Teraz jest Pn, 13 maja 2024, 14:03

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Śr, 27 kwi 2016, 15:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ptomek69 napisał(a):
tankowanie bardzo proste, odkręcasz nakrętkę, wkręcasz przejściówkę podłączasz i tankujesz.

Tzn. gdzie masz wlew do zbiornika LPG?

ptomek69 napisał(a):
średnie spalanie z licznika to 7,5, rzeczywiste - jeszcze nie przekroczyłem 8,5 l/100 km (gazu). Trochę jestem wqrwiony, bo miał palić tyle samo tzn. 7.5 l/100 km


Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale chyba z samych właściwości LPG wynika spalanie min. 10-15% wyższe w stosunku do Pb...
i niższe spalanie to automatycznie znaczne zubożenie mieszanki...

Wg mnie spalanie 8,5l/100km LPG to już wystarczająca oszczędność... nawet przy cenach nieco innych niż u Ciebie ( 1,75 LPG i 4,15 PB w weekend w Krakowie)

Liczymy na dalsze relacje po 10 - 20 -100k km ;)



Trzeba było utargować jeszcze z 10% z ceny za to, że będziesz robić, za żywą reklamę na tym forum :P
Bo z każdym tysiącem grono chętnych może rosnąć...
Czekamy na foty ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2016, 12:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
ptomek69, z niecierpliwością czekam na zdjęcia, przymierzam się do montażu LPG w mojej 6 i szukam jakiegoś ogarniętego warsztatu bo mój silnik też potrzebuje instalacji z bezpośrednim wtryskiem (2.0 DISI)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 kwi 2016, 12:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
<kakao> sprawdź na stronie http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direc ... able-list/ czy do twojego silnika jet dedykowana instalacja.
Warsztat najlepiej polecany przez Prins, jeżeli zdecydujesz się na tę firmę.
A najlepiej napisz do tego Pana on ci wszystko sprawdzi;
Bartosz Czubała | b.czubala@prinsautogaz.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 maja 2016, 12:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
na tej liście go nie widzę, ale dzięki za kontakt, wyślę zapytanie.
widzę za to że tam gdzie robiłeś mieli już ten silnik i zrobili na Landi Renzo, jest nawet film z montażu:
https://www.youtube.com/watch?v=E7Qa82WHUug
polecasz ich (oprócz nakurzenia w środku :P)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 maja 2016, 08:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
kakao napisał(a):
Landi Renzo

Zakład polecam jak najbardziej. Telefon do właścicielki jakby co: 504 030 808.
To co podałeś w linku to nie jest wtrysk gazu w fazie ciekłej, to zwykła instalacja gazowa.
Ja mam zamontowany LiquiMax, zwykłego bym nie założył.
Przeglądy "gazowe" mam co 50 tyś.
Króciec do gazu mam obok wlewu paliwa.
Aktualnie jestem w fazie przerabiania bagażnika, tak aby odzyskać miejsce i aby wyglądał jak oryginalny, bo to co jest dostarczone, jest po prostu nie przemyślane - traci się całe miejsce pod podłogą, za butlą gazu a tam można spokojnie zrobić sobie schowki (nawet zamykane).
Jak już będę miał więcej porobione to zrobię zdjęcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 11:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Wiem wiem, ale ja potrzebuję bezpośredniego wtrysku, więc wrzucam przykład takiej instalacji że już robili. Tak jak pisałem, do mojego silnika LiquiMax chyba nie pasuje, przynajmniej z tego co przeczytałem na stronie. Szukam po prostu dobrego warsztatu który zajmuje się montażem LPG, a wydaje mi się że skoro ogarnęli tego typu instalację to z moją nie powinni mieć problemu.
Czemu zwykłego byś nie założył?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 11:34 
Świeżak
Offline
Od: 28.06.2014
Posty: 19
Rok produkcji: 2004
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Region: mazowiecki
ptomek69 napisał(a):
kakao napisał(a):
Landi Renzo

Zakład polecam jak najbardziej. Telefon do właścicielki jakby co: 504 030 808.
To co podałeś w linku to nie jest wtrysk gazu w fazie ciekłej, to zwykła instalacja gazowa.
Ja mam zamontowany LiquiMax, zwykłego bym nie założył.
Przeglądy "gazowe" mam co 50 tyś.
Króciec do gazu mam obok wlewu paliwa.
Aktualnie jestem w fazie przerabiania bagażnika, tak aby odzyskać miejsce i aby wyglądał jak oryginalny, bo to co jest dostarczone, jest po prostu nie przemyślane - traci się całe miejsce pod podłogą, za butlą gazu a tam można spokojnie zrobić sobie schowki (nawet zamykane).
Jak już będę miał więcej porobione to zrobię zdjęcia.


Cześć,
Nie daj długo czekać na zdjęcia, pokaż parę fotek jak instalatorzy rozmieścili instalację w komorze silnika, jak wygląda Króciec miejsce instalacji obok wlewu - estetycznie ???
byłem na stronie firmy i w zakładce dokumentacja fotograficzna zrobionych już instalacji nie widzę nowej mazdy6 :?:
Pozdrawiam,


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 maja 2016, 11:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Podawałem tu linki do zdjęć (nie mazdy kolegi z Forum, ale pewnie to samo):


http://gazeo.pl/samochody/testy/Mazda-6 ... ,8143.html

Mnie ten bagażnik interesuje po poprawkach - ile przybędzie zabranej tą płytą nad zbiornikiem przestrzeni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 maja 2016, 11:32 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.04.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
LPG: Tak
kakao, a pytałeś na lpg-forum? tam spece od instalacji gazowych siedzą, coś Ci może doradzą


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 10:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.04.2016
Posty: 12
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
animag, dzięki za namiar. popytałem, podrzucili mi parę propozycji i pomogli wybrać instalację. jutro montuję, pokażę jak tylko będzie już po


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 10:44 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Te instalacje montuje sie do silnikow o mocy 200 kM i wiecej, hummery, bmw itp od lat. Caly proces polega na przetworzeniu gazu cieklego w lotny a nastepnie spowrotem w ciekly i wtrysk takiej samej ilosci co benzyny. Zaden to pionierski wyczyn :wink: bedziesz zadowolony. Koszta duze. Pudzian ma taka od lat w hummerze, nawet ja ogladalem i sluchalem zza kolka jak pracuje. Oszczedza srednio 200 przy kazdym tankowaniu . Jesli w twojej mazdzie jest wtrysk jednopunkrtowy bo akurat nie wiem jaki masz to i tak tylko taka moga zalozyc. Jesli masz wielopunktowy to wystarczylaby ci taka jaka ja zakladalem na baracudach wwierconych do glowicy, tyle ze z parownikiem do 200 kM lub wydajniejszym. Koszt u najlepszego gazownika 3300 z emulatorem pb. Ale jesli masz wybor i wybrales te to i tak osiagi beda identyczne a spali ci w pyte wiecej gazu bo z reguly lpg spala okolo 4 do 5 l wiecej a tu wtrysk fazy cieklej nie lotnej. Ale zycze powodzenia. Zawsze mam lpg, dobrze zrobiona dziala 5 lat bez problemu, filterki co 20 tys zmieniac . Po 5 latach kazdy parownik wysiada, wtryski rowniez a jak duzo km to 4 lata. Gdy bedziesz tankowac byle gdzie to i tak wykonczysz osprzet szybxiej. Byle gdzie to kazda potencjalna nieznana stacja przy expresowkach i autobanach. Mozna tez zamontowac dotryski benzyny jak komus na kasie nie zalezy. I ostatnia rzecz nie do obejscia, na kazde 1000 km 100 km na Pb. Musi byc .


Ostatnio edytowano Śr, 11 maja 2016, 11:19 przez christtoph, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 10:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
christtoph napisał(a):
Caly proces polega na przetworzeniu gazu cieklego w lotny a nastepnie spowrotem w ciekly i wtrysk takiej samej ilosci co benzyny

Hę? A po co najpierw zmieniać stan w lotny a później w ciekły?
Cały czas byłem przekonany, że w instalacjach tych masz pompę wysokociśnieniową pobierającą stan ciekły gazu i tak podającą do instalacji wtrysku benzyny (czyli jeszcze prościej).
Możesz napisać coś więcej o tej różnostanowości?

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 11:48 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Chodzi o to ze ta instalacja jak pisalem przeznaczona jest do aut o mocy ponad 200 kM, 300,400 nawet mozna zagazowac 500 konnego mustanga. Tylko ze nie wyciagnie sie technicznie mocy z gazu lotnego poniewaz tu chodzi o prosta rzecz, mianowicie pojemnosc silnika. Zaden parownik nie wytwarza fazy lotnej , ktora wypelni komory cylindra w silnikach 6,8, litrowych wiec wymyslono instalacje ktora poprzez zmiane fazy stanu gazu przetwarza spowrotem w czesc lotna i wtryskuje tyle paliwa ile ma pojemnosci silnik w cm szesciennych. Czemu tak, poniewaz gaz jest bardzo zimny musi przejsc z fazy cieklej ogrzanie i odparowanie do fazy lotnej by ponownie juz podgrzany byc przetworzony ma ciekly o odpowiedniej temperaturze. Wstrzyknij zimny gaz do goracej szklanki zobaczysz co sie stanie. Blok ma temp rzedu 90 stopni a lpg w zbiorniku ? Obecne maja pompe w zbiorniku, musi byc w niej gaz wiec mniej wchodzi do butli. Mowi sie o mniejszej szkodliwosci wypalania gniazd zaworow bo faza ciekla itp ale podstawa to dobra regulacja tzw na bogato. Jeszcze nigdy nie mialem w stag 4 problemow z gniazdami. Taka fraza gosciu , z aso dabrowa gornicza po info ze gazuje mazde poleca mi regulowac zawory co 30 tys i lubryfikator zalozyc a ja sie go pytam panie szpecu a gdzie pan w mojej mazdzie widzisz sruby do regulacji a on mowi no na zaworach to ja mu latarke i kaze do wlewu oleju zajrzec. Tyle mnie zobacza w aso. Jak sie sam nie nauczysz to kazdy cie wykiwa. Mozna owszem sprawdzac luzy ale regulowac ? Tak jak pisalem dokladnie poczutac o obecnych instalacjach np stag4 i najnowszym dziecku lpg Vialle LiquidSi ktora mozna juz zainstalowac za 4000-5000 pln i wtedy zdecydowac co ci tak naprawde potrzeba. Moge dac ci telefon do moich fachowcow, poprosisz Pana Krzysia i on wszystko ci powie i poradzi. Powiesz ze nr masz od krzyska, ktory 17 03 gazowal czarna mazde 6 i git. Znaja nas po autach i z twarzy za duzo ryjkow dziennie i nazwiska zapomnij

--


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 12:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Powiem szczerze nie potrafię do końca przegryźć się przez Twój słowotok...
Wytłumaczę w punktach skąd moje zdziwienie...
1. W tych układach wtrysku w fazie ciekłej z którymi miałem do czynienia nie ma parownika...
2. Gaz nie jest mrożony, a zmiany temperatury wynikają ze zmian ciśnienia...
3. Wtrysk dawki gazu do cylindra gdzie następuje co chwile detonacja nie spowoduje efektu pęknięcia szklanki...
4. Ale przyznaje te co poznawałem to były instalacje montowane do aut z silnikami w normalnych pojemnościach...
5. A co do aut z silnikami V8 o dużej mocy to z tego co pamiętam to Ci których znałem mieli standardową sekwencje ale z specjalnymi megawydajnymi parownikami (często podwójnymi)...
No i jeszcze mam uwagę co do regulacji... w każdym silniku jest regulacja luzu, tylko jeśli robisz ją na podkładkach (tzw. szklankach) to masz skończoną możliwość regulowania i w pewnym momencie zblokuje i tak... Zapewne taka jest regulacja w Twojej Maździe (skoro nie na śrubie)...
No chyba, że ma samoregulacje hydrauliczną, ale w japończykach to dość rzadkie...

Ok, ja sam jak będę myślał o LPG to już po leasingu i gwarancji... Wtedy się zainteresuję bliżej...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 13:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
christtoph, twoje tłumaczenie, na tyle ile zrozumiałem, nie bardzo trzyma się kupy.

Gaz w zbiorniku nie ma jakiejś specjalnie niskiej temperatury, obniża się ona, tak jak napisał gzesiolek, pod wpływem rozprężania (przechodzenie z fazy ciekłej do lotnej). Tak samo działa klimatyzacja.

Dlatego w instalacjach IV generacji parownik musi być podgrzewany (obwód chłodzenia silnika) i na gaz nie można przełączyć zanim silnik się nie nagrzeje (aby parownik mógł się ogrzewać).

Natomiast w silnikach z bezpośrednim wtryskiem (DISI, czy skyactive) gaz jest podawany od razu w fazie ciekłej, czyli nie ma parownika i nie ma konieczności odpalania samochodu na benzynie i przełączania dopiero po nagrzaniu się silnika (cieczy chłodzącej silnik i ogrzewającej parownik).

Ale podobnie jak gzesiolek, nie wiem jak w instalacjach do samochodów o bardzo dużej mocy - te instalacje może mają podwójne rozprężanie i sprężanie tak jak piszesz, jednak to nie jest wątek na to. W mazdach takich mocy nie ma i takich instalacji się nie stosuje.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 13:57 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
spoko no oczywiście macie racje bo opisałem instalke z wtryskiem ciekłym Iszej generacji które były pierwowzorem tego typu instalek i to jakies 13 lat bodajże wstecz. Wspomnialem bo na niej w sumie się zatrzymałem i nie rozwijałem wiedzy w ich kierunku, natomiast od lat stag 4 i tu wiedza jest gleboka :wink: , zawsze mam stag 4, i wszyscy których znam tez. Nowoczesne z ciekłym wtryskiem instalacje wyposażone są w butlę, w której – w przeciwieństwie do tradycyjnych rozwiązań – zainstalowana jest pompa zapewniająca stałe, wysokie ciśnienie gazu. Gaz tłoczony jest za pośrednictwem zestawu zaworów do wtryskiwaczy umocowanych w kolektorze, nie ma po drodze parownika, pominięty jest proces rozprężania gazu.
Tego typu instalacje, choć droższe od typowego wtrysku sekwencyjnego, są bardziej stabilne, umożliwiają większe wykorzystanie LPG (nie ma na to wpływu temperatura silnika i otoczenia), nie ingerują w układ chłodzenia. Zastosowanie: silniki z elektronicznym, wyłącznie pośrednim wtryskiem benzyny, z turbodoładowaniem lub bez. Koszt: ok. 5000 pln obecnie wiec tez nie wiem skad wzieliscie cene 8-9 tysi. Nie chciałem nikogo wprowadzać blad a jedyni wytlumaczyc koledze żeby się vzastanowil po co ? skoro mamy wlasnie mega instalki 4 generacji, które kosztują 3 tysi a sprawdzają się super. Post maja wyłącznie charakter poglądowy gdyż nie ja decyduje kto co montuje. Instalka dobierana jest do każdego modelu osobno, sa auta tego samego rocznika z roznymi usprawnieniami. No oczywiście sorki za używanie informacji o instalacjach których od lat się nie produkuje. :facepalm: pozdrawiam

-- Dodano: Śr, 11 maja 2016, 14:56 --

arecki napisał(a):
Gaz w zbiorniku nie ma jakiejś specjalnie niskiej temperatury, obniża się ona, tak jak napisał gzesiolek, pod wpływem rozprężania (przechodzenie z fazy ciekłej do lotnej). Tak samo działa klimatyzacja.

no dokładnie <spoko> wiesz jak, człowiek wszystko zrobi ale czasem nie umie fachowo nazwac :facepalm:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 14:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
christtoph, teraz wszystko klarownie opisałeś. <spoko>

A co do instalacji IV gen to do silników z bezpośrednim wtryskiem są one mniej opłacalne.
W czasie pracy na LPG wtryskiwacze benzyny nie są wykorzystywane, ale ponieważ znajdują się w komorze spalania to muszą być chłodzone. W tym celu podaje się przez nie benzynę. Cały ten proceder powoduje, że spalanie benzyny jest stosunkowo duże jak na jazdę na LPG.

Tak więc przy tych silnikach mamy do wyboru:
- niższa cena instalacji i wyższy koszt pokonanego km (instalacja IV gen)
- wyższa cena instalacji i niższy koszt pokonanego km (instalacja VI gen)

Edit:
Chodziło o instalację VI generacji w drugim przypadku.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


Ostatnio edytowano Śr, 11 maja 2016, 14:29 przez arecki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 14:22 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
arecki napisał(a):
A co do instalacji IV gen to do silników z bezpośrednim wtryskiem są one mniej opłacalne

Domyślną instalacją do takich jednostek jest... sekwencyjny wtrysk gazu, którego komponenty działają na takiej samej zasadzie jak w przypadku „zwykłych” silników. Różnica tkwi w oprogramowaniu – musi ono brać pod uwagę wydajność elementów instalacji, chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych i ich wyrafinowany cykl pracy. Silnik z bezpośrednim wtryskiem benzyny i „zwykłą” instalacją sekwencyjną zużywa i gaz, i benzynę tak jak napisałes.
arecki napisał(a):
W czasie pracy na LPG wtryskiwacze benzyny nie są wykorzystywane, ale ponieważ znajdują się w komorze spalania to muszą być chłodzone. W tym celu podaje się przez nie benzynę

wyjątek to np. instalacja Prins opis to już znajdziecie na stronie
arecki napisał(a):
Cały ten proceder powoduje, że spalanie benzyny jest stosunkowo duże jak na jazdę na LPG.
W efekcie stosunek zużycia gazu do benzyny zmienia się stale w zależności od aktualnych warunków jazdy, a oszczędności z zasilania alternatywnego są zawsze niższe niż w przypadku silników z pośrednim wtryskiem.
Instalacje tego typu są programowo dostosowane do wybranych, najpopularniejszych silników, co oznacza, że nie da się ich zainstalować do każdego samochodu, jest firma chyba w Radomiu która może opracowywać oprogramowanie do poszczególnych aut co nie zwieksza kosztów.
ogolnie cena takiej instalacji 3000-6000 pln


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 14:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 24.04.2013
Posty: 1426
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.0 DISI (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: mazowiecki
Wrócę jeszcze do tej części twojej wypowiedzi:
christtoph napisał(a):
Tego typu instalacje, choć droższe od typowego wtrysku sekwencyjnego, są bardziej stabilne, umożliwiają większe wykorzystanie LPG (nie ma na to wpływu temperatura silnika i otoczenia), nie ingerują w układ chłodzenia. Zastosowanie: silniki z elektronicznym, wyłącznie pośrednim wtryskiem benzyny, z turbodoładowaniem lub bez. Koszt: ok. 5000 pln obecnie wiec tez nie wiem skad wzieliscie cene 8-9 tysi.


Jak sam napisałeś instalacje V generacji (czyli wspomniany przez ciebie Vialle LiquidS) nie mogą być stosowane do silników z bezpośrednim wtryskiem. Natomiast ceny instalacji VI generacji to właśnie ok 8-9 tyś PLN.

_________________
Nie przejmuj się porażkami, przejmuj się szansami, które tracisz, jeśli nie próbujesz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 14:59 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
arecki napisał(a):
Jak sam napisałeś instalacje V generacji (czyli wspomniany przez ciebie Vialle LiquidS) nie mogą być stosowane do silników z bezpośrednim wtryskiem. Natomiast ceny instalacji VI generacji to właśnie ok 8-9 tyś PLN.

wiem ale nie dowiedziałem się do teraz jaki rodzaj wtrysku ma kolega stad duza rozbieznos tematyczna :wink: i problem w zaproponowaniu czegos konkretnego ale jak pisałem już stanialy , to tez zależy kto robi. Stag 4 zainstalujesz już za 1800 pln ale ja bym na takiej nie chciał jezdic, mazde montuje sie calutki dzien tyle roboty jest, na drugi dzień jeszcze trzeba sprawdzić odpowietrzenie układu chłodzenia. arecki cytowałem twoje wypowiedzi bo sie z nimi zgadzam i chciałem dopowiedzieć <spoko> . Dobra kończymy temat, bo to jest nasze porozumienie a kazde auto trzeba zawieźć do doctore gazole i tak :hihi:

-- Dodano: Śr, 11 maja 2016, 15:59 --

arecki
lepiej bys mi gifa z taka japoneczka zrobil ruchoma


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 15:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ale Stag 4 to sterownik (dobry nie powiem) ale do zwykłej sekwencji, a nie do bezpośredniego wtrysku fazy ciekłej LPG...
a tutaj była rozmowa o silnikach z bezpośrednim wtryskiem... czyli wszystkie SkyActiv-G z GJ i DiSi z GH...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 15:33 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
gzesiolek napisał(a):
a tutaj była rozmowa o silnikach z bezpośrednim wtryskiem
ok ok no ta informacja wlasnie mi umknela gdzies , nie doczytałem :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 maja 2016, 22:32 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 186
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
AC przygotowuje sterownik do bezpośredniego wtrysku Mazdy 6 GJ 2,5. Ma on być na całkiem nowej platformie w sumie trochę im to schodzi ale z nieoficjalnych źródeł wiem że do produkcji seryjnej miał wejść w maju. GJ testowali od grudnia zeszłego roku aby to opanować z tym że bylo trochę problemów. Cena instalacji na tym sterowniku to koszt +/- 4500pln oczywiście auto spala Pb i LPG. Powinni nie długo ruszyć z tym na rynek.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 16 maja 2016, 11:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Panowie, przypominam, że w tym wątku piszemy o LPG w silnikach GJ, nie GH.
Posty nie na temat zostały przeniesione tu: viewtopic.php?f=56&t=1152


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 09:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam ponownie,

Może kogoś zainteresuje. Bagażnik mam już przerobiony.
Generalnie ten oryginalny to tandeta straszna, bardzo dużo zabrał przestrzeni bagażnika.
Brat mój przerobił mi ten bagażnik przy użyciu oryginalnej klapy i wyszło jak na zdjęciach.
Odzyskana przestrzeń za kołem, oraz odzyskane dwa małe schowki pod klapą.

Ok.
Zdjęcie przedstawia klapę dostarczoną z instalacją.
Klapa podniesiona. Generalnie klapa nie ma "przodu" więc p zamknięciu widać farfocle worka i śrubę mocującą - bardzo brzydko to wygląda.
Po zamknięciu klapa jest płaska na całej powierzchni, przestrzeń za kołem niewykorzystana.
Obrazek

Sposób montażu butli nieprzemyślany. Śruby mocujące przeszkadzają w montażu "przodu" pokrywy, dlatego dostarczona pokrywa nie ma "przodu" bo po prostu nic tam się nie mieści - mało miejsca pomiędzy śrubą a zamkiem. Zresztą tylna śruba też przeszkadza w ponownym zamontowaniu łącznika siedzenia i klapy oryginalnej.
Jeżeli będziecie montowali to zapytajcie czy można te śruby obrócić o 45°.

Obrazek

Pierwsza przymiarka.
Z powrotem włożona część łącząca klapkę oryginalną i siedzenia
Obrazek


Klapa po montażu. Jest przód zakrywający butlę i farfocle, zrobiony z blachy oklejonej wykładziną, nawet udało się zachować krzywiznę.
Obrazek

Klapka podniesiona. Widać dwa małe odzyskane schowki.
Obrazek

Schowek:
Obrazek

Widok na miejsce odzyskane od strony siedzenia. Dość ładnie udało się spasować połaczenie.
Obrazek

Miejsce odzyskane. Może będę też dorabiał tu jakąś klapkę do zamknięcia, albo wstawię dopasowaną skrzynkę bądź dwie.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 11:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No ładnie. Że też nie ma zbiorników płaskich bardziej. Czy coś. Szkoda tej przestrzeni w bagażniku mi jednak, podniesionej podłogi i braku płaskiej po złożeniu oparć. Mazdą już sporo woziłem, z szafami łącznie itd. z tym zbiornikiem by nie weszło . Ale jak masz oddzielny przewozowóz - to spokojnie ten kawałek bagażnika poświęcić można.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 13:47 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Sa ale tylko nietypowe i wylacznie w bardzo dobrych warsztatach. Mam 80 litrowy zbiornik w bagazniku nietypowy i zostaje jeszcze mnostwo miejsca na klamory a maty bagaznika leza nominalnie plasko. Wiem ze mam gh ale do wszystkich aut mozna dopasowac bo zbiornik to zbiornik. Wiekszosc warsztatow ma tylko standardowe. Porzadny warsztat nawet na zamowienie zrobi. A czasem tez sie nie da bo akurat takie autko.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 14:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
<christtoph>
Trochę to nie tak wygląda.
Nie da się zgodnie z przepisami zrobić zbiornika na zamówienie, bo wymaga on homologacji i sprawdzenia produkcji. Znalazłem taki opis sprawdzania zbiorników do gazu.

"Wszystkie produkowane zbiorniki przed sprzedażą muszą być zgodnie z przepisami sprawdzone próbą ciśnieniową 45 bar. W każdej partii 100 zbiorników jeden jest poddawany próbie rozerwania, która musi przejść przy ciśnieniu ponad 100 bar. Jeżeli zostanie rozerwany jeden, cała partia zbiorników zostaje odrzucona. "

Owszem pewnie jakiś warsztat by to zrobił tylko było by to nielegalne.

Dodatkowo zbiornik ma homologację na max. 10 lat i po upływie takowego czasu trzeba zrobić ponowną homologację.
Maksymalny czas użytkowania zbiornika to 20 lat.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 maja 2016, 14:37 
Bywalec
Offline
Od: 04.03.2016
Posty: 251
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
LPG: Tak
Region: śląski
ZBANOWANY!
Zle sie wyrazilemm, oczywiscie nie zrobione tylko zamowione u producenta nietypowe zbiorniki. Dobry warsztat ma zawsze jakies na stanie. Oczywiscie to co piszesz tak jest. Wiadomo homologacja tylko 10 lat wazna a przedluzenie juz nieoplacalne, drozsze jak zakup i montaz nowego


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 4 paź 2016, 10:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 17.02.2016
Posty: 39
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
LPG: Tak
Region: mazowiecki
Witam ponownie (po jakimś czasie) zainteresowanych,
Przejechałem 30 000 km, jestem po pierwszym przeglądzie w Mazdzie (Bołtowicz).
Żadnych problemów z instalacją i z przeglądem.
Generalnie jest jak miało być; jeździ tylko na samym gazie nie zużywając benzyny.
Średnie spalanie z ok. 25 tyś. wynosi 9,5 l LPG na 100 km (na benzynie przez 5 tyś miałem średnie 7.5 l na 100 km).
Jeden zbiornik przy takim spalaniu starcza na min. 350 max. 400 km.

Jeżeli macie jakieś dodatkowe pytania to proszę o kontakt.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 404 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.