no i co zdiagnozował ?
Dzień dobry,
Koledzy, kupiłem auto w komisie ale nie udało mi się dojechać do domu bez awarii
Otóż podczas jazdy, zaczęły się problemy ze światłami, gasły i mrugały, myślałem że to problem z automatem do świateł.
Przestawiłem na stałe mijania, ale zaczęło śmierdzieć plastikiem i po chwili pojawił się brak ładowania.
Podłączyłem się komputerem
P2503 - napięcie ładowanie - za niskie - nie ciągły
P2504 - napięcie ładowania - za wysokie - nie ciagły
U0155 - CAN: usterka komunikacji ze sterownikiem zestawu IC - nieciągły
Błędy udało się skasować, ale ponieważ nie ma ładowania, to pojawia się P2503 - napięcie ładowanie - za niskie - nie ciągły
Nie ma też świateł przeciwmgielnych.
Był też błąd silniczka świateł , ale nie zapisałem sobie tego.
No i teraz pytanie,
Czy padł alternator, czy może jest szansa że jakiś bezpiecznik.
W puszcze w komorze silnika sprawdziłem, wszystkie bezpieczniki sprawne.
Zauważyłem też, że nadpalony jest skrajny PIN w tej wtyczce co idzie do puszki bezpieczników (takie cienki zielony , zaraz przy grubym pomarańczowym)
Możecie coś podpowiedzieć, jak się zabrać do tematu ?
Gdzie pomierzyć sygnały alternatora (bardziej dostępne miejsce miejsce niż na samy alternatorze z tyłu silnika)
Tylko proszę bez komentarzy : oddaj sprzedawcy (wiem że mogę tak zrobić, ale nie pora jeszcze na to, a możne uda się naprawić samodzielnie)
-- Dodano: 31 grudnia 2023, o 11:02 --
tak wygląda nadpalone złącze
https://ibb.co/sCb63HS-- Dodano: 4 stycznia 2024, o 13:07 --
Witam.
Uszkodzony alternator, rozmawiałem z regeneracją alternatorów i gość powiedział tak:
Jeśli jest to alternator Mitsubishi - nie naprawia tego (próbował i zawsze były problemy bo Mitshubishi nie dostarcza samych regulatorów a zamienniki nie działają w aucie)
No i teraz pytanie :
czy może ktoś to potwierdzić ?
A może ktoś naprawiał alternator i mu to działa ?
Zaczyna mnie to martwić
Pozdrawiam
-- Dodano: 10 stycznia 2024, o 18:36 --
w moim przypadku okazał się uszkodzony regulator alternatora.
Naprawiacz alternatorów powiedział, żebym nie myślał o kupnie zamienników, dlatego kupiłem drugi alternator i zrobiłem regenerację alternatora.
Ładowanie powróciło.
Pozostaje pytanie upalonego gniazda w skrzynce bezpieczników.
Dodatkowa informacja
W tej maździe miałem alternator A2TJ0391B
założyłem A2TJ0391A i działa
jest jeszcze A2TJ0391C
Ponoć wszystkie są zamienne między sobą
Opisane i innym wątku
-- Dodano: 10 stycznia 2024, o 18:40 --
--------------------------------------------
Info dodatkowe - ponoć nie wolno odpalać tych aut ze startera i lądować tylko na odłączonym plusie akumulatora,
dlatego, że iskrzenie na klemie plusowej powoduje uszkodzenie regulatora właśnie (pierwsze o co zapytał mechanik od alternatorów)
Co może potwierdzać mój przypadek, bo musieliśmy odpalać ze startera.
Ile w tm prawdy, nie wiem, ale u mnie tak było. (może przypadek, może nie)
------------------------------------------------