Teraz jest Wt, 30 kwi 2024, 01:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 4 gru 2016, 23:08 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Witam wszystkich forumowiczów.

Mój problem zapoczątkowany jest uszkodzonym akumulatorem który opisywany był w Temacie "Rozładowywanie akumulatora" niestety nie znalazłem tego problemu przed wymianą akumulatora na nowy. Jak również nie uchroniło mnie to przed problemami jakie mnie spotkały.

Zaistniały trzy sytuacje z rozładowaniem niestety trzecia była najgorsza bo żona podczas próby odpalenia auta przy pomocy akumulatora dawcy źle podłączyła bieguny i coś się popaliło.

Wstępna diagnoza, uszkodzone radio wraz z całym systemem audio jakieś oświetlenie i wentylator kabinowy i może coś jeszcze, nie pamiętam.

Podczas dokładnego sprawdzenia okazało się że spaleniu uległo kilka bezpieczników między innymi te od audio i od wentylatorów oraz jeden bezpiecznik przy klemie "+" akumulatora prawdopodobnie ładowanie z alternatora 250A.

Po wymianie auto odpala normalnie, audio działa, inne rzeczy też...... ale wentylacja kabiny działała na MAX bez względu od stopnia wysterowania na panelu klimy, działała 2 dni i przestała działać. Początkowo zdarzyło się że kilka razy się wyłączył i za jakiś czas załączył aż za którymś razem nie włączył się wcale.

Aktualnie sprawdzone:
- wentylator - po wyjęciu i podłączeniu na krótko działa
- spalony rezystor nawiewu dmuchawy - element rozebrany okazało się że ma spaloną jedną ścieżkę.
Aktualnie posiadam nowy ale niestety do regulatora nie dochodzi zasilanie ( kostka składa się z 6 pinów 1-masa z auta 2-masa do wentylatora 3-zasilanie 4-zasilanie do wentylatora 5-jakieś sterowanie z czujnika umieszczonego w kanale nagrzewnicy 6-pusty)

Gdzie szukać - bezpieczniki sprawdzone, może jakiś przekaźnik lub jakiś wyłącznik bezpieczeństwa czy inne dziadostwo po drodze.

P.S. Osoba od której kupiłem regulator mówiła że mieli sytuacje że sterowanie nie działało z powodu uszkodzonych czujników temperatury od klimy, w moim przypadku temperaturę można ustawić na dwie strefy i działa. Ustawiłem kierowce na min a pasażera na max i była różnica potem zrobiłem odwrotnie i tez działało, manewr sprawdzony również z kierunkiem, szyba-przód-nogi i również działa, obieg wymuszony podczas jazdy auta AC też działa bo sprawdzałem z włączoną klimą i z wyłączoną

-- Dodano: N, 4 gru 2016, 23:08 --

Dawno mnie tu nie było a problem został rozwiązany.

Dla potomnych - okazało się że podczas wymiany bezpieczników wcisnął się pin z którego odchodziło zasilanie na wentylator, trzeba było rozebrać skrzynkę bezpieczników i pin poprawić, po tym zabiegu wentylacja powróciła.

Nauczka na przyszłość – nawet przy najprostszej rzeczy takiej jak wymiana bezpieczników należy zachować uwagę i dołożyć starania żeby nie narobić sobie niepotrzebnych problemów.

Koszty: wymiana bezpieczników kilkanaście zł bo są nietypowe + “nowy używany” moduł około 200 zł + sprawdzenie całej instalacji żeby dojść do usterki 250 zł + wcześniejsza diagnoza komp. i sprawdzenie które się nie powiodło (100 zł)

Temat uważam za zamknięty


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 gru 2016, 23:31 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
TomF, czy tę naprawę wykonywałeś w ASO Mazdy?

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 gru 2016, 06:26 
Offline
TomF napisał(a):
“nowy używany” moduł około 200 zł


Domniemywam, że nie....


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 gru 2016, 23:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.04.2016
Posty: 6
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Naprawa wykonana poza ASO, auto ze stanów więc nie ma gwarancji w związku z czym nie widzę konieczności wykonywania przeglądów i napraw w ASO, ale to oczywiście moje zdanie. Moduł w ASO kosztuje zdecydowanie więcej niż 200 zł ..... tak samo naprawa była by wyższa bo i usterka nietypowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2024, 10:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.01.2024
Posty: 2
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Witam serdecznie mam taką samą sytuację (nawiew chodzi cały czas na maksymalnych obrotach)z tym że sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i na moje okno piny są w porządku ale od strony " góry " nie widać wciśniętego żadnego wciśniętego pina. Czy mógłby ktoś mi krok po kroku wyjaśnić jak zdjąć skrzynkę bezpieczników??? Który bezpiecznik w schemacie odpowiada za moc i ogólnie nawiew kabinowy? Albo jaka może być inna przyczyna?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.