Teraz jest Pn, 29 kwi 2024, 00:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 15:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2646
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
dropt07
No właśnie ja tak do końca nie jestem przekonany co do tego docierania. Nowa tarcza i nowy klocek nie przylegają do siebie idealnie, tzn. są między nimi "wystające" punkty okładziny klocka które mają małą powierzchnie i będą się szybko i mocno nagrzewały i moga punktowo przegrzewać tarcze?? Nie wiem, może dziwna teoria ale jakoś tak sobie to tłumacze, że nowy klocek i nowa tarcza nie mają pełnej 100% powierzchni styku, będzie się wytwarzało w tym miejscu ciepło. Przejrzałem instrukcję Brembo i tam ani słowa o docieraniu, jest jedyne wspomniane aby zrobić dwa hamowania z niewielkich prędkości aby zedrzeć powłokę, później unikać mocnego hamowania przez 200km. I tak też robię, najpierw dwa lekkie hamowanka na osiedlu bez zatrzymania z 50km/h do ok 10km/h aby zedrzeć farbę, teraz staram się spokojnie jeździć.

Luke
mogę spróbować, jakoś nawet nie pomyślałem, bo to jest trudne to udowodnienia, że to nie błąd użytkownika albo montażysty.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 15:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam trochę inną sytuację, bo mój kuzyn prowadzi sklep internetowy i ja mu te tarcze oddam, a on zareklamuje u dystrybutora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 16:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
dropt07
No właśnie ja tak do końca nie jestem przekonany co do tego docierania.

Nie chodziło mi o sam proces docierania, lecz temperaturę jaką wywołują przyhamowania z 50 do 10 km/h, czego nie uświadamia sobie wielu z nas. To temperatury grubo pow. 100*C, przy której topią się elementy żywiczne dopasowując powierzchnię klocka do tarczy. A wtedy trochę wody, deszcz i po tarczach. Nawet nie trzeba przejeździć 1000 km. Nie mówiąc już o większych prędkościach. Bo przy hamowaniu ze 120 do 80 km/h to nie to samo co z 50 do 10 km/h choć różnica ta sama. Trzeba sobie uświadomić, że przy wyższych prędkościach ubytek energii kinet. w wyniku hamowania, który błyskawicznie zamienia się na ciepło w ukł. hamulcowym, jest dużo większy (kilkukrotnie) niż przy prędkościach niższych (proporcjonalny do kwadratu prędkości). Więc nie trzeba, jak przy docieraniu, pięciokrotnie hamować, tylko raz i schłodzić w kałużach lub podczas deszczu. A hamowanie ze 120 do 80 w trasie to dla wielu z nas norma. I nie pomoże zrzucanie wichrowania wyłącznie na tarcze. Ja się pytam wtedy z przekąsem, dlaczego chopie nie założyłeś tarcz i klocków ceramicznych. Wtedy takie temperatury na zestawie ceramicznym nie robią wrażenia. Mamy jeszcze te 300*C zapasu.

Luke
W artykule, który wyżej przytoczyłem, o pwerstopie reklamacji nie przyjmują jeśli wichrowanie nastąpiło na początku lub jeśli nie udowodnisz że montaż nastąpił prawidłowo z zachowaniem pomiarów bicia itp, itd. Kto nagrywa montaż tarcz i wskazania zegara, chyba tylko … maciekelga.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 16:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2646
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Splko, kumam, tak ogólnie się zastanawiałem nad docieraniem, chyba nie wszyscy producenci o tym piszą. Zimmermann docierałem i się pokrzywił po 12kkm, teraz nie docieram i zobacze

Hehe tylko fota, filmiku brak, tak żeby mieć do swojego archiwum

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 lip 2023, 17:18 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nigdy tak jak Powerstop nie docierałem klocków tylko delikatnie przez pierwszy 1000 km, aż powierzchnie się dopasują. Mechaniory dla mniej świadomego użytkownika docierają jak proponuje Powerstop w przyspieszonym tempie. Wtedy mniejsze ryzyko, że nieświadomy klient przyjedzie z reklamacją.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2023, 08:03 
Wstydliwy
Offline
Od: 04.03.2019
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Właśnie założyłem komplet ATE, przód klocki ceramiczne.
Przejechałem 500 km. - Mazda nareszcie hamuje. Nic nie piszczy.
Co do pylenia - za krótki przebieg, ale to chyba dobrze, że klocki pylą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2023, 08:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No jak są ceramiczne to nie pylą przecież ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 lip 2023, 08:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Moja CX5 na komplecie ATE (tarcze + klocki ceramiczne) ma zrobione jak dotąd 30tys,tarcze bez zauważalnego zużycia,klocki to samo. Zero rdzy, zero pylenia.Popiskują przy parkowaniu od czasu do czasu ale to z racji zapiaszczonej drogi dojazdowej.
Hamują znakomicie. Polecam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 wrz 2023, 21:31 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.06.2023
Posty: 2
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: pomorski
Dzień dobry. To mój pierwszy post. Nazywam się Daniel . Jutro zamierzam wymieniać tarcze, klocki i przy okazji płyn hamulcowy. Pytanie brzmi o wymianę płynu....czy bez zapłonu pójść klasykiem od najdalszego koła? Czy z ABS/ESP od najbliższego?... Z włączonym silnikiem lub zapłonem?? Opinie są różne. Czy bez zapłonu wszystkie sekcje ABS są rożne? Wszelkie uwagi dotyczące opisanych czynności szczerze docenie. Na marginesie, mój pierwszy japończyk, i jestem zachwycony(jedyna przypadłość to czasami małe szarpanie na 1 biegu, jutro sprawdzę dokręcenie sanek i innych elementów wg. wskazówek z forum). Pozdrawiam


Ostatnio edytowano Pt, 22 wrz 2023, 08:19 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 18 wrz 2023, 20:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Dziś zabrałem się za wymianę klocków tył w GJ z elektrycznym ręcznym
musiałem zdemontować jarzma zacisków aby dokładnie wyczyścić miejsce na blaszki klocków
i tu pytanie o śruby mocujące te jarzma do zwrotnicy
czy myślicie że można je skrócić z 5mm?
Te właśnie 5mm śruby przechodzi na wylot przez zwrotnice i wystaje w stronę tarczy
i na tej wystającej końcówce zbiera się cały syf co powoduje że jest spora trudność z odkręceniem
Jeżeli śruba nie wystawałaby ( była na równo ze zwrotnicą ) problem by znikł
ale tak się zastanawiam czy w czasie hamowania jak siła działa na zacisk
to te śruby biorą tą siłę na siebie i może nie mogą być krótsze?
Co myślicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 11:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja myślę że jarzmo trzyma część śruby który ma z nim styk. To co wystaje jest zbędne więc można by uciąć. Tylko musisz to zrobić dobrze żeby się dobrze wkręcała potem <spoko> . Może mieli za dużo śrub z jakiegoś innego modelu auta i je chcieli wykorzystać dla tego takie długie :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 15:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Lucasbadboy - to nie Alfa raczej żeby brali co akurat leży pod ręką ;)

Nie skracałbym, jak sie zacznie luzować to jest kawałek jeszcze żeby trzymał a już czuć będzie i można się zatrzymać spokojnie. One nie są takie trochę "szpiczaste" ? żeby własnie łatwiej było złapać gwint i nie uszkodzić go w zwrotnicy ? po ścięciu może być nie tak idealny koniec i wkręcisz Ty czy ktoś inny później lekko krzywo i po zwrotnicy.
Raz na kilka lat można się pomęczyć albo nowe założyć te śruby.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 wrz 2023, 22:30 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
dzięki za odp.
O potencjalnym odkręceniu nie pomyślałem a ten brud na tych końcówkach 100% zablokuje taką możliwość
sprytnie to opracowali zapewne zamierzone to jest :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 wrz 2023, 07:13 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Możesz zawsze czymś spryskać przy rozbieraniu, dać jakiś smar który zapobiegnie rdzewieniu :wink:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 20 wrz 2023, 21:18 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Było użyte wszystko co tylko jest dostępne ale tam jest bardzo mało miejsca do górnej śruby da radę
dojść szlifierką wysokoobrotową z długim trzpieniem ( mozliwosć oczyszczenia) ale do dolnej nie ma takiej opcji lub nie mam narzędzi
ogólnie temat zamknięty śruby pokryte smarem nadal wystają jak wystawały
i czekają na wymianę tarcz kiedyś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 lis 2023, 09:29 
Świeżak
Offline
Od: 12.10.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witajcie , czy może ktoś z Was szanowni ma dostęp do bazy i może podać mi numery części OEM tarcz i klocków przód do mojego samochodu? Będę zobowiązany.

JMZGL62M801607905
M6 2,5 143kW 2018


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 lis 2023, 20:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tarcze przód OE: GHR1-33-251A
Klocki przód OE: G4YA-33-28ZA

Tarcze tył OE: GHT2-26-251
Klocki tył OE: GMY0-26-43ZB

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sty 2024, 12:49 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 03.01.2024
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
Dzień dobry w Nowym Roku!

Mam do Was pytanie, ponieważ planuje wymienić tarcze przód i tył oraz klocki przód i tył.

Wybór padł na ATE.
Auto: Mazda 6 Kombi (GJ, GL) (2012.08 - 0) 2.2 D (GJ2FW) 175KM, 129kW
Rocznik 2014 zwykły ręczny
Mam aktualnie felgi 19'

Proszę jakiegoś eksperta o doinformowanie mnie czy dobrze to dobrałam czy gdzieś popełniłam błąd:

TARCZE PRZÓD (297mm)
https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamu ... tml#opinie

TARCZE TYŁ (278mm)
https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamu ... tml#100032

KLOCKI PRZÓD (AKEBONO (wys. 59,6))
https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... tml#100030

KLOCKI TYŁ (MANDO (???) (wys. 44,5))
https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... tml#100030


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2024, 21:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Skończyły się ATE - bardzo dobre ale piszczą. Jeździ teraz syn i mo to przeszkadzało. Tym razem wybór padł na Bosch i pytanie jeździł ktoś? jaka opinia?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2024, 21:38 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam komplet ATE tarcze + klocki. Nie piszczą... Zapewne zależy od tarczy i współpracy z nią. Miałem wybór pomiędzy ATE i Brembo i polecono mi raczej ATE. Co do Bosh to nie wiem - nigdy nie miałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2024, 21:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Weź te. Najlepsze jakie miałem! Nic nie piszczy, nie pyli, klocek-bajka!
Obrazek


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 sty 2024, 21:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Też niezmiennie polecam Powerstopy. Nie ma nic lepszego, brak pylenia, hamowanie petarda i co najważniejsze nie zagotujesz ich. Na fabrycznych przy 3 poważniejszych hamowaniach przy szybszej jeździe bałem się czy czwarte hamowanie wyrobia. A na powerstop nigdy nie było problemu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 07:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2646
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Potwierdzam, ja też jestem zadowolony z Z23.

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 12:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja tez potwierdzam, mega klocki <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 sty 2024, 13:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 18.10.2021
Posty: 50
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: śląski
I ja też polecam, klocki starczają na wiele km i koła czyste :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 30 sty 2024, 21:02 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Hej,
Stoję przed wymianą klocków z przodu w mojej 6. Zaczynają piszczeć, przejechały 53 tys. Czytałem, że chwaliłeś Ashikę, bo tanio i dobrze, ja nie jeżdżę jak wariat, więc by mi się sprawdziły myślę. Gdzie kupowałeś, podałbyś nr dokładnie które? Z góry dzięki, Michał.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2024, 09:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja polecałem kilka tanich ale dobrze sprawujących się konfiguracji, obecnie mam:

1) Tarcze przód ATE 24.0128-0279.1, klocki przód LPR 05P1916
2) Tarcze tył TRW DF8115 , klocki tył Ashika 51-03-319

Przedtem miałem z przodu tarcze Textar, oceniam że są gorsze od ATE.
ATE wydają się być bardziej odporne na kontakt z zimną wodą i ew. wichrowanie.
LPR i Ashika na pewno trochę pylą ale poza tym same plusy, włącznie z ceną.

Podstawa to jednak poprawna wymiana, szczotka syntetyczna do czyszczenia piasty, nie używanie dużej siły przy zdejmowaniu starych tarcz co prowadzi do uszkodzenia delikatnych piast.
Lekkie obstukanie małym młotkiem po obwodzie tarczy powinno wystarczyć. Podchodzimy naprawdę z wyczuciem.

Od razu koniecznie nowy smar do prowadanic zacisków (z tyłu zawsze ale to zawsze to robimy, bo jest tu tendencja do zapiekania).
Dedykowany smar, który nie niszczy gumy. Np. TRW PFG 110.

Poźniej trochę smaru na prowadnice zacisku klocka np. Textar CeraTEC.

Piastę smaruję mikro ilościa powyższego Textar CeraTEC, wystarczy palcem zostawić niewidoczną warstwę, co powoduje później prostszy demontaż, chodzi tu właśnie o wspomniany młotek nagminnie używany do demontażu w zakładach "kowalskich".

Przy obsłudze tylnych hamulcach pamiętać o procedurze zwalniania elektrycznego hamulca.
Żeby żaden specjalista nie próbował wymieniać klocków z tyłu swoim sposobem.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 lut 2024, 20:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2532
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
“Piastę smaruję mikro ilościa powyższego Textar CeraTEC, wystarczy palcem zostawić niewidoczną warstwę, co powoduje później prostszy demontaż, chodzi tu właśnie o wspomniany młotek nagminnie używany do demontażu w zakładach "kowalskich"

Ja dalem delikatną warstwę oleju silnikowego na piastę. Czy to się sprawdzi dowiem się jak będę zmieniał tarcze ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 lut 2024, 13:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Moim zdaniem nie ma znaczenia czy to olej czy smar podobny jak wymieniłem.
Prawdop. najlepszy efekt będzie jednak ze smarem ceramicznym, raczej utrzyma się on na powierzchni dłużej niż olej.

Niektóre smary nie są zalecane bo reagują z powierzchnią aluminiowych felg, tu wymieniany jest często smar miedziany, którego nie powinno się stosować.
Z takim smarem nie zbliżamy się do układu hamulcowego w ogóle. Co więksi hardkorowcy stosowali go niegdyś to prowadnic zacisków, tych z gumowymi uszczelkami, to jest błąd.
Czasami nie dochodziło do problemów bo są różne smary miedziane i te tylko z dodatkiem miedzi, później powstawały teorie "że u mnie się sprawdza". Ale to mniej więcej jak myć zęby płynem do naczyń. No cóż zęby będą czyste. :lol:

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 lut 2024, 13:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ostrożnie z tym smarowaniem piast. Ja rozmawiałem kiedyś z przedstawicielem Ferodo na Polskę - kategorycznie zalecał NICZYM nie smarować.
To samo mówi na oficjalnej stronie EBC :

https://ebcbrakes.pl/pl/blog/artykul/cz ... -hamulcowe

Nie zaleca się również smarowania piast pod tarcze. Wówczas mogłoby bowiem dojść do niemal dwukrotnego obniżenia współczynnika tarcia. W niektórych przypadkach posmarowane piasty mogą również spowodować mimowolne odkręcanie się śrub w trakcie poruszania się pojazdem

Dla mnie to logiczne - siła jest przenoszona nie przez śrubę a tarcie miedzy piastą a tarczą. Śruba "tylko" je dociska.

Dodatkowo przedstawiciel Ferodo uważał że smar może się nierówno rozłożyć, czy perzylepic do niego jakiś brud opiłek itd. A pamiętajmy jakie są zalecenia 'bicia' na piaście jak minimalne już są poza normą.

W każdym razie nie smaruję niczym , jest w tarczy ten otwór dla śrubki pięknie odskakuje nawet przyrdzewiała tarcza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2127 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 67, 68, 69, 70, 71  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.