Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 22:18

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Usunięcie DPF
PostNapisane: Wt, 10 cze 2014, 16:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Witam wszystkich.
Dopiero zarejestrowałem się na forum wiec proszę o wyrozumiałość.
Sprawa jest następująca. Posiadam Mazdę 6 2007 rok 121KM i zdecydowałem się na usunięcie filtra DPF. Mam już dość użerania się z tym ustrojstwem. Czy ktoś ma może namiary na zakład w okolicach Torunia zajmujący się czymś takim? Ewentualnie może macie sprawdzony zakład gdzieś w Polsce? Dzięki z góry za pomoc.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF... Off
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 10:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
No i Madzia "wykastowana" z DPF.
Do tego małe podkręcenie mocy.
Z seryjnych 121 koni zostało po usunięciu filtra DPF 117KM i 303 Nm. Po tuningu 144KM i 380 Nm. Koszt całkowity 2000zł. Na razie wszystko ok. Silnik fajnie świszczy i autko lepiej przyspiesza. Mam jednak wrażenie, że przełożenia biegów mogłyby być dłuższe. Jeszcze muszę sprawdzić spalanie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF... Off
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 15:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 04.04.2014
Posty: 280
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Że co?? mam ten sam motor i serie miałeś 121koni?? i po chipie uzyskałeś 144?? <o0>
Nie załamuj mnie takimi wynikami bo co mam sobie myśleć jak seryjny motor mam 140 to i umnie by wynikało że mam 121. porażka.... <o0> <o0>

_________________
Pozdrawiam Bykolo
Teraz jest
Audi A4 B8 2.0TDI 2011


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 16:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Bykolo ty masz GH, a kolega mosciu28 ma GG i zamiast pisać o odpowiednim dziale, podpiął się pod wątek w GH

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł: Re: DPF... Off
PostNapisane: Śr, 16 lip 2014, 17:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jakby nie było to i tak zagadka jaki silnik kolega mosciu28 poddał kastracji.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 lip 2014, 10:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Sorki za nieścisłości. Nie do końca jeszcze orientuję się w oznaczeniach więc mogłem coś pomieszać.
Moja Mazda seryjnie według dokumentów miała 121KM po usunięciu DPF została zhamowana i wynik to 117KM więc przed wywaleniem filtra miała ok 113KM (dość sporo zdechło). Po zamontowaniu chipa i zmianie oprogramowania silnika wynik z hamowni to 144KM.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 lip 2014, 13:08 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 99
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Coś tu jest bez sensu

Po co hamować auto z błędami i co to za wróżenie z fusów ile miało przed.
Może i miało ponad serie ale zapchany dpf ja dobił.

_________________
DPF pomoc. UK fordalloys@gmail.com


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lip 2014, 22:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
W GG/GY silnik o mocy 121KM to jest silnik o oznaczeniu RF5C
Silnik RF5C posiada również moc 136KM i on również nie posiada seryjnie filtra cząstek stałych DPF.
Silnik RF5C był montowany w wersjach przez faceliftingiem.
Skoro silnik RF5C nie posiada DPF to jak mógł być pozbawiony czegoś czego nie ma?
Który jest rok produkcji Twojej Mazdy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 13:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Mazda jest z 2007r. i jest to model po lifcie.
DPF był na pewno bo był już czyszczony przez mechanika i miałem z nim problemy dlatego został usunięty.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 17:34 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ok, wiec posiadasz silnik RF7J o mocy 147KM oczywiście z fabrycznym DPFem, teraz bez DPFu bo go wykastrowales.

Wiec, jak piszesz ze masz w dowodzie 121KM to niestety jakiś błąd.
Dalej, Twoje deklarowane moce przed i po kastracji to również jakieś dyrdymaly bo wynika ze masz mniej niż seria z DPFem.

Reasumując, po kastracji i remapie powinieneś spokojnie mieć około 160KM wzwyż.

Ps, nie rzucam się na Ciebie tylko analizuje to co napisałeś...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 22:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3306
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
W dieslu 147KM chyba jednak nie było...

Tapnięte z GT-I9300

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 22 lip 2014, 23:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
W poliftcie diesel ma chyba 143KM? 147KM ma benzynowa 2 litrówka.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 lip 2014, 13:42 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tak tak.... GG/GY w polifcie w RF7J ma 143KM, a PB ma 147KM....
Co niezmienna faktu ze autor poprzednich postów coś tam źle opisuje.... bo w sumie zyskał po chipie i kastracji zaledwie 1KM, nieźle jak na wywalona kasę i czas.
Sorki, ale nie mam pojęcia o pojęciu ale to najdroższe zwiekszanie mocy silnika w historii, 1KM za 2kzł.... 10KM to wychodzi 20tys zlociszy polskich, ja pierdziu....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 15:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Więc dla znawców tematu.
Mazda 6 występuje w 3 wersjach silnikowych z 2 litrowym dieslem.
2002-2008 121 KM
2002- 2008 136 KM
2005-2008 143 KM
Moja jest to wersja z silnikiem najsłabszym czyli 121-konnym.
Podczas eksploatacji niestety silnik słabnie i traci część mocy. W mojej spadek mocy był dość znaczny bo o ok 5 km. Po zaczipowaniu silnika obecna moc to 144KM.


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 16:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ale ten 136 konny został zastąpiony tym 143 konnym. I 136 konny nigdy nie był montowany z DPF.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 19:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Może i tak. Ale cała reszta się zgadza. Myślę że sprawa silników wyjaśniona.
Silnik 121 konny na pewno posiada DPF.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 20:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie.
Nie.
Nie...

DPF wsadzali dopiero w nowym silniku RF7J, w GG/GY w polifcie i miał moc 143KM, pozniej w GH ten sam silnik ale zmniejszono moc do 140KM

121KM był ale bez DPFu i tylko w GG/GY w przedlifcie, w polifcie 121KM nie było, i napewno bez DPFu!!!


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 20:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Aby rozwiać twoje wątpliwości zadzwoń do Mazdy Poland podaj im VIN nr i zapytaj czy twoje auto posiada DPF.
Ja jestem pewien tak samo jak Milerek, że nie posiada tego bajeru.
I skoro masz auto z 2007 to na pewno auto wyjeżdżając z fabryki miało 143KM, a nie 121.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 20:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Chyba że, eko niemiecki szwab zapaleniec zielonego listka podcierajacy dupsko zużytą wodą z obierkow po Eco zjemnjakach, zapragnął posiadać Eco silnik z DPF w modelu GG/GY poliftowym.... wypłacił dodatkowe 11kEURO i był Eco zadowolniony by później pozbyć sie problemowego auta oddajac polskim amatorom handlującymi czym się da pod gieldami..... bynajmniej.

Pomijając fakty bo przynajmniej w poliftowej GG jednak występowały RF7J o mocy 121KM z filtrem cząstek stałych DPF...... fuck!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 21:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.09.2013
Posty: 172
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: warmińsko-mazurski
Millerek napisał(a):
w poliftowej GG jednak występowały RF7J o mocy 121KM z filtrem cząstek stałych DPF


Pewnie że występowały, a w przedlifcie miały 120KM :wink:

_________________
"Cza­sem trze­ba długo iść, aby dojść do siebie..."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 lip 2014, 23:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A wcześniej to gdzie byłeś co?... włosy rwiemy itd... :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 8 paź 2014, 12:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.06.2014
Posty: 9
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Właśnie dzwoniłem do serwisu Mazdy w Toruniu. Sprawdzili mi po numerze VIN i auto fabrycznie wyposażone było w filtr DPF


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 mar 2015, 20:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 09.03.2015
Posty: 1
Rok produkcji: 2006
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Active+
Region: zachodniopomorski
]bykolow ten motor ma dpf


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 maja 2015, 13:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Witam,
czy ktos usuwal DPF w Spec Auto Biale Blota k. Bydgoszczy? We wtorek jestem umowiony tam na to. Wypieprza mi wklad dpfu i wgraja emulator za 7 stow. Chcialbym sie dowiedziec czy ktos tam to robil i moze polecic? Maja dlugie terminy, dobra stronke www, nie jakas wiocha ale jak by ktos mogl polecic to juz w ogole bylo by super.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 maja 2015, 15:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: kujawsko-pomorski
Millerek, czy to poprawne usuniecie DPFu w GG/GY ? -> (wyciagniecie wkladu i z powrotem wsadzenie tej skorupy juz bez wkladu + zalozenie emulatora)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 18:59 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 20.06.2013
Posty: 99
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Nie

Nie daj sobie wcisnąć emulatora

_________________
DPF pomoc. UK fordalloys@gmail.com


Ostatnio edytowano Wt, 5 maja 2015, 09:22 przez glowasiek, łącznie edytowano 1 raz
Proszę używać opcji edytuj w celu uzupełnienia wypowiedzi (regulamin, pkt 5.4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 maja 2015, 21:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Jestem, emulator stanowczo na NIE ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 11 maja 2015, 22:22 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 18.08.2014
Posty: 5
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Zapraszamy do nas do Poznania :)
100zl taniej i zadnego emulatora :)

_________________
DPF OFF, EGR OFF, CHIPTUNING - ceny juz od 399zl Kliknij

http://www.autoelektrykpoznan.pl


<pucu> <pucu> <zgłupiał> <zgłupiał>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 08:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.02.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: zagranica
Witajcie, potrzebuję jakiejś wskazówki - być może miał ktoś podobny problem.

Otóż mój DPF wyzionął ducha i postanowiłem go usunąć ( oleju tyle przybywało, że wymiany były praktycznie już co 3 miesiące... ).
Pojechałem do warsztatu, który się tym zajmuje, ale chciałem to zrobić w pakiecie z EGR off, oraz chiptuningiem. O ile usunięcie DPF i wyłączenie EGR poszło sprawnie, to chipowania warsztat się nie chciał podjąć, twierdząc, że auto należy najpierw doprowadzić do porządku.

W czym problem ? Otóż fabrycznie auto ma 121koni (wiele lat temu było na hamowni, to pokazywało 124 albo 125 - dopuszczalna odchyłka) , natomiast obecnie...silnik uzyskuje ponad 140 koni ( jeszcze bez ingerencji w mapy) :arrow: . Do tego spaliny mają ostry/drażniący zapach, który dość długo się utrzymuje ( dla przykładu - auto odpalone w garażu przez kilka/kilkanaśie minut - a w pomieszczeniu obok, oddzielonym zamkniętymi drzwiami czuć mocny zapach tychże spalin jesczcze pół dnia... ).

Żeby nie było wątpliwości - ostry zapach spalin występował również przed usunięciem DPF i wyłączeniem EGR - oczywiście w minimalnie mniejszej skali.

Chłopaki stwierdzili, że to nie pierwszy taki przypadek, a zdecydowana większość to problemy z układem paliwowym.

W aucie mam wymieniony SCV, oraz wszystkie wtryskiwacze (3 wymienione 2 mies.temu, jeden z nich - wymieniony ok. 1,5 roku temu ma faktycznie sporą odchyłkę korekty od innych - ale nie chce mi się wierzyć, że 1 wtrysk może być odpowiedzialny za takie objawy). Sprawdzone ciśnienie na listwie CR - w normie

Z tego co doczytałem, to ostry zapach jest powiązany z nieprawidłowym spalaniem mieszanki.
Dym z wydechu - zimny silnik, jest białawy, natomiast po rozgrzaniu prawie go nie widać ( wydaje się że jest wszystko naturalnie ). Płynu chłodn. nie ubywa.

Trochę długi wpis, ale chciałem jak najdokładniej przekazać stan obecny ;)

Może ktoś miał do czynienia z podobnym przypadkiem i mógłby coś podpowiedzieć ?

-- Dodano: 24 grudnia 2019, o 08:27 --

Zapomniałem dodać - świece wymienione


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 24 gru 2019, 10:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
kd501 może podaj jakie korekty masz wtryskiwaczy, będzie łatwiej. Błędy jakieś pokazuje ? Przybywanie oleju nie ma nic wspólnego z zapchanym filtrem, brak pełnego wypalania już tak. Jeszcze pytanie gdzie robiłeś zabieg ? DPF jest wyłączony (tzn tuszowane są wartości) czy wyłączyli tabele błędów ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.