Teraz jest Pn, 13 maja 2024, 15:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 20:47 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Cześć

Od pewnego czasu miga mi czerwona kontrolka systemu aktywnej maski. Najpierw jest 1 mrugniecie a poźniej 9. Być może jest to sygnalizacja konkretnego błędu (nie posiadam informacji co to). Odczytałem Forscanem błędy i mam: "B1001 - Obwód sterujący odpalaniem pokrywy komory silnika z prawej strony. Moduł układu SRS." Sprawdziłem siłownik.. rezystancję ma około 2R. Drugi ma tyle samo.
Czy ktoś miał kiedyś taką przygodę a może wie gdzie znajduje się sterownik odpowiedzialny z sterowanie siłownikiem? Co ciekawe na samym początku kontrolka włączyła się na 1 dzień i zgasła na tydzień. Po tygodniu mam już sygnalizację na stałe. Wygląda na brak kontaktu. Pytanie, czy na złączach czy w steowniku.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 kwi 2023, 21:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 2658
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
SHYMON
Miałeś tylko B1001 czy coś jeszcze? Np B1001:11 albo inne cyfry po dwukropku?

http://mazda-repair.com/mazda6-gl/id0802h4002500.html

Moduł SAS jest w okolicach przycisku ręcznego. Najpierw skupiłbym się na sprawdzeniu złączy pod maską, obejrzeniu wiązki itd

Tutaj kilka uwag dotyczących całego systemu aby nie zrobić sobie kuku.
http://mazda-repair.com/mazda6-gl/id081300000900.html

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2023, 06:33 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Dziękuję za odpowiedz i linki. Na pewno się przydadzą. Co do dodatkowej sygnalizacji to nie ma żadnej cyferki. Jedyne co to "Dodatkowy symptom usterki: Otwarty obwód" co sugeruje błąd B1001:13. Miałem plan sprawdzenia całości połączeń poprzez wpięcie się miernikiem przy module SAS... trochę osłabłem widząc ile czeka mnie rozbierania :(. Kostkę przy siłowniku niby obejrzałem. 3x ja rozpinałem i zapinałem. Myślę, że gdyby miała problemy z kontaktem to chociaż na chwilę by się polepszyło.

-- Dodano: 25 kwietnia 2023, o 06:29 --

Jednak jest kod B1001:13. W opisie bledu nie ma, ale na zbiorczym ekranie stanu modulow widnieje wlasnie "13".


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2023, 12:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 2658
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Otwarty obwód lub duża rezystancja, wygląda jak przetarta wiązka lub zaśniedziałe styki przy wtyczce. Teoretycznie jest hermetyczna ale wszystko się może zdarzyć ;)

Po ponownym podłączeniu kasowałeś błędy i wyskakują od razu?
Dostęp do modułu nie jest taki straszny jak się wydaje.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 kwi 2023, 13:39 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Tak, bledy kasuje co operacje i natychmiast wskakuje nowy.
Tak naprawde potrzebuje tylko wypiac wiazke z modulu. Nie musze go na start wyjmowac. Dostep do wtyczki przy module pozwoli dowiedziec sie bardzo duzo. Sam silownik jest prosty do rozpiecia. 5 minut i jest dostep.
Musze na spokojnie obejrzec wszystko co wiaze sie z uzyskaniem dostepu do wiazki kabli przy moduke SRS.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 kwi 2023, 09:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Online
Od: 05.08.2016
Posty: 2658
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
SHYMON
wbrew pozorom tunel rozbiera sie dość łatwo, na YT są filmiki pokazujące demontaż części konsoli przy okazji montazu Android Auto, znajdziesz bez problemu.

Jeszcze jedno...próbowałeś na chwilę zamienić je miejscami ? Tak, żeby wykluczyć na 100% sam siłownik?

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 cze 2023, 20:08 
Świeżak
Offline
Od: 16.08.2015
Posty: 31
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Silownikow nie wykrecalem. Wypialem obie wtyczki i wyniki omomierzem byly idealnie takie same.

Co do filmikow to faktycznie dobry trop. Zastanawialem sie wlasnie jak tego wyszukac... tak bedzie prosciej.

-- Dodano: 10 czerwca 2023, o 20:08 --

Temat lekko przysechl, bo samochod przestal sygnalizowac blad. Nie mam ja sprawdzic skoro niby dziala poprawnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 lip 2023, 08:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 03.07.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Cześć wszystkim!
Jestem posiadaczem angielskiej Mazdy 6 Kombi (SE-L Lux Nav, 2.0 Benzyna), 2018. Od pewnego czasu borykam się z migającą kontrolką aktywnej maski. Problem zazwyczaj pojawia się po przekroczeniu 20-30mph, zawsze miga w cyklu 4 potem 2 razy. (zakładam że to kod błędu 42?).
Auto było w ASO już 2 razy z tego powodu (w tym raz na miesiąc gdzie podobno serwisanci musieli szukać pomocy od Mazda UK żeby zdiagnozować). Za pierwszym razem przestał działać też prawy przedni czujnik parkowania (uspokoiło się po wymianie prawej wtyczki wpinanej w zderzak).
Potem znowu zaczął się pojawiać błąd maski. Wymieniona była lewa wtyczka i moduł SAS. Na kilka miesięcy było ok ale teraz znowu zaczęła mrugać ta sama kontrolka, w ten sam sposób.
Czy spotkał się ktoś z tym problemem? Bardzo chciałabym uniknąć kolejnego miesięcznego pobytu w ASO jeśli okazałoby się, że problemem jest luźne/przybrudzone połączenie!
Dzięki za pomoc!


Ostatnio edytowano Wt, 4 lip 2023, 10:00 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 20:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: lubuski
Witam,
od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem 6tki GJ 2.5, dziś podczas jazdy po mieście pojawiła się czerwona kontrolka "aktywnej pokrywy komory silnika" 4 mrugnięcia/2sek pauzy, 4 mrugnięcia/5sekund pauzy. jedyne co google mi podpowiada to kierunek ASO. przede mną weekend, zaplanowana trasa. Ktoś ma jakiś pomysł co mogę sprawdzić, jakaś sugestia, pomysły?
z góry dziękuję za odpowiedzi


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: walec7 i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.