Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 04:54

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 22:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
zagryziak napisał(a):
odpalenie silnika przez i-stop po jego wcześniejszym wyłączeniu nie zależy od stanu naładowania i-loopa i akumulatora

Również tak uważam - chyba przez 124s nie następuje aż tak straszne rozładowanie akumulatora by w kolejnej sekundzie miało nagle wszystko zgasnąć z powodu rozładowania. O ile dobrze pamiętam to akumulator ma chyba 60 Ah, a nie 500 mAh by nagle paść. Osobiście stawiam na ciśnienie w cylindrach w korelacji z temperaturą i pewnie coś tam jeszcze. Odpala wcześniej jeśli nie jest w stanie utrzymać parametrów potrzebnych do natychmiastowego (i-stopowego) zapłonu. Z kolei jeśli wszytko jest OK to dochodzi do zaprogramowanej na sztywno w sofcie granicy 124s i odpala.

Tak przy okazji - zauważyliście, że i-stop nie zawsze się uruchamia w sytuacji w której mógłby? Albo po zatrzymaniu mija jakiś czas (circa 10-15s) i dopiero wtedy silnik się wyłącza?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 22:38 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, czasem delikatne hamowanie uruchamia iStopa, a czasem trzeba mocniej nacisnąć hamulec (w AT)

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 22:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja dalej utwierdzam się przekonaniu w teorii Zagryziaka. Wszystkie inne czynniki zostały już wyeliminowane.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 22:54 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Huncwot napisał(a):
Tak przy okazji - zauważyliście, że i-stop nie zawsze się uruchamia w sytuacji w której mógłby? Albo po zatrzymaniu mija jakiś czas (circa 10-15s) i dopiero wtedy silnik się wyłącza?


Cd... Będę musiał to poobserwować. Moje takie pierwsze spostrzeżenie jest takie: gdy autem jedziemy wolno i zatrzymujemy się dosyć często, np w korku - wówczas i-stop działa prawie natychmiast i chyba? po każdym zatrzymaniu auta (silniejszym wciśnięciu hamulca bądź wrzuconym biegu "N"). Oczywiście czasy unieruchomienia silnika mogą się różnić i istotnie sam moment jego zadziałania niekiedy jest opóźniony. Podaję to z pamięci i muszę poddać dalszej weryfikacji. Natomiast nie pamiętam jak sytuacja wygląda, gdy zatrzymujemy się po dłuższej jeździe.

Huncwot, w jakich momentach i-stop nie chce Ci się uruchomić, tj wygasić silnika?

Ps. Znikła mi pierwsza część odpowiedzi, jakiej udzieliłem na post Huncwota!!!

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


Ostatnio edytowano Śr, 15 paź 2014, 10:12 przez zagryziak, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 08:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
zagryziak jesteś okrutny :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 16:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 637
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Dojeżdżam do skrzyżowania, zaczynam hamować, przy około 15km/h zrzucam na luz, puszczam sprzęgło i korzystając już tylko z hamulca dotaczam się parę metrów do poprzednika. Mając na oko 1-2km/h już mi się włącza i-stop. Tak to u mnie wygląda - przejażdżka po mieście to i-stop co skrzyżowanie. Ale czasem po prostu się nie uruchamia, albo z opóźnieniem. Nie ma znaczenia klimatyzacja (u mnie 75% czasu w trybie eco), źródło odtwarzanej muzyki i jej głośność, etc. Po prostu nie odpala/opóźnia sie i już - aż do następnego skrzyżowania. Średnio zdarza mu się to raz na 20-25 razy, a więc sporadycznie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 11:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Testów ciąg dalszy, jak się okaże poniżej i-Eloop ma jednak wpływ na długość wstrzymania pracy silnika na i-Stopie.

Późny wieczór, ksenony świecą:
1. Pierwszy postój na światłach na i-Stopie, i-Eloop się nie ładuje - czas 1:11 - zapalił.
2. Drugie światła 6 km dalej i-Eloop dalej się nie ładuje, czas - 1:25 - zapalił.
3. Trzeci postój, i-Eloop już ładuje, ale zatrzymuję się, gdy jest pusty - 1:48 - zapala.
4. Czarty postój, i-Eloop na full i czekam - 2:04 - zapala. :champion:

Czyli tak jak podejrzewałem, a miałem chwilę zwątpienia - testy na LED, które mało prądu biorą - sami widzicie, jednak i-Eloop pomaga w wydłużeniu czasu zatrzymanego silnika, co prawda w MT można sobie go wydłużyć ile się chce włączając bieg bez sprzęgła. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 11:09 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak to, "bieg bez sprzęgła"?
Czyli jednak systemy, chociaż są niezależne, współdziałają?

my iP us TT"m,

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 11:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
U mnie i-stop wczoraj się zbuntował -działał w kratkę raz działał raz nie działał. Nie wiem od czego to zależy. Silnik był rozgrzany raczej. Jeździłem trochę po mieście i raz włączał się i-stop innym razem mimo ,że warunki te same - nie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 19:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
szymek1604 napisał(a):
Jak to, "bieg bez sprzęgła"?

Zwyczajnie, popycham drążek w czasie, gdy i-Stop działa na 3 bez wciskania sprzęgła (inaczej zapali).

szymek1604 napisał(a):
Czyli jednak systemy, chociaż są niezależne, współdziałają?

Określiłbym to raczej jako wspomaganie działania i-Stopa przez i-Eloopa. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 21:11 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
tombien napisał(a):
4. Czarty postój, i-Eloop na full i czekam - 2:04 - zapala.

Ale jednak nadal maksymalny czas wyłączenia silnika przez i-stop to magiczne 2 min 4 sek.

tombien napisał(a):
Testów ciąg dalszy


tombien, ostatnie Twoje testy ani nie przesądziły, ani nie dały odpowiedzi na pytanie: dlaczego i-stop raz wcześniej a raz później się uruchamia i dlaczego niekiedy wcale nie gasi silnika, pomimo spełnienia wszystkich niezbędnych parametrów.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 18 paź 2014, 21:43 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Nie jestem w stanie tego przetestować, dwie rzeczy są pewne, jak jest 10 poniżej zera oraz gdy akumulator nie jest naładowany w wystarczającym stopniu nie działa i-stop w ogóle. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 13:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tombien, a moim zdaniem ostatnia próba osiągnęła 2,04 tylko dlatego że silnik osiągnął prawidłową temperaturę.

Świadczy o tym to że za każdym razem kolejny postój trwał dłużej od poprzedniego, a iloop był na zero.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 18:50 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Sektor mylisz się, temp optymalna była już na pierwszym stopie, a 3 i 4 próba była w odstępie 5 minut. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 19:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bo zgasła niebieska dioda, optymalna do pracy silnika, ale jeszcze po zgaśnięciu już diody temperatura silnika nadal rośnie. Szkoda że nie ma standardowego wskaźnika temp :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 20:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.02.2014
Posty: 133
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
U mnie niebieska lampka gasnie przy ok 56 C. Sprawdzone przez obd.

_________________
Obrazek
Obrazek

Druga M6 z 2023 (nie da się wpisać do profilu drugiej?)


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 19 paź 2014, 20:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Sektor napisał(a):
Bo zgasła niebieska dioda
.
Zadza się, zgasła jakieś 2 minuty przed światłami gdzie był pierwszy stop, drugi był, natomiast, po przejechaniu 5 km od startu, a trzeci i czwarty po 25 km.
Rozgrzanie silnika nie ma tu nic do rzeczy, liczy się tylko i wyłącznie stopień naładowania akumulatora i aktualny pobór prądu - i tu z pomocą przychodzi i-Eloop. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 18:13 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie teoretycznie wszystko działa poprawnie ale... wczoraj na światłach włączył się zanim się zatrzymałem (auto toczyło się ok 3km/h) w momencie wciśnięcia sprzęgła, wrzucenia biegu i dodatnia gazu. Efekt był taki, że auto zgasło i stanęło w miejscu a samochód jadący za mną musiał gwałtownie hamować. Miałem tak już kilka razy, chyba też trzeba będzie to zgłosić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 19:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Nie wiem czy to kwestia temperatury na zewnątrz bo zimniej sie zrobiło ale u mnie przez cały dzień jeżdżenia po mieście i-stop nie włączył się ani razu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 19:39 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z naszych obserwacji wynika, że może być to spadek stopnia naładowania akumulatora. Mógł się też przywiesić ale wtedy, po wyłączeniu i ponownym włączeniu, powinien zadziałać.


my iP us TT

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 19:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Potwierdzam i pisałem już ,że u mnie też i-stop się buntuje trochę,
ale tylko trochę

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 19:49 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 17.10.2014
Posty: 36
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
7 stopni i i-stop się włącza, więc to raczej nie temp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 20:04 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie dzisiaj też pracował bez zastrzeżeń cały dzień, do wieczora


my iP us TT

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 20:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Miałem taki dzień,tydzień temu w piątek,że w kratkę działał,teraz dobrze
mimo,że chłodniej

-- Dodano: Śr, 22 paź 2014, 21:38 --

A .....piorun wie od czego to zależy :idea: ale najważniejsze ,że działa :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 20:40 
Świeżak
Offline
Od: 18.08.2014
Posty: 32
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
A ja się spytam o taką rzecz. Akurat mam 2.5 lita w benzynie z eloopem od dwóch tygodni, na początku tego nie zauważałem, ale teraz zwróciłem uwagę że jak hamuje się na silniku, to przez chwile jedzie spokojnie i potem jest wyraźne (choć nie jakieś mocne) zwolnienie, tak jakbym jechał na delikatnie włączonym ręcznym, czuć to zwłaszcza jak sie jedzie wolno, powiedzmy 40 kilo i puści gaz. Kojarzę to z eloopem, ale kilka razy gdy to nastąpiło, nie pokazywało żeby ładowało. Może to naturalne i wszyscy tak mają?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 20:41 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
gasior napisał(a):
wczoraj na światłach włączył się zanim się zatrzymałem (auto toczyło się ok 3km/h)

Sam sobie odpowiedziałeś. :)
Jak nie będziesz puszczał na luz lub na luzie będziesz miał wciśnięte sprzęgło to Ci nie zadziała i-stop.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 20:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Myślę, że mam podobnie. Tak działa system odzyskiwania energii i to jest poprawne. Chyba, że Tobie auto praktycznie staje dęba to coś masz nie tak.

Cubano napisał(a):
kilka razy gdy to nastąpiło, nie pokazywało żeby ładowało

Może jechałeś już bardzo wolno albo nie było warunków do działania ELOOPa?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 22:47 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
A mnie się wydaje, że to po prostu automatyczna skrzynia redukuje biegi i auto nieznacznie zwalniając bieg szarpie.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 paź 2014, 23:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.11.2013
Posty: 772
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W manualu nie czuję nagłego spowolnienia podczas ładowania i-eloop a, stawiam że to zachowanie od skrzyni automatycznej.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 paź 2014, 09:13 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Skrzynia, przy zwalniającym aucie, redukuje biegi. Można to wcześniej wymusić łopatkami (jak ktoś ma) i wtedy mamy klasyczne hamowanie silnikem :)

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.