Teraz jest Pn, 29 kwi 2024, 12:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 204 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 14 lis 2023, 14:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moim zdaniem w jakiś sposób włączył się immobilizer, który wymaga tej pastylki co ma wyjętą baterię :) Nie wiem dlaczego, po co i jak był wyłączony przez rok.
Tak czy owak, ja bym uruchomił tę pastylkę. Generalnie Mazda montowała 2 rodzaje immo, nie wiem jaki Ty masz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2023, 17:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2022
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dziwna sprawa... wsadziłem baterie i działa, nie mam pojęcia jak to rok czasu jeździło bez tego...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 lis 2023, 21:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A nie pikało ci przy odpalaniu? Chyba raz. Do tego przez pewien czas po odpaleniu nie migała diodka immo? Bo to by oznaczało że włączony był tryb serwisowy, czyli immo wyłączone.
Tak jest dla immo Omegi, w innych - nie wiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 09:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.11.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzień dobry!

Mazda CX-5, 2019, 2.0 Pb/160KM, SkyPassion AT
Problem z odpaleniem auta, po wciśnięciu przycisku Start-Stop (zielony), podwójne piknięcie komunikat na wyświetlaczu "Zwolnij blokadę kierownicy, aby uruchomić silnik", przycisk zmienia kolor na pomarańczowy, kierownica jest zablokowana i nic się nie da zrobić (:
Metodą prób i błedów udało się odpalić auto, kilkukrotne wciśnięcie przycisku, zamknięcie/otwarcie kluczykiem. Po raz pierwszy przydarzyło się po dłuższym postoju w garażu. Akumulator sprawny, baterie w kluczyku i immo nowe. Po wizycie w ASO i diagnostyce Mazda IDS (B1026-96-08 SSU), stwierdzono "moduł elektrycznej blokady kierownicy do wymiany". Skasowano ten błąd. Od kilku dni auto jeździ normalnie. Czy moduł jest do wymiany (Warszawa ASO, koszt 3900zł.) czy auto weszło w tryb antykradzieżowy i po skasowaniu błędu nie jest konieczna wymiana modułu?

Edit. Czy takie zachowanie blokady i wystąpienie ww błędu może mieć wpływ akumulator (mój stał ok. 2 tyg. w garażu podziemnym) lub miejsce przechowywania kluczyka i immobilizera np. po odpaleniu przełożenie ich w plecaku na tylne siedzenie i po wyłączenie auta może się nie załączyć blokada, wtedy przy następnym wejściu, system przechodzi w tryb antykradzieżowy?


Ostatnio edytowano Śr, 15 lis 2023, 09:22 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 09:32 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moim zdaniem po prostu usterka tego mechanizmu blokady. Może się zacina czasami. Akumulator, czy przełożenie kluczyka nie ma znaczenia. Nie wiem co to tryb "antykradzieżowy", nie spotkałem się z tym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 16:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2022
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
teraz z kolei problem jest taki, że muszę przycisnąc przycisk na tej pastylce, aby auto odpalilo. Poprzedni własciciel powiedzial mi dziś, że nie trzeba było nic robić, aby auto odpaliło, czyli nagle się uzbroił czy co, podsumowujac czeka mnie wizyta w serwisie...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 16:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Zapoznaj się z instrukcją (strony są od tyłu ale ogarniesz). Też powinieneś mieć taką + PIN kiedy pastylka się zepsuje/rozładuje.

Wg mnie miałeś system zupełnie wyłączony. Teraz z jakiegoś powodu się włączył.

-- Dodano: 15 listopada 2023, o 16:15 --



Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 16:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.11.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 listopada 2023, o 09:32 Luke napisał(a):
Moim zdaniem po prostu usterka tego mechanizmu blokady. Może się zacina czasami. Akumulator, czy przełożenie kluczyka nie ma znaczenia. Nie wiem co to tryb "antykradzieżowy", nie spotkałem się z tym.


tryb antykradzieżowy występuje często w tym wątku, dlatego go użyłem, w opisie błędu IDS jest cyt: "pojawienie się kodu DTC oznacza, że układ pracuje w trybie awaryjnym. Włączenie zapłonu ani uruchomienie silnika nie jest możliwe, gdy układ przejdzie w tryb awaryjny i minie pewien okres czasu (mniej więcej 56godzin) lub w pewnych okresach cyklu włączenia stacyjki (około 5 razy)"

Czy ktoś miał taką usterkę, wejścia w tryb awaryjny (? powód nie znany), czy po wykasowaniu tego błędu można jeździć czy należy wymienić ten moduł?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 lis 2023, 16:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bartek82, masz wyłączoną kartę. Tu masz instrukcję:

-- Dodano: 15 listopada 2023, o 16:54 --

Status karty sprawdzasz naciskając raz. Jak zapali się zielona to włączona, jak pomarańczowa to wyłączona.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2023, 08:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.08.2022
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
OOO, super! dzieki!

poszukam w papierach, ale nie kojarze zeby bylo tam cos takiego, obecnie po wcisnieciu miga na czerwono czyli tryb serwisowy, musze poszukac pinu...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 lis 2023, 09:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie musisz znać pinu (choć byłoby warto). Do wyjścia z trybu serwisowego wystarczy przytrzymanie przycisku na pastylce. Przeczytaj moją instrukcję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 19:49 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.12.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: wielkopolski
Śr, 15 lis 2023, 09:22 mirole napisał(a):
Dzień dobry!

Mazda CX-5, 2019, 2.0 Pb/160KM, SkyPassion AT


Identyczny problem w niemal identycznym samochodzie: CX-5, 2,0Pb, 2018r., Sky Motion (jednakże bez systemy Keyless) - mój przypadek opisany jest na innym forum: https://www.[inne forum].pl/forum/viewtop ... 2&t=218060, więc nie będę się rozpisywał. Po ok. roku bujania się, w końcu w jednym z ASO udało się potwierdzić błąd: B1026-96-08 SSU. I teraz zastanawiam się czy wywalenie prawie 4tys. PLN za wymianę modułu usprawni pojazd czy też nie


Ostatnio edytowano Pt, 8 gru 2023, 21:03 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy całego tekstu. (regulamin, pkt 5.6)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 09:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Można się zastanowić, czy da się w kompie wyłączyć tę blokadę kierownicy, wtedy nie będzie problemu z zacinaniem się. Dla profesjonalnego złodzieja to i tak nie problem, a amator i tak nie odjedzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 21:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.11.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
KP68
Edit:
28.11 ASO w Warszawie wymieniło mi moduł SSU, narazie (odpukać!) nowy działa bez zarzutu.
mirole


Ostatnio edytowano Pt, 8 gru 2023, 21:05 przez basyl, łącznie edytowano 2 razy
Nie cytujemy całego tekstu. (regulamin, pkt 5.6)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 gru 2023, 06:46 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.08.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witam serdecznie,

Podpinam się pod temat. Otóż mój problem wygląda następująco. System Keyless nie działa (otwieranie, zamykanie) natomiast samochód odpala.

Po podłączeniu OBD otrzymałem taki błąd:

Obrazek

Google odnosi się to do anten zewnętrznych czy to wewnętrznych ew. przewodów ? a może i przekaźnika zwalonego?

Obrazek

Co ciekawe dodatkowo dziś po przełożeniu w pozycję P system wyświetlał set lever to P i set power off pomimo wyłączonego zapłonu. Randomowo to się wydarzyło jednokrotnie dziś.



Czy mogę prosić o jakieś sugestie?

Z góry dzięki za pomoc, miłego wieczoru i pozdrawiam.

-- Dodano: 15 grudnia 2023, o 06:46 --

Update,

Przeczytałem opis tym razem ze zrozumieniem i wychodzu na to, że to stricte błąd lub wiązki rear exterior antenna. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

_________________
Don’t waste your time looking back you are not going that way


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2024, 22:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2024
Posty: 3
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: pomorski
Witam
Od kilku dni mam Mazdę 6, rano normalnie otworzyłem i odpaliłem maszynę a wieczorem nagle moje oba kluczyki odmówiły posłuszeństwa, sprawdziłem baterie - po wymianie to samo. Drzwi się nie otwierają, zero reakcji. Otworzyłem "ręcznie" kluczem z pilota, alarm zaczął wyć. Po zbliżeniu kluczyka do przycisku odpalił, można jeżdzić. Ale nadal wyświetla się że Nie wykryto kluczyka, drzwi się nie otwierają, alarm nadal wyje do momentu przyłozenia kluczyka do przycisku i tak w kółko. Przewaliłem internet i nie znalazłem podobnego przypadku, nie działa usuwanie trybu uśpionego, poprzez kilkukrotne przyciskanie guzika itd, próba resetu obu przycisków na 60 sek. Dziwne że oba kluczyki jednocześnie przestały działać, a własciwie wyglądają na nieuszkodzone, diody się świecą na nich podczas naciskania.

Proszę o poradę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 sty 2024, 22:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie otwiera się z przycisku na pilocie, czy na klamce, czy ani tak, ani tak?
Zapewne coś stało się z anteną (albo całym systemem) keyless w aucie. Skoro obydwa kluczyki w tym samym momencie odmówiły posłuszeństwa, to raczej nie w nich leży problem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2024, 06:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2024
Posty: 3
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: pomorski
10 stycznia 2024, o 22:59 Luke napisał(a):
Nie otwiera się z przycisku na pilocie, czy na klamce, czy ani tak, ani tak?
Zapewne coś stało się z anteną (albo całym systemem) keyless w aucie. Skoro obydwa kluczyki w tym samym momencie odmówiły posłuszeństwa, to raczej nie w nich leży problem.


Nie mam przycisków na klamce, otwieram tylko wysuwanym kluczykiem, uruchamiając alarm, kluczyki wyczuwa dopiero po zbliżeniu do przycisku start


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2024, 11:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
11 stycznia 2024, o 06:46 Pikador napisał(a):
Nie mam przycisków na klamce

No to nie masz systemu keyless. Bo rozumiem, że jak działało wszystko prawidłowo, to otwierałeś samochód naciskając na przycisk w kluczyku?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2024, 11:06 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 19.11.2017
Posty: 28
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam!
Od kilku dni borykam się z takim dziwnym problemem, że drzwi kierowcy nie chcą się zamykać po oddaleniu od auta, jak również po naciśnięciu przycisku na klamce i jednokrotnym naciśnięciu zamykania z pilota. Wszystkie pozostałe drzwi działają normalnie. Otwieranie w każdy możliwy sposób już działa na wszystkie drzwi.
Teraz, zamykanie od wewnątrz przy klamce zamyka drzwi kierowcy jak również podwójne naciśnięcie przycisku zamknij na pilocie.
Chyba nie jest to usterka mechaniczna bo by w ogóle nie zamykało, ale pytanie od czego zacząć ?

Nie wiem czy w tym temacie to pasuje, ale najwyżej rozpocznę nowy.

_________________
Stary user GY papa , nowy GJ <pucu> - kosmos
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sty 2024, 14:18 
Wstydliwy
Offline
Od: 08.07.2022
Posty: 13
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
8 grudnia 2023, o 21:05 mirole napisał(a):
ASO w Warszawie wymieniło mi moduł SSU, narazie (odpukać!) nowy działa bez zarzutu.
mirole
naprawiło to błąd: "Zwolnij blokadę kierownicy, aby uruchomić silnik" ? Zrobili to w ramach gwarancji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 12 sty 2024, 18:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.11.2023
Posty: 4
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
odp.
tak, wszystko działa ok, błędu nie ma
zrobili w ramach gwarancji rozszerzonej cargarantie


Ostatnio edytowano N, 4 lut 2024, 18:50 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 sty 2024, 09:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.01.2024
Posty: 3
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: pomorski
10 stycznia 2024, o 22:59 Luke napisał(a):
Nie otwiera się z przycisku na pilocie, czy na klamce, czy ani tak, ani tak?
Zapewne coś stało się z anteną (albo całym systemem) keyless w aucie. Skoro obydwa kluczyki w tym samym momencie odmówiły posłuszeństwa, to raczej nie w nich leży problem.


Oddałem Mazdę do najlepszego elektromechanika w okolicy (Bosch service). Niestety próbował, ale nie dał rady naprawić błędów:
B13D3-16, B13D3-94 Remote transmitter registration
Jadę do serwisu Mazda bo podobno tylko oni potrafią sobie poradzić z tym oprogramowaniem. Oba kluczyki nadal nie działają z odległosci pomimo że mają nowe baterie i wysyłają sygnał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 lut 2024, 10:33 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 06.08.2016
Posty: 102
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
Przepraszam Panowie, dawno mnie tu nie było. Nie chce odgrzebywać tematów kotletów, a tutaj piszecie o kluczykach i pilotach więc...

Wczoraj żona prawdopodobnie spłukała klucze z naszej M6 razem z kartą omegi.
Co teraz? Mam szukać kluczyka na necie? Wbijać do ASO?
Kluczyk za 150 czy za 500?
A co z omegą - jak załatwić kartę. Dobrze, że mamy zapas tego i tego, ale 230km musiałem do niej jechać drugim autem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 204 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.