Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

i-Stop oraz i-Eloop
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=62&t=729
Strona 19 z 72

Autor:  BigCactus [ Pn, 30 mar 2015, 11:14 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

CzerwonaStrzala napisał(a):
To dziwne że działa tzn. , że w kolejnych rocznikach to zmienili :idea: .
U mnie raz ustawię nadmuch na szybę (oczywiście wcześniej klima próbuje automatycznie startować to ją wyłączam) oraz jedną kreskę wiatraka i i-stop się nie włącza nigdy. Zostawiam auto na takich ustawieniach tylko wł/wył klimę, regulując tem. oraz stopień wiatraka i mam spokój z i-stopem.


Nadmuch na szybę/nogi (bo nie można samej szyby) i regularnie włącza mi się i-stop zarówno w zimie jak i teraz. Być może czasami szybciej się włącza silnik przy ustawionej wyższej temperaturze, ale to tylko subiektywne odczucia.

Ogólnie jeśli chodzi o I-stop to gdybym miał auto z turbiną i byłby to mój a nie firmowy samochód, to pewnie z zasady bym unikał korzystania z tego. Ale w wolnossącym silniku nie widzę przeszkód, tym bardziej, że w Maździe działa to troszeczkę inaczej (lepiej) niż w grupie VAGa. Oczywiście droższe AKU to minus, ale aktualnie minęły już czasy, gdzie w Audi A4 na oryginalnym aku przejeździłem 8 lat ;). W firmowej flocie bez znaczenia czy z/bez i-stopa wymiana akumulatorów to max 3-4 lata. A za aku w Passacie skasowano ostatnio kolegę na 1200-1400 PLN ( nie chcę skłamać).

Autor:  Andrzejsr [ Pn, 30 mar 2015, 11:25 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

No minęły te czasu (na aku 5-10lat - też takie mam wciąż i trzymają się dzielnie bez doładowywania w "psujących się" alfach) dlaczego ? Przecież powinno być odwrotnie bo technologie akumulatorów lepsze przecież niż 10 lat temu?
Więc chodzi o warunki ich eksploatacji na pewno plus walka z masą i kosztami - jak najmniejsze akku , duże pobory prądu bo masa elektryki/elektroniki na pokładzie, b. liczne cykle rozładowania/ładowania. To dość logiczne przecież. Stop&go musi mieć na to wpływ.

Autor:  CzerwonaStrzala [ Pn, 30 mar 2015, 11:54 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

BigCactus napisał(a):
Nadmuch na szybę/nogi (bo nie można samej szyby)


W takim ustawieniu to nie dziwne , że i-stop działa.
Musi być na samą szybę . U mnie jest to możliwe.
Przecież musisz mieć ogrzewaną szybę przednią :) .

Autor:  szymek1604 [ Pn, 30 mar 2015, 12:04 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

BigCactus, nad przyciskiem ogrzewania tylnej szyby jest drugi do szybkiego odmrażania przedniej. Musi być na stałe wciśnięty i wtedy iStop nie zadziała. Obroty dmuchawy możesz wyregulować ręcznie bo ta opcja mocno je podkręca.

Autor:  CzerwonaStrzala [ Pn, 30 mar 2015, 12:23 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Właśnie tak jak pisze Szymek oraz dodatkowo ta opcja chyba za każdym razem (bo już nie pamiętam) włącza AC więc jeśli nie chcesz klimy od razu też ją wyłączasz.
Zgaszenie auta i ponowny rozruch nie zmienia ustawień więc masz na stałe wył. i-stop :wink: .
Przy odrobinie wprawy nawet sprężarka klimy nie zdąży się włączyć. Sprawdzałem :wink: .

Btw. Polecam te ustawienia nadmuchu także z AC skorygowanym na jedną kreskę. Sprawdza się na szybkich trasach . Tak jak pisałem wcześniej dyskretnie chłodzi kabinę i nikt nie brzęczy, że mu za zimno :zimno: :) .

Autor:  bespartyjny [ Pn, 30 mar 2015, 12:59 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Andrzejsr napisał(a):
b. liczne cykle rozładowania/ładowania.

To akurat dla akumulatora jest najlepsze. Tak lubi to urządzenie -> ładować i rozładowywać się.
Myślę, że chodzi o kasę i ... robią wszystko tańsze i z założenia krócej wytrzymujące np. aku .

Autor:  BigCactus [ Pn, 30 mar 2015, 13:24 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

CzerwonaStrzala napisał(a):
W takim ustawieniu to nie dziwne , że i-stop działa.
Musi być na samą szybę . U mnie jest to możliwe.
Przecież musisz mieć ogrzewaną szybę przednią :) .

szymek1604 napisał(a):
BigCactus, nad przyciskiem ogrzewania tylnej szyby jest drugi do szybkiego odmrażania przedniej. Musi być na stałe wciśnięty i wtedy iStop nie zadziała. Obroty dmuchawy możesz wyregulować ręcznie bo ta opcja mocno je podkręca.


No jasne, że znam przycisk, ale pisałeś o nadmuchu, a nie przycisku odmrażania ;).

Autor:  szymek1604 [ Pn, 30 mar 2015, 13:37 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Taki skrót myślowy :)
Chodzi rzeczywiście o klawisz odmrażania przedniej szyby :>

Autor:  Radiss [ Śr, 1 kwi 2015, 09:02 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Ktoś tu pisał o wyłączaniu i-stop poprzez skręcenie kierownicy... Jak tego dokonać?
Instrukcja co prawda mówi, że i-stop nie załaczy się jeśli "kierownica jest poruszana", no ale czy da się skrętem kierownicy zdeaktywować i-stop np. stojąc na światłach? :arrow:

Autor:  Matarez [ Śr, 1 kwi 2015, 09:11 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Nie da się. Poruszana tzn. skręcona - tak to u mnie działa . Ale można zdeaktywować i-stop naciskając 3 razy na pedał hamulca...

Autor:  otest [ Śr, 1 kwi 2015, 09:32 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

???
Jak się nie da jak się da (w MT)
No chyba że, czepiamy się słówek wtedy kierownicą nie da się permanentnie zablokować i-stopa (jak przyciskiem).
Jak długo kierownica będzie "naciągnięta" to silnik nie zgaśnie. Jeśli ją puścimy to I-stop zadziała.

Autor:  Kaczor [ Śr, 1 kwi 2015, 09:38 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

otest napisał(a):
Jak długo kierownica będzie "naciągnięta" to silnik nie zgaśnie. Jeśli ją puścimy to I-stop zadziała.

W instrukcji napisali, że istop zadziała tylko i wyłącznie jeśli koła są w pozycji "na wprost".

Autor:  makaronek [ Śr, 1 kwi 2015, 09:44 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

a czemu nie można wyłączyć przyciskiem po prostu?

Autor:  rkarcz [ Śr, 1 kwi 2015, 09:46 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

makaronek mnie ta funkcja wkurwia nieziemsko i nie zawsze się o tym pamięta, żeby wyłączyć. Dlatego jest tylu wkurwionych tą funkcją. Można wyłączyć stale RVM, LaneAssust, a qrwa istopu nie. Why? Obstawiam, że system ma ci rozjebać silnik jak się da i żebyś był stałym klientem po gwarancji. Bo jak słyszę dzwięk jak się silnik odpala po zdjęciu nogi z hamulca to aż mną trzęsie... <slabo>

Autor:  Radiss [ Śr, 1 kwi 2015, 09:52 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Kaczor napisał(a):
otest napisał(a):
Jak długo kierownica będzie "naciągnięta" to silnik nie zgaśnie. Jeśli ją puścimy to I-stop zadziała.

W instrukcji napisali, że istop zadziała tylko i wyłącznie jeśli koła są w pozycji "na wprost".


O tych "kołach na wprost" to zgodnie z instrukcją dotyczy tylko automatycznej skrzyni biegów... Jest to napisane w podpunkcie i-stop AT:
Kierownica ustawiona jest tak, że koła skierowane są na wprost (w wyniku wywarcia siły względem kierownicy, mimo iż koła ustawione są niemal na wprost funkcja i-stop może nie zadziałać. Zmniejsz siłę wywierania na kierownić, aby umożliwić działanie funkcji i-stop.

Natomiast idąc tym tropem dalej info, że i-stop działa w manualu gdy kierownica nie jest poruszana dotyczy tylko mod. spoza Europy...

otest: jako że masz MT, możesz dokładnie opisać jak to robisz? Ja próbowałem z dwa razy i i-stop zaskakiwał zawsze... <niewiem>
Jeśli ten system działa, znaczy że w instrukcji nie opisali tego przypadku... :wink: Zresztą walić instrukcję: ważne jak to zrobić, bo mnie też czasami ten i-stop wkurza...

Autor:  tombien [ Śr, 1 kwi 2015, 09:53 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Radiss - w MT wystarczy lekko naciągnąć kierownicę i trzymać, i-Stop się nie włączy. :)

Autor:  Radiss [ Śr, 1 kwi 2015, 10:16 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

OK. Dzięki, dzisiaj to przetestuję :)

Ale nie zmienia to faktu, że w instrukcji ten przypadek nie jest oficialnie opisany (dla wersji europejskiej i w MT)! Tłumaczyli pewnie na szybko i po łebkach!

Autor:  Matarez [ Śr, 1 kwi 2015, 10:22 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Ale moment - Radiss pyta czy do się skrętem kierownicy zdeaktywować i-stop. Jeżeli I-stop już się aktywował to kręcenie kierownicą nic nie daje, chyba, że przed włączeniem tego ustrojstwa skręcimy kierownicą w prawo lub w lewo wtedy się I-stop nie włączy...

Autor:  bespartyjny [ Śr, 1 kwi 2015, 10:28 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Rozumiem , że wolicie trzymać 2 i pół minuty kierownicę naciągniętą zamiast korzystać z i stpa ? Dlaczego to jest lepsze wg was ?
Ja bym tak nie robił :)

Autor:  makaronek [ Śr, 1 kwi 2015, 10:33 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Ja też właśnie nie kumam czemu nie pamiętać o wyłączaniu przyciskiem po odpaleniu samochodu, a pamiętać o skręcaniu kierownicą na skrzyżowaniu ;) a już wolę nie myśleć co będzie, jak komuś się zapomni że stoi na skręconych kołach i wyrwie do przodu spod świateł ;))

a nie ma jakiegoś bezpiecznika od istopa żeby go wyjąć?

Autor:  Radiss [ Śr, 1 kwi 2015, 10:41 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Nikt nie będzie stał 3 minuty ze skręconą kierownicą - spokojnie. :)
I nikt nie mówi o tym, że ma być to alternatywa dla wyłączenia i-stop przyciskiem (przynajmniej dla mnie).

Czasami człowiek wie, że postój będzie trwał bardzo krótko, jednak nie na tyle krótko, że chce się trzymać sprzęgło...
I wtedy takie delikatne skręcenie kierownicy jest jakimś pomysłem na danie i-stop sygnału, że nie chcemy się wyłączać.

Rozumiem, że niektórym to minimalne opóźnienie jakie powoduje odpalenie i-stopa nie przeszkadza. Ale w pewnych sytuacjach - gdy stajemy na 5 sekund - jest to irytujące
i powinna być możliwość powiedzenia samochodowi, że nie chcemy tym razem i-stop...

Autor:  Kaczor [ Śr, 1 kwi 2015, 10:45 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Radiss napisał(a):
O tych "kołach na wprost" to zgodnie z instrukcją dotyczy tylko automatycznej skrzyni biegów... Jest to napisane w podpunkcie i-stop AT:

Oj, to mój błąd, przepraszam :)

Autor:  ZibiX [ Śr, 1 kwi 2015, 14:05 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Matarez napisał(a):
Jeżeli I-stop już się aktywował to kręcenie kierownicą nic nie daje

A u mnie po włączeniu istopa (silnik zgaszony) jak rusze kierownicą to auto odpala.

Nauczyłem się odpowiednio traktować pedał hamulca. W 90% przypadków sam decyduję o tym kiedy istop ma się uruchomić.

Autor:  Radiss [ Śr, 1 kwi 2015, 14:50 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Nie wiem czy w AT jest inaczej, ale w MT jeszcze nie wiem jak hamulcem wpłynąć na i-stop...
Niby w wersji "spoza Europy" jak się za słabo wciśnie hamulec to i-stop nie działa... Ale tylko w AT chyba.

W takim razie kolejne pytanie po dezaktywowaniu i-stopa kierownicą: jak dezaktywować i-stop hamowaniem???? <zgłupiał>

Autor:  Pingu [ Śr, 1 kwi 2015, 17:48 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Radiss najlepiej postanowić, że twoja Mazda włącza się dwoma guzikami. Jak kiedyś zapłon i włączanie silnika ;) 1 guzik power, drugi deaktywacja i-stop :)

Autor:  Radiss [ Śr, 1 kwi 2015, 20:50 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Jak już pisałem - z i-stopa korzystam i zamierzam korzystać.
Pytałem tylko o trik z kierownicą, bo w niektórych sytuacjach to wygodniejsze niż restart auta.
Lubię poznać samochód, którym jeżdżę.

Autor:  makaronek [ Cz, 2 kwi 2015, 08:46 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

mnie pali 11 litrów ;) to nie jest mało - ale staram się jeździć dynamicznie żeby silnik się ułożył i nie zamulił.
Ostatnio natomiast dzięki istopowi udało mi się na pustym baku dojechać do stacji bo nie palił w korkach ;) moment odpalenia też nie jest dokuczliwy, nic nie trzęsie i jest od razu gotów do jazdy. Auta zamierzam używać 4 lata (garażowane) więc też mało mnie w sumie inetersuje stan akumulatora - rzadko będę odpalał na mrozie

z drugiej strony lubię mieć to wrażenie, że silnik działa poprawnie, nie trzęsie nim na jałowym i nie chechła odpalając

Zamierzam więc wyłączać istopa do codziennej jazdy w korkach, bo za krótkie są te okresy zatrzymań. Natomiast na np wyjazdy i weekendy nadaje się super - jak czekamy na długie światła, przejazd pociągu etc

na pewno jest bezpiecznik (choć może on wyłączyć też inny potrzebny system, więc raczej bym nie szedł tą drogą)

ja bym poszedł w ustawienie "domyślnie po odpaleniu auta istop jest wyłączony, jak chcemy go używać, włączamy przycisk" - i to jest chyba optimum, trzeba znaleźć kogoś na Białorusi kto to nam będzie robił teamviewerem ;) kupić jakiś jeden forumowy kabel i prostownik i zlecać mu ustawienia podczas spotów np. - samemu grzebać raczej nie polecam.

Autor:  crow [ Wt, 21 kwi 2015, 21:46 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

I-stop zaczął działać. W ASO podładowano akumulator, bo było trochę poniżej wartości minimalnej.

Autor:  kichu [ Wt, 21 kwi 2015, 21:56 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Radiss napisał(a):
Nie wiem czy w AT jest inaczej, ale w MT jeszcze nie wiem jak hamulcem wpłynąć na i-stop...
Niby w wersji "spoza Europy" jak się za słabo wciśnie hamulec to i-stop nie działa... Ale tylko w AT chyba.


W dieslu z AT musze tak naprawde mocno nacisnac hamulec po zatrzymaniu zeby istop zaskoczyl (albo wrzucic z
D na N)... dodatkowo jest jakoś tak że siła nacisku hamulca wymagana do tego, żeby istop zaskoczył po zatrzymaniu
jest na tyle spora w porownaniu do tego jak normalnie trzymam noge na hamulcu po zatrzymaniu, że przy normalnej
jezdzie istop mi sie w sumie kompletnie nie załącza. Moge smialo stwierdzic, ze wlacznik i wylacznik istopa mam w nodze :)

Autor:  bespartyjny [ Śr, 22 kwi 2015, 21:26 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

To dowód na to , że aku daje dupy.
Co ile będziesz do nich podjeżdżał żeby doładowywać ?
ON MA DZIAŁAĆ I TYLE.
Błagam jedź i zrób test pojemności i obciążalności akumulatora i wyjdzie czy jest dobry czy zły.

Strona 19 z 72 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/