Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=69&t=684 |
Strona 70 z 71 |
Autor: | maciekelga [ Pn, 24 lip 2023, 15:27 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
dropt07 No właśnie ja tak do końca nie jestem przekonany co do tego docierania. Nowa tarcza i nowy klocek nie przylegają do siebie idealnie, tzn. są między nimi "wystające" punkty okładziny klocka które mają małą powierzchnie i będą się szybko i mocno nagrzewały i moga punktowo przegrzewać tarcze?? Nie wiem, może dziwna teoria ale jakoś tak sobie to tłumacze, że nowy klocek i nowa tarcza nie mają pełnej 100% powierzchni styku, będzie się wytwarzało w tym miejscu ciepło. Przejrzałem instrukcję Brembo i tam ani słowa o docieraniu, jest jedyne wspomniane aby zrobić dwa hamowania z niewielkich prędkości aby zedrzeć powłokę, później unikać mocnego hamowania przez 200km. I tak też robię, najpierw dwa lekkie hamowanka na osiedlu bez zatrzymania z 50km/h do ok 10km/h aby zedrzeć farbę, teraz staram się spokojnie jeździć. Luke mogę spróbować, jakoś nawet nie pomyślałem, bo to jest trudne to udowodnienia, że to nie błąd użytkownika albo montażysty. |
Autor: | Luke [ Pn, 24 lip 2023, 15:38 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Ja mam trochę inną sytuację, bo mój kuzyn prowadzi sklep internetowy i ja mu te tarcze oddam, a on zareklamuje u dystrybutora. |
Autor: | dropt07 [ Pn, 24 lip 2023, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
dropt07 No właśnie ja tak do końca nie jestem przekonany co do tego docierania. Nie chodziło mi o sam proces docierania, lecz temperaturę jaką wywołują przyhamowania z 50 do 10 km/h, czego nie uświadamia sobie wielu z nas. To temperatury grubo pow. 100*C, przy której topią się elementy żywiczne dopasowując powierzchnię klocka do tarczy. A wtedy trochę wody, deszcz i po tarczach. Nawet nie trzeba przejeździć 1000 km. Nie mówiąc już o większych prędkościach. Bo przy hamowaniu ze 120 do 80 km/h to nie to samo co z 50 do 10 km/h choć różnica ta sama. Trzeba sobie uświadomić, że przy wyższych prędkościach ubytek energii kinet. w wyniku hamowania, który błyskawicznie zamienia się na ciepło w ukł. hamulcowym, jest dużo większy (kilkukrotnie) niż przy prędkościach niższych (proporcjonalny do kwadratu prędkości). Więc nie trzeba, jak przy docieraniu, pięciokrotnie hamować, tylko raz i schłodzić w kałużach lub podczas deszczu. A hamowanie ze 120 do 80 w trasie to dla wielu z nas norma. I nie pomoże zrzucanie wichrowania wyłącznie na tarcze. Ja się pytam wtedy z przekąsem, dlaczego chopie nie założyłeś tarcz i klocków ceramicznych. Wtedy takie temperatury na zestawie ceramicznym nie robią wrażenia. Mamy jeszcze te 300*C zapasu. Luke W artykule, który wyżej przytoczyłem, o pwerstopie reklamacji nie przyjmują jeśli wichrowanie nastąpiło na początku lub jeśli nie udowodnisz że montaż nastąpił prawidłowo z zachowaniem pomiarów bicia itp, itd. Kto nagrywa montaż tarcz i wskazania zegara, chyba tylko … maciekelga. |
Autor: | maciekelga [ Pn, 24 lip 2023, 16:58 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Splko, kumam, tak ogólnie się zastanawiałem nad docieraniem, chyba nie wszyscy producenci o tym piszą. Zimmermann docierałem i się pokrzywił po 12kkm, teraz nie docieram i zobacze Hehe tylko fota, filmiku brak, tak żeby mieć do swojego archiwum Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka |
Autor: | dropt07 [ Pn, 24 lip 2023, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Nigdy tak jak Powerstop nie docierałem klocków tylko delikatnie przez pierwszy 1000 km, aż powierzchnie się dopasują. Mechaniory dla mniej świadomego użytkownika docierają jak proponuje Powerstop w przyspieszonym tempie. Wtedy mniejsze ryzyko, że nieświadomy klient przyjedzie z reklamacją. |
Autor: | kapete [ Cz, 27 lip 2023, 08:03 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Właśnie założyłem komplet ATE, przód klocki ceramiczne. Przejechałem 500 km. - Mazda nareszcie hamuje. Nic nie piszczy. Co do pylenia - za krótki przebieg, ale to chyba dobrze, że klocki pylą. |
Autor: | Lucasbadboy [ Cz, 27 lip 2023, 08:07 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
No jak są ceramiczne to nie pylą przecież . |
Autor: | Smook [ Cz, 27 lip 2023, 08:42 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Moja CX5 na komplecie ATE (tarcze + klocki ceramiczne) ma zrobione jak dotąd 30tys,tarcze bez zauważalnego zużycia,klocki to samo. Zero rdzy, zero pylenia.Popiskują przy parkowaniu od czasu do czasu ale to z racji zapiaszczonej drogi dojazdowej. Hamują znakomicie. Polecam. |
Autor: | Randall78 [ Śr, 6 wrz 2023, 21:31 ] |
Tytuł: | Wymiana tarcz, klocków i płynu hamulcowego |
Dzień dobry. To mój pierwszy post. Nazywam się Daniel . Jutro zamierzam wymieniać tarcze, klocki i przy okazji płyn hamulcowy. Pytanie brzmi o wymianę płynu....czy bez zapłonu pójść klasykiem od najdalszego koła? Czy z ABS/ESP od najbliższego?... Z włączonym silnikiem lub zapłonem?? Opinie są różne. Czy bez zapłonu wszystkie sekcje ABS są rożne? Wszelkie uwagi dotyczące opisanych czynności szczerze docenie. Na marginesie, mój pierwszy japończyk, i jestem zachwycony(jedyna przypadłość to czasami małe szarpanie na 1 biegu, jutro sprawdzę dokręcenie sanek i innych elementów wg. wskazówek z forum). Pozdrawiam |
Autor: | piolsm [ Pn, 18 wrz 2023, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Dziś zabrałem się za wymianę klocków tył w GJ z elektrycznym ręcznym musiałem zdemontować jarzma zacisków aby dokładnie wyczyścić miejsce na blaszki klocków i tu pytanie o śruby mocujące te jarzma do zwrotnicy czy myślicie że można je skrócić z 5mm? Te właśnie 5mm śruby przechodzi na wylot przez zwrotnice i wystaje w stronę tarczy i na tej wystającej końcówce zbiera się cały syf co powoduje że jest spora trudność z odkręceniem Jeżeli śruba nie wystawałaby ( była na równo ze zwrotnicą ) problem by znikł ale tak się zastanawiam czy w czasie hamowania jak siła działa na zacisk to te śruby biorą tą siłę na siebie i może nie mogą być krótsze? Co myślicie? |
Autor: | Lucasbadboy [ Wt, 19 wrz 2023, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Ja myślę że jarzmo trzyma część śruby który ma z nim styk. To co wystaje jest zbędne więc można by uciąć. Tylko musisz to zrobić dobrze żeby się dobrze wkręcała potem . Może mieli za dużo śrub z jakiegoś innego modelu auta i je chcieli wykorzystać dla tego takie długie |
Autor: | Andrzejsr [ Wt, 19 wrz 2023, 15:01 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Lucasbadboy - to nie Alfa raczej żeby brali co akurat leży pod ręką Nie skracałbym, jak sie zacznie luzować to jest kawałek jeszcze żeby trzymał a już czuć będzie i można się zatrzymać spokojnie. One nie są takie trochę "szpiczaste" ? żeby własnie łatwiej było złapać gwint i nie uszkodzić go w zwrotnicy ? po ścięciu może być nie tak idealny koniec i wkręcisz Ty czy ktoś inny później lekko krzywo i po zwrotnicy. Raz na kilka lat można się pomęczyć albo nowe założyć te śruby. |
Autor: | piolsm [ Wt, 19 wrz 2023, 22:30 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
dzięki za odp. O potencjalnym odkręceniu nie pomyślałem a ten brud na tych końcówkach 100% zablokuje taką możliwość sprytnie to opracowali zapewne zamierzone to jest |
Autor: | Lucasbadboy [ Śr, 20 wrz 2023, 07:13 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Możesz zawsze czymś spryskać przy rozbieraniu, dać jakiś smar który zapobiegnie rdzewieniu |
Autor: | piolsm [ Śr, 20 wrz 2023, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Było użyte wszystko co tylko jest dostępne ale tam jest bardzo mało miejsca do górnej śruby da radę dojść szlifierką wysokoobrotową z długim trzpieniem ( mozliwosć oczyszczenia) ale do dolnej nie ma takiej opcji lub nie mam narzędzi ogólnie temat zamknięty śruby pokryte smarem nadal wystają jak wystawały i czekają na wymianę tarcz kiedyś |
Autor: | kryniuu [ Śr, 1 lis 2023, 09:29 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Witajcie , czy może ktoś z Was szanowni ma dostęp do bazy i może podać mi numery części OEM tarcz i klocków przód do mojego samochodu? Będę zobowiązany. JMZGL62M801607905 M6 2,5 143kW 2018 |
Autor: | Kierowca [ Cz, 2 lis 2023, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Tarcze przód OE: GHR1-33-251A Klocki przód OE: G4YA-33-28ZA Tarcze tył OE: GHT2-26-251 Klocki tył OE: GMY0-26-43ZB |
Autor: | Izzy95 [ Śr, 3 sty 2024, 12:49 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Dzień dobry w Nowym Roku! Mam do Was pytanie, ponieważ planuje wymienić tarcze przód i tył oraz klocki przód i tył. Wybór padł na ATE. Auto: Mazda 6 Kombi (GJ, GL) (2012.08 - 0) 2.2 D (GJ2FW) 175KM, 129kW Rocznik 2014 zwykły ręczny Mam aktualnie felgi 19' Proszę jakiegoś eksperta o doinformowanie mnie czy dobrze to dobrałam czy gdzieś popełniłam błąd: TARCZE PRZÓD (297mm) https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamu ... tml#opinie TARCZE TYŁ (278mm) https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamu ... tml#100032 KLOCKI PRZÓD (AKEBONO (wys. 59,6)) https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... tml#100030 KLOCKI TYŁ (MANDO (???) (wys. 44,5)) https://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamu ... tml#100030 |
Autor: | koliber1960 [ Pn, 22 sty 2024, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Skończyły się ATE - bardzo dobre ale piszczą. Jeździ teraz syn i mo to przeszkadzało. Tym razem wybór padł na Bosch i pytanie jeździł ktoś? jaka opinia? |
Autor: | Luke [ Pn, 22 sty 2024, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Ja mam komplet ATE tarcze + klocki. Nie piszczą... Zapewne zależy od tarczy i współpracy z nią. Miałem wybór pomiędzy ATE i Brembo i polecono mi raczej ATE. Co do Bosh to nie wiem - nigdy nie miałem. |
Autor: | Greg78 [ Pn, 22 sty 2024, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Weź te. Najlepsze jakie miałem! Nic nie piszczy, nie pyli, klocek-bajka! Sent from my iPhone using Tapatalk |
Autor: | szymonpoznan1 [ Pn, 22 sty 2024, 21:48 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Też niezmiennie polecam Powerstopy. Nie ma nic lepszego, brak pylenia, hamowanie petarda i co najważniejsze nie zagotujesz ich. Na fabrycznych przy 3 poważniejszych hamowaniach przy szybszej jeździe bałem się czy czwarte hamowanie wyrobia. A na powerstop nigdy nie było problemu. |
Autor: | maciekelga [ Wt, 23 sty 2024, 07:26 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Potwierdzam, ja też jestem zadowolony z Z23. Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka |
Autor: | Lucasbadboy [ Wt, 23 sty 2024, 12:32 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Ja tez potwierdzam, mega klocki |
Autor: | Jedrzej [ Wt, 23 sty 2024, 13:59 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
I ja też polecam, klocki starczają na wiele km i koła czyste Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | makoleon [ Wt, 30 sty 2024, 21:02 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Hej, Stoję przed wymianą klocków z przodu w mojej 6. Zaczynają piszczeć, przejechały 53 tys. Czytałem, że chwaliłeś Ashikę, bo tanio i dobrze, ja nie jeżdżę jak wariat, więc by mi się sprawdziły myślę. Gdzie kupowałeś, podałbyś nr dokładnie które? Z góry dzięki, Michał. |
Autor: | Kierowca [ Cz, 1 lut 2024, 09:28 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Ja polecałem kilka tanich ale dobrze sprawujących się konfiguracji, obecnie mam: 1) Tarcze przód ATE 24.0128-0279.1, klocki przód LPR 05P1916 2) Tarcze tył TRW DF8115 , klocki tył Ashika 51-03-319 Przedtem miałem z przodu tarcze Textar, oceniam że są gorsze od ATE. ATE wydają się być bardziej odporne na kontakt z zimną wodą i ew. wichrowanie. LPR i Ashika na pewno trochę pylą ale poza tym same plusy, włącznie z ceną. Podstawa to jednak poprawna wymiana, szczotka syntetyczna do czyszczenia piasty, nie używanie dużej siły przy zdejmowaniu starych tarcz co prowadzi do uszkodzenia delikatnych piast. Lekkie obstukanie małym młotkiem po obwodzie tarczy powinno wystarczyć. Podchodzimy naprawdę z wyczuciem. Od razu koniecznie nowy smar do prowadanic zacisków (z tyłu zawsze ale to zawsze to robimy, bo jest tu tendencja do zapiekania). Dedykowany smar, który nie niszczy gumy. Np. TRW PFG 110. Poźniej trochę smaru na prowadnice zacisku klocka np. Textar CeraTEC. Piastę smaruję mikro ilościa powyższego Textar CeraTEC, wystarczy palcem zostawić niewidoczną warstwę, co powoduje później prostszy demontaż, chodzi tu właśnie o wspomniany młotek nagminnie używany do demontażu w zakładach "kowalskich". Przy obsłudze tylnych hamulcach pamiętać o procedurze zwalniania elektrycznego hamulca. Żeby żaden specjalista nie próbował wymieniać klocków z tyłu swoim sposobem. |
Autor: | Lucasbadboy [ Cz, 1 lut 2024, 20:09 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
“Piastę smaruję mikro ilościa powyższego Textar CeraTEC, wystarczy palcem zostawić niewidoczną warstwę, co powoduje później prostszy demontaż, chodzi tu właśnie o wspomniany młotek nagminnie używany do demontażu w zakładach "kowalskich" Ja dalem delikatną warstwę oleju silnikowego na piastę. Czy to się sprawdzi dowiem się jak będę zmieniał tarcze . |
Autor: | Kierowca [ Pt, 2 lut 2024, 13:09 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Moim zdaniem nie ma znaczenia czy to olej czy smar podobny jak wymieniłem. Prawdop. najlepszy efekt będzie jednak ze smarem ceramicznym, raczej utrzyma się on na powierzchni dłużej niż olej. Niektóre smary nie są zalecane bo reagują z powierzchnią aluminiowych felg, tu wymieniany jest często smar miedziany, którego nie powinno się stosować. Z takim smarem nie zbliżamy się do układu hamulcowego w ogóle. Co więksi hardkorowcy stosowali go niegdyś to prowadnic zacisków, tych z gumowymi uszczelkami, to jest błąd. Czasami nie dochodziło do problemów bo są różne smary miedziane i te tylko z dodatkiem miedzi, później powstawały teorie "że u mnie się sprawdza". Ale to mniej więcej jak myć zęby płynem do naczyń. No cóż zęby będą czyste. |
Autor: | Andrzejsr [ Pt, 2 lut 2024, 13:48 ] |
Tytuł: | Re: GJ/GL wymiana klocków i tarcz hamulcowych |
Ostrożnie z tym smarowaniem piast. Ja rozmawiałem kiedyś z przedstawicielem Ferodo na Polskę - kategorycznie zalecał NICZYM nie smarować. To samo mówi na oficjalnej stronie EBC : https://ebcbrakes.pl/pl/blog/artykul/cz ... -hamulcowe Nie zaleca się również smarowania piast pod tarcze. Wówczas mogłoby bowiem dojść do niemal dwukrotnego obniżenia współczynnika tarcia. W niektórych przypadkach posmarowane piasty mogą również spowodować mimowolne odkręcanie się śrub w trakcie poruszania się pojazdem Dla mnie to logiczne - siła jest przenoszona nie przez śrubę a tarcie miedzy piastą a tarczą. Śruba "tylko" je dociska. Dodatkowo przedstawiciel Ferodo uważał że smar może się nierówno rozłożyć, czy perzylepic do niego jakiś brud opiłek itd. A pamiętajmy jakie są zalecenia 'bicia' na piaście jak minimalne już są poza normą. W każdym razie nie smaruję niczym , jest w tarczy ten otwór dla śrubki pięknie odskakuje nawet przyrdzewiała tarcza. |
Strona 70 z 71 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |