Mazda 6 Forum https://mazda6forum.pl/ |
|
Trzy kontrolki: DPF, kontrola trakcji, silnik. https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=84&t=10421 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rchlebowski [ So, 29 gru 2018, 15:03 ] |
Tytuł: | Trzy kontrolki: DPF, kontrola trakcji, silnik. |
Witajcie. Posiadam Mazdę 6 Kombi 1998 cm3 diesel 2007 rok, przejechane 240 000 km. W czasie jazdy zapaliła się migająca kontrolka DPF następnie kontrolki silnika i kontroli trakcji i silnik wszedł w tryb awaryjny – wyraźny spadek mocy (rok wcześniej w podobnej sytuacji pomogło wypalenie DPF włączone przez mechanika), tym razem nie przyniosło to efektu. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błędy: m1.jpg Wspólnie z mechanikiem rozpoczęliśmy od sprawy najbardziej oczywistej tj. regeneracji filtra DPF, regeneracja okazała się nie możliwa więc kupiłem inny filtr po regeneracji. W czasie jego wymiany ukręcił się jeden z czujników temperatury (wkręcany w DPF) dokupiłem go i również wymieniłem: 20180928_165219.jpg Mechanik zmapował czujnik. Po złożeniu auta, w czasie sprawdzenia, ponownie pojawiły się kontrolki migający DPF, kontrola trakcji oraz błąd silnika. Po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błędy: (nie robiłem zdjęć), były inne niż poprzednio i mówiły jednoznacznie że sonda lambda jest uszkodzona, dokupiłem więc sondę lambda i ponownie rozpocząłem testy na drodze. Po około 100 km ponownie pojawiły się moje „ulubione” kontrolki i silnik wszedł w tryb awaryjny. Naprawa i wymiana części w tym momencie to około 4000 tys. (dodatkowo wymieniałem maglownicę i akumulator). Kolega - mechanik rozłożył ręce i wskazał na konieczność wymiany oprogramowania (sam już nie wiedział gdzie może być problem). Tym razem postanowiłem zmienić mechanika na serwis Mazdy. W serwisie po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błąd: P242F: „Zatkanie filtru cząsteczek stałych w pojeździe Diesel – nagromadzenie popiołu. Możliwe przyczyny: - Nadmierne nagromadzenie sadzy, - Usterka czujnika ciśnienia spalin, - Wewnętrzna usterka PCM.” Jako pierwsze z rozwiązań Panowie wskazali mi na czujnik ciśnienia spalin nr.: RF7J 18B5 koszt w serwisie około 2200zł, ale nie dają gwarancji że to ostateczne rozwiązanie. Dodatkowo w czasie wizyty zauważyli, że mam za mało oleju i do może również być powodem błędów oraz wgrali nowe oprogramowanie do komputera. Gdy opuszczałem serwis Mazdy kontrolka DPF migała, a kontrolki silnika i kontroli trakcji świeciły. Wracając do domu zgasła kontrolka DPF, w domu dolałem oleju i pozostałe kontrolki również zgasły. Byłem w siódmym niebie, myślałem że zmapowanie systemu pomogło. Niestety po około 400 km wszystkie kontrolki zapaliły się ponownie. Zgodnie z zaleceniami serwisu kupiłem czujnik ciśnienia spalin (używany za około 70 zł) i samodzielnie wymieniłem: 20181208_125917.jpg Wymiana nic nie dała, po podłączeniu do komputera odczytaliśmy błędy: m4.jpg Ich skasowanie pomaga na około 400 km i ponownie wszystko zapala się jak dawniej. Czy ktoś z Was może mi podpowiedzieć rozwiązanie? Za rady typu „na złom” albo „sprzedać” z góry dziękuję. Czy ktoś miał podobny problem, wciąż świecą mi trzy kontrolki i auto pomimo tylu wymian części pracuje w trybie awaryjnym? Wykasowanie błędów pomaga na około 400 km, DPF jest typu suchego. Proszę o merytoryczne uwagi. Pozdrawiam Ryszard |
Autor: | tadziol [ So, 29 gru 2018, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Trzy kontrolki: DPF, kontrola trakcji, silnik. |
rchlebowski napisał(a) napisał(a): Naprawa i wymiana części w tym momencie to około 4000 tys. (dodatkowo wymieniałem maglownicę i akumulator). Kolega - mechanik rozłożył ręce rchlebowski napisał(a) napisał(a): postanowiłem zmienić mechanika na serwis Mazdy. Zawsze będzie mnie to fascynować...jak miejscowy szaman zawodzi,to wtedy ludzie dopiero pędzą do specjalisty/fachowca. A ponoć serwisy ASO to zło najgorsze.... rchlebowski napisał(a) napisał(a): w czasie wizyty zauważyli, że mam za mało oleju I tu zaczyna się dobry trop do ostatecznej i właściwej diagnozy. Szkoda.że ASO to zlekceważyło i poszło w całkowicie innym kierunku. |
Autor: | tadeuszkar1965 [ Pn, 26 sie 2019, 04:58 ] |
Tytuł: | czyjnik dpf |
witam, może problem już analizowany gdzieś na forum, szukam porady pomocy. problem dotyczy czujnika różnicy cisnień dpf wariuje wskazanie, nie jest stabilne tzn, przy jałowych obrotach powinno być blisko zera a u mnie skacze między 0 a 3 kPa, powodując błędy dpf , trakcji i check nigdzie nie moge znależć drugiego czujnika czy można zastosować inny? czy są jakieś inne rozwiązania? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |