Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 26 mar 2015, 16:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Dobrze, że mam xenon i cieszę się, że działa... jestem ciekaw co u ciebie wymyślą i co powoduje taki efekt :idea:

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2015, 17:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
U mnie system w zasadzie działa poprawnie,sporadycznie jakby się zawiesił,ale na prawdę pojedyncze przypadki,i w lesie też działa. Może jakoś trzeba i czy można ustawić czułość kamery?bo to chyba kamera monitoruje?
Przy odbiorze auta 1,5 roku temu,Pan z serwisu ustawiał pamiętam czułości różnych systemów HBC, RVM i tp.
Może to to? bo zadowolony jestem, raczej i ze wszystkiego korzystam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 28 mar 2015, 17:57 
Offline
Mojego wspólnika dopadło znowu to samo co mnie. Był komunikat "Defog front windscreen" czy jakoś tak.
Mycie szyby nic nie dało. Wygląda na to, że soczewka kamery zaparowuje od wilgoci w kabinie (soczewka jest za lusterkiem wstecznym, tylko nie wiemy, która to bo jest ich chyba 4). To by tłumaczyło także to, że rano już nie ma błędu i że mycie szyby nie pomagało.
Zgłoszę to do MMPol w moim wątku na FB.. :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 11:43 
Amator
Offline
Od: 26.11.2014
Posty: 67
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Pojeździłem sobie wczoraj wieczorem i po nocy celem potestowania świateł oraz ich automatyki i powiem tak, jak działa to jest rewelacja. Przejechałem jakieś 100 km i w tym czasie zaliczyłem 4 lekkie zwiechy i jedną poważną. Za lekki problem uważam sytuację w której system się pogubi, zmienia kolor kontrolki automatu z zielonej na pomarańczową i zapala na stałe światła drogowe. Wystarczy wyłączyć drogowe i ponownie włączyć. Natomiast poważny problem to dodatkowo zapalona pomarańczowa kontrolka żarówki z wykrzyknikiem, włączenie i wyłączenie nie pomaga. Pomogło włączenie osuszania przedniej szyby mimo, że moim zdaniem nie była zaparowana. Jeździłem w trudnych warunkach, które w instrukcji występują jako możliwe przyczynki do błędnego działania systemu takie jak opady atmosferyczne, nierówna droga, ostre zakręty, dodatkowe światła w otoczeniu, zanim doczytałem to sobie pomazałem szybę niewidzialną wycieraczką a o tym też jest w instrukcji, że może wpływać na działanie systemu :wink: itp. więc uważam, ze nie jest źle. No ale pozostaje taki lekki niesmak, że mogłoby być jeszcze lepiej.
Zastanawiam się natomiast jak wygląda sprawa używania takich automatów w świetle przepisów ruchu drogowego? Jeśli jedziemy na długich, które automat przygasi, żeby nie oślepiać kierowcy z naprzeciwka a oślepimy pieszego po naszej stronie drogi, którym może okazać się policjant to co wtedy? Na jakich się światłach jeździ panie kierowco w terenie zabudowanym? System jest fabryczny w aucie z homologacją ale nie jestem pewny jak będzie w sytuacji spornej?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 11:59 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
U mnie na defog wystarczyło dać nawiew na przednia szybę zamiast auto i problem nie istnieje. Przy pogodzie typu deszcze etc. W sensie kierunku bez jakiegoś specjalnego zwiększania siły nadmuchu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 12:07 
Offline
Też mam na szybę nałożoną "niewidzialną wycieraczkę" i system działa bezproblemowo - podczas użytkowania auta może 2-3 razy system się zawiesił ale nie nakładałem na czujniki....może tu jest przyczyna ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 12:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
I słusznie pomyślałeś i zrobiłeś:) też bym tak zrobił. Jest jednak spora szansa , że nie przewidziałbym kłopotów z powodu "niewidzialnej wycieraczki" :(

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 kwi 2015, 21:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Ja mam skyenrgy po FL i dupa nie ma AHBC i nie ma nawet HBC takiego jak miałem w skyenergy przed liftem, dlugie trzeba recznie włączać. Wczesniej w katalogu mazdy 6 na 2015 rok bylo info ze w skyenergy jest system taki sam jak przed liftem czyli zmienia altomatycznie na dlugie tylko bez adaptacji czyli przygaszania lewej i prawej strony, teraz na stronie nie mozna pobrac katalogu i w salonie pokazali mi nowy katalog i tam nie ma info o HBC w skyenergy, jest AHBC w skypassion . Co ciekawe krotkie swiatla sa adaptacyjne i doswietlaja znaki na poboczch, na autostradzie doswietla tez znaki nad drogą. Wczesniej sprzedawca mowil, ze system HBC ( nie mylmy z AHBC) bedzie tak jak w wersji przed FL tylko ze led a nie kseon teraz udaje glupiego. A moze mi to tylko nie dziala, ma ktos skyenergy po lifcie i sprawdzal te swiatla??? Dodam ze bylem w innym salonie i chcieli mi to naprawiac, a w tym co kupowalem to gosc powiedzial, ze skenergy po lifcie nie ma automatycznej zmiany swiatel z krotkich na dlugie, ale tez nie byl do konca pewien. Podkreslam nie mowie o systemie AHBC tylko zwyklym HBC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 kwi 2015, 09:50 
Świeżak
Offline
Od: 07.12.2014
Posty: 16
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
kawa78, a w tym innym salonie to Ci włączyli HBC?
Ogólnie mam wrażenie, że w SkyEnergy mam na górze te wszystkie czujniki, żeby nawet AHBC włączyć...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 kwi 2015, 10:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 20.11.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
SerWe napisał(a):
Zastanawiam się natomiast jak wygląda sprawa używania takich automatów w świetle przepisów ruchu drogowego? Jeśli jedziemy na długich, które automat przygasi, żeby nie oślepiać kierowcy z naprzeciwka a oślepimy pieszego po naszej stronie drogi, którym może okazać się policjant to co wtedy? Na jakich się światłach jeździ panie kierowco w terenie zabudowanym? System jest fabryczny w aucie z homologacją ale nie jestem pewny jak będzie w sytuacji spornej?

Pozdrawiam


Ogólnie to system powinien wyczuwać miasto i się nie aktywować w nim. Jak jeździłem BMW M4 to tam w mieście po prostu nie bawił się w strefy a i systemy nie miały problemu z jakąś mgłą itp. Wszystko działało tip top.

_________________
http://www.3dosetki.pl - strona motoryzacyjny opisujący tę bardziej ekscytującą jej część


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2015, 13:56 
Offline
No i po wizycie w ASO. Pooglądali, popytali, coś ściągnęli z diagnostyki i... Wysłali do MMPol. Czekać cierpliwie i wezwą do siebie jak będzie rozwiązanie. :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2015, 16:53 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
rkarcz napisał(a):
Czekać cierpliwie i wezwą do siebie jak będzie rozwiązanie


I czeka Cię jeszcze co najmniej jeden wyjazd do Kielc. Ale co tam, fajna jazda madzią (ślepą)!

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2015, 20:36 
Świeżak
Offline
Od: 22.01.2015
Posty: 25
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
tez mam taki komunikat "Defog front windscreen" właczyl mi się w dzien w ktory mocno padał deszcz i nawet w srodku szyby parowaly ale nastepnego dnia juz nc nie bylo mysle ze poprostu zostala kamera w nieodpowiednim miejsc zainstalowana i paruje soczewka ciekawe jakby psiknac plynem co na okulary sie pryska zeby nie parowaly ? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 7 kwi 2015, 21:26 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
diablopat napisał(a):
tez mam taki komunikat "Defog front windscreen" właczyl mi się w dzien w ktory mocno padał deszcz i nawet w srodku szyby parowaly ale nastepnego dnia juz nc nie bylo mysle ze poprostu zostala kamera w nieodpowiednim miejsc zainstalowana i paruje soczewka ciekawe jakby psiknac plynem co na okulary sie pryska zeby nie parowaly ? :)


Ja na defog przełączałem nawiew na przednia szybe i po problemie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 20:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 03.02.2014
Posty: 78
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Hej,
jestem dziś po pierwszych testach HBC.
Trzeba przyznać, że niezły bajer - światła świecą lepiej niż ksenony z AFS w mojej poprzedniej Avensis, super doświetlają też pobocza.
Niestety w lesie na krętej drodze (mojej ulubionej) system zaliczył errora jakiegoś :/ "Dofog .." itd...
Ale ogólnie zdecydowanie jestem na tak :)

_________________
126p ... Avensis T27, MX-5 NB, GT86, Mazda 6 GJ fl


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 kwi 2015, 21:07 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Jak defog to kierujesz nawiew na przednia szybe i po chwili przechodzi :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 21:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Właśnie wróciłem z trasy i jest pewien problem.

Wydaje mi się ,że system AHBC ( czy jakoś tak go zwią ) zawiesił się. Jakie są objawy zawieszenia systemu ? Ciągłe napierdalanie pełną pytą długimi ?

Nie zauważyłem by coś przygasało w momencie wykrycia pojazdów nadjeżdzajacych z przeciwka i kilka razy upomniano mnie.
Rano kiedy jechałem przez tunel wyświetlił mi się jakiś komunikat ( na małym ekraniku ) o kamerze " HL...bla bla " , ale nie dałem rady przeczytać.
Kontrolka świeci na niebiesko w ciemności, jednak nie zauważyłem przygasania. Jest tylko niebieska kontrolka. Szyba jest czysta.
Jest jakiś komunikat w aplikacjach " ! " : udaj się do serwisu.

Chodzi o brudną szybe czy to huj strzelił ?
Jak to zrestartować ?

_________________
- MAZDA 6 FL -


Ostatnio edytowano N, 17 maja 2015, 21:41 przez SEBOO, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 21:42 
Offline
SEBOO a pali ci się jeszcze na dole po lewej żółta żaróweczka? A jak masz automatyczne długie to kontrolka jest na żółto?
Jeśli masz obie kontrolki zapalone to pomaga zwykle wyłączenie zapłonu, włączenie zapłonu i zmiana trybu pracy świateł drogowych. Powinno się zresetować. Jak to nie pomoże to tylko dłuższy postój to wyzeruje. Wg MMPol rozwiązanie softwareowe ma być w czerwcu.
Ale jeśli tylko masz kontrolkę automatycznych świateł na żółto to rzeczywiście może być szyba brudna lub zaparowana.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 21:45 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Problem pomaranczowej lampki (wtedy nie dzialaja adaptacyjnie tylko po prostu swieca dlugimi) jest dosc powszechny niestety.
Zazwyczaj pojawia się (z tego co zauwazylem) kiedy jadąc z tym AHBC (czyli długie w pozycji auto - gałka do przodu) z jakiegoś powodu zaczniesz zmieniać ustawienia świateł - na przykład, wyłączysz na chwilę długie albo z przyzwyczajenia pociągniesz gałkę do siebie chcąc mrugnąć długimi (bo ktoś np zapomniał świateł), albo jedziesz w mieście, widzisz radiowóz i na wszelki wypadek wyłączasz długie, żeby nie tłumaczyć im później 20 minut jak działa ten system, tudzież np wjeżdżasz pod wysoką górkę i boisz się, że kamera nie wychwyci pojazdu z naprzeciwka i sama nie włączy tych "kieszeni cienia" ;))

Także moja rada żeby błąd się nie pojawiał - jak już włączysz ten system, jedź z nim cały czas i nie dotykaj świateł.
Co do kasowania - jeszcze nie doszedłem jak to naprawić. Mnie się skaszanił 2 razy - raz sam się naprawił w trakcie jazdy, za drugim razem musiałem czekać na drugi dzień (tzn aż się zrobiło widno) - może zaświecenie diodą w kamerę (tak żeby się wyłączyły światła wieczorne) spowoduje jego reset :) Być może też zmiana w ustawieniach (wyłączenie i włączenie tego systemu) rozwiąże problem.

btw. A jak Wam ten system działa na autostradzie? bo po początkowej ekstazie jak mi zaczął doświetlać drogowskazy nad wiaduktami (!) jednak mnie sprowadzili do pionu kierowcy tirów, których mimo działania systemu ewidentnie oślepiałem bo mi mrugali :(((

Poguglam jeszcze :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 21:50 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
@rkarcz
Nie ma żaróweczki żadnej. Tzn kiedy wjechałem w ciemność system włączył mi długie.
Kontrolka NIEBIESKA Nie zmieniała koloru.
Kilka dni temu chyba zmieniała na żółty czy jakoś tak. Nie pamiętam bo Katowice nie oszczędzają na oświetlaniu miasta i wszędzie jasno. Dopiero przed chwilą zjechałem z A1 i to zauważyłem. TIRy najwięcej apelowały się o to <pirat> <pirat>

Teraz mam jakąś notkę w zakładce aplikacje. Nie doczytałem bo wkurwiony wyszedłem z auta.
Wkurzony bo nie doczytałem jeszcze o tym w instrukcji obsługi, która ma jedyne 2000 stron.

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 21:56 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
rkarcz - jak się pisze gorzkie żale do MMPol? jest jakiś oficjalny kanał?
Mam nadzieję, że na kark tego mogę też poprosić o darmowy update w czerwcu ;))))

czy na autostradzie też używasz tego systemu i nikt Ci nie mruga?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 22:02 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Kontrolka powinna być zielona czy niebieska ? U mnie jest tylko niebieska.

Właśnie zjechałem z autostrady i głównie tam TIRowcy apelowali o moje długie.
Sam nie wiem już.

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 22:06 
Offline
Odwiedzaj na FB profil MazdaPolska. Pod postami o M6 wymieniaj problemy z jakimi masz BUL i tyle. Ja zostałem z LEDami deko olany i moje wizyty na FB były kolejną formą wyciągnięcia od Mazdy stanowiska. Ale ty czytając to forum wiesz, że jest problem i nie będziesz tracił czasu na wizyty w ASO skoro inni mają dokladnie takie same problemy. I czekasz na informację że zostało to poprawione. Wtedy wybierzesz się do ASO na upgrade a nie na bezsensowną diagnozę. :lol:
To samo miałem z szumami i też olewka. Mam jechać do ASO żeby sprawdzili czy mi się przypadkiem coś nie wydaje... :lol:
Dlatego teraz piszę na FB i mam bardzo dobry kontakt z MMPol, prawdopodobnie z człowiekiem który rozwiązał problemy crow'a. Rozmawia się bardzo rzeczowo i jestem dobrej myśli, czy też przy nadziei jak kto woli..

-- Dodano: 17 maja 2015, o 23:06 --

SEBOO niebieska pali się jak system aktywował światła drogowe. Którekolwiek. Doświetlania poboczy, doświetlania pasa ruchu. A aktywacja systemu świateł automatycznych przesunięciem dźwigni świateł w tył powoduje zapalenie się kontrolki z literą A i 3 kreskami poziomymi.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 22:12 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
....a ja konta FB nie mam <witam> Tzn mam, ale to nie konto osobiste.

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 maja 2015, 22:22 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 352
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
u mnie na zwieche - obie diody na pomaranczowo pomagało - tak jak pisze rkarcz - zrestartowanie auta :) ostatnio jakoś kompletnie sie nie zawiesza (odpukac w niemalowane)

SEBOO od świateł lacznie masz na desce piec kontrolek

1. światła mijania - swieci sie jak sie załacza

i teraz jesli przelacznik swiatel ustawisz na auto i dasz dlugie to

2. pojawia sie nastepne kontrola taki symbol swiatel z napisem auto - on swieci na zielono - oznacza ze swiatla w opcji full auto dzialaja normalnie

3. w momencie kiedy system zapnie dlugie to pojawia sie tradycyjna niebieska kontrolka (jak w klasycznym aucie)

w momencie kiedy swiatla sie zawieszaja to

kontrolka z pkt 2 ta z napisem auto z zielonego zmienia kolor na pomaranczowy i wtedy masz "miekka zwieche" pomaga wlaczenie wyacznie dlugich (wajcha) i na ogol wszystko dziala ok

pojawia sie dodatkowa kontrolka pomaranczowa (na samym dole deski) i wtedy zarowno ta z napisem auto i jak i ta na dole swieci na pomaranczowo i wtedy jest twarda zwiecha i na ogol pomaga restart auta (zagasznie zaplonu odczekanie paru sekund i odpalenie na nowo)

w momencie gdy system sie wykrzaczy to to automatyka juz nie dziala i swiatla dzialaja jak w zwyklym aucie - recznie trzeba przelaczac dlugie/krotkie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 maja 2015, 21:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 13.12.2014
Posty: 361
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dobra dzięki panowie. Jutro wskoczę na A1 i zobaczymy. Dam znać po 22.

Może system działa tylko szeryfom z Tirów to przeszkadza ?
LED świeci na chwilę obecną najmocniej na naszych ulicach. Laserów Ci u nas nie widziałem.

Pamiętam ,że przy adaptacyjnych ( zmienny promień itd ) bi-ksenonach też mi czasem mrugali. Się zdziwili kiedy im długimi oddałem.

-- Dodano: Pn, 18 maja 2015, 22:52 --

Dzisiaj przejechałem około 100 km i system działał perfekcyjnie.
Nie oślepił nikogo. Świetna sprawa. <brawo>

_________________
- MAZDA 6 FL -


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 08:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.01.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Panowie świetna sprawa bo macie wygaszanie pól na długich w Passion ja mam energy i dupa mam na stałe muszę ręcznie zmieniać na krótkie. Co do jasności świecenia to GJ przed FL na kseonach swieciła jaśniej, miałem wesję przed fL i miala nawet HBC, teraz nie mam :sad: , nie ma też przy LED spryskiwaczy reflektorów, a czemu bo nie maja wiecej niz 2000 lumenów, powyżej tej artości wymagane sa spryskiwacze i system poziomujący :sad: a kseony maja okolo 3500 lumenow, i wersje sprzed fl mialy spryskiwacze , liczby mówią że muszą świecić jaśniej. Troche nabili nas w butelke, bo dali slabsze ledy z doswietlaniem i wyszlo ich taniej niz mocniejsze kseony z spryskiwaczami bo mechanika w tych czasach jest droższa od elektroniki. A klient jeszcze doplaca za ledy. Mowie glownie o skyenergy bo my nie mamy AHBC ani nawet teraz HBC jak bylo w przed fL. W wersji Passion rekompensuje to system AHBC.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 09:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Taka polityka firmy. Całkiem możliwe, że w Energy to może być tylko kwestia odblokowania programowego tej funkcji selektywnego wyłączania stref (ewentualnie czujników jeszcze) i tylko jest zablokowana. Płaci się nie za namacalną "płytkę z elektroniką" tylko za funkcję.
Ja na przykład mam SkyMotion - bez nawigacji zamawianą, ale wszystko jest zamontowane - antena GPS, ekran, guziczek 'navi', obsługujący to komputer itp. (kompas, pozycja działa) Nie ma wgranych map, a może i są tyko zablokowane programowo. Nawet na wyświetlaczu stosowny komunikat się pojawia, że można doładować navi w ASO (o ile wiem przez kartę SD ).
Ale - biorąc pod uwagę jak bardzo popularne są 6tki, to jest szansa że ktoś te sprawy rozpracuje i powstaną manuale typu "jak uruchomić AHBC w Energy" itp. W innym moim aucie za 100zł (zakup dźwigienki od wersji z tempomatem) i 10 min roboty jednym śrubokrętem dołożyłem tempomat - podłączenie - kostka i oprogramowanie, nawet kontrolka na zegarach już było. Działa. Jako opcja przy zamawianiu kosztował coś koło 1tys zł lub więcej. Taniej widać w masowej produkcji zamontować wszystkim urządzenia i tyko dostęp do nich poblokować, niż część produkcji w coś wyposażać a część nie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 18:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 20.11.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pamiętajmy, że forum jest też po to aby nabyć wiedzę i warto czasami poczytać inne źródła aby zweryfikować swoją wiedzę. Dlatego trochę poczytałem poszperałem i oto co mi wyszło :)

Światła LED to nie jest krok wstecz tylko duży krok do przodu i są one lepsze niż ksenony i w żadnym wypadku nas Mazda tym systemem nie nabija w butelkę.

Nowe światła mają dużo więcej elementów niż stare i soczewka dalej się rusza oraz poziomuje, do tego ma możliwość podnoszenia się w trakcie jazdy dostosowując do większej ilości parametrów niż ksenon, który poziomował się tylko na początku w zależności od obciążenia samochodu. Soczewka dalej skręca dostosowując się do zakrętów.

Co do Lumenów i teoretycznie ciemniejszego światła to należałoby zbadać jaka wartość jest optymalna a jaka już za duża, miałem okazję jeździć na ksenonach, które tak mocno świeciły, że światło odbijane od pasów raziły, z duża ilość światła też gubi szczegóły i bardziej męczy. Światło powinno być odpowiednie a nie mocne. Taki ksenon np. a Audi Q7 mimo tych systemów potrafi nieźle razić innych.

Dalej, prawo określa, że jeśli wiązka światła emitowana z jednej lampy drogowej przekracza 2000 Lumenów to takie auto powinno być wyposażone w spryskiwacze (abstrahując, że i tak nic to nie daje) i system samo-poziomowania. Są ksenony, które nie emitują wiązki powyżej 2000 Lumenów, tak jak większość LEDów, ale tu prawo tradycyjnie jest z tyłu za rzeczywistością, ponieważ wystarczy, że ta cześć odpowiadająca za tzw. światła drogowe nie przekracza tej wartości. Praktycznie jadać z inteligentnymi światłami używamy również części LEDów, które nie są podporządkowane pod światła drogowe.

Do inteligentnych świateł potrzebujemy oczywiście odpowiednio działającej kamerki a jazda na tych światłach to bezpieczeństwo i wielka wygoda oraz krok milowy do przodu. Światła mam doświetlają to co potrzeba. Na skonstruowanie tego Mazda wydała wielką górkę pieniędzy i stwierdzanie, że przez Ledy na nas oszczędza jest błędne. Za nim jej się to zwróci to jeszcze musi sprzedać trochę aut.

Podsumowując same LEDy bez inteligentnego doświetlania to nie jest anie krok na przód ani do tyłu w stosunku do tradycyjnych ksenonów. Światła LED z inteligentym działaniem to już inna bajka i wielki krok na przód.

Andrzejsr mówisz o Astrze 2 :)

_________________
http://www.3dosetki.pl - strona motoryzacyjny opisujący tę bardziej ekscytującą jej część


Ostatnio edytowano N, 24 maja 2015, 20:38 przez Pingu, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 maja 2015, 19:00 
Offline
Pingu napisał(a):
Nowe światła mają dużo więcej elementów niż stare i soczewka dalej się rusza oraz poziomuje, do tego ma możliwość podnoszenia się w trakcie jazdy dostosowując do większej ilości parametrów niż ksenon, który poziomował się tylko na początku w zależności od obciążenia samochodu.


Przepraszam, ale uważam, że wprowadzasz ludzi w błąd - chodzi o zaznaczony fragment. Owszem ksenon poziomuje się na początku po uruchomieniu silnika, zostaje automatycznie wyregulowany i zapamiętuje wszystkie dane po to aby w trakcie dalszej jazdy, kiedy obciążenie samochodu się zmienia (ktoś wsiada, wysiada, zmienia się ładowność bagażnika) mógł stale i na bieżąco dostosowywać się do zmieniających się warunków czyli zapamiętanych na początku parametrów czyli ciągle, niezauważalnie dla kierowcy koryguje swoje ustawienia.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 185 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.