Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

i-Stop oraz i-Eloop
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=62&t=729
Strona 21 z 72

Autor:  Ellipsis [ Wt, 16 cze 2015, 21:47 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Coś jest na rzeczy z tymi bateriami. W 3ce tez sie pojawiaja wpisy o rozladowanym akumulatorze. Nie wiem jak jest w 6tce ale w 3ce ladowanie to 12,7V wiec slabo, moze to jest przyczyna notorycznego niedoładowania aku i przez to jego szybkie zużycie? Sprawdzcie sobie miernikiem jakie macie ladowanie na wolnych obr.

Autor:  Powergrip [ Wt, 23 cze 2015, 13:06 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Od tygodnia i-stop miga na pomarańczowo i nie działa oraz komunikat "i e-loop system service required"
Mazda 6 12mies. przebieg 13.000, umówiłem się w serwisie.
Miał ktoś może taką przygodę...?

Autor:  tombien [ Wt, 23 cze 2015, 13:07 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Nie kojarzę, żeby ktoś miał taki komunikat. Może wystarczy klasyczny reset? Napisz koniecznie co stwierdził serwis jak już będziesz po. :)

Autor:  szymek1604 [ Wt, 23 cze 2015, 13:19 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Przy słabym akumulatorze nie ma takiego komunikatu więc pewnie coś z samym systemem eloop

Autor:  zagryziak [ Wt, 23 cze 2015, 15:30 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Powergrip napisał(a):
i-stop miga na pomarańczowo i nie działa oraz komunikat "i e-loop system service required"


tombien napisał(a):
Nie kojarzę, żeby ktoś miał taki komunikat.


Ja już wielokrotnie miewałem taki komunikat, zwłaszcza zimą. Pierwsze dwa przypadki zakończyłem w ASO, gdzie podładowywano mi akumulator. Ponieważ nie mam i-eloopa stwierdzono, że to wskutek jazdy na krótkich odcinkach i aku nie zdąży się naładować. Taka diagnoza nie do końca to do mnie przemawia, tym bardziej że akumulator już raz miałem wymieniany. Na wszelki wypadek zakupiłem prostownik/ładowarkę CETEK-a i póki co śpię spokojnie.

Zauważyłem ponadto, że cyt. komunikat dwukrotnie sygnalizował usterkę w momencie, gdy rano odpalałem samochód parkujący na pochyłym zjeździe do garażu. Być może to tylko przypadek ale może to oznaczać, że coś jest na rzeczy?

Autor:  Powergrip [ Wt, 23 cze 2015, 16:54 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

tombien napisał(a):
Nie kojarzę, żeby ktoś miał taki komunikat. Może wystarczy klasyczny reset? Napisz koniecznie co stwierdził serwis jak już będziesz po. :)

A jak wygląda klasyczny reset?
W garażu, czy w serwisie się go robi?
Przy okazji podładowałem akumulator - teraz jest w pełni naładowany, ale komunikat nie zniknął ;-((

Autor:  szymek1604 [ Wt, 23 cze 2015, 18:06 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Procedura serwisowa

viewtopic.php?p=61352#p61352

Autor:  TheBesTia [ Wt, 23 cze 2015, 20:16 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Też mam problem z tytułowymi systemami, mianowicie nie działają od nowości, tj. mam teraz 950km przebiegu, a auto stoi już 2-gi dzień w serwisie. Co ciekawe stwierdzono, że akumulator ma 60% naładowania i po rzekomo całym dniu ładowania nic nie poszło, dalej 60%, kazałem im jutro podmienić aku z jakiejś testówki i sprawdzić wtedy, ogólnie to na bazie informacji zaczerpniętych w tym temacie, instruuje telefonicznie ASO co mają robić, co może być przyczyną i jakie problemy mieli wcześniej inni użytkownicy. ASO niestety za wszelką cenę chce mi zwrócić nienaprawione auto, na bajerze "pojeździ Pan to się doładuje...", mówię nie, ponieważ zrobiłem prawie 1000km i nic się nie ruszyło, więc nie wierzę że się zmieni. Póki co jestem spokojny i daję im szanse. Bardzo się cieszę i jestem niezmiernie wdzięczny użytkownikom forum za zdobytą tu wiedzę, uświadamiającą mnie na tyle, że nie dam się <sex> śmiesznemu ASO, a sytuacje żenujące (intrygi wewnątrz firmowe),typu "kolega mnie nie poinformował" lub "nie mogę odpowiadać za słowa kolegi" przemilczę.

Autor:  tombien [ Wt, 23 cze 2015, 20:53 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Ja też miałem ostatnio problem z i-Eloop'em oraz i-Stop'em, które przestały działać.
Zmierzyłem napięcie w czasie spoczynku akumulatora i miałem 12.7V.

W poszukiwaniu rozwiązania problemu natrafiłem na taką instrukcję serwisową:
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 00900.html

Idąc tym tropem kupiłem areometr i okazało się, że mój akumulator miał 50% naładowania. <nie> Od tej pory napięcia już nie mierzę a jedynie gęstość elektrolitu. <spoko> Na zlocie prawie wszystkim sprawdziłem i potwierdziła się reguła, że jeżeli ktoś kto ma rejestrator działąjący również na postoju ma mniej naładowany akumulator niż pozostali. Oczywiście wszystko zależy kto ile jeździ i ile pracuje kamera.

Wracając do mojego problemu, zastosowałem procedurę ładowania z w/w instrukcji, chociaż mój wielki prostownik warsztatowy nie chciał osiągnąć 10A a w instrukcji jest mowa o natężeniu 10-15A. Było 8A i ładowałem przez 6h. Dojechałem z naładowaniem do 70%, to wystarczyło, żeby systemy wróciły do normalnego działania. Po przejechaniu 600 km mam 80%.

Postanowiłem zainwestować w ładowarkę mikroprocesorową - Ctec MXS 10, zobaczymy czy na niej dojdzie do 100%. W przyszłym tygodniu zrobię test. :)

Jeżeli komuś nie działają systemy po wyjeździe z salonu to oznacza, że serwis nie sprawdził poziomu naładowania akumulatora i w razie potrzeby nie podładował przed wydaniem. U mnie i-Stop zadziałał po 200m, na pierwszych światłach.

Autor:  zagryziak [ Wt, 23 cze 2015, 21:06 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Uzupełniam poprzednią informację. Otóż po naładowaniu akumulatora elektroniczną ładowarką CTEK MXS 5.0 (do 7 diody - pełne naładowanie), i-stop zaczyna działać natychmiast po nagrzaniu się silnika, i włącza się za każdym razem pomimo pokonywania wyłacznie krótkich przebiegów. Stan taki trwa już trzeci dzień.

Autor:  Powergrip [ Wt, 23 cze 2015, 21:30 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Powergrip napisał(a):
Od tygodnia i-stop miga na pomarańczowo i nie działa oraz komunikat "i e-loop system service required"
Mazda 6 12mies. przebieg 13.000, umówiłem się w serwisie.
Miał ktoś może taką przygodę...?

Obrazek

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Pingu [ Wt, 23 cze 2015, 22:07 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Czyli rozumiem, że Mazda nie potrafi sama naładować akumulatora? Miałem różne auta i takie, w których wyładował się aku, ruszenie na pych lub z kabli i każde auto już cały akumulator szybko naładowywało.

Autor:  TheBesTia [ Wt, 23 cze 2015, 23:11 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

No na to wygląda. No chyba, że ładowali mój ładowarką do telefonów, bo jak było 60% tak po ok. 5-6godz dalej tyle samo :geek:

Autor:  makaronek [ Wt, 23 cze 2015, 23:18 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Wiesz coPowergrip, ja bym zamiast szukać jakiś faktycznych awarii zaczął od skasowania komunikatu - bo mnie też już olej kazał wymieniać ostatnio jak pogrzebałem przy elektronice ;)) zmiana alertu oleju na za 20 tys naprawiła problem

wejdz w tym mazdowskim systemie w aplikacje, pozniej ostrzeżenia i zobacz, czy aby nie da się tam tego wyłączyć albo ustawić za ileś tys. km.

Autor:  tombien [ Śr, 24 cze 2015, 08:31 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Pingu napisał(a):
Czyli rozumiem, że Mazda nie potrafi sama naładować akumulatora?

Oczywiście, że potrafi. Chodzi o to, że systemy, które w niej mamy wymagają akumulatora w bardzo dobrej kondycji, aby działały. Jeżeli samochód nie ma ich, akumulator może być naładowany w 50% i będzie zapalał bez problemu, nikt nad tym się nawet nie zastanwia wtedy. A tak mamy info, że trzeba bardziej zadbać o stan akumulatora, który utrzymywany z właściwą gęstością elektrolitu wtrzyma dłużej.

To analogia do filtra DPF, który jest znacznikiem prawidłowego działania silnika. :)

Autor:  TheBesTia [ Śr, 24 cze 2015, 23:14 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

I-stop i i-eloop po podładowaniu aku w końcu działają. Podsumowując ASO - 73,5 godz stał u nich mój samochód, w tym czasie udało im się podładować akumulator, założyć folie ochronną na tylny zderzak i wyważyć koła.
Pierwszym razem się nie podładował , ponieważ jak twierdzą ładowali na założonych klemach i to nic nie dało, dopiero na następny dzień je ściągnęli (bo któremuś mechanikowi przypomniało się, że tak w 3-ce ładowali) i wtedy się naładował, bo podobno po FL tylko na rozłączonych klemach się ładuje... skwitowałem to błogą ciszą i takim spojrzeniem <o0> I przyznali się jeszcze, że nie sprawdzili przed wydaniem auta stanu akumulatora. I jeszcze jak powiedziałem, że mamy tu na forum dostęp do takiej fajnej instrukcji co to tombien wrzucił parę postów wyżej, to gościu z serwisu stwierdził że to nielegalne, bo to wewnętrzny dokument jest... <hahaha>
Podsumowując widzieli mnie tam pierwszy i ostatni raz, aha i fajnie że wszystko już działa.

tombien w jaki sposób zalecałbyś zadbać o stan akumulatora, znaczy jak utrzymywać właściwą gęstość elektrolitu, bo ja zielony w tym temacie?

Autor:  slawek [ Cz, 25 cze 2015, 02:12 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

ale wiecie co ? coś mi się nie zgadza - opiszę swoją sytuację z akumulatorem
nie chwaliłem się wcześniej bo mi było wstyd
otóż : w kwietniu postanowiłem zrobić porządek z klimą, aby poprawnie przeprowadzić proces ozonowania włączyłem stacyjkę, wentylator na max, zgasiłem radio i swiatła
Po dwóch 30 minutowych cyklach (o czym ja głupi nie pomyślałem) akumulator oczywiście kaput - zero reakcji - masakra
Podpiąłem się kablami do saaba ale okazały się za cienkie i pożyczyłem od sąsiada prostownik - jakies stare małe "gówno" z cieniutkimi przewodzikami-(ładowałem bez zdejmowania klem) i " o dziwo" po 40 minutach mazda odpaliła :)
jak by tego było mało systemy i-stop i eloop działały natychmiast bez problemu
i co dziwne nic się nie wyzerowało (radio usb navi)
więc jak to jest ???

Autor:  tomekdz [ Cz, 25 cze 2015, 07:06 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

U mnie też nie działał istop. Dwie wizyty w ASO. Po pierwszej doładowali i kazali zrobić 2000 km bo dalej nie działał. Zrobiłem 1300km i oddałem im ponownie. Znowu podładowali i zresetowali moduł. Działa.
Za drugim razem dostałem samochód zastępczy gratis, w sumie 2 dni naprawiali.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  tombien [ Cz, 25 cze 2015, 08:16 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

TheBesTia napisał(a):
tombien w jaki sposób zalecałbyś zadbać o stan akumulatora, znaczy jak utrzymywać właściwą gęstość elektrolitu, bo ja zielony w tym temacie?


Nic wielkiego, co jakiś czas np. miesiąc sprawdzać gęstość elektrolitu i w razie czego podładować go do właściwego stanu. Przyrząd do badania gęstości elektrolitu to areometr i kosztuje kilkanaście zł.
Ładowarkę zalecam mikroprocesorową, bo ona najlepiej sobie radzi. :)

Autor:  kichu [ Cz, 25 cze 2015, 10:57 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Cytuj:
I jeszcze jak powiedziałem, że mamy tu na forum dostęp do takiej fajnej instrukcji co to tombien wrzucił parę postów wyżej, to gościu z serwisu stwierdził że to nielegalne, bo to wewnętrzny dokument jest...


Przecież Mazda udostępnia pełna dokumentacją serwisową swoich wozów (jak zresztą inni producenci aut zgodnie z unijnymi wymogami) na swojej stronie internetowej. Jedyny wymóg to, że trzeba się zarejestrować jako warsztat niezależny i zapłacić za dostęp.

Autor:  Huncwot [ Cz, 25 cze 2015, 11:28 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Hę? Po necie się "wala" manual serwisowy do amerykańskiej wersji 2.5L, który w podstawowych aspektach jest zgodny z wszystkimi Mazdami to jednak się różni. Z tego co piszesz można zdobyć manuale do wersji europejskiej. Ciekawe po ile złotych ten dostęp? :)

Autor:  kichu [ Cz, 25 cze 2015, 11:33 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

5 euro + vat za godzine

https://mapps.mazdaeur.com/mud/registerio.html

Autor:  Matarez [ Pt, 26 cze 2015, 13:21 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

TheBesTia napisał(a):
Pierwszym razem się nie podładował , ponieważ jak twierdzą ładowali na założonych klemach i to nic nie dało, dopiero na następny dzień je ściągnęli (bo któremuś mechanikowi przypomniało się, że tak w 3-ce ładowali) i wtedy się naładował, bo podobno po FL tylko na rozłączonych klemach się ładuje...


Ja pierdziulę <hahaha> co to za ASO ?? :mad: <suicide> ale wciskają ludziom bzdety.... :facepalm: Te założone klemy to co robią - odprowadzają prąd pod samochód zamiast do aku ? <hahaha> <oczy>
Ładowałem na założonych klemach - wiem, wiem - nie powinno się tak robić - ładowarką procesorową CTEK, aku się naładował, nic się nie działo... :) Od grudnia spokój :cygaro:

Autor:  tombien [ Pt, 26 cze 2015, 13:54 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Ctek ma taki specjalny kabelek, który przykręca się do śrub od zacisków na stałe. Jak potrzebujesz podładować wystarczy się podpiąć kablem od ładowarki pod złączkę, która ma zaślepkę gumową. Kapitalna sprawa. :)

Obrazek

Autor:  zagryziak [ Pt, 26 cze 2015, 15:32 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

tombien to chyba nie jest akumulator mazdy, ani ten z pierwszego wyposażenia auta ani ten z zasobów sklepu ASO mazdy? Popraw mnie jeśli się mylę.

Autor:  tombien [ Pt, 26 cze 2015, 16:28 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Nie to nie Mazda, chciałem te kabelki pokazać. :)

Autor:  Matarez [ Pt, 26 cze 2015, 19:54 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

CTEK ma "krokodylki" do zaciskania na aku. Te kabelki są fajne i przydatne jak często doładowujesz aku i jest utrudniony dostęp do biegunów.

Autor:  tombien [ Pt, 26 cze 2015, 20:12 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Tak, krokodylki też są standardowo, ale jak ktoś często ładuje to te dodatkowe są super. :)

Autor:  Powergrip [ So, 27 cze 2015, 19:44 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

tombien napisał(a):
Nie kojarzę, żeby ktoś miał taki komunikat. Może wystarczy klasyczny reset? Napisz koniecznie co stwierdził serwis jak już będziesz po. :)

Witam i spieszę kolegów poinformować, że po dzisiejszej wizycie w serwisie Voyager Club w Poznaniu i-stop i e-loop działają! Diagnostyka trwała dokładnie 5min. Przyczyną był błąd oprogramowania.
Nie byłem pierwszy w tej sprawie, ale o jakiejś akcji serwisowej nic się nie mówi.
Wgranie nowego software trwało 30min. Po godzinie było po sprawie.
W międzyczasie dobra, mocna kawa i rzut oka na ekspozycję aut. CX-9 może kiedyś zastąpi moją "6". Piękne auto, idealne na kompleksy wieku średniego ;-)
Rozmowa z Panem od elektryki Karolem J. była prawdziwą przyjemnością, jeszcze nigdy nie spotkałem tak kompetentnego, a zarazem zyczliwego i miłego w kontakcie pracownika serwisu.
Jeśli ktoś z Voyagera czyta to forum, to dla Pana Karola premia i podwyżka, a kolegom polecam ten serwis z czystym sumieniem!
Tak więc moja Mazda śmiga i znów wyłącza się z gracją w oczekiwaniu na "zielone ", w nagrodę została gruntownie wykąpana i nawoskowana (bo wiadomo, że czyste auto jeździ jeszcze lepiej...), udany dzień. :-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Autor:  ZibiX [ So, 27 cze 2015, 20:49 ]
Tytuł:  Re: i-Stop oraz i-Eloop

Powergrip, Pan Karol to nasz kolega MARZYCIEL :)

Strona 21 z 72 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/