Teraz jest Pn, 29 kwi 2024, 13:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 29 lis 2023, 16:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1042
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wg zdjęcia, to jedynie temperatura podczas procesu była nie odpowiednia. Nie powinno to spowodować żadnego błędu.
Nic w tym komunikacie nie ma o vehicle malfunction, skąd go wytrzasnąłeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2023, 20:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Cześć, dzięki za odzew.
Po tej wstrzymanej kalibracji Vehicle Malfunction wyskoczyło na desce wraz z lampkami check engine, świec żarowych i tego żółtego trójkąta.

Od dzisiejszego poranka zdobyłem więcej danych. Po pierwsze, odpaliłem jednak auto i widząc że silnik chodzi normalnie spróbowałem wykasować błędy Forscanem. Niestety bez efektu (fotki poniżej). Nie wiem teraz czy forscan nie kaduje ponieważ bład wciaż istnieje czy też po prostu nie daje rady jako program (nie mam doświadczenia z programami obd).
Autem zrobiłem później jakieś 100km. Pomimo tych wyświetlonych błędów nie widzę żadnej różnicy w pracy silnika i samej jeździe w porównaniu do stanu sprzed przerwanej kalibracji. Silnik chodzi tak samo, przyspieszenie takie samo, spaliny raczej takie same z tego co moglem zauważyć.
Teraz już kompletnie nie wiem co zrobić. Czy powinienem dalej próbować kadować te błędy? (Jakim programem w stylu forscana w domowych warunkach?)
A może uruchomić kalibrację od nowa?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2023, 22:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1042
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Błędu nie znam, nie miałem jeszcze nieprzyjemności go spotkać.
W starym 2.0 MZR-CD jeszcze z kablami oporowymi na wytryskach, przy problemach podczas kalibracji wtrysków auto zwyczajnie gasło (błędy zakresu pracy nie istniały w PCM).
Stawiam na jakiś problem z jednym z wtrysków, zalecam zalać coś do czyszczenia i powtórzyć proces. Jednocześnie możesz zobaczyć na korekty, są zrzuty ekranu gdzieś w wątku dieslowym, niestety nie pamiętam PID. I lepie wcześniej niż później, lejące wtryski potrafią zrobić nieźłe kuku
Każdy błąd da się skasować forscanem, conajwyżej pojawi się od nowa po uruchomieniu silnika. Jak nie idzie, odłącz klemy na paręnaście minut.

Ja bym jeszcze raz czy 2 spróbował kalibracji, a potem co napisałem wyżej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 09:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Ok spróbuję jeszcze raz kalibracji a potem ewentualnie wykasować błąd po odłączeniu aku. (Srodek do wstryskow wleje w miedzyczasie)

Odnośnie odłączenia akumulatora, znalazłem wątek, że w zasadzie jest to bezproblemowe
viewtopic.php?p=293604#p293604
ale temat dotyczy 1szej generacji. Czy w mojej mam się spodziewać niespodzianek czy raczej też bez problemów? Sorry, banalne pytanie ale mam ją krótko, raptem od 6 tygodni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 13:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1042
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W opisie masz 2015r, więc przynajmniej silnikowo to masz 1szą generację - nic tam się nie zmieniło od 2012r, dopiero rocznik 2019 można nazwać kolejną generacją. To nie BMW, aku możesz bezproblemowo odłączyć i nic się nie zepsuje.
Proponuję Tobie zapoznać się z wątkiem https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=2222, przekleić tam swój problem, podać przebieg, sprawdzić forscanem ilość wypaleń DPF - tu z pamięci więc mogę się lekko mylić ale to chyba PIDy
REG_CNT i REG_DIS, sprawdzić i podać wartości korekt INJ_"coś", jest ich łącznie 16. Potem w zależności od wyników dostaniesz jakieś sensowne porady.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 14:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2023
Posty: 10
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: lubelski
Próbuj jeszcze raz jak Darecki ci napisał, tego błędu nie wykasujesz, powtórz operację jeszcze raz na spokojnie, tylko patrz na temp żeby miała około 80stopni i dopiero zaczynaj ( wiele osób miało właśnie przerwane procedury przez wysokie temperatury).http://mzd.diycarfix.com/cx5-ke/id0140z7421700.html zerknij do manuala


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 30 lis 2023, 18:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki za ten manual, faktycznie, tak jak obaj sugerujecie, będę musiał kalibrację powtórzyć z utrzymaniem wymaganych parametrów. Jutro spróbuję ponownie i opiszę efekty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 gru 2023, 07:05 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...i jak poszło? Udało się?

Wysłane z mojego XQ-CT54 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 gru 2023, 13:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Niestety jeszcze nie. Zrobiłem w międzyczasie 4 czy 5 prób z utrzymaniem wymaganych parametrów temperatur ale za każdym razem przy czwartym przebiegu w okolicy 60% następuje przerwanie i komunikat jak na foto, zaczynałem dokładnie od 70°C. Ten manual który podlinkowal Przemek bardzo mnie uspokaja bo wiem, że błąd zniknie jak kalibracja się zrobi więc w tygodniu podjadę do mechanika, może znajdzie przyczynę szybciej. Jak się uda to w międzyczasie postaram sie przysiąść i poznajdywać te korekty INJ i inne o których wspomniał wcześniej Darrecki ale na to muszę się wczytać co jest co i lepiej poznać opcje forscana.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 gru 2023, 20:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1042
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
W tym wątku na poprzedniej stronie są podane PID do sprawdzania korekt. FI_LRN_xx gdzie xx to 16 cyfr w 4 grupach po 4. Jak pisałem wcześniej, podaj przebieg, ilość wypaleń dpf odczytanych z forscana, jak również powyższe korekty.
W obecnej sytuacji (5 prób) jeśli nie kończy procesu to raczej masz uwalony wtrysk. Dolałeś środka do czyszczenia wtrysków?
Mechanika na tą chwilę bym odpuścił, chyba że miał wcześniej do czynienia z Mazdami.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 gru 2023, 21:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...Bartosz, złapałeś błąd kalibracji wtrysków...
Samemu możesz poradzić odłączając Kleme masową z akumulatora i nacisnąć pedał hamulca na 30sek.

Przy ponownej kalibracji na sprzyjających warunkach temp układu chłodzenia, paliwa i temp powietrza na wlocie (nie pamiętam już dokładnie...), nie powinno być problemu..

Zaraz, chodzi o GH czy o GJ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 gru 2023, 22:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
@Millerek: chodzi o GJ
I zgadzam się, że przy spełnionych parametrach nie powinno być problemu.
Dzisiaj jeszcze raz zakasałem rękawy i zrobiłem co następuje:

-minus odłączony
-hamulec wciśniety z minutę
-zostawiłem auto z odłączonym aku na 15-20min

Ponowiłem próbę kalibracji (start od 70stopni), która znowu została przerwana i wyskoczył ten sam komunikat co na ostatnim zdjęciu powyżej. Zauważyłem jedną zależność, powtarzającą się za każdym razem: przerwanie następuje podczas 4go cyklu dokładnie na 64%.
Dzisiaj zrobiłem 2 razy j.w.

@darrecki: zrobiłem kilka fotek o których spomniałeś (mam nadzieję, że o te pidy chodzi). Wam to zapewne coś powie, mi niestety na razie nic (silnik chodził na biegu jałowym).

Co jeszcze mogę dodać.
Przebieg auta 180k, niestety nie zrobiłem ilości wypaleń DPFa :roll: ale... DPFa chyba nie mam (piszę chyba ale to raczej na 95%, wstyd ale nie sprawdziłem tego choć mechanik od którego kupowałem wspomniał mi, że wycięty/wybebeszony). To generalnie dłuższa historia bo auto brałem od znajomego mechanika, podobno sporo przy niej robił ale dwa razy wracałem do niego do poprawek właśnie z powodu DPFa. Potem nie było problemu do momentu kiedy zachciało mi się kalibrować wtryski.
Acha, nie napisałem wcześniej, że po tych kalibracjach auto bardziej dymi na wolnych obrotach na jasnoszaro albo niebieskawo. Szczególnie na początku trasy co mnie nie ukrywam nieco stresuje jak stoję w korkach a za mną auta ;)

EDIT: zapomniałem dodać, dzisiaj po tych 2 próbach forscan dalej pokazuje błąd P1200 ale diody chech engine i świec na desce się już nie świecą. Pozostał tylko ten ostrzegawczy trójkąt i napis Vehicle Malfunction.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 gru 2023, 22:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1042
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wg mnie masz coś przekombinowane w PCM. Kalibracji nie przechodzi, a wartości korekt aż za idealne (chyba nikt takich nie ma), do tego INJ_AL_DIS czyli dystans pomiędzy automatycznymi kalibracjami jest max możliwa wartość 65535 (FFFF szesnastkowo) i jednocześnie powyższa kalibracja była inicjowana 63x (pewnie nigdy nie została ukończona).
Moim zdaniem auto jeździ z niezoptymalizowaną dawką paliwa, bo sterownik nie potrafi przeprowadzić kalibracji. Mechanikiem nie jestem, staram się jedynie brać to co widzę na tzw. chłopski rozum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 gru 2023, 23:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Hmm... ja jeżeli już rzuciłeś okiem na powyższe dane to jak to sie ma wg. Ciebie do ciężkiego odpalania? Bo w sumie to to odpalanie było zalążkiem pomysłu żeby sobie kalibrację zrobić. Często odpala na 6-8 obrotów rozrusznika, czasami na mniej a może z raz mi odpaliła od "kopa".

EDIT: siedzę i sobie gmeram w necie więc trafiłem na ten filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=KcSGOZw ... nikMobilny

Co mnie dziwi to to, że u mnie wygląda to inaczej. Na filmiku obroty od czasu do czasu spadają do około 1tys a u mnie cały czas na 2tys. Poza tym u mnie pasek postępu 3 razy zaczyna sie przewijać zaczynając od 50% i koncząc na 100% a za 4tym podejściem wywala błąd.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 8 gru 2023, 09:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.11.2015
Posty: 1042
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
bartosz34 Co do odpalania, teraz jest zimno a auto przy standardowym rozruchu nie ma nawet kiedy dobrze rozgrzać świec. Proponuję dla testu najpierw nacisnąć 2x "start", poczekać kilka sekund i dopiero wtedy dokonać rozruchu - powinno być lepiej.
Druga sprawa to akumulator, ale wówczas zwyczajnie słychać, że kręci jakby mu się nie chciało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 9 gru 2023, 08:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Akumulator jest zupełnie nowy, z przyciskiem start też już wcześniej próbowałem i różnica, jeżeli w ogóle była, to bardzo mała. Auto jest w tym momencie u mechanika, który podobno lubi mazdy i zna się na nich więc zobaczymy co z tym fantem zrobi, napiszę o wynikach.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 9 gru 2023, 19:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 389
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Dokładnie jak darrecki pisze, ja jak się zapomnę i od razu wcisnę sprzęgło przy odpaleniu to nawet 7 razy próbuje zakręcić, a tak to włączam zapłon odczekam 3sekundy i gaszę i drugi raz odpalam zapłon czekam 3 sekundy aż wszystkie kontrolki pogaszą się i brrrr od razu odpala nawet teraz jak było pare dni temu -14.A akumulator już 3 rok leci jak mam.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.