Teraz jest Cz, 9 maja 2024, 19:37

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6015 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 19:28 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Jakie masz parametry różnicy ciśnień po wypaleniu dpfa? Błąd wyskoczył pewnie dlatego, że twoje 3 ostatnie wypalenia były poniżej 50km. Serwis aso to lepiej unikać niż do niego jeździć:D Jak masz trochę pojęcia to możesz sam ogarnąć podkładki i sprawdzić wałek, jednak zgodnie z procedurą by ci mocowań wtrysków później nie wyrwało, bo już trochę osób na "oko" to robiło. Jak chodzi o uszelki to najlepiej byłoby OE wziąć niż zamienik, tym bardziej, że cenowo szału nie ma - poszukaj na mazparts. Jeżeli różnice ciśnień masz w normie czyli po wypaleniu blisko 0 kpa, pezy gwałtownym ruszanie < 15kpa to bym wtryski na stół dał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 19:38 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ASO to nie dla mnie, mam trochę pojęcia o mechanice nie dam się doić za byle co. Sprzęt też mam, procedurę dokręcania już widziałem o tych 2Nm 90 stopni itd. Zastanawiają mnie te wtryski ciągle bo naczytałem się tego tematu, praktycznie nie widziałem żadnej informacji o tym żeby wtryski komuś lały. Przy wypalaniu ciśnienie różnicowe wynosiło 27kPa nawet, po wypaleniu z tego pliku csv widzę 2.0kPa przy REG_DIS 0.2km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 19:52 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Z tego co wiem to te wtryski przy przebiegach 150tys km + lecą na potęgę. 2 kpa na postoju? Czy przy przyśpieszaniu? Jeżeli masz 2kpa na postoju to dpf do mycia, bo powinien być bliski 0. Ja przed wypalaniem na postoju mam ok 1.2/1.3. Po wypaleniu przy mocnym przyśpieszaniu nie powinien 15 kpa przekraczać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 19:55 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sprawdzę jeszcze raz tym razem na postoju bo nie jestem w 100% pewien czy to jest z postoju. A jak to jest z tymi korektami wtrysków czy one dają jakiś realny pogląd na sprawność?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 20:09 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Kompletnie nie oddają stanu wtrysków, w tym momemcie mam gorsze korekty niż na wtryskach co lały, a wypalanie 300+ zamiast 100.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 20:13 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz z logów które mam zapisane. Przy 1.9km od wypalania i agresywnej jeździe mam ciśnienie różnicowe na poziomie 42kPa.
Na postoju 2.7km 1kPa.
Jeszcze jedna rzecz. Jakie ciśnienia oleju powinienem osiągać? Czy 140kPa przy 1500rpm to odpowiednia wartość? Oczywiście na dobrze rozgrzanym oleju.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 20:13 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
To zapchany dpf, mi do 30 przed wypalaniem nie potrafi dociągnąć przy pedale w podłodze, a po wypalaniu do 12 nie dochodzi. Zacząłbym od prania dpfa, jednak podkładki wymienił bym profilaktycznie, jeżeli nie były wymieniane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 gru 2023, 20:15 
Świeżak
Offline
Od: 11.12.2023
Posty: 30
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podkładki na pewno były wymieniane przez poprzedniego właściciela. Przynajmniej zapewniał mnie o tym. Nawet nie pytałem sam mówił że wymieniał bo w tym modelu trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 gru 2023, 17:43 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
1Chris witam. Chcialem zapytac czy udalo ci sie rozwiązać problem z scbs bo chyba mam to samo ostatnio jechałem autostrada i scbs chceck engine kontrola trakcj i cos jeszcze wyskoczyło auto szarpało troxhe ale jakos dojechałem do domu. Odłączyłem aku i kontrolki zniknęły . Po miesiącu znowu wyskoczyła scbs i kontrola trakcji i zaczelo szarpać . Znów aku odłączyłem i jest ok ale z tego co widze ze będzie dalej sie to powtarzać … co u ciebie wyszło ? Dzięki za odp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 gru 2023, 17:52 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
To jest przejście samochodu w tryb awaryjny, może mieć tysiące przyczyn. Podłącz forscan i się dowiesz zamiast usuwać błędy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2023, 12:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1317
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dokładnie, miałem ostatnio typowy błąd od radaru oblepionego śniegiem "SBS, MRCC, DRSS Radar blocked". W forscan wystąpił on pod numerem C1A67. Ale jeśli podczas jazdy wyskakuje SCBS, do tego kontrola trakcji oraz check engine to jest to ewidentnie grubsza awaria. Zwłaszcza, że dodatkowo jeśli szarpie, to znaczy, że skrzynia przechodzi w tryb awaryjny. Odłączanie akumulatora nic nie pomoże, ewidentnie coś już padło. Podobny przypadek ostatnio miałem z czujnikiem ciśnienia spalin. Też wyskoczyła cała litania, check engine, całe szczęście usterka ta nie powoduje przejścia w tryb awaryjny jak na przykład awaria turbiny. W każdym razie Forscan pokazał błąd P0472, zamówiłem nowy czujnik, wymieniłem i jest ok. Męczyłem się tylko z jego przykręceniem. Ta modyfikacja wymaga skrócenia wężyka, nie chciałem się męczyć z wymianą na nowy. Możliwe, że zostawiłem go za dużo, bo potem miałem problem z dokręceniem do końca tej śruby mocującej wspornik do silnika, musiałem dać podkładkę, a i tak jeszcze lekko się rusza :oops:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2023, 12:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
W sumie ostatnim razem nie wyskoczył check engine tylko scbs i kontrola trakcji i zaczelo troszkę szarpać … ale w ten sam dzień ranem wyskoczyła defog windscreen camera blocked ale szyba czysta i nic zaparowane nie było …
Zielony jestem w temacie mechaniki/ elektroniki ten FORScan to aplikacja i muszę kupić adapter jakiś ? Macie jakiś link który moge kupic w irlandi /Anglii ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2023, 14:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1317
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Jak wyskakuje, że kamera zaparowana to nic się nie dzieje, nie powinno szarpać autem. Szyba może być czysta, problem jest gdzie indziej. Kamera jest za szybą i zazwyczaj paruje pomiędzy szybą i kamerą. Jedyne rozwiązanie to garażowanie auta albo włączanie z rana ciepłego nadmuchu z klimatyzacją na szybę. Program możesz teraz chyba jedynie ściągnąć ze strony, nie ma już go chyba w sklepie Play. Jest wersja na telefon i komputer. Wtedy też zdecydujesz jaki interfejs OBD2, Bluetooth, WiFi, czy na USB. Poczytaj wątki na forum, jest pełno informacji. Albo podjedź do kogoś na odczyt błędów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 23 gru 2023, 14:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 31.08.2023
Posty: 3
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Active
Region: zachodniopomorski
Dzięki za odp


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 gru 2023, 16:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.11.2022
Posty: 47
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Witam
Mam taki problem. Ostanio zauważyłem ze gdy wypala sie dpf i musze gdzies sie zatrzymać, powiedzmy na rondzie, to auto zaczyna szarpac przy ruszaniu i musze dac ostro pedal gazu i jak juz rusze to wszystko wraca do normy i auto jedzie ok. Dzieje sie to tylko gdy wypala sie dpf i gdy zatrzymam auto. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych problemów. Dolot był czyszczony rok temu, podkładki też wymienione, egr wyłączony. Wypalanie mam ok 120-150km jak robię krótkie trasy ok 5-6km na dwupasmówce do pracy a gdy robię jakieś dłuższe trasy to wtedy 250-350 km.
Spotkał się już ktoś kiedyś z takim problemem może?
Dzięki za wszelką pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 11 sty 2024, 22:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2024
Posty: 6
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Dobry wieczór forumowiczom Mazdy6!
Od dwóch dni wyświetla się żółta kontrolka check engine i pojawia się komunikat o awarii układu sterowania silnikiem (2.2 diesel sky-active D-AWD, Mazda 6 rok 2018, wersja skydream). Ta sytuacja była poprzedzona wyświetlaniem się wielu innych kontrolek i pojawianiem się komunikatów typu usterka radarka, usterka hamulca, usterka etc. etc. Dodam, że tydzień temu auto pokonało trasę Warszawa-Berlin w deszczu. Zaraz po tym złapał mróz. Odpaliłem go trzy dni temu i właśnie zaczęły migotać pierwsze kontrolki i pojawiać się pierwsze komunikaty typu usterka radaru, niezbędna wymiana oleju (olej był ok. 2 tys. km wcześniej wymieniany, aktualny stan licznika ok. 72 000 km, olej wymieniam co 10 000 km, czyli jak sztuka nakazuje). Od dwóch dni świeci mi żółta kontrolka check engine, co mnie najbardziej niepokoi. Czy jest się czym martwić? Czy można sprawdzić, jaka to przyczyna? Czy odczekać jeszcze parę dni do puszczenia mrozów (w Berlinie jest teraz -1 stopnia)? Czy mogę z tym jeździć? (tz. pokonywać ok. 10 km dziennie; przez mrozy przesiadłem się z roweru na auto, bo normalnie wykorzystuję Mazdę tylko do długich tras Wawa-Berlin, Berlin-Bruksela itd.). Będę wdzięczny za porady. Tymczasem pozdrawiam serdecznie z Berlina, Tomasz


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 sty 2024, 21:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 390
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Bez podłączenia komputera i sczytaniu błędów to wątpię czy z tych kontrolek ktoś ci zdiagnozuje samochód.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2024, 21:46 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 186
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Witamy na forum
popieram zdanie kolegi wyżej komp.. bo tak to wróżenie nie diagnoza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 sty 2024, 22:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2024
Posty: 6
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Szanowni Panowie,
dziękuję Wam za przyjęcie. powitanie i odpowiedzi.
Umówiłem auto w serwisie Mazdy na 22 stycznia br.
Odezwę się po wizycie i dam znać jaka była przyczyna usterki.
Pozdrawiam serdecznie i miłego wieczoru życzę,
Tomasz


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 sty 2024, 07:19 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2535
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Tomasz spokojnie mogl byś sam to zrobić jak wszyscy. Wystarczy ci aplikacja na telefon Forscan i obd2 elm327 na bluetooth do podłączenia pod kierownicą :) .

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 19:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2024
Posty: 6
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Dobry wieczór Panowie!
Zgodnie z obietnicą zamieszczam poniżej krótką relację z wizyty w serwisie Mazda-Sobkowski w Berlinie:
1. Powód zgłoszenia auta do serwisu: zapalona lampka "check engine";
2. Instrukcja pracy podjęta przez serwis: odczytanie pamięci błędów i zidentyfikowanie błędów;
3. Zapytanie DTC z urządzeniem diagnostycznym
4. Wykryto kod błędu P24AE
- Przeprogramowano jednostkę sterującą SCRCU;
- Wykonano ręczną regenerację DPF;
5. R064/19_Przeprogramowanie DCU i ponowna instalacja czujnika PM po wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych.
i moja Mazda gotowa do dalszej jazdy.
Po powrocie do domu nie dawał mi spokoju ten DPF. Pomyślałem, że to trochę słabo jak przy przebiegu ok. 77 tys. coś się zapycha (DPF), zapala się lampka etc. Dlatego zacząłem zgłębiać wszystkie wątki dotyczącego tego "eco wynalazku" (DPF) na mazda6forum. Natknąłem się na wątek, że układ sterowania silnikiem, czy oprogramowanie silnika mierzy sobie gęstość oleju i dopasowuje do tej gęstości inne parametry. Oświeciło mnie wtedy, że ostatni przegląd miałem w serwisie Mazdy w Zielonej Górze przy przebiegu ok. 58 000 (wymiana olejów, filtrów etc., czyszczenie klimatyzacji, etc. Kolejny serwis został wyznaczony za rok (lipiec 2024) lub przy przebiegu 78 000. Ja natomiast (taki chłopek roztropek ze mnie wyszedł :geek: ) nie chcąc wymieniać oleju co 20 tysięcy, przy okazji pobytu w Polsce i wymiany kół z letnich na zimowe, zamówiłem u znajomego również wymianę oleju silnika (oryginalny olej Mazda Ultra DPF 5w-30). Olej został wymieniony, ale nie skasowana została najpewniej inspekcja ta niedostępna z głównego menu. I tutaj moje pytanie: czy to mogło spowodować w/wym. usterkę, tj. P24AE? Tym bardziej, że przed zapalaniem się lampki "check engine" wyświetlił się komunikat "niezbędna wymiana oleju", czy coś podobnego. Ten komunikat zresetowałem wtedy z głównego menu, bo przecież niedawno wymieniałem olej. Drugie i ostatnie pytanie to: czy mogłem w jakiś sposób zaszkodzić silnikowi (poprzez wymianę oleju między interwałami tj. pomiędzy 20 000) i teraz częściej pojawiać się będą komunikaty "check engine". Z tego wszystkiego wyciągnąłem też lekcje dla siebie : oddawaj auto tylko do serwisu lub fachowców, którzy się na nich znają (nie mam broń Boże pretensji do kolegi, bo sam go namówiłem, żeby przy wymianie kół wymienił mi również olej silnikowy i filtr oleju). Będę Wam wdzięczny za odpowiedzi. Tymczasem pozdrawiam i przepraszam za przydługi tekst.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 19:41 
Amator
Offline
Od: 10.08.2022
Posty: 61
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Zobaczymy jak długo pochodzi po fachowcach z aso. Jak chodzi o samą wymianę to ja wymieniam co 8/9 tys. i zero błędów. Interwał olejowy nijak się ma do powstawania błędów z dpfem. Osobiście nie chciałbym kupić auta, gdzie była wymiana oleju co 20tys. - bałbym się, że 200 nie dojedzie. Aso to ogólnie wymieniacie i jak naprawiają to skutek, a nie przyczne błędu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 19:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2024
Posty: 6
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Jaka Twoim zdaniem była przyczyna błędu? Czy mogło być tak, że wymieniony był wcześniej olej i nie zrobiony został reset/wyzerowanie etc.?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 20:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
tomekmpl, zapoznaj się z tym, sprawdź czy Twój VIN nie łapie się na to: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/ ... 1-0001.pdf - może wykonywali procedury tu opisane?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 20:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2024
Posty: 6
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Drogi Moderatorze,
dziękuję za szybką odpowiedź. Sprawdziłem i moje auto nie łapie się na w/wym. akcję (mam VIN zaczynający się na JMZGLF), chociaż zalecane naprawy, takie jak PM sensor re-installation and DCU
reprogramming pokrywają się z moim przypadkiem: Przeprogramowanie DCU i ponowna instalacja czujnika PM (u mnie jeszcze dodatkowo po wymuszonej regeneracji filtra cząstek stałych).
Czy jest się zawczasu czym stresować? Czy olać to i jeździć? Chodzi mi o to, że auto jest ładne, ale jak pomyślę, że nie ma nawet 100 tysięcy i pojawiają się pierwsze kłopoty, to zaczynam się zastanawiać, czy w dobrym kierunku poszedłem, tzn. wybierając Mazdę. A po głowie chodzi mi jeszcze CX-60 w 3-litrowym dieslu...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 sty 2024, 08:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2658
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
tomekmpl

nie ma się czym stresować zbyt wcześnie, jak widać wykonano rzeczy które są ujętę w oficjalnym biuletynie serwisowym, czyli problem znany w jakimś stopniu w Mazdzie i była szansa że prędzej czy później mogło się to wydarzyć.

Mało jest osób u nas na forum które posiadają 2.2D w roczniku 2018+ czyli w wersji 184KM z AdBlue ale z tego co widziałem w innych grupach te silniki wydają się poprawione względem wcześniejszych i mają rozciągnięte interwały wypalania filtra.

Wypalanie serwisowe to dodatek aby oczyścić filtr, to nic złego. Może to zabrzmi śmiesznie ale nie przeżywać, jeździć, obserwować.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 sty 2024, 09:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2024
Posty: 6
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Twoją radę przyjmuję niezwłocznie, tj. nie przeżywam więcej, jeżdżę i zdam relację jak auto spisze się po przebiegu 100 tys. Samochody to nie wszystko, chociaż często łapię się na tym, że za dużo o nich rozmyślam... Taka widocznie natura...męska natura.
Obyśmy zdrowi byli przede wszystkim. Miło, że moja 6 z tym silnikiem to jedna z nielicznych na forum. Tym bardziej obiecuję dzielić się szczegółami z eksploatacji i jazdy. Tymczasem raz jeszcze dziękuję, pozdrawiam serdecznie i miłego dnia życzę, Tomasz


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 sty 2024, 21:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2658
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Spoko, też tak mam, jak zbytnio wejdę w temat, czasami sam sobie szukam problemów w aucie

Koniecznie daj znać za jakiś czas czy wszystko jest ok, czy obserwujesz jakieś zmiany po tej akcji serwisowej.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 sty 2024, 08:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 234
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Dostałem wycenę i diagnozę p2262. Proszę o opinie
Hi ok so couple problems with your Mazda. Exhaust manifold pressure pipe is blocked solid. We would need to remove the turbos to fix this problem. Whiles turbos off we will test them and check over the work that was done to them. We’d repair the blockage and also clean out your dpf diesel particulate filter which is extremely high back pressure readings over 80mbar should be between 20-30mbar. Cost to fix this one would be £1560 with the diagnostics. We would start the job today and have her done late Monday maybe even Tuesday as it’s a very big job.

8.56kpa is 85mbar way over double where its needs to be on back pressure from dpf
Turbo would cost £816 if needed to be exchanged. The price I’ve given isn’t for a turbo. It’s to check the turbo while out but the problem is a blocked pressure pipe


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 sty 2024, 20:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.01.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Witam wszystkich, góry przepraszam jak pytanie było.

Przy odpalaniu na zimnym silniku auto trzyma dosyć wysokie obroty (około 2200) przez 20-30 sekund i dosyć mocno kopci (nie na czarno, normalne białe spaliny). I moje pytanie jest takie. DPF, wtryski, czy jeszcze może coś innego?

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6015 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 196, 197, 198, 199, 200, 201  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.