Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

LPG SkyActiv-G
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=4636
Strona 1 z 14

Autor:  simoo [ Wt, 5 sty 2016, 23:06 ]
Tytuł:  LPG SkyActiv-G

Witam

Nosze sie z zamiarem zakupu Mazdy 6 2.0 145 KM. Orientujecie sie koledzy jak ten motor wspolgra z LPG. Jaka instalacje polecacie i jak plus minus ksztaltuje sie spalanie?

Autor:  mariano777 [ Śr, 6 sty 2016, 11:20 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Do silników 2.0 145KM i 165KM pasuje Prins Direct LiquiMax-2.0. Koszt instalacji u autoryzowanego instalatora: 10500 zł, czas instalacji: 2 dni.
Interesowałem się tematem przed zakupem, jednak z racji niskiego spalania odpuściłem sobie temat - więc o spalaniu się nie wypowiem.

Autor:  laki [ Śr, 6 sty 2016, 16:41 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

10500 zł. ????
Co to za instalacja. Ja u siebie ( silnik 2,5 l 170 km) płaciłem 3400 zł u jednego z najlepszych gaziarzy na Śląsku.

nakrykloł żech ze mobilnioka

Autor:  gzesiolek [ Śr, 6 sty 2016, 16:56 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

laki, wtrysk w fazie cieklej... do silnika z bezposrednim wtryskiem innej nie zalozysz...

Autor:  laki [ Śr, 6 sty 2016, 17:22 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Sorki Panowie. Coś mnie zmyliło. Myślałem, że kolega pytał o Mazdę GG/GY.

nakrykloł żech ze mobilnioka

Autor:  mariano777 [ Śr, 6 sty 2016, 19:18 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Na otomoto w jednym z ogłoszeń sprzedaży nowych 6-tek jest oferta z zainstalowaną właśnie tą instalacją Prins. Podają spalanie "porównywalne do benzyny" i "odpalanie silnika z LPG". Dla kulających masę km to pewnie opłacalny temat.

Autor:  Matarez [ Śr, 6 sty 2016, 22:20 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

mariano777 napisał(a):
Podają spalanie "porównywalne do benzyny" i


To ja się pytam po co LPG ? No chyba, że ktoś nie ma co zrobić z 10 tysia.... :roll:

Autor:  simoo [ Śr, 6 sty 2016, 23:29 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Porownywalne do benzyny to chyba i tak taniej. Litr benzyny np. 4 zl, litr gazu 2 zl.

Jesli instalacja by tyle kosztowala to pewnie odpuszcze. Po zakupie zobacze ile lyka benzyny.

Autor:  gzesiolek [ Cz, 7 sty 2016, 00:18 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Matarez napisał(a):
mariano777 napisał(a):
Podają spalanie "porównywalne do benzyny" i


To ja się pytam po co LPG ? No chyba, że ktoś nie ma co zrobić z 10 tysia.... :roll:


Ale LPG wg fizyki powinien spalic ok 15% wiecej przy takiej samej mocy...
;)

A oszczedzac masz na cenie litra...

Ale i tak, zeby sie zwrocilo 10k PLN trzeba bedzie przejechac pewnie ponad 100k km

Autor:  simoo [ Cz, 7 sty 2016, 05:10 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Cena zabojcza i przy spalaniach ktore podajecie dla 145 KM chyba nie warta. Robie ok 20 tys na rok i pewnie zostawie Madzie bez modyfikacji. Silnikowi tez to chyba moze szkodzic.

Autor:  keramik [ Cz, 7 sty 2016, 09:08 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Ja bym nie modyfikował jeżeli nie jeździsz często w długie trasy a poza tym z gazem jest jak jest. Jeden nie ma problemu a innemu zaraz check wywala bo partacz zakładał i właściciel jeździ od serwisu do serwisu. Miałem w poprzednim aucie gaz, a teraz mam święty spokój że go nie mam :)

Autor:  simoo [ Cz, 7 sty 2016, 13:16 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Taka prawda. Znajomy polecil polowie rodziny jednego gazownika. Wszystkim gra. Potem sam u niego zalozyl w BMW i non stop cos, a instalacja 3500 zl czyli nie oszczedzal.

Autor:  amra [ Cz, 7 sty 2016, 18:07 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

gzesiolek napisał(a):
Ale i tak, zeby sie zwrocilo 10k PLN trzeba bedzie przejechac pewnie ponad 100k km


Przy średnim zużyciu 8 l/100 zwróci się przy 60 tys. km.
Ale przy założeniu, że nic nie będzie się działo a z tym różnie bywa... tym bardziej że nowych M6 z gazem jest pewnie śladowa ilość, więc trudno znaleźć jakieś opinie.
Gdyby ktoś jednak robił 60 tys. rocznie i planował autem jeździć 5 lat, to możliwość zaoszczędzenia 40 tysięcy jest warta rozważenia.

Autor:  gzesiolek [ Cz, 7 sty 2016, 18:19 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

amra, ale liczyles, ze gazu zuzyjesz o 1l wiecej przy prawidlowo wyregulowanej instalacji i ze bez spalania benzyny chocby to bylo optymistyczne 5l/1000km sie nie obejdzie...

Plus ekstra koszty eksploatacyjne i spokojnie do 100k km dobijesz...

No i przy 2.0 145KM jak nie jezdzisz stricte po miescie to spokojnie srednia mozesz miec ok 7l/100km ;)

Autor:  Matarez [ Cz, 7 sty 2016, 20:01 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Dodajcie jeszcze do tego extra płatne przeglądy, wymianę zbiornika gazu.....

Autor:  Tomek [ Cz, 7 sty 2016, 21:28 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

LPG do SkyActive :lol: :lol: :lol:

Autor:  simoo [ Cz, 7 sty 2016, 22:07 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Tomek napisał(a):
LPG do SkyActive :lol: :lol: :lol:


Ot dyskusja <spoko> Gdzie jak nie tutaj? Moze rzeczywiscie nie na miejscu. Sky active lyka 4 l/100 km, wiec gaz bez sensu.

Autor:  tombien [ Cz, 7 sty 2016, 23:27 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

4 niemożliwe, ale 6 w trasie do 120 km/h, więc czego chcieć więcej?

Autor:  simoo [ Pt, 8 sty 2016, 04:48 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Oczywiscie ze rewelka. Przed dodaniem posta nie wiedzialem o koszcie instalacji i tak malym spalaniu. Niestety jeszcze Madzia nie stoi w moim garazu.

Autor:  Matarez [ Pt, 8 sty 2016, 09:15 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

tombien napisał(a):
4 niemożliwe


Jakby się koliber uparł.... :idea: :lol:

Autor:  Andrzejsr [ Pt, 8 sty 2016, 10:23 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Nie przesadzacie czasem? żłopać nie żłopie, ale swoje spalić musi jednak. Spalanie to nie tylko 80-90km/h w trasie ale i rozruchy, krótkie odc (w mieście na krótkich wcale tak różowo nie jest) , większe V, załadowanie a nie wieeelka pucha 6tki z jedną osóbką wewnątrz itd. W mieszanym użyciu i nie-eko tylko swobodnie (ale nie szaleńczo) jeżdżona 2.0AT powyżej 10 litrów ma średnio od 13tys km. Cena instalacji owszem spora, sam w znacznie więcej palących autach przed gazem się broniłem. Ale ostatnio wypożyczałem lawetę na LPG i zatankowałem 75 litrów za... 140zł (!) no robi to wrażenie jednak co by nie mówić o gazie. A jechała normalnie. Przy tego rzędu przebiegach na pewno do rozważenia jeśli technicznie nie szkodzi silnikowi i możliwe. Choć cena 10tys to naprawdę spoore przebiegi trzeba.

Autor:  gzesiolek [ Pt, 8 sty 2016, 10:35 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Andrzejsr, to Ci powiem, ze Ci pali jak 2.5 AT :P

Autor:  Andrzejsr [ Pt, 8 sty 2016, 11:36 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Ja wiem dokładnie kiedy ono rośnie to spalanie, i wiem jak można by zmniejszyć do poziomu Kolibra , ale tak się nie da jeździć. Dużą część zrobiem kilkoma wyjazdami z box'em i górą sprzętu WS na dachu, na autrostradach geometrycznie rośnie od 100-120km wzwyż, przy stałej V na poziomie coś tam powyżej limitu. A 1/3 zgrubsza przebiegu to właśnie po dach wyładowana i nad dachem - nie mniej. I na trybie sport (bo tak obciązona to już totalna krowa bez tego sport) który powinien się normal nazywać i być domyślnym trybem . A tryb normalny powinien być guziczkiem załączany jak ktoś ma nastrój - guziczek chilloutowy taki :) A tryb sport to bieghi tak ustawione że zamiast na 1,5 tys obr to na 3-4-5 tys jedzie, bo wtedy ma moment i moc.
Nie narzekam w żadnym razie, bo to i tak ok, ale nie piszmy nowym użytkownikom że jakieś kosmiczne 4 czy 7 litrów to norma. To jakieś ekstremalne ekstrema. Czy z rozgrzanego silnika z trasy jednostajnej przy 80-90km/h. To nie jest normalna jazda. A ten LPG gdyby był (GJ ma masę miejsca w bagażniku na butlę) i gdyby by ciut tańszy to może niegłupi pomysł. Silnik ani kultowy ani nic żeby go nie "hańbić gazem", jakieś szpeje w komorze i tak mu nie zaszkodzą wizualnie. No po prostu nie ma co się oburzać na takie zapytania , sam bym się może zastanawiał jakby to z 4-5-6 tys miało kosztować, bo na długo ten wóz planuję , z podobnymi obciążeniami a może i większymi (jakieś przyczepy, lawetki do ciągnięcia właściwych aut itp. ) . To musi palić. Nie pali jak nie jest obciążona czy już rozpędzona i nagrzana, wtedy czy 2,5 czy 2.0 to jadą przypuszczam na ok 50-60 koni mocy może w jednostajnym 80-90 km/h.

Autor:  gzesiolek [ Pt, 8 sty 2016, 12:50 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Andrzejsr, zejdziemy znowu do dyskusji lekko nie na temat...
ale jak 4 jest wartoscia kosmiczna tak 7 jak dla mnie to normalna wartosc przy 2.0 jak nie jezdzisz tylko po miescie, ew. obladowanym autem z predkosciami ponadautostradowymi...

Wiec nie przeginaj w druga strone...

Zeby miec srednia dwucyfrowa to sie trzeba mocno starac nawet przy 2.5 (chyba tylko raz mi sie udalo z baku i to przy jezdzie po zakorkowanym Krakowie), a co dopiero przy 2.0...
Ba imc Robert z ktorym ostro dyskutujesz w watku o hamulcach co to po autostradach ma predkosc przelotowa o paredziesiat km/h wieksza niz ograniczenie ma srednia niewiele ponad 10l/100km w 2.5 ....

Jak przegladniesz wyniki z motostats czy raporty na autocentrum to spalanie srednie jest w okolicach:
2.0 7-7,5l/100km
2.5 8,5-9l/100km

Wiec nie wiem po co to besztanie bo Tobie pali 10l... Spalic sie da, ale czy to norma... wg mnie nie...

Autor:  Andrzejsr [ Pt, 8 sty 2016, 21:16 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

No przecież osoby zliczające w motostatach to już samo w sobie ekstremalna grupa, na pewno nie statystyczna. Samo to wpisywanie zmusza do dyscypliny i wymaga specyficznej osobowości. Tak pali 2.0AT jak napisałem (>10 z 13tys km przebiegu) . Właśnie jeździ po kilka km odcinki miejskie cały tydzień (w sumie tu chyba gaz LPG nie pomoże bo zdaje się początkowe kilka km i tak auto z LPG jednak na benzynie jedzie ), czasem kilkanaście km - tu by się przełączyło pewnie. Zaczyna zawsze te odcinki zimna , lub też obładowana kiluset-kilkutysięczne odcinki ale wtedy z Cx znacznie podwyższonym i goniona bez wielkiego oglądania się na opory i motostaty.
Żeby byłą jasność - uważam że b. mało pali . Ale nie 4-7 jak tu padło. I jeśli by to nie miało uszkodzić silnika to można LPG rozważać w GJ spokojnie.

A co do większy/mniejszy silnik. Większy w warunkach płynnej legalnej jazdy, nagrzany wcale więcej nie musi palić. Użytkuję przemiennie 3.2 i 2.5 V6 tej samej identycznej konstrukcji pana Busso, Alfowskie, żłopią obydwa dość mocno. Ale 3.2 w warunkach łagodnych jak wyżej - pali litr mniej. Regularnie. Bo moment obr ma niżej niż taki sam moment w mniejszym odpowiedniku i nie wymaga kręcenia wysoko, nawet nie sięga do połowy swych możliwości gdy mniejszy już kręci się na 2/3 .
Więc 2.0 jak najbardziej może więcej niż 2.5 (czy niewiele mniej) w Mazdach palić.
Waśnie policzyem, że przez te moje 13 tys km spaliła nam GJ benzyny za prawie 6 tys zł. Z LPG - zostałaby połowa z tego - choćby na komplecik opon torowych całkiem przyzwoitych .
Hmm, kurcze, chętnie poczytam o pierwszych doświadczeniach z LPG w GJ bo w tym wypadku - masa miejsca w bagażniku i jeśłi te super hiper instalacje faktycznie silnika nie niszczą - dlaczego właściwie by nie ?
Jakieś argumenty ?
(piszę to ja, dotąd ignorujący LPG).

-- Dodano: Pt, 8 sty 2016, 21:16 --

Edit : ten gaz w fazie ciekłej Prins to nie taki głupi wygląda . Do każdego modelu auta oddzielny zestaw dedykowany (nie widzę do 2.5 w ogóle, tylko do 2.0) . Wykorzystuje sterownik auta ten sam co do benzyny, wtryski benzyny, przewody paliwowe...
I zbiornik gazu do GJ ma 55 litrów i do każdego modelu przy tej instalacji mają dedykowane zbiorniki, więc można zakładać że nie jest to toporna butla w bagażniku. Zawsze odstraszała mnie konieczność tankowania co 200km od gazu. Ale przy 55 litrach to jakieś 500km. I zapala od razu na gazie. Przez 6 lat , około 150 tys km wychodzi ok 20tys zł taniej na LPG po odliczeniu tych 10 tys na montaż. I nie musimy się eko-męczyć.
No gdzie jest haczyk? ktoś wie?

Autor:  Thomas [ Pt, 8 sty 2016, 21:55 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Że trzeba założyć na początku przygody z autem i latać 150 tys km. A to mało kto robi :)

Ja jakoś miałbym opory wydać 10,5 tys na gaz.

Taki zabieg ma sens przy motorach V8, a nie aucie które pali 8 litrów benzyny.

Autor:  Andrzejsr [ Pt, 8 sty 2016, 22:38 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Nie 8 tylko 10 litrów. Poprzednie rodzinne zrobiło 190tys od nowości w 10 lat z nami, i wciąż jeździ w rodzinie. Mazda sądzę że raczej więcej zrobi bo więcej jeździmy. 10tys zł które da 20-30 tys zł to sens ma raczej, liczę to auto na min 8 lat i 150-200 tys u nas. Przy aucie używanym, kupowanym na 2-3 lata to nie ma sensu, ale na taki czasokilometraż?
No nic, w serwisach gdzie montują o ten zbiornik popytać trzeba, jak jest rozwiązany, bo to w sumie najważniejsze, kupowałem ją dla bagażnika w dużej mierze, jak by jakoś istotnie miał go zbiornik ograniczyć to odpada, ale jak go jakoś sprytnie wymyślili to bardzo poważnie rozważę.

Autor:  slawek [ So, 9 sty 2016, 01:59 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

mialem przez chwilę zagazowanego civica i słabo to wspominam, ale aktualnie mój kumpel cieszy sie gazem w rav 4 zadowolony że ogromne oszczędnosci - dla mnie najwiekszą porazką jest planowanie z nim wakacyjnych podróży zagranicznych: gdzie w czechach, gdzie w de, gdzie w austrii, francji czy włoszech, na którym zjeździe trzeba zjechac z autostrady przerwy co 300-400 km szukanie stacji ...
no i znacznie ograniczony bagażnik

Autor:  simoo [ So, 9 sty 2016, 08:19 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

Ciekawa dyskusja sie nawiazala. Na pewno w trasie po Europie tak jak piszesz trzeba kombinowac gdzie by to lpg znalezc.

Autor:  arecki [ So, 9 sty 2016, 11:04 ]
Tytuł:  Re: LPG SkyActiv-G

W poprzednim aucie miałem LPG i strasznie irytujące było dla mnie to ciągłe tankowanie (co min 300km), w Maździe na szczęście mieści się większa butla i nie jest to aż tak dokuczliwe.
Ale tak jak piszecie, wyjazd za granicę to duży kłopot. Kiedyś wybraliśmy się do Bułgarii, a że w Rumunii nie miałem listy stacji i nie było ich zbyt gęsto to stacji szukałem już po przejechaniu 200km, ciężka sprawa.
Innym razem gdy wybrałem się na zachód, to przejazd przez całą Europę bez problemu (Niemcy, Belgia, Holandia, Francja, Włochy, Austria...) tylko w Hiszpanii, w samym Madrycie nie mogłem zatankować. Wykaz stacji z gazem w nawigacji był dość ubogi, a jak podjechałem to okazało się, że awaria, albo stacja już zlikwidowana, albo nie mają akurat pasującej końcówki :(
Poddałem się i pojechałem na benzynie.

Strona 1 z 14 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/