Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Planowany zakup, różnice itd.
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=56&t=15688
Strona 1 z 1

Autor:  TadeusZ [ So, 23 mar 2024, 08:19 ]
Tytuł:  Planowany zakup, różnice itd.

Witam wszystkich swoim pierwszym wpisem.
Jestem zainteresowany zakupem Mazdy 6 GH z silnikiem benzynowym (najpewniej 2.5). Nie mam w planach instalacji LPG
Przeczytałem już mnóstwo informacji nt. wyposażenia, i danych technicznych. Znam podstawowe różnice w teorii, ale chciałem zapytać o Wasze odczucia.
Obejrzałem już parę egzemplarzy 2.5 i zaskoczyły mnie dwie rzeczy:
1. Sprzęgło pracuje dziwnie. Płynnie, ale ciężko. Jakby zamiast odczucia gumy, czy sprężyny był szmaciany kłębek.
Czy to przypadłość tego modelu, czy objaw zużycia/uszkodzenia?
2. Czytałem, że wyciszenie nie jest mocną stroną tego modelu, ale zaskoczyło mnie to, że przy przyspieszaniu silnik przejął inicjatywę nad rozmową w kabinie i stąd pytanie, o Wasze odczucia. Czy jednostki 2.0 będą cichsze, a może odwrotnie? Wg instrukcji silniki 2.0 pracują na wyższych obrotach.

Dodatkowe pytanie; Czy na forum pomagacie sobie w zakupach?
Na forum innej marki, w którym kiedyś uczestniczyłem można było poprosić o rzucenie okiem na samochód, do którego ktoś miał bliżej, żeby nie jechać przez pół Polski na darmo. Nie chodzi tyle o rekomendację zakupu, ale pytanie, czy w ogóle warto jechać 500km, żeby obejrzeć.

Autor:  beny [ So, 23 mar 2024, 23:56 ]
Tytuł:  Re: Planowany zakup, różnice itd.

Sprzęgło temat rzeka, czytałeś o pękających pedałach i ścianach grodziowych?
Jak chodzi ciężko będzie do wymiany, koszt ok 2tys i żadne oleje smarowania itp nie pomoże.
Wyciszenie, jest głośniej ale do przeżycia.

Co do oglądania aut przez kogoś to już chyba nie te czasy, teraz mało kto na forach siedzi a co dopiero żeby gdzieś podjechać zobaczyć.
Jak chcesz coś wiedzieć to pytaj, jestem z małopolski może coś podpowiem, mam 2,5 2008r.

Autor:  TadeusZ [ Śr, 3 kwi 2024, 16:00 ]
Tytuł:  Re: Planowany zakup, różnice itd.

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Poczytałem trochę o tych pękających ścianach i trochę się tego boję, ale z tego co rozumiem nie jest to awaria uśmiercająca samochód (da się to naprawić).
Sprzęgło doliczam sobie do kosztów koniecznych po zakupie.
Nurtuje mnie jednak inna, nowa kwestia; mianowicie przebieg. W aktualnych ogłoszeniach dominują przebiegi rzędu 200-240kkm.
Jak w takim układzie traktować egzemplarz z przebiegiem 350kkm? Czy jak mocno zagonioną, czy raczej jedyną niekręconą?
Jakiego przebiegu spodziewać się w nastoletniej M6 w benzynie?
Może ktoś ma zdanie odnośnie granicznych przebiegów dla silników L5?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/