam GY po lifcie (2007) 2.0 143KM (niedługo zwiększona na ok. 170KM) i proszę o info, tych którzy już zaślepili. Jaką macie opinię?
Czy konieczne jest programowanie ECU po zaślepieniu EGR w tym modelu Mazdy?

Zaślepkę daje się przy kolektorze (wg instrukcji producenta zaślepki). Czy w związku z tym nie spowoduje to zatkania spalinami samego EGR i tym samym sygnalizacji o błędnym jego działaniu? Czy nie lepiej zaślepiać po stronie wlotu do EGR? Możliwe, że jak będzie przewód zaślepiony, to nie będzie zasysał, ale nie jestem pewien czy mimo to do EGR nie będą się przedostawały spaliny?
Obrazek

"Należy nie zapominać, iż zaślepkę montujemy w lokalizacjach występujących przed zaworem EGR, gdyż tylko takie rozwiązanie ma rację bytu."
http://www.aditech.net.pl/index.php/new ... -i-przeciw
"W samochodach, w których zawór EGR sterowany podciśnieniowo problem z komunikatem „CHECK ENGINE” nie występuje"

Idąc tym tokiem myślenia, nie zgadzając się z instrukcją producenta zaślepki, znalazłem opis na innym forze, że należy zaślepić w miejscu zaślepki "20-306A"
Obrazek

Teraz proszę o weryfikację moich teorii przez praktyka!

-- Dodano: Pt, 30 wrz 2016, 10:00 --

Jestem już po zaślepieniu EGR.
Proszę o info odnośnie programowego usunięcia EGR? Jak to się robi po podłączeniu komputera? Jest tam taka opcja - odłącz EGR - po prostu?
Czy jest to wskazane po zaślepieniu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.