Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:45

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 cze 2016, 15:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Witam wszystkich,
Mamy problem z naszą Mazda 6 2.0d. Nagle jest problem z hamulcami. Za pierwszym razem jest ok, po kolejnym wciśnięciu pedału hamulca nie hamuje. Hamulec twardy. Juz wymieniliśmy wszelkie przewody, zawory, pompę waku i serwo i dalej brak hamulca. Pomocy!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 cze 2016, 06:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
Jest dobrze odpowietrzone? Sprzeglo odpowietrzone?

Sent from my D5503 using Tapatalk

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 23 cze 2016, 11:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.06.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: małopolski
Tak. Parę razy. W serwisie Mazdy nie wiedzą co to może być. Błagam pomóżcie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 lip 2016, 17:14 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
A korektory sily chamowania,pompa abs


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 15:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Podłączę się pod temat bo też potrzebuję pomocy a nie ma sensu chyba zaczynać nowego wątku
Trochę ponad tydzień temu wymieniony komplet hamulców z tyłu (tarcze zimmerman, klocki textar), praktycznie od wyjazdu z warsztatu z tyłu samochodu zaczęło nieźle buczeć przy hamowaniu - przy lekkim naciskaniu na pedał hamulca, np. dojeżdżając do świateł... Buczenie/rezonowanie coś jak w starym Ikarusie, lub coś takiego jak pociąg hamuje dojeżdżając do stacji - tylko głośniej). Hałas znikał przy mocniejszym wciśnięciu, lub przy puszczeniu pedału.
Dzisiaj podjechałem ponownie do mechanika, przejechał się ze mną i stwierdził chu*owe klocki :D
Trochę mnie to zaskoczyło bo textary to często polecane na forum klocki no ale coś tam zaczął przebąkiwać, że ostatnio się popsuły. Mówię no dobra zdejmijmy je i zobaczymy
Po zdjęciu pokazało się takie coś:
Obrazek
To nie jest chyba normalne zużycie klocków po 500 km, nie sądzicie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 16:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.06.2013
Posty: 1138
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Region: zagranica
A mechanior wyczyscil i przesmarowal blaszki? Czy wyjal prowadnice i tez je wysmarowal. Czy na klocki zalozyl ta gorna "sprezynke"?

_________________
- Mazda 6 '08 2.0 MZR-CD
- FSO Warszawa 223 '64


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 17:24 
Offline
Ch..owy mechanik. Tylko klocki wymienił, nic nie czyścićł o smarowaniau nawet nie pomyślał pewnie. Nie daj sobie wmówić że to klocków wina. Nawet śladu smaru nie ma.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 17:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 28.05.2016
Posty: 40
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Dokladnie, przy mynianie klockow trzeba nasmarowac prowadnice zeby lekko chodzily.

Wyczyscic i przesmarowac smarem z miedzia blaszki i prowadzenia klockow, inaczej klocki beda w poprzek stawaly i bedzie tylko polowa klocka hamowala


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 20:30 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Mariusz, tak jak odpisałem Ci w privie - jeżeli tarcze zakładałeś zimmermany z powłoką lakierowaną - to na klockach ja tam widzę startą tę powłokę, a nie jakieś zużycie samych klocków;)
Kup i załóż blaszki z zestawu oryginalnego: GJYA-26-49ZA ewentualnie (jak nie dostaniesz nigdzie) spróbuj przesmarować tylne ścianki klocków wurthem do klocków, ewentualnie pastą miedziową...
A to że blaszki/prowadnice (pomiędzy klockiem i jarzmem) oraz śruby/prowadnice zacisku muszą być czyste i nasmarowane to oczywista sprawa (i akurat chyba z buczeniem w tym przypadku nie związana).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 20:37 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi, tym razem smar poszedł i na razie nic nie buczy. Na razie poobserwuję jak teraz się zachowuje zestaw i jak będzie nadal problem to wezmę się za to samemu, chociaż do takich spraw nie ma specjalnych zdolności to wydaje mi się, że tak dobrze jak sobie nikt inny mi nie zrobi :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 28 lip 2016, 20:44 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Nie zdążyłem edytować posta;)
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 11:11 
Offline
Ty kolego te posty telegrafem wysyłasz? Twoich odpowiedzi nie da się czytać.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 17:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 13.08.2015
Posty: 1178
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
LPG: Tak
Region: śląski
Na forum jesteśmy wszyscy na TY. A Twoje posty naprawdę ciężko się czyta.

Nakrykloł żech ze mobilnioka

_________________
Ruch Chorzów - Legenda bez końca, nigdy nie zginie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 17:26 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Brodam6 napisał(a):
To tez ma znaczenie twardowc klockow i tarcz ,to klocki piszcza nie blaszki na nich panie pawle a dodatkowobczujn8i z blaszki piszczy jak klocka nie ma nie blaszki obudowy klocka :>

Nie rozumiem, co napisałeś, ale ja mam ten sam zestaw hamulców, oraz miałem ten sam problem - założenie blaszek ze starych oryginalnych klocków mazdy zlikwidowało problem. A miedzianym można smarować hamulce, nic im nie będzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 31 lip 2016, 22:41 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Blaszki które zaznaczyłeś na zdjęciu na zielono, mają się nijak do piszczenia klocków ,na każdym wewnętrznym klocku są zamontowane blaszki ala czujnik i one piszczą przy danym zużyciu, mogą też piszczeć nowe nie ułożone.....są tarcze twardsze i miększe które ścierają się szybciej lub wolniej tak samo klocki.
Pisze z tel i czasami cuda mi wychodzą poprawie się.


Ostatnio edytowano N, 31 lip 2016, 22:41 przez TEDEW, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4). Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 07:01 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Brodam6 to jeszcze raz Ci napiszę, że właśnie te blaszki mają za zadanie likwidację pisków/buczenia! Jeżeli twierdzisz inaczej, to napisz, po jaką cholerę one niby tam są, jakie mają zadanie??
Blaszki/czujniki zużycia są tylko na przednich klockach i nie mają tu nic do rzeczy.
Ten zestaw blaszek, o którym wyżej wspomniałem znalazłem w necie tylko w jednym miejscu w PL (w tym fox rzeszów), ale też na kilku rosyjskich stronach i tam te blaszki się nazywają: "przeciwskrzypieniowe, przeciwpiskowe itd"
Комплект задних противоскрипных пластин Mazda 6 - GJYA-26-49ZA
U siebie przełożyłem ze starych klocków i zniknęły piski/buczenie.
ps. mowa jest o piszczeniu/buczeniu hamulców tak jak to opisał Mariusz w swoim poście, a ja w swoim temacie z wymianą tarcz i klocków. O takich objawach tu mówimy;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 10:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 30.05.2016
Posty: 103
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: zagranica
ZBANOWANY!
Zabawne jeszcze kupione w nejdrozszym sklepie ,ja za kazdym razem je czyszcze i nic mi nie piszczy ,mnie sie wydaje ze sa to ala podkladki i prowadniczki ,widac wiesz lepiej ,a cz6li co.powiedz lepiej jak to usuwa pisk i buczenie bo za cholere nie moge tego rozgrysc ba zmienialem klocki z 5 razy i mam stare blaszki w fox rzeszow przeplywomiezrz no neme kosztuje 250 zl a wystarczy kupic od diza za 60 o tym na ruskim forum tez pisza

Znalezione na szybko w google czytaj i sie ucz .Podczas hamowania klocki się nagrzewają,blaszki mają za zadanie odseparować klocek od tłoczka coby płyn hamulcowy się nie gotował.
Generalnie da się bez nich żyć a i większość klocków mają naklejone takie plastiko/gumowe niewiadomoco podkładki które spełniają tą rolę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 13:17 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.02.2016
Posty: 159
Rok produkcji: 2007
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
Hehe nie chcę się wykłócać przecież, nie jestem mechanikiem, jedynie miłośnikiem amatorem;) Skąd wiem? A bo zmieniałem ostatnio tarcze i klocki (takie same założył Mariusz) i miałem ten sam problem. Klocki Textara nie miały żadnych blaszek/podkładek na tylnej ściance. Założyłem bez przekładania z klocków oryginalnych - buczało przy hamowaniu (to raczej nie był pisk, tylko takie rezonowanie). Rozebrałem, przeczyściłem, znowu przejechałem z kilkadziesiąt - do stu kilometrów - ponownie zaczęło hałasować. Rozebrałem kolejny raz i założyłem blaszki... problem ustąpił (przejechałem od tego czasu już chyba ponad 3500km). Podejrzewam, że te blaszki i podkładki (które są pokryte jakimś gumowato-plastikowym tworzywem) wytłumiają drgania klocków. To tyle z mojej strony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 sie 2016, 15:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.08.2016
Posty: 2
Rok produkcji: 2002
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SL
LPG: Tak
ZBANOWANY!
Tez mechanikiem nie jestem. W necie jest wszystko wystarczy chec i co nieco umiemc .pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2016, 14:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.08.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
PanPawel napisał(a):
Ten zestaw blaszek, o którym wyżej wspomniałem znalazłem w necie tylko w jednym miejscu w PL (w tym fox rzeszów), ale też na kilku rosyjskich stronach i tam te blaszki się nazywają: "przeciwskrzypieniowe, przeciwpiskowe itd"
Комплект задних противоскрипных пластин Mazda 6 - GJYA-26-49ZA

W uzupełnieniu wypowiedzi kolegi, który mi bardzo pomógł, napiszę że taki zestaw można również nabyć u naszego forumowego kolegi Rikiego z mazdparts.pl :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 mar 2018, 15:58 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.01.2017
Posty: 8
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zachodniopomorski
Witam ponownie wszystkich, mam taki problem a mianowicie przy hamowaniu któreś koło piszczy ostatnio wymieniałem tarcze i klocki myślałem że to dotarcie ale już trochę przejechałem i nic, dodatkowo przy skręcaniu jadąc wolno jest taki długi zgrzyt wymieniłem olej bo z tego co zauważyłem mechanik tego nie zrobił przy okazji do wymiany poszły też linki przy zaciskach teraz piszczy praktycznie przy każdym naciśnięciu hamulca parę dni temu zauważyłem że przy ruszaniu po dniu słychać taki lekki huk z tylnych zacisków tak jak by były zapieczone nienasmarowane i na początku przy hamowaniu słychać obcieranie czy te piszczenie może być spowodowane tymi zaciskami tylnymi myślę że mechanik po prostu odwalił lipę czy może macie inne jakieś opinie na ten temat :mur:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 03:46 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 32
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Witam
Problem jest taki, że klocki nie hamują całą powierzchnią w związku z tym hamulec ręczny jest słaby a dodatkowo lewy tył jeszcze słabszy, po regulacji (u mechanika) było ciut lepiej, i stwierdził że tarcze są słabe i po ich wymianie powinno być dobrze. Kupiłem tarcze MIKODA klocki nie patrzyłem na markę bo były w zestawie RIEGER czy jakoś tak. Wymnienił oddał kluczyki i nic nie powiedział - ale nadal to samo, myślałem, że się dotrze po przejechaniu ok. 160 km bez gwałtowenego hamowania pojechałem do innego mechanika - stwierdził, że to wina klocków "no name" wymnienił na TRW i dalej to samo, po dotarciu podciągnął ręczny - ale nadal nie łapie równo.
Przyzwyczaić się i tak po prostu ma być, czy gdzie może być przyczyna. Po tarczach (nowych) widać, że klocki nie trą całą swą obiętością - na tych TRW zrobiłem już z 400 km.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


Ostatnio edytowano Śr, 24 cze 2020, 03:46 przez Burman, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 03:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
okoniowaty Znakiem tego coś jest nie tak z zaciskiem. Może krzywe prowadnice ? Tłoczek krzywo zapieczony ? Ja bym szedł w tym kierunku.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 10:29 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 10.06.2019
Posty: 32
Rok produkcji: 2005
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: warmińsko-mazurski
Zaciski, nie są zapieczone - zostały sprawdzone i przesmarowane, hmmm . . . krzywe prowadnice - muszę powiedzieć by spojrzał na to.

_________________
Nigdy więcej ropy - tylko benzyna w czystej postaci - może kiedyś fabryczny lpg.
Póki co: Ropa do traktorów,
Gaz do kuchenek.
Dieasel - prowizoryczna oszczędność.


Ostatnio edytowano Śr, 24 cze 2020, 10:29 przez victor, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 23:11 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 05.06.2020
Posty: 55
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
LPG: Tak
Region: mazowiecki
mariusz5891 ja może dodam poradę praktyczną, kontroluj koła nie są gorące i czy żaden klocek się nie blokuje bo hamulce to w mazda temat tak znany jak to że auta rdzewieją już w fabryce :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.