Teraz jest N, 12 maja 2024, 07:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 72  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 22 mar 2015, 20:32 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tombien, na co? 3000 km w trasie mu nie pomogło, a to ustrojstwo ma działać rownież zimą, łachy nie robi...

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 22 mar 2015, 20:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dokładnie takszymek1604

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 22 mar 2015, 21:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
U mnie ostatnio też nie działał, ale się ociepliło, zacząłem więcej na ledach jeździć niż na ksenonach i się obudził. Z drugiej strony teraz mnie to denerwuje, bo muszę kierownicę napinać, żeby nie gasł co światła. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 21:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
tombien napisał(a):
Ja zauważyłem, że jak się ciepło zrobiło, to i-stop działa cały czas. :)


mam tak samo. 21.3 trwalo przez 2godziny jazdy, ze by zadzialal istop i jechalo sie jesce moze 80min. O dwa dni jak samochod stal, juz istop niedzalal ani po 10km jazdy. Od tej pory stal 3 dni, potem zona zrobyla 3 krotke jazdy. Wczoraj przed jazdom zaplem wnetrzne swiatlo, wygrzewanie fotely na kolo 5 min, potem jechalem 3km ,1 godzina stania a potem 3km a i-stop zadzialal. Akumulator jest mysle do ...., bo jak jest chlodno - nie mroz, juz neumie utrzymac naladowanie. Jak jest cieplo, to nawet bez ladowanie sie sam naladuje i istop odrazu dziala. No newim co jutro bedze w ASO, bede za gupka, jak bedze ponad 10 stopni

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 21:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Mi też się nie włącza. Przyznam, że mi to jakoś nie przeszkadza i nie uprzykrza życia. jeden przycisk do obsługi przy starcie mniej. Ale świadomość, że coś nie tak, nie daje spokoju. Czekam na wezwanie do ASO :/

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 22:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
ten artykuł potwierdza moją wiedzę i nieczęste korzystanie z tego systemu

warto poczytać i przemyśleć

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/e ... ika/tr1219


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 22:24 
Offline
"Turbodoładowanie i system start srop: jedno z najmniej roztropnych rozwiązań, jakie wymyśliła motoryzacja" <hahaha>
Nie wiem czy to celowy błąd czy chochlik :hahahaha:
Myślcie co chcecie ale ja jak ruszam to zaraz go wyłączam...i dlatego raptem po ponad 2 latach jeżdżenia mam, jak dobrze pamiętam mam "na liczniku" kilka godzin...


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 22:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 16.09.2013
Posty: 2161
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
ja po 2 prawie latach (lipiec) mam 8 godzin


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 22:36 
Offline
Zdarzy się, że zapomnę i kilka razy zadziała ale staram się go dezaktywować...Nie mam problemów z aku i mam nadzieję, że rozrusznik też długo "pożyje" :wink: A te kilka litrów paliwa ? Ku chwale Ojczyzny :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 22:40 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam już prawie 32 h po roku i 30 tys

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2015, 22:47 
Offline
Ale Ty masz miasto a ja nie... :-P


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 07:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A czy da sie go w serwisie dezaktywować na stałe?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 07:30 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Można też jeździć z ustawionym nadmuchem na szybę . Takie ustawienie nawet ładniej/dyskretniej rozprowadza powietrze po kabinie.
Półśrodek , ale jest :-P .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 07:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ja mam 19tkm a prawie 6 godzin istop
mnie nieprzeskadza ten istop, ale ze akumulator jak jest chlodnej- nie zimno, juz jakosz nieutrzimuje energi. To mi przypomina, jak sie nosil akumulator -letni :) do domu, niebylo potrzeba ladowac . Rano temperatura w minusach a silnik naskoczil. Ale jak sie akumulator zostawilo w samochodze na zimna noc, to rano kabel , akumulator na lato :wink: . Tutaj jesce nie ten problem.
Z drugej stroni, jak by niebylo itop, to zaden problem by niebyl, bo nik by newiedzal, na jakych % akumulator jest

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 08:20 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
mirecsk38 napisał(a):
Z drugej stroni, jak by niebylo itop, to zaden problem by niebyl, bo nik by newiedzal, na jakych % akumulator jest

Właśnie, cała prawda, jak odpala to znaczy, że działa. ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 08:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
To można tego i-stop'a wyłączyć na stałe, czy nie można ? (nie za każdym razem po uruchomieniu, tylko całkowicie - któryś kabelek przeciąć ? :) czy w serwisie tylko? )
I o co chodzi CzerwonaStrzała z nadmuchem - to jakoś wpływa na i-stop??


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 08:57 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3961
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak chodzi szybki nadmuch na przednią szybę lub są skręcone koła to iStop nie zadziała

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 09:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
potwierdzam, nagrzewanie szyby istop deaktivuje. prierszy rok sie z tym gralem, teraz juz niebylo trerzeba

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 09:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
U mnie przy nadmuchu na przednią szybę (1 kreska) I-stop normalnie działa.

Po 10.000 km mam 36h i-stopa - ot Wrocław ;). System mi bardzo odpowiada i pozwala notować super niskie spalanie jak na ciągłe stanie w korkach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 09:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja mam 2h na liczniku istopa ale ostatnio wyłączam za każdym razem bo nie jest mi to potrzebne. Ekologia z tego żadna, oszczędności też - przy przebiegu 100 tys raptem cały zbiornik paliwa oszczędności czyli jakieś 300 zł <hahaha> , a w jakim stanie będzie silnik? rozrusznik? ile będzie kosztowała naprawa? na pewno więcej.
Podejrzewam, że da się to wyłączyć na stałe ale potrzebny jest jakiś soft i "magiczny" kabelek.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 09:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To dziwne że działa tzn. , że w kolejnych rocznikach to zmienili :idea: .
U mnie raz ustawię nadmuch na szybę (oczywiście wcześniej klima próbuje automatycznie startować to ją wyłączam) oraz jedną kreskę wiatraka i i-stop się nie włącza nigdy. Zostawiam auto na takich ustawieniach tylko wł/wył klimę, regulując tem. oraz stopień wiatraka i mam spokój z i-stopem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Nie zauważyłem związku z nadmuchem ,raczej ze stopniem nagrzania silnika i naładowaniem akumulatora.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:14 
Offline
Ma być związek między nadmuchem na przednią szybę a niewłączającym się I-stopem :>


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Nie mam i-ELOOPa i te związki może są prostsze a mam włączony cały czas.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
malagb napisał(a):
a w jakim stanie będzie silnik? rozrusznik? ile będzie kosztowała naprawa? na pewno więcej.

nie wiem co w silniku miałoby się wydarzyć ?
Rozrusznik? działa przy i-stop 1/10 tego co przy rozruchu zwykłym. Inżynierowie , to policzyli jakoś.
Źle przygotowane akumulatory ( nie wszystkie rzecz jasna ) dokuczają wam i tyle.

Jeśli chodzi o turbiny.
1. mniej chodzi o chłodzenie , a bardzo chodzi o smarowanie łożysk.
Jeżeli bowiem chłodzeniem głównie miałby zajmować się olej , to źle mu wróżę , bo 400 - 600 stopni schłodzić olejem , który doprowadzony jest do turbiny TYLKO na łożyska nie dałby rady. Chłodzi , ale nie do tego zostało to wymyślone. Nie ma turbina żadnego płaszcza chłodzącego ( jak silnik np.) Gdyby było to konieczne , to by tak jakaś firma wymyśliła i wdrożyła.
2. Turbina jak dojeżdżacie do świateł czy gdziekolwiek , gdzie ma zadziałać i-stop prawie nie kręci się, a już na pewno nie ma 400 st. C i nie ma zagrożenia dla łożysk, bo jest smarowana i " chłodna "
Zatrzymujecie się i silnik gaśnie. Potem odpala - silnik ze zmniejszonym stopniem sprężania więc i obciążeń przy rozruchu nie ma takich jak tradycyjny diesel - i sobie jedzie. Chyba rzadko zdarza się wam turbodieslem dojeżdżać do zatrzymania z prędkości obrotowych silnika 5-6 tyś , na pełnej piździe i potem pełnym hamowaniu i nagle i-stopem gasić silnik ... co ? W takiej sytuacji turbina dostała by po dupie , ale w innych nie !
Nawet jadąc 100 ... 120 km/h obroty silnika macie na poziomie 2000 , a turbina ledwo co się kręci ( jak na jej możliwości szczytowe ) , ni jest rozgrzana do granic i ma smarowanie. Jest bezpieczna . Puszczając nogę z gazu , czy wrzucając luz dajecie oddech silnikowi , spada na wolne obroty i po chwili jest już wszystko wyluzowane i bezpieczne.
Demonizowanie możliwych uszkodzeń itd ... ja wiem to o czym napisałem. Wy koledzy jak chcecie.
Trzeba się nauczyć swojego samochodu i używać rozsądnie , a będzie działał i dawał radość.
Trochę przydługo , ale tak wyszło.
pozdrawiam.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No chyba, że coś zmienili.
U mnie prosty test. Kiedy mam ustawiony nadmuch na szybę i powiedzmy dojeżdżam do skrzyżowania silnik się nie wył. ale jak tylko przestawię nadmuch na np. kabinę i-stop wkracza do akcji :wink: .
Oczywiście należy pamiętać , że jest to uwarunkowane także wyjątkami w których i-stop nie zadziała np. zimny silnik , dbanie o zapewnienie komfortu w kabinie lub nagrzewanie szyb i inne .
Mam i-ELOOPa ale wg. mnie nie ma to większego wpływu.
Przy takich tem. jak dziś ten ww. test u mnie zawsze działa :wink: .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
bespartyjny popieram - jeżdżę i korzystam ze wszystkiego co Mazda daje,ze wszystkich systemów : i-stopów,RVMów,HBCów itd. Nie szaleję bo nie lubię,no może sporadycznie dla przedmuchania wszystkiego.do i-stopa też sie przyzwyczaiłem,że są momenty kiedy nie działa ale później znowu wszystko OK więc nic nie majstruję,nie wyłączam i włączam bo to bez sensu. Samo chodzi. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wszystko zależy jak długo planujemy użytkować mazdę. Jak 3-4 lata to można olać ewentualne zużycia i teoretycznie wymianę akumulatora (teoretycznie, bo mamy tu na forum przypadki padnięcia akumulatora fabrycznego nieco po roku tak?).
Jeśli dłużej i jeśli faktycznie podczas postoju mamy spalanie 1l/godzinę (nie jestem tego pewien - ktoś wie jak w maździe 2.0 czy 2.5? ), no to oszczędność jest wątpliwa biorąc pod uwagę cenę akumulatora (centra coś około 500zł, w ASO 700zł). Paliwo przy 100 godzinach i-stopa ok. 500zł.
Silnik - zimny rozruch znacznie (coś 10x o ile pamiętam) większe zużycie (gładź cylindra, pierścienie - to przynajmniej) , ale to _zimny_ rozruch. Tutaj ma faktyczne znacznie ogrzewanie postojowe typu defa czy webasto.
I-stop raczej tylko po rozgrzaniu silnika/oleju działa. Więc tu może tak nie ma co demonizować, choć na pewno silnik pracujący, z ciśnieniem oleju ma lepsze smarowanie niż uruchamiany tylko z filmem olejowym.
Rozrusznik - być może. Ale raczej powyżej tych 3-5 lat eksploatacji.
Ja osobiście będę chciał to wyłączyć na stałe, o ile to możliwe, 6tka i tak mało pali.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Andrzejsr proponuję najpierw pojeździć a potem ewentualnie sobie wyłączysz :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2015, 10:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No jak pojeżdżę "najpierw" 8-10 lat? :) bo przecież po roku/dwóch/trzech żadnych wniosków nie wysnuję dot. zużycia czegokolwiek. Nie mówię w ogóle o tym jak to działa, wygodzie czy ospałości czy jej braku, to nieistotne w tym aucie akurat.
Ciekaw byłem czy jest możliwość wyłączenia samodzielnego czy serwisowego. Nadmuch ok, zawsze coś :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2142 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 72  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.