Teraz jest Pn, 29 kwi 2024, 12:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 141, 142, 143, 144, 145  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 3 sie 2023, 06:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2021
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witam, chciałem zapytać czy ten soft dotyczący akumulatora o którym pisał kolega Wędrowiec, to działa czy tylko tzw. placebo żeby kasę wyciągnąć? Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 4 sie 2023, 09:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2647
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Aktualizacja do mojego postu z 8 lipca.
Dopiero po całkowitym odłączeniu wideorejestratora od zasilania, tzn. wypięciu zasilania modułu HK3 od Viofo - wcześniej wyciągałem wtyk USB z kamery - auto było w stanie wyliczyć SOC. Wygląda na to, że nawet mały pobór prądu zakłóca wyliczenia. Po odłączeniu po jednej nocy pojawił się odczyt.

I tu kolejny punkt dlaczego ważne jest aby ten odczyt był. Gdy brak jest wyliczonego SOC alternator daje średnio 13V-14V, czasami pojawi się na chwilę 14.2V 14.4V np, gdy właczymy nawiew na min 4 kreski. Gdy jest małe obciążenie w czasie jady potrafi kompletnie nie ładować i pobierać prąd z akumulatora - zaobserwowałem to kilka razy. Z wyliczonym parametrem SOC ładowanie mam cały czas na poziomie 14.5V-14.7V lub 14.95V przy hamowaniu silnikiem czyli tak jak powinno być.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 sie 2023, 09:58 
Świeżak
Offline
Od: 30.03.2023
Posty: 21
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kocurrr napisał(a):
Witam, chciałem zapytać czy ten soft dotyczący akumulatora o którym pisał kolega Wędrowiec, to działa czy tylko tzw. placebo żeby kasę wyciągnąć? Pozdrawiam


Aktualizację mozesz sam we własnym zakresie zrobic.
Sedno w tym aby kolega ktory ją wykonał rekoma ASO - sprawdził co obecnie ma wgrane. Jak sie podzieli - to nowe oprogramowanie można ściągnąć do większości modułów w aucie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 14:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ja mam takie niepotwierdzone spostrzeżenie, że podłączenie telefonu do ładowania czy odłączenie rejestratora który jest podłączony od dwóch lat - ma duże szanse na wywalenie komunikatu o błędzie akumulatora. Podobnie jak dopompowywałem opony z zestawu naprawczego - czyli podłączony zewnętrzny pobór prądu. Miałem powiedzmy z 8 takich sytuacji ostatnio i obstawiam że co najmniej 6 z nich było w momencie odpięcia/podpięcia czegoś czyli albo znikał pobór prądu który był wcześniej na rozruchu albo pojawiał się nowy którego nie było wcześniej.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 18:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2647
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ciekawe, tego jeszcze nie spotkałem a nie raz podłączałem np. kompresor aby napompować opony w rowerze.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 19:22 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podłączając kompresor musiałem odłączyć kamerkę :) także nie składam tego na kompresor a na odpięcie kamery.
Samo podpięcie telefonu nic nie robi. Podpięcie telefonu i dopiero odpalenie auta - owszem.
Ale po prostu mam już dojechany akumulator. Trasa 500 km, dwa dni postał i już lekka przywieszka przy odpalaniu. Wyjechałem za bramę, zgasiłem, zamknąłem bramę - i odpala bez zająknięcia. Przecież nie doładował się przez 5-10 sekund.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 sie 2023, 19:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jak ja lubię takie teorie spiskowe :wink: Nigdy nie zdarzyło mi się, żeby przy podłączeniu czy odłączeniu czegokolwiek wyskakiwał komunikat. Wyskoczył owszem, podczas odpalania, też latem. Także jesienią wymieniłem baterię na nową i zero stresu, że samochód nie odpali zimą. Teraz nie masz problemu, ale zaraz będziesz miał. Niestety, ale według mnie akumulator nadaje się już tylko do wymiany, jeśli masz go od nowości. Zwłaszcza jeśli teraz robi takie numery, widać, że większe obciążenie stanowi już dla niego problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sie 2023, 11:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.09.2022
Posty: 12
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Panowie pytanko. Czy można w bezpieczny sposób doładować akumulator na aucie czy jednak lepiej odpiąć klemy? Zawsze stosowałem tę drugą metodę ale wiadomo ustawienia i historia spalania się resetują.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 sie 2023, 13:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak masz kondensator (i-eloop), to należy odpiąć klemy. Inaczej nie podładujesz akumulatora należycie.
W pozostałych przypadkach można nie odpinać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 sie 2023, 20:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
Jak ja lubię takie teorie spiskowe
I sobie teorię potwierdziłem. Komunikat po zatrzymaniu się na trasie, wyłączenie silnika nie pomogło, odpięcie telefonu - jak najbardziej. A akumulator jak najbardziej do wymiany przed zimą.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 wrz 2023, 01:49 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Co do konieczności odpinania aku aby go podładować gdy ma się kondensator to nie zgadzam się. Sam ładowałem aku w aucie po podłączeniu pompy do wysysania oleju i widziałem jak łądowarka sama obniżała ampery z 4 do 0.8 kończąc łądowanie przy 14.6V. Więc wg mnie można normalnie podładować aku.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 18:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
nezget, a sprawdzałeś gęstość elektrolitu tego akumulatora po ładowaniu? Pewnie nie. Pomiar napięcia w przypadku akumulatora EFB nie jest wyznacznikiem. Bardzo często taki akumulator ma poprawne napięcie ale ze względu na niską gęstość elektrolitu nie działa już poprawnie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 19:33 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2015
Posty: 24
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Nie nie mierzyłem bo nie mam z nim żadnych problemów. Ładowałem go tylko po to aby oddać to co wzięła 12V pompa. Moj prostownik nie jest nawet przystosowany do EBF więc kończy przy niższym napięciu i nie wyciągnie pełnej gęstości na bank. Resztę zrobi już sama mazda. Twierdzę tylko że da się ładować aku w aucie gdy ma się kondensator.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2023, 17:07 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 19.03.2020
Posty: 154
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Szanowni :)

W ostatnich dwóch tygodniach zaatakował mnie kilka razy komunikat battery management...
Raz kasowałem błąd innym razem sam znikał po kolejnym odpaleniu lub następnego dnia.
W tym czasie mityczny SOC ok 80-90%.
W ostatnią zimę, kiedy mniej jeżdżę SOC był nawet poniżej 50%.
Aku chyba od nowości, siedzi Yuassa. Autko z 2016 (MY2017) krajowa 6ka, 2.5.

Czas więc chyba na zmianę aku, który wybrać: Yuassa YBX7005 czy Exide EL604?

_________________
wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

Mazda 6, 2016 FL2, 2.5 AT, SkyPassion - Dark Shadow ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 wrz 2023, 20:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moim zdaniem to początek jego końca. W zimę będziesz musiał jeździć codziennie, najrzadziej co drugi dzień.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 wrz 2023, 08:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ja przestałem jeździć trasy, podpinać telefon pod ładowanie i... komunikaty magicznie zniknęły :D od 3 tygodni spokój a tak było non stop na zmianę. Ale aku i tak do wymiany.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2023, 06:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Mam mazdę 6 165 bena i-eloop produkcja XII 2018 kupiona w styczniu 2019 przez 3 lata głównie trasy,
od roku mieszanie bardziej miasto i chyba już jego czas w XII 2023 będzie miał 5 lat jakie są wasze doświadczenia kiedy mieliście pierwszą wymianę akumulatora w swojej Mazda 6?


Ostatnio edytowano Pn, 2 paź 2023, 06:20 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem. Używaj funkcji szukaj lub przejrzyj dział!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 paź 2023, 09:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moja Mazda koniec 2016, przejechane 140000, akumulator od nowości ten sam, nigdy nie doładowywany prostownikiem. Brak problemów.
A dlaczego uważasz że już jego czas?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 paź 2023, 11:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
2 października 2023, o 09:33 Luke napisał(a):
000

Latasz trasy czy po mieście? Wymieniłem dla spokoju i auto bez problemu odpala tylko e-loop nie ładuje się coś baterie na animiacji ale chyba musze przejechac kilkanaście km aby się to "naprawiło" bo czasami jest pokazany komunika awaria systemu i-eloop i czasami gaśnie czasami świeci nie wiem jaka reguła dopiero 3x odpaliłem auto od wymiany


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 3 paź 2023, 13:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
3 października 2023, o 11:26 JanekMazda6kombi napisał(a):
Latasz trasy czy po mieście?

Mieszanie. W lecie więcej trasy (250km), w zimie praktycznie tylko po mieście, na krótkich trasach, 5-10 km max.
Po wyzerowaniu komputera akumulatora potrzeba 1-2 dni żeby zaczął normalnie pracować.
A jakie były symptomy że zdecydowałeś się na wymianę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 paź 2023, 10:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja ostatnio musiałem wymienić akumulator. Niestety sam załatwiłem fabryczny bo grzebałem w Forscan i zostawiłem auto na wiele godzin na zapłonie.
Akumulator wyładował się kompletnie i podładowany już odbiegał od poprzedniego stanu. Coraz ciężej palił, napięcia były dobre ale wszystkie inne parametry kiepskie.
O SOC nic nie napiszę bo mam wyłączony I-Stop i widzę, że ten parametr u mnie jest zawsze na "0".

Fabryczny akumulaltor Yuasa Q-85 wbrew obiegowej opinii to nie jest ten sklepowy Yuasa 7005 EFB 12V 65Ah 620A.
Fabryczny ma niższy prąd, tj. 520A i trochę inną obudowę. Ponadto sklepowy nie ma odkręcanych korków na celach.

Założyłem właśnie Yuasa 7005, data produkcji rozkodowana według wzoru to listopad 2022. Sprzedawca stwierdził, że był raz doładowywany konserwacyjnie na półce. No coż wierzę mu, parametry wzorowe. Aku kupiony w Krakowie z sklepie Auto Gigant. Typowy sklep z akumulatorami, raczej duży przemiał tam mają więc i akumulatory nie stare leżaki. Tzn. dla mnie stary to powyżej roku na półce.

Robiłem wywiad i do listy innych pasujących akumulatorów do benzynowych GJ, dodałem kilka pozycji, jakby ktoś szukał w przyszłości. Przed zakupem lepiej jednak jeszcze raz się upewnić, że pasuje:

Centra CL604 EFB 12V 60Ah 520A
Exide EL604 EFB 12V 60Ah 520A - bliźniaczy z Centra
Sebang Q85L EFB 12V 65Ah 680A
Banner 56515 EFB 12V 65Ah 550A
Varta Blue Dynamic EFB JIS 565 501 065 - dla mnie odpada, moim zdaniem jakość już nie ta co kiedyś
GROM AK-65-GR-XP-J-EFB EFB START&STOP 65Ah 670A DTR - był dostępny ale ze względu na cenę wybrałem Yuasa.
Bosch S4 0 092 S40 260 EFB 12V 60Ah 640A B13

Moim zdaniem ciekawą propozycją może być Banner, był tez na półce w tym sklepie.

Po wymianie aku zastosowałem procedurę resetowania parametru BATT DAY:

1. Włącz zapłon (silnik nie pracuje).
2. Przesuń dźwignię zmiany biegów w położenie N.
3. Wykonaj poniższe czynności przy wciśniętym pedale hamulca:
- Wciśnij pedał przyspieszenia na 5 s lub dłużej.
- Sprawdź, czy lampka ostrzegawcza układu ładowania i główna lampka ostrzegawcza migają (nie wiem o którą lampkę główną chodzi, ale zadziałało).
- Wciśnij i zwolnij pedał przyspieszenia 3 razy.
- Sprawdź, czy lampka ostrzegawcza układu ładowania świeci się, a główna lampka ostrzegawcza gaśnie.
4. Wyłącz zapłon.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 paź 2023, 17:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Hej

Wyskoczyly mi bledy :

Kod: P0A8D- Niskie napiecieukladu modulu mocy sterujacego ulkadem 14V
Kod: B13D3- Nadajnik PATS

-LOAD 63.92%- Wyliczona wartosc obciazenia.

Mazda odpalila reczej normalnie zrobilem jakies 50 minut jazdy i zolte ostrzezenia znikly ale na forscanie bledy sa dalej i nie idzie ich skasowac. Pewnie trzeba odlaczyc akum.

Sprawdzilem multimetrem i akumulator ma napiecie 12,70V a na wlaczonym silniku 14,70V
Pol roku temu rozladowalem go do zera ale podladowalem prostownikiem i dzialal ok bez zadnych problemow. Akumulatot to Yuasa i pokazuje ze ma 6lat i 8 miesiecy.

Teraz odpala normalnie ale zastanawiem sie czy nie wymienic za wczasu ?
Moj typ to YUASA 335 7000 SERIES EFB

Voltage (V) 12
Technology EFB Battery
Capacity [Ah] 80
Brand yuasa
Unique Reference ZA042692
CCA 780
Width [mm] 173
Height [mm] 225
Length [mm] 305
Hold-down Type N
UK Ref No 335
Post Positions 0
Filled Weight [kg] 22.5
Port Type T1

Pytanie to:

Wymieniac juz ?
Jesli tak czy to dobry wybor ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 paź 2023, 21:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 października 2023, o 10:01 Kierowca napisał(a):
Teraz odpala normalnie ale zastanawiem sie czy nie wymienic za wczasu ?

Wszystko zależy od tego jak użytkujesz samochód. Czy jest możliwa sytuacja, że w siarczystym mrozie zatrzymasz się w nocy 50 km od jakiejkolwiek cywilizacji, gdzie nie będzie zasięgu telefonów i nie będziesz mógł odpalić? Jak tak, to wymień.
Ja na przykład, jak w zimie (bo praktycznie to w zimie dopiero okaże się czy akumulator padnie) akumulator mi siądzie, to wsiądę w taksówkę, pojadę do pracy i zacznę szukać nowego w necie :)
Możesz też zaopatrzyć się w kable rozruchowe na wszelki wypadek. Zawsze znajdziesz kogoś, kto ci pomoże odpalić, w najgorszym razie taksówkarz.
A może być tak, że przejeździsz zimę i będzie jeszcze odpalał, to i może następne lato też przejeździsz.
Ja bym nie kupował.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 paź 2023, 21:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
8 października 2023, o 10:01 Kierowca napisał(a):

Fabryczny akumulaltor Yuasa Q-85 wbrew obiegowej opinii to nie jest ten sklepowy Yuasa 7005 EFB 12V 65Ah 620A.
Fabryczny ma niższy prąd, tj. 520A i trochę inną obudowę. Ponadto sklepowy nie ma odkręcanych korków na celach.
.
9
Na ten przykład Akumulator 12V 65Ah 620A P+ EFB Azja YUASA YBX7005 z Allegro ma korki https://allegro.pl/oferta/akumulator-12v-65ah-620a-p-efb-azja-yuasa-ybx7005-13955736061?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax_catch_all&ev_campaign_id=18003476858&gclid=CjwKCAjwyY6pBhA9EiwAMzmfwXxwXtt77pUNDC0SA-3EX6CLklRThIpXI25_n0x-ZNcTi2S45lIrTRoCa0cQAvD_BwE

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2023, 06:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ten powyżej jest OK? Do 2.5. Trochę zgłupiałem, kupuję pewnie w przyszłym tygodniu i nastawiałem się na kwoty powyżej 800 zł a tu 450...

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2023, 10:06 
Świeżak
Offline
Od: 03.02.2021
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
9 października 2023, o 21:38 dropt07 napisał(a):
8 października 2023, o 10:01 Kierowca napisał(a):

Fabryczny akumulaltor Yuasa Q-85 wbrew obiegowej opinii to nie jest ten sklepowy Yuasa 7005 EFB 12V 65Ah 620A.
Fabryczny ma niższy prąd, tj. 520A i trochę inną obudowę. Ponadto sklepowy nie ma odkręcanych korków na celach.
.
9
Na ten przykład Akumulator 12V 65Ah 620A P+ EFB Azja YUASA YBX7005 z Allegro ma korki https://allegro.pl/oferta/akumulator-12v-65ah-620a-p-efb-azja-yuasa-ybx7005-13955736061?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax_catch_all&ev_campaign_id=18003476858&gclid=CjwKCAjwyY6pBhA9EiwAMzmfwXxwXtt77pUNDC0SA-3EX6CLklRThIpXI25_n0x-ZNcTi2S45lIrTRoCa0cQAvD_BwE


Ktoś z forum musiał się pytać o te korki sprzedawcę. Zdjęcie zostało zmienione, cena również - teraz 499. Podejrzewam że z korkami nie są już dostępne.

W zeszłym tygodniu kupowałem aku do UPS'ów w sklepie stacjonarnym dużej sieci sprzedającej tylko akumulatory. Przy okazji sprawdziłem aku w mojej 6 2,5 PB. Na temat Yuasy mówili, że od pandemii są problemy z dostępnością. Trzeba uważać by nie kupić leżaka magazynowego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 paź 2023, 18:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja też widziałem w kilku miejscach w internecie aku Yuasa wyglądający jak fabryczny, a więc z korkami i częścią obudowy z tworzywa półprzezroczystego.

To chyba nieprawidłowe zdjęcia produktu, tak jak np. tutaj https://2407.pl/yuasa-brand/akumulator-yuasa-ybx7000-efb-start-stop-plus-12v-64ah-620a-en-r-plus-ybx7005-10780100/. Zamówiony pewnie przyjedzie aftermarketowy czarny.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 paź 2023, 23:33 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.07.2020
Posty: 38
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: zagranica
https://www.gsfcarparts.com/za042692


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 paź 2023, 14:09 
Nowicjusz
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
WItam. Czytam wątek i dalej nie jestem pewny jaki mam zakupić akumulator... jeszcze stary daje radę ale jakby się skończył z dnia na dzień to chciałbym mieć pewne info co do nowego.:)
Mazda 6 diesel 2.2 150km skyactive GJ 2014 r. z i stop i ieloop.
Czy to musi być akumulator AGM?
Jaki parametry powinien posiadać?
Czym go ładować w razie potrzeby albo chęci doładowania? Jakiś inteligentny sprzęt typu CTEK czy może być Stefpol 305 ktory leży w garażu?
Macie sprawdzone propozycje konkretnych modeli poza Exide (banner, varta itp.)?

Pozdrawiam serdecznie

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 lis 2023, 12:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zamówiłem dziś EXIDE EL604 ale to do benzyny...

-- Dodano: 3 listopada 2023, o 12:53 --

Kupiony, wsadzony, procedura resetowania parametru BATT DAY wykonana (dzięki za instrukcję Kierowca), przy drugim odpaleniu zniknęły błędy od Aku i I-stop. Póki co nie mam czasu na dłuższe jazdy ale te pare minut jazdy wszystko było OK, i-stop się ładuje.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4334 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 141, 142, 143, 144, 145  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.